BEG airport status
Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi Analizirano 2000 aerodroma iz 160 zemalja /Foto: Sputnik International

Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi

„Airport Council International“ (ACI) je krajem prošlog meseca objavio izveštaj o prometu saobraćaja za 2014. godinu kojim je obuhvaćeno oko 2.000 aerodroma iz oko 160 zemalja.

Prema tim podacima, broj putnika u svetu tokom 2014. porastao je za 5,7% u odnosu na 2013. godinu – iznosio je preko 6, 7 milijardi.

Statistike pokazuju da je kroz aerodrom u Atlanti prošlo 96 miliona putnika (u okviru domaćeg i međunarodnog saobraćaja) što ga je učinilo najprometnijim aerodormom u prošloj godini.

Sa druge strane, na osnovu broja aviona koji je aerodrom opslužio, vazdušna luka „O’ Hare“ u Čikagu bi, takođe, mogla da se smatra najuspešnijom u protekloj godini (ukupno 881.933 aviona).

Međunarodni aerodrom u Dubaiju zauzeo je 6. mesto po ukupnom broju putnika (70.475636), ali je zato u kategoriji međunarodnog saobraćaja zauzeo prvo mesto i našao se ispred londonskoh „Heathrow“ (68,1 milion putnika).

Najbrži rast broja putnika zabeležen je na istanbulskom aerodromu. Na osnovu prošlogodišnjeg učinka on se sa 18. popeo na 13. mesto na listi 30 najprometnijih aerodroma u svetu, iznosi ACI.

Changi_Airport_traffic_jam_(5621408218)
Najviše putnika bilo je u azijsko-pacifičkom regionu (2,3 milijarde) što je rast od 7, 1% / Foto: Wikimedia

Evropa je sa 1,8 miliardi putnika zauzela drugo mesto u kategoriji najprometnijih regija. Slede je Severna Amerika (1,6 milijardi), Latinska Amerika (531 miliona), Bliski istok (308 miliona), Afrika (180 miliona).

Ukupan „cargo“ prevoz u celom svetu zabeležio je rast od 4,7 % u odnosu na 2013. godinu. 

Azijsko-pacifička regija se i u ovoj kategoriji našla na prvom mestu (40,5 miliona tona, tj. rast od 6, 3%), ali je najveći napredak u odnosu na prošlu godinu zabeležen na Bliskom istoku (7,4 miliona/rast od 9,2%).

Za ostale regije statistika izgleda ovako: Severna Amerika – 28,9 miliona tona/rast od 3%, Evropa – 18,4 miliona tona/rast od 3,2%, Latinska Amerika sa Karibima – 5 miliona tona/rast od 0,6%, Afrika – 1,9 miliona/5,1%rast.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

18. Jan 2025.Pogledaj

Thomas na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srbija bi se trebala rijesiti svega sovjetskog-ruskog oruzja sem sta sama ne moze proizvest. Mi-8/18/24/35, M-84 i M-80 se moze Amerikanciman i Nijemciman ponuditi. Obe zemlje bi bili jako zahvalni. Posebno bi to Ukrajinciman bilo drago. Nebi trebali preobuku na zapadnu tehniku. Ako Izrael prodaje Puls i Hermes mogli bi i Merkave.

18. Jan 2025.Pogledaj

Rastko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Postavljanje Raše na čelo SMATSA predstavlja izuzetno važan korak ka jačanju ove institucije, imajući u vidu njegovo bogato iskustvo i stručnost. SMATSA je ključni stub bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja u regionu, a sa Rašom na čelu očekujem nastavak unapređenja operativnih kapaciteta. Verujem da će svojim liderstvom i vizijom doprineti daljem razvoju, uz zadržavanje visokih…

18. Jan 2025.Pogledaj

MedoMed na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@Zagy Protubrodske rakete RBS-15 Mk. II su prije dvije godine zamjenjene sa Mk. III. RBS-15 Mk. III. trenutno postoje samo za brodove, kopneni laneseri su još uvijek Mk. II. Gradnja novi OOB ( obalno ophodni ) brodovi napreduju dobro, prije četiri dana su započeti razgovori i planiranje o Korvetama. Mornarica je najskuplja grana bilo koje…

18. Jan 2025.Pogledaj