BEG airport status
Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi Analizirano 2000 aerodroma iz 160 zemalja /Foto: Sputnik International

Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi

„Airport Council International“ (ACI) je krajem prošlog meseca objavio izveštaj o prometu saobraćaja za 2014. godinu kojim je obuhvaćeno oko 2.000 aerodroma iz oko 160 zemalja.

Prema tim podacima, broj putnika u svetu tokom 2014. porastao je za 5,7% u odnosu na 2013. godinu – iznosio je preko 6, 7 milijardi.

Statistike pokazuju da je kroz aerodrom u Atlanti prošlo 96 miliona putnika (u okviru domaćeg i međunarodnog saobraćaja) što ga je učinilo najprometnijim aerodormom u prošloj godini.

Sa druge strane, na osnovu broja aviona koji je aerodrom opslužio, vazdušna luka „O’ Hare“ u Čikagu bi, takođe, mogla da se smatra najuspešnijom u protekloj godini (ukupno 881.933 aviona).

Međunarodni aerodrom u Dubaiju zauzeo je 6. mesto po ukupnom broju putnika (70.475636), ali je zato u kategoriji međunarodnog saobraćaja zauzeo prvo mesto i našao se ispred londonskoh „Heathrow“ (68,1 milion putnika).

Najbrži rast broja putnika zabeležen je na istanbulskom aerodromu. Na osnovu prošlogodišnjeg učinka on se sa 18. popeo na 13. mesto na listi 30 najprometnijih aerodroma u svetu, iznosi ACI.

Changi_Airport_traffic_jam_(5621408218)
Najviše putnika bilo je u azijsko-pacifičkom regionu (2,3 milijarde) što je rast od 7, 1% / Foto: Wikimedia

Evropa je sa 1,8 miliardi putnika zauzela drugo mesto u kategoriji najprometnijih regija. Slede je Severna Amerika (1,6 milijardi), Latinska Amerika (531 miliona), Bliski istok (308 miliona), Afrika (180 miliona).

Ukupan „cargo“ prevoz u celom svetu zabeležio je rast od 4,7 % u odnosu na 2013. godinu. 

Azijsko-pacifička regija se i u ovoj kategoriji našla na prvom mestu (40,5 miliona tona, tj. rast od 6, 3%), ali je najveći napredak u odnosu na prošlu godinu zabeležen na Bliskom istoku (7,4 miliona/rast od 9,2%).

Za ostale regije statistika izgleda ovako: Severna Amerika – 28,9 miliona tona/rast od 3%, Evropa – 18,4 miliona tona/rast od 3,2%, Latinska Amerika sa Karibima – 5 miliona tona/rast od 0,6%, Afrika – 1,9 miliona/5,1%rast.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

@Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

22. May 2025.Pogledaj

Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

22. May 2025.Pogledaj

Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

22. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

22. May 2025.Pogledaj