Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Avantura zvana: Vlasnik mlaznog aviona starog 50 godina
Kada se sve stavi na vagu, činjenica da si vlasnik privatnog mlaznog aviona nema cenu? Foto: Dragan Trifunović

Avantura zvana: Vlasnik mlaznog aviona starog 50 godina

„U finansijskom smislu on je kao beba. Uvek ide prvo za njega pa onda za mene.“

Ovako pilot Primož Jovanović opisuje iskustvo vlasništva nad letećom igračkom proizvedenom 1961. godine. Namenjenoj obuci pilota, napravljenoj na velikom krilu uz jedan mlazni motor.

Jedrilica sa preteranim pogonom, prvi ukus ozbiljnijeg letenja za generacije ljudi koje danas zovemo „legende“, prvo jugoslovensko vazduhoplovno iskustvo Džona Travolte. Soko Galeb G-2 danas predstavlja mnogo više od aviona za obuku sa sekundarnom jurišnom ulogom.

DSFX9593
Od kupovine, preko oglasa za prodaju, do aeromitinga. Foto: Dragan Trifunović

Primož odgovara opisu većine privatnih vlasnika Galeba. Osoben, dinamičan, pogonjen snom koji ga je brzo bankrotirao.

N102PP kupio je u Sjedinjenim Američkim Državama i kroz svoj Aquila AIR Adventures pokušao je da povrati deo uloženih sredstava kroz svaku moguću aktivnost koja mu je pala na pamet.

Hobi. Foto: Dragan Trifunović
Hobi. Foto: Dragan Trifunović

Sudbina je htela da se njih dvojica ne rastanu na razuman način. Papa Papa je u Sloveniji uskoro dobio svog druga YU-YAH a prošle nedelje sleteo je i na svoj prvi međunarodni aeromiting.

Pogledajte veoma zanimljiv intervju koji smo uradili sa Primožem u Varaždinu. Obavezno ukoliko razmišljate da umesto kredita za stan podignete kredit za mlazni avion star 50 godina. Zanimaće vas iskustvo:

Tango Six izveštava sa CIAV-a 2015. Fotografije sa događaja objavljivaćemo na našem Facebook Fan Pageu dok sve postove možete pronaći na jednom mestu klikom na baner:

xxx

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs