BEG airport status
Brže do komercijalne upotrebe dronova u Americi?

Brže do komercijalne upotrebe dronova u Americi?

BEOGRAD – Korišćenje dronova u komercijalne svrhe širom Sjedinjenih Američkih Država, moglo bi da se dogodi brže nego što se očekivalo. Kako prenosi agencija Rojters (Reuters), FAA bi već sledeće nedelje mogla da olakša uslove pod kojima bi kompanije dobijale dozvole za korišćenje ovih bespilotnih letelica u svom poslovanju.

 
 
CA1f2p5UwAAsa4O.jpg_large
 
 
Komercijalno letenje dronovima je zabranjeno u Amerci, ukoliko se izuzme mali broj slučajeva za čije izuzeće garantuje FAA. U brojevima to izgleda ovako: od 750 podnetih zahteva, odobreno je 48.

Plan je da se ovakav sistem unapredi tako što će se umesto dozvole koja omogućava izuzeće od zabrane firmama izdavati dozvola za upravljanje dronovima. Izvor koji je upućen u rad FAA kaže da bi to moglo da se dogodi u toku sledeće nedelje, uoči kongresnog saslušanja o dronovima u utorak, prenosi Reuters.

Ovo ne treba da čudi, ukoliko se u obzir uzme činjenica da su federalna pravila već duže vreme na meti kritikovanja lobista. Kako navode, kompanije moraju da dobiju dozvolu za svako pojedinačno letenje, pri čemu se svaki put popunjava formular u kome se tačno navode detalji o tome gde će, kad i koliko dugo leteti.

Ukoliko bi se pravila promenila, dronovi bi se naročito koristili u transportu, prilikom obilaska radova na vodovodnim cevima, za potrebe žetve i fotografisanje iz vazduha za potrebe reklama i filmova. Kako Reuters piše, veliku korist bi mogle da imaju kompanije kao što su Chevron, Berkshire Hathaway’s BNSF Railway Co, State Farm Mutual Automobile Insurance Co, ali i filmska i medijska industrija.
 

Uskoro Amazon isporuke dronovima?

 
U svom radu dronove bi koristio i Amazon koji je prošlog četvrtka dobio izuzeće od zabrane za upotrebu drona u Vašingtonu. Kako bi dobio dozvolu, Amazon je morao da se obaveže da će leteti u toku dana na visini izspod 120 metara. Takođe, osoba zadužena za upravljanje letelicom morala je da priloži pilotsku i medicinsku dozvolu, a propisi su nalagali i da dron treba da joj je na vidiku sve vreme. Amazon je morao da unapred navede i raspored letenja za ceo mesec kao i imena „pilota“ koji će upravljati letelicama.
 
amazon dron
 
Bez obzira na stroga pravila, ova vest veliki je pomak, naročito ako se u obzir uzme i činjenica da je Amazon još u oktobru 2013. tražio dozvolu za upotrebu dronova pri isporučivanju svoje robe korisnicima. Ne naročito odušeljena takvim zahtevom, FAA je tada dozvolila letenje iznad mora. Posle prošlonedljne dozvole da Amazon robu isporučuje na kopnu, u ovoj firmi se nadaju da će ubuduće ovo biti uobičajena praksa, prenosi Reuters.

FAA je u februaru predložila pravilo za komercijalnu upotrebu dronova kako bi se ove letelice integrisale u nacionalni vazdušni prostor. Zaposleni u industriji, međutim, još tada su prokomentarisali da će proći godine pre nego se donese takva regulativa, prognozirajući da će se kompanije u svom radu i dalje povinovati uslovima koji zahtevaju dobijanje izuzetka od zabrane.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

26. Nov 2024.Pogledaj

K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

26. Nov 2024.Pogledaj

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj