BEG airport status
„Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona Američka banka procenila isplativost proizvodnje novog "Boeing" aviona / Foto: Reddit

„Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona

Nakon vesti o mogućem preseljenju dela proizvodnje B737 u Kinu, stiže informacija da „Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona srednjeg doleta (4.800 nm) i kapaciteta između 200 i 250 sedišta.

Prema pisanju „The Wall Street Journal“ (WSJ ), Američka banka je napravila analizu i dala prve procene o tome da li bi ovakva investicija bila isplativa.

Na osnovu njenih podataka se tvrdi da bi interesovanje postojalo, te se potencijalno potraživanje aviona na tržištu procenjuje na 2.700 letelica.

11998815_10103205124541574_1563154976342710108_n - Copy
Novi avion kao srednje rešenje između B737 i B787 Dreamliner / Foto: The Wall Street Journal

Američka banka predviđa da je reč o malom avionu za ekonomsku klasu sa dva prolaza i ukupno sedam sedišta u redu.

Međutim, „Boeing“ još uvek nije predstavio njegov izgled niti potvrdio da će do proizvodnje doći.

Ipak, ukoliko se američka kompanija odluči na takav korak, prvi ugovori o porudžbinama mogli bi da budu potpisani 2018. i 2019. dok bi prvi avioni mogli da budu isporučeni 2024. godine, procenjuje Američka banka.

Ovi podaci rezultat su analize tržišta od oko 2.685 aviona, pri čemu se zaključuje da bi mnogi od njih mogli da budu zamenjeni zbog starosti ili zbog toga što se umesto za duge rute koriste za letove srednjeg dometa.

„Boeing“ bi, prema procenama, letelicu mogao da proizvodi narednih 14 godina, a među više od 30 zaintersovanih avio-kompanija našli bi se i „low-cost“ prevoznici.

Iz kompanije, međutim, poručuju da su trenutno usredsređeni na program planiran za period 2017-2020. dodajući da se „Boeing“ detaljno upoznaje sa srednjim tržištem.

– To je tržište u razvoju i mi detaljno analiziramo šta se na njemu traži i kako najbolje da mu to pružimo – navode iz kompanije „Boeing“, prenosi WSJ.

Proizvodnja novog aviona vredela bi 15 milijardi dolara, dok bi svaka od letelica na tržištu kasnije mogla da dostigne cenu od 163 miliona dolara, što bi, uz olakšice, kompanije na kraju moglo da košta 81 milion dolara, procene su Američke banke uz napomenu da se pri formiranju cene u obzir nije uzeo uticaj evropskog rivala „Airbus Group“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

gi

Boeing se vec godinama premislja o pokretanju proizvodnje aviona ove klase, posebno kako avio-prevozioci izbacuju iz upotrebe B757 i B767 usled isteka resursa umesto kojih nemaju avion na trzistu da ih zameni. A posebno operateri u USA cene B757/767 i na njima imaju najvece operativne zarade i ustede.
Time, ako i pokrene proizvodnju, Boeing moze da racuna dominantno na domace porudzbine, koje srednjerocno tesko da bi presle 2500 aviona, a pozitivno poslovanje bi dostigli tek posle prodatih minimum 1500 aviona i ukupna zarada ne bi presla 1.5 milijardi USD ukupno u periodu od 10-15 godine… (njihovi interni proracuni)

Odgovori
do

Gile, kako ti to sve znas? Da ne radis možda za Airbus?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dogma na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

I podrsak za Suhoj da se konacno odrekao zelenih felni na avionima! Znaci pakao kada vidim moderne avione i zelene felne is sssr-a

14. Feb 2025.Pogledaj

Zivko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Rusija je 2013 godine oprostila Alžirskoj Narodnoj Demokratskoj Republici cak 4,7 miljardi dollara sovjetskog duga osim Alzira dugovi su oprosteni i Avganistanu i Mongoliji - po 11 milijardi dolara.Vijetnamu i Siriji 10 milijardi. Iraku josam milijardi,, Libiji 4,5, Etiopiji 4 milijarde dolara i Laosu 700 miliona dolara. Jedina zemlja koja Rusiji nije oprostila „sovjetski dug“…

14. Feb 2025.Pogledaj

Jole7 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Realni Koga je upropastio ovaj rat videće se sad kad budu mirovni pregovori. Šta misliš hoće li Ukrajna dobiti nešto ili će Rusi da zadrže Krim, Lugansk, Donjeck, Herson i Zaporožje. Ukrajna može da dobije samo demilitarizaciju i zabranu ulaska u NATO

14. Feb 2025.Pogledaj

Danilo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Nije tačno, odgovor na Raptor je trebao da bude MiG 144. Su 57 je projektovan mnogo kasnije

14. Feb 2025.Pogledaj

Petar R na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Petrovic Dusan Prosto bih se iznenadio da vi niste ostavili komentar u vasem stilu. Sad kad pogledamo sa distance od jedno 2 godine, i vidimo vase komentare na temu Rusija-Ukraina, rat, oruzije, Srpske nabavke, i slept covek bi video da apsolutno niste kompetentni na bilo koju navedenu temu, vec vise licite na influensera u pokusaju.…

14. Feb 2025.Pogledaj