BEG airport status
Odobren Preventivni sistem automatskog kočenja na A330 Posle „A380“, „A350 XWB“ i „A320“, Preventivni sistem automatskog kočenja na pisti i za „A330“ / Foto: Airbus

Odobren Preventivni sistem automatskog kočenja na A330

Preventivni sistem automatskog kočenja na pisti (Runway Overrun Prevention System – ROPS) od sada će biti i deo konfiguracije Erbasovih (Airbus) aviona A330. ROPS na ovim letelicama sertifikovala je Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (European Aviation Safety Agency – EASA).

Kako je saopštila kompanija Erbas, ovaj preventivni sistem za smanjenje rizika od digresije na pisti na svojim A330 prva će početi da koristi kompanija Korian er (Korean Air).

– EASA sertifikat za ROPS na A330 porodici letilica je primer susretanja inovativne tehnologije i usluge u korist operatera i bezbednosti vazduhoplovstva, pa tako predstavlja važan korak ka poboljšanju operativne prednosti kod svih naših aviona – kaže Didije Luks, potpredsednik sektora korisničkih usluga kompanije Airbus.

EASA je prvobitno odobrila ROPS na „A380“ u oktobru 2009. godine.  Ovaj sistem osnovni je deo konfiguracije letelice „A350 XWB“, a od avgusta 2013. godine i aviona iz porodice „A320“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj