[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025
Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana
Prvi isporuzčeni avion, dvosed F-16D ''311'' zvanično je predstavljen 12. aprila / Foto: Ministarstvo odbrane Bugarske

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

Kao što je Tango Six već preneo, Bugarskoj je početkom aprila isporučen prvi višenamenski borbeni avion F-16 Blok 70, a ceremonija prihvata je organizovana desetak dana kasnije. Ministarstvo odbrane Bugarske tada je saopštilo da će njegova operativna upotreba započeti nakon tehničkog i letačkog prijema koje treba da obavi bugarsko ratno vazduhoplovstvo.

Prošle nedelje u bugarskim medijima objavljeni su (negativni) komentari predsednika Bugarske Rumena Radeva, njegovih savetnika, kao i predstavnika opozicionih političkih partija koji su izjavili da je avion isporučen sa tehničkim nedostacima, odnosno da avion nije ispravan. Takođe je navedeno da bugarski stručnjaci trenutno rade na utvrđivanju kvara zbog koga avion još uvek ne leti.

Vrlo brzo reagovala je bugarska Vlada, ministar odbrane Atanas Zaprjanov je u petak 2. maja u društvu načelnika Generalštaba admirala Emila Eftimova i komandanta ratnog vazduhoplovstva general-majora Nikolaja Ruseva, posetio 3. vazduhoplovnu bazu Graf Ignjatijevo. Tom prilikom ministar Zaprjanov rekao je da ne postoji nikakva sabotaža, i da su ‘‘apsurdne tvrdnje da je naša tehnička ili letačka posada napravila bilo kakvu grešku koja bi dovela do narušavanja parametara funkcionisanja ovog sistema‘‘, dodao je da proces prihvatanja aviona zajednički izvode američki i bugarski stručnjaci.

F-16D Blok 70 sa evidencijskim brojem “301“ zvanično je bugarskom RV predat 31. januara ove godine / Foto: Anton Balakčiev

– Želim da obavestim javnost da se ugovor koji smo zaključili sa vladom SAD sprovodi i da je koristan za nas. Tri godine ćemo imati tehničku podršku specijalizovanog osoblja iz SAD, uključujući i letačke posade.

Identifikacija tehničkog problema neće dovesti do pogoršanja odnosa između Bugarske i Sjedinjenih Država. Reakcija za otklanjanje problema je trenutna i na nivou američkog ministarstva odbrane i na nivou Lokid Martina. Proces zamene potrebnog dela u vezi sa uočenim odstupanjem već je pokrenut i biće dostavljen uskoro. – kazao je bugarski ministar odbrane.

Medijima se obratio i komandant RV Bugarske general-major Nikolaj Rusev koji je izjavio da osoblje 3. vazduhoplovne baze danonoćno radi na izgradnji nove infrastrukture i prijemu novih aviona.

– Nastavićemo da radimo svoj posao. Za mene će glavni prioritet biti bezbednost letenja i bezbednost ljudi. F-16 će ​​vrlo brzo leteti u Bugarskoj. Identifikovani problem nije softverski, već hardverski i biće otklonjen vrlo brzo, jer će neophodni deo biti isporučen iz SAD u skladu sa ugovorom, bez dodatnih troškova. Problem je otkriven tokom leta za Bugarsku i prijavio ga je američki pilot odmah po sletanju aviona – naglasio je general Rusev.

I pored navoda bugarskih političkih i vojnih zvaničnika, činjenica jeste da isporučeni avion, ni nakon više od mesec dana od isporuke nije leteo, što nije baš mali period za otklanjanje problema.

Negativan utisak pojačavaju podsećanja da je Bugarska naručila prvih osam aviona pre skoro šest godina, da ih je platila odmah, i da je avione dobila sa dve godine zakašnjenja. Pored toga, može se postaviti i pitanje zašto je u prvoj isporuci bio samo jedan avion?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Ovo deluje kao da ce neki Bugaei sa brusilicom da poprave novi F-16.
Najverovatnije je neka lampica ili kompjuterska sitnica koja ni na sta ne utice,ali nije po pravilima.

Odgovori
Ra

Tako je to na zapadu. Evo i njegovo visocanstvo svemoguci Rafale kako ga vi DuPe nazivate, ore njive po kasmiru. Rafalevs J10c 0-3. Ta raketa pl15 izgleda mnogo gadna. Sta vi mislite o tome?

Aj

@Rafal

Ako si dovoljno glup da verujes u badalstine koje izbacuju pakistanski „eksperti“ onda svaka cast…

St

Ma ili je ladan lem ili baca na masu, nema trece. Uostalom da su kupili P-51 ne bi bilo problema sa lampicama i kompjuterima.

Vl

Rafal je tesko smece, kao sto sam od pocetka ovde pisao. Uspeli su da nam uvale krsine za ogromne pare, a ne mogu da prismrde kineskim ili. ruskim letelicama i naoruzanju. Avioni su oboreni raketama sa distance vece od moguceg odgovora, sto jasno govori o teskoj inferiornosti ovih aviona u bilo kom ozbiljnijem sukobu. Zapada propaganda i PR naivnima skupo prodaju oruzije, ali kad dodje do realnih situacija vec je kasno da se greske isprave. Nadam se da cemo ubrzo naruciti nove avione pete generacije, a eskadirla Rafala moze samo da zameni Orlove.

Vl

@dupe

Ma da, neka lampica, relejcic, tockic ili stanglica zbog kog nov avion ne moze da leti tricavih mesec dana. Sta Bugari znaju sta je F-16, srecom dupe je tu da nam objasni.
Da su Rusi ovako isporucili, imali bi ovde eseje o „nekvalitetu zavrsne obrade pijanih Rusa i njihovoj nesposobnosti da prozivedu avion“. Ovako je ipak svima sve jasno

Mi

Ajfraj:
Stigli dokazi u medjuvremenu: oboren je Rafal serijski broj BS-001, motor, rep pronadjeni, i ostatci kineskih PL-15E vv raketa.

Ali po nekima je to naravno morao bito grom iz vedra neba.

Ra

Ajfraj
malo vise čitaj da ne ispadas glup u društvu.
Milos77
da, potvrđeno je obaranje jednog Rafala i jednog Miraza, pri čemu indijski portali objavljuju da je njihov zvaničnik rekao da pl15 ima znatno bolje karakteristike od Meteora.
Dakle i taj adut „uzvisenih“ im je izbijen iz ruke, osim kod Ajfraja, Dupe I sličnih, koji će i dalje govoriti o Talesu, Sazemu „Rafaleima“ i sl.

Me

@Miloš77
Gledajući jedan od snimaka olupine koji su objavljeni, po obliku usisnika bih pre rekao da je Mirage 2000. Ima mali konusni vrh koji nisam video kod Rafala. Mada, moguće je da to nije ista olupina a još i ako su i Francuzi potvrdili onda nema sumnje da je bar jedan oboreni upravo Rafal.

KK

U svakom slucaju, ako je F16 u neispravnom stanju leteci napravio put od toliko ‘iljada km od Amerike do Bugarske, svaka cast.

Odgovori
Mi

zaista misliš da borbeni avion leti od fabrike do kupca?

Sl

Sto od fabrike kada je polovan?

Bo

@Mita
Bugarski F-16 doleteo preko Atlantika zajedno sa Slovackim F-16 u pratnji tankera preko Spanije. Vec pisano o tome.

https://tangosix.rs/2025/03/04/prve-fotografije-bugarskoj-isporucen-prvi-borbeni-avion-f-16/

Ma

Drugovi i „ostali“….
nije nista zlonamerno u mom komentaru…čisto mašinski mozak što kaze naš političar tako i ja reagujem na kvarove.
Proveo sa godine sluzbe na raznim vazduhoplovima i znam realnost.
Normalno je kod tako komplikovanim sklopovima da ima kvarova pa čak i ako su novi.
VTUP našeg vazduhoplovstva je napravljen po upustvu USAF 1954 godine.
Pregled 50 časovni 400 časovni i generalni remont u trećem stepenu
podržavaju i održavanje u vidjenom stanju ispravnosti i starih vazduhoplova u borbenoj upotrebi na 100 posto.
ZNANJE.ZNANJE I UČENJE i naravno i tradicija je osnov svega.
PROBLEMI U RAJEVIMA USKORO KREĆU BRAĆO PO ALATU….

Ma

Problemi u raju….
mora da se uči.
Videćemo vrlo brzo probleme u HRV.
Osim tradicije dobre organizacije i školstva potreba za teničarima će i kod nas biti nasušno potrebna.Ali mi imamo tradiciju i opravke i odrzavanja zapadnih sistema i podsistema.
Bugari imaju sve to tako da 50 posto ce biti operativno.
Što se braće Hrvata tiče očekujem kao kod austrijanaca tantalove muke i vrlo malu ispravnost. …

Odgovori
Mi

MA ovo nije do Bugara nego do Amera, tojes Lokid Martina! Avion je pod 100% garancijom a problem je pronasao americki pilot tako da nema sta da se raspravlja oko odrzavanja i ucenja.

Da je Srbija kupila od Amera nove F-16Blok70, i da se ovo nama danas desava, mogu misliti kako bi NATO fanovi krivili Srbiju za ovo. Bila bi prica da smo usli u NATO ne bi nas tako maltretirali sa delovima.

To

Master-Evo „braca“Hrvati lete vec godinu dana na njima.Intezivno dan i noc..Na tvoju zalost jos nema problema..Zamisli cak razgovaraju o modernizaciji i dodatnom naoruzavanju.I to na aparatima za koje nema sanse da im francuzi prodaju..Kako je ono bilo „iluzija ili stvarnost“Moj savjet je da se orijentirate na vas.I da vaš prelazak na zapadnu tehnologiju prođe sto bezbolnije..

Be

master, proslo je godinu dana od isporuke prvog Rafala Hrvatskoj.
letaju kao sumanuti svaki dan….

toliko o problemima

Ne

@Beduin

Pa pre godinu dana, i manje, su netom remontovani. Polako, letece lepo jos neko vreme.

Mi

Pa to bas nije za pohvalu. Lokid Martin mesec dana ne moze da im osposobi nov novcat F-16. Ocigledno da je hardverski problem identifikovan od strane americkog pilota nije sporan niti nikakva misterija. Gde su ti rezervni delovi toliko ? :-)

Kazem vam jaljudi da ti teoretski americki resursi od preko 8 hiljada sati nisu ono sto su (mozda) nekad bili :-)

Odgovori
Pe

@Miloš77 Tacno je da je F-16 u startu imao rekordnih 9000casova resurs motora jos 1970-ih, a kasnije i preko 10000,danas je verovatno i jos bolje.
F-16 ima jedan motor.Slozicete se da ne bi doleteo od Amerike do Istocne Evrope sa problemom na jedinom motoru?

Mi

Realno kad pogledamo sva dešavanja u regionu sa nabavkama novih aviona uključujući i našu nabavku Rafala, nabavka MiG-29 i njihova modernizacija je jedan od bolje sprovedenih poslova u zadnjih 10 godina,ako ne i najbolji posao.

Odgovori
Sr

@Miks
Zaboravljate, isto kao i komšije kada hvale svoju „nabavu“ da je lovačka komponenta bukvalno bila pred gašenjem i da je spašena donacijom, a da je i dalje upitno šta će biti sa LBA i školskim avionima jer modernizacija Orla i Galeba nikako nisu rešenje.

Mi

Narod brzo zaboravlja misli da se sve podrazumeva migovi su vrhunski sklopljen posao za sitnu lovu od 300 miliona dolara dobili smo solidne lovce sa solidnim nauruzanjem.Da to nije Vučko na mišiće izgurao sa milion kritika danas bi grabulje vukli po nebu.

Ne

@Milo

Da pomenuti nije bio umesan kostalo bi za trecinu manje, ili bi ih bilo 18. Toliko.

go

@nenad n
Misliš bilo bi 1/3 od celog akumilatora i (-18) Migova.

Mo

Da mu nije otišao plivajući, daleko bilo.

Odgovori
Sa

Oderu te…platiš odmah…i dobiješ sa felerom..i Ameri se iskvarili.

Odgovori
Fa

Tako je, ovo se kod Rusa nikada ne bi desilo.

Oni bi zamenili pokvarenu skazaljku i čunak od saćastog lansera istog dana…

ib

slucajnost po mozgu prosečnog Srbna.
Ru su losi i piloti i avioni, a ovi kabajagi fantazija il mokri san srspskog establismenta astronautike.
Rafaelo popsio posle pola sata leta, al verovatno je pilot jako jako los, tako da smo bezbedni, sa nasom bljom.
I sveeee je bolje na zapadu i pojedinim sa istoka, al njih nesmem da nazovem da ne bi oni mene.
A da u pravu su oni koji kažu da i pored 100 rafaela bi dobili po dangli od nate, ipak ovakve mozgove ni blokaderi ne mogu da spreče da misle.

Odgovori
Pe

@iba „Rafaelo“ su slatkisi sa kokosom.
A ako ste mislili na avion „Raffale“ nema potvrde, jer Indija koristi vise aviona koji imaju rakete MICA, koje se vide na snimku.Cak su i SU-30 preradili da ima te rakete,imaju i Mirage 2000.

Pa

jašta, koliko se ovde likovalo bugarskim umećem i odabirom falcona, neki su se i nazivali se po njemu..

Odgovori
Fa

Sreća naša da je MiG-29 kao kliker, nema šta da se pokvari na njemu, a ne kao glupi Viper koji je posle 50 godina službovanja baš sada našao da Bugarima zadaje glavobolje sa jednim komadom hardvera.

Moram promeniti nick u Foolcrum :)

Si

Kakav to komad hardvera moze biti
kada pilot nije primetio da nedostaje na predpoletnom pregledu letelice, nego je prijavio po sletanju? Nesto sto se ukljucuje u letu?

Odgovori
Mi

Da neko i Bugare za…e.
Dobili su blok 69,5 😄

Odgovori
Mi

Kupiš nov dobiješ polovan,a i Mi bolje da kupimo Kineske J-10 sa raketama PL-15 koji su oborili Rafale…

Odgovori
vu

Verujem da čekate da se jos rascisti situacija, ali kad ce izveštaji o Indiji i Pakistanu?

Odgovori
Vl

Moglo bi nesto i o fenomenu Huta koji u papucama oborise 3 x F18

Op

Ma nema veze, sve će doći u redu jer kao što čitamo već mjesecima od Dušana Petrovića, sve zapadno je nenadjebivo, nepobjedljivo, najnajnajbolje na svijetu, cvijetaju ruže, sija sunce, voda super čista i bistro plava, itd.

A sada kako stoji vidimo da Bugari imaju poteškoće sa prvom najmodernijom F-16 varijantom a da su Pakistanci najmanje 1 Rafale oborili Indijcima da Kineskim krševima koje ni rodjena majka ne moze gledati. Rekoh ja za ovaj Rafal kad je zaključena kupovina, „Bacanjeparafajter“.

Odgovori
Pe

@OpFor777 Nema nikakve potvrde o srusenim avionima Raffala za sad.A Pakistan ima i razne varijante F-16.
Nego, kako je ogromna i bogata Rusija, koja, kako tvrdite, ima nadmocne tehnologije,zapela 3,5 g u granicnoj Donjeckoj oblasti Ukrajine, izbacena iz Kijeva,Harkova, Hersona, Crnog Mora…?
Po svemu bi trebalo da je Rusija sa takvom tehnologijom odavno negde izmedju Holandije i Francuske a ne ispred Pokrovska vec godinu dana, a padaju dronovi po Moskvi..tc tc tc

da

Nemoj tako pa to samo jedna lampice svetluca ????
hahahahahahaha
Bravo za komentar

Pe

@dane U tekstu jasno pise „Problem je otkriven tokom leta za Bugarsku i prijavio ga je američki pilot odmah po sletanju aviona – naglasio je general Rusev.“
Ipak je ovo profil namenjem vazduhoplovstvu, a ne politici.
Avioni lete u vazduhu, u slucaju najmanje neispravnosti avioni padaju na zemlju, ne dolecu preko 10000km od Americkog kontinenta do Istocne Evrope.

Ne

@OpFor777

Ne preteruj. Rafali ce lepo da nam zamene Orlove. Pa ajde budimo malo realni, bolji su od Orlova.

Op

@Nenad N.:
Apsolutno nidje nije javljeno da Srbija kupuje Rafale da zamjeni isključivo lovačko-bombardersku avijaciju.

Nije Srbija UAE, Egipat, itd. pa da od para ne zna šta ce, i da da po 280+ milki daje po avionu da zamijeni time LBA.

Ko

Jedva cekam pisanje tango siksa o sukobu Indije i Pakistana. Vec je potvrdjeno obaranje tri aviona jf,rafal i miraz…

Odgovori
Ne

I dva SU30MKI nova novcata. Al da ne kvarimo babi srecu….

Iv

Te naširoko hvaljene francuske rafale su pakistanci ozbiljno istanburali pre dana im oborili nekoliko komada kineskim lovcima i sad se sprdaju sa njima i izjavljuju da su mislili da su rafali ozbiljnija pretnja po pakistan i kašmir tako da razmislite malo i o tome vi stručnjaci koji sve znate

Odgovori
Vl

Bolje da gledamo u svoje dvorište umesto što se vodimo motom da komšiji crkne krava.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor