[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025
Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota
Poptisivanje memoranduma između albanske kompanije KAIO i izraelskog Elbita održano je 27. aprila u Valoni / Foto: Ministarstvo odbrane Albanije

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Prva albanska državna kompanija za proizvodnju i trgovinu oružjem KAIO pokrenuta 2024. godine, i izraelski „Elbit Systems“, sklopili su partnerstvo koje bi uskoro trebalo da rezultira osnivanjem Vazduhoplovne akademije u gradu Valoni, koja bi obučavala vojne i civilne pilote za potrebe Albanije i drugih zainteresovanih strana.

Memorandum kojim se reguliše ovo novo partnerstvo potpisan je 27. aprila u Valoni u prisustvu premijera Albanije Edija Rame, potpredsednika vlade Belinde Baluku, ministra odbrane Pira Vengua i načelnika Generalštaba Oružanih snaga general-potpukovnika Arbena Kingžija.

Nije pruženo mnogo detalja o vrednosti projekta i budućoj strukturi Vazduhoplovne akademije, ali je vrlo verovatno da bi konceptualno bio sličan Centru za obuku pilota koji je Elbit radio u Makedoniji između maja 2011. i decembra 2020. godine, što znači da će Izraelci najverovatnije obezbediti neophodno osoblje, znanje i vazduhoplove, dok će Albanci biti odgovorni za infrastrukturu, kadete, i moguće nešto tehnike albanskog ratnog vazduhoplovstva.

Detalj sa proslave 74. godina RV Albanije koja je održana u vazduhoplovnoj bazi Farka / Foto: Ministarstvo odbrane Albanije

Najava za osnivanje Vazduhoplovne akademije stigla je tokom proslave 74. godišnjice albanskog ratnog vazduhoplovstva koja je održana 24. aprila u novoizgrađenom hangaru za helikoptere UH-60A Black Hawk u vazduhoplovnoj bazi Farka kod Tirane. Proslavom je obeležen prvi let albanskom državnom letelicom koji je izveden 24. aprila 1951. godine kada je pilot Peco Polena izveo prvi let avionom Jakovljev Jak-9, čime je postao pionir albanskog ratnog vazduhoplovstva.

Skromnom događaju u Farki prisustvovali su ministar odbrane Vengu, zamenik načelnika Generalštaba Oružanih snaga Albanije brigadni general Altin Kurti, komandant albanskog ratnog vazduhoplovstva general-major Ferdinant Dimo, predsednik Udruženja veterana avijacije penzionisani brigadni general Astrit Jaupaj i drugi visoki vojni rukovodioci.

Govoreći na toj ceremoniji, Vengu je takođe rekao da će se, osim modernizacije i ulaganja u sredstva, opremu i sisteme, zemlja fokusirati na povratak avionima, jer su naciji „definitivno potrebni adekvatno obučeni piloti koji će služiti u misijama dvostruke namene, tj. u civilnim vanrendnim situacijama, misijama za praćenje i nadzor‘‘. On je najavio i ulaganje u protivvazdušnu odbranu, koja je, prema njegovim rečima, godinama zanemarena, ali će biti obnovljena „u okviru ciljeva Alijanse i nacionalnih potreba“.

Albanija već poseduje turske BPL Bajraktar TB2 / Foto: isečak iz video snimka ministarstva odbrane Albanije

Još uvek je nejasno šta Albanci planiraju u okviru „ponovnog uspostavljanja komponente vazduhoplovstva sa avionima“, posebno zato što ta služba već koristi bespilotne borbene letelice Baykar Bayraktar ​​TB2 koje su isporučene u februaru 2024. godine prema ugovoru potpisanom sa Turskom u decembru 2022.

Prema Venguovom saopštenju od 11. novembra 2024. godine, Albanija će ove godine kupiti dva aviona za vanredne situacije u slučaju požara, kao i obuku pilota. Iako nije otkrio koji tip aviona će biti kupljen, on je ranije rekao da će „dva laka višenamenska aviona biti kupljena za blisku pomoć u vazduhu u slučaju prirodnih katastrofa, i podrške poljoprivredi“. Ovo može sugerisati da Albanija zaista teži nabavci aviona za gašenje požara AT-802 kako bi ojačala svoje vazdušne kapacitete za gašenje požara.

U proteklih deset godina, ulaganja u odbranu Albanije su se desetostruko povećala, sa 13 miliona evra na 138 miliona evra. Ova država sada preduzima još jedan ambiciozan korak koji bi trebalo da podigne budžet za odbranu čak i više od 2% bruto domaćeg proizvoda.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

KK

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd.

Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

Odgovori
Mi

Albansko vazduhoplovstvo ulazi u 20ti vek!

Odgovori
de

A srpsko vazduhoplovstvo je i dalje i 20. veku.Stalo je u osamdeset i nekoj godini i ne mrda.

Op

@Debeli:

Da je opstala SFRJ, završen bi bio projekat „NA“, i proizvodio bi se za RViPVO JNA. A sada bi možda imali avion 5-te generacije ili radili na hibrid 5-6-te generacije.

Svako RV bivše SFRJ je zaostalo, i to je logičan slijed predhodnih događaja bio.

Il

@OpFor777

Ni RV jedine nuklearne sile EU nije na nivou koji si opisao, a pises da bi raspala Juga to postigla.

Ga

Super mi prostorija gde je Bajraktar, pod unisten, zice vise… a po barama se vidi da i krov propusta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor