Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP
Završetak montaže prvog prototipa očekuje se na proleće 2025., letna ispitivanja krajem iste godine / Foto: "Airbus Defence"

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

Kako je početkom nedelje na svom nalogu društvene mreže X objavila kompanija Erbas, finalna montažna linija za dva prototipa besposadne letelice SIRTAP puštena je u rad u španskom pogonu Erbasa u Hetafeu, u blizini Madrida.

U saopštenju se navodi da je završetak montaže prvog prototipa zakazan za proleće 2025. godine, da će nakon sklapanja, u Hetafeu započeti zemaljska testiranja, a pre kraja iste godine trebalo bi da počnu i letna ispitivanja.

Španija je naručila 9 sistema sa ukupno 27 besposadnih letelica i 9 zemaljskih kontrolnih stanica / Foto: „Airbus Defence“

Iz Erbasa napominju da će SIRTAP osnažiti taktičke sposobnosti Oružanih snaga Španije, koje će imati ukupno devet sistema, od kojih se svaki sastoji od tri bespilotne letelice i zemaljske kontrolne stanice. Takođe se ističe da će projektovanje, razvoj i proizvodnja ovog daljinski pilotiranog vazduhoplova Španiji „obezbediti nacionalni suverenitet kada je reč o tehnologijama, industrije i taktike“.

Kako je Tango Six preneo početkom jula ove godine, projekat SIRTAP je tada dostigao CDR (Critical Design Review) fazu koju je prethodno odobrio prvi kupac – ministarstvo odbrane Španije, nakon što je letelicu naručilo novembra 2023. godine.

Detalj sa montažne linije prva dva prototipa besposadne letelice SIRTAP / Foto: „Airbus Defence“

Osim toga, Tango Six je prvi srpski medij koji je jula 2023. objavio da bi u ovom programu, kroz industrijsku saradnju sa Erbasom, mogla da učestvuje i Srbija.

Još uvek nemamo konkretne informacije na kom će konkretnom industrijskom nivou Srbija biti uključena u projekat SIRTAP. Interesantno je da je u međuvremenu, kao što je Tango Six prošle nedelje preneo, srpska fabrika aviona Utva na ovogodišnjem avio-salonu Žuhaji sklopila ugovor sa kineskom kompanijom ALIT koji se odnosi na formiranje Centra za održavanje kineskih i srpskih besposadnih letelica. Još interesantnija vest, u kontekstu budućnosti SIRTAP-a u RV i PVO, je jučerašnja da je Srbija kupila novi (ili možda polovni?) tip dronova, najverovatnije izraelske proizvodnje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Ja ću sada da promaši temu, ali jednostavno ne mogu a da ne kažem. Srbija je prilikom kupovine Helikoptera od Erbasa pokazala interes za ovu BPL. Sada kada se priča o mogućoj kupovini Raketnog sistema PULS od izraelske firme Elvir Systems provlače se i njihove BPL tipa Hermes 900, zato postavljam pitanje jel nama treba baš tolika šarolikost. I još nešto ako Srbija kupuje sistem PULS šta se događa sa daljim razvojem i naših sistema Šumadija i Tamnava. Kada će naša vojska da se opremi sa našim domaćim naoružanjem. Pozdrav.

Odgovori
Pe

Nasa vojska se oprema kako se razvoj zavrsava. Modernizovani su Ognjevi kupljeno jos sto sta od modularnih. Tamnavu kupio Kipar.
PULS je preskup za masovniju kupovinu dok je razvoj municije povecao domet nasih standardnih VBR na 50+ km.
Sumadija ce svakako jos da se razvija. Da je lako tako nesto napraviti ne bi takve dalekodometne i precizne VBR pravilo samo 4-5 zemalja na svetu – Izrael, SAD, Rusija, Kina i dve Koreje. I to je otprilike to (dobro i Belorusija uz pomoc Kine) . Vise zemalja pravi nuklearno oruzje.
Sirtap je bitan ako hoce da nas ukljuce u proces proizvodnje i prodaje jer se do takvih tehnologija, iskustva i medjunarodnih referenci ne stize lako. Sve i da imas pare. Zgrabiti sansu ako se ukaze.

Ma

Naravno da treba, u nasem slucaju i geopolitickoj poziciji, kada te ogranicavaju u svemu sto pokusas da nabavis, treba koristiti svaku priliku za kupovinu bilo kakvog savremenog naoruzanja koje sami ne proizvodimo, ili ne u dovoljnim kolicinama. Jer druze, metaforicki receno, kada otkuca Nova godina prodavnice se zatvaraju, i sto si kupio od hrane i pica kupio si do kraja praznika, ali u slucaju ove ‘Nove godine’, ako ikada otkuca, a nikada nije bila blize, pitanje je kada ce se zavrsiti praznici i da li im ima kraja uopste!!

Ne

Unificiranost nije problem, resi se internim standardom. Problem su stihijske i nedovoljne nabavke, pa prodjes skuplje. Neulaganje u svoje kapacitete. I najvise neozbiljnost drzave. Sto vidimo i na primeru Sirtapa. Bilo bi steta ako se propusti ova prilika za saradnju, sticanje znanja i na kraju ustede u nabavci.

Mi

@Aleksandar Srbija ima samo proizvodnju na papiru, da ljudi koje svi znaju, pune svoje vlastite džepove, zato se apsolutno sve kupuje a ništa ne proizvodi. Čak i ono malo što naprave, to su sve dijelovi i komponente sa Zapada koji se samo sklapaju u Srbiji.

Iv

Ovo je prije svega politika pa sve ostalo. Možda kupovinom dobiju i tehnologiju dijela proizvodnje, a možda ne mogu sve da nabave na jednom ili dva mjesta.
Očigledno je da nemaju potrebnu tehnologiju za dovođenja Šumadije i Tamnave na potreban tehničko, taktički nivo. Zato se razvoj traje tako dugo.
Možda suradnjom sa Erbasom ne mogu da dobiju potrebnu tehnologiju, pa se obraćaju Izraelu. Koji je u nepovoljnom položaju kao i Srbija, ali na drugi način.

Ni

Lici na ruski Orion.

Odgovori
Yr

Koliko se ja sećam pominjani smo u kontekstu naoružavanja ove letilice ne proizvodnje. Meni to zvuči kao mazanje očiju obzirom da smo tanki sa vođenim sredstvima. Nešto mislim da su Kinezi sigurniji partner.

Odgovori
De

Samo zapadna oprema treba Srbiji a ne kineska plastikarija koja nije nigde proverena!

Odgovori
Dj

Znaci jedino ako se planira uvesti raznovrsnija ishrana u vojsci pa da bude kineski dan, onda bi trebala odredjena kolicina wok-tiganja, wok-sporeti velike snage i ostala oprema…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor