BEG airport status
Džejms Hogan: Investiranje u uspeh nije zločin

Džejms Hogan: Investiranje u uspeh nije zločin

BEOGRAD – Tamni oblaci protekcionizma koji su se nadvili nad avio-saobraćajem u Evropi i u Sjedinjenim Državama predstavljaju značajnu pretnju milionima putnika koji su imali koristi od mogućnosti novog izbora na tržištu. – rekao je predsednik i generalni direktor Etihad ervejza Džejms Hogan u svom uvodnom govoru u Klubu avijacije u Londonu. Ovaj govor je oštar odgovor na napade na bliskoistočne kompanije prethodnih nedelja, a Tango Six prenosi njegove najzanimljivije delove.

 
 

Džejms Hogan tokom obraćanja u Klubu avijacije u Londonu.
Džejms Hogan tokom obraćanja u Klubu avijacije u Londonu.

U govoru koji je održao nedelju dana nakon što su američki i evropski avioprevoznici ponovo napali Etihad Ervejz (Etihad Airways) i druge bliskoistočne kompanije, Hogan je rekao da bi međunarodna regulatorna tela trebalo da razumeju da – investiranje u uspeh nije zločin; blokiranje konkurencije bi to bilo:

– Tamni oblaci protekcionizma se nadvijaju nad Evropom i nad Sjedinjenim Državama. – rekao je Hogan. – Pet mega avio-prevoznika pokušavaju da sve ostave za sebe nakon što su godinama radili po svome. Oni koji će zaista biti na gubitku, ako ove gigantske tradicionalne avio-kompanije uspeju u svojoj nameri, su milioni putnika koji imaju koristi od mogućnosti novog izbora na globalnom tržištu putničkog avio-saobraćaja. –
 
air-journal_Etihad-Airways-787-8-takeoff-640x434
 
Hogan je rekao da je vlasnik Etihad ervejza, Vlada Abu Dabija, odlučila da investira u novog avio-prevoznika u vreme kada su se mnogi faktori sklopili tako da se mogu pružiti velike mogućnosti.

– Videli su priliku u novom svetskom poretku u pogledu međunarodne trgovine, u svom geografskom položaju i u modernoj avio-tehnologiji, što je značilo da smo po prvi put na samo jedan let udaljenosti od bilo koje tačke u svetu. – rekao je on.

Rezultat ovoga je bio avio-prevoznik koji je toliko rastao da je u 2014. godini prevezao 14,8 miliona putnika preko mreže koja danas doseže do 111 destinacija.

Da bi se ostvario ovako brz rast, u privrednoj grani koja ima tako visoke ulazne troškove, bile su potrebne značajne investicije, rekao je Hogan.

– Etihad ervejz je dobio investicije od svog vlasnika, Vlade Abu Dabija, u vidu vlasničkog kapitala i pozajmica akcionara. To smo oduvek jasno isticali. –

– Vlasnik je znao da bi ovi iznosi trebalo da budu znatni. Uostalom, radilo se o osnivanju nacionalnog avio-prevoznika u 2003. godini, decenijama nakon što su to učinile mnoge druge zemlje. To je bila investicija u privrednu granu koja zahteva značajne investicije u ono što je očigledno – avione i motore; ali koja takođe traži i velike investicije u ono što je manje očigledno: ljude, obuku, tehnologiju, izgradnju objekata – sve je to trebalo početi od samog početka. Da bi imao bilo kakvu šansu za uspeh, Etihad ervejz je morao da dođe do te veličine i obima na kome je mogao da se takmiči sa mrežom avio-kompanija koje ne samo što su godinama već poslovale, nego su i decenijama imale koristi i od državnih investicija i od podrške u razvoju infrastrukture.

Da bi postao ozbiljan konkurent u dugolinijskom avio-saobraćaju na velike udaljenosti po principu glavnog čvorišta i destinacija, troškovi ulaska na tržište su veoma veoma visoki.

Naš vlasnik je postavio jasne parametre za tu investiciju. Ova avio-kompanija je morala da postane profitabilna u roku od jedne decenije. A na dugi rok, morali smo da ostvarimo povraćaj investicija.

Zbog toga što smo ispunili te uslove, zbog toga što smo rasli brže i uspešnije nego što smo prvobitno sebi postavili za cilj, naš akcionar je nastavio sa ulaganjima. Investirao je u uspeh. Kao svaki razuman investitor. Naš vlasnik možda jeste nacionalan, ali kada je reč o novcu, on je veoma veoma racionalan. – rekao je Hogan.

On je takođe postavio pitanje u vezi sa tvrdnjama avio-kompanija koje vode kampanju protiv Etihad ervejza:

– Neki od avio-prevoznika koji nas napadaju tvrde da gube udeo na tržištu. Mi smo započeli jednu analizu po ovom pitanju i, mada će trebati vremena da se uradi detaljna studija, mogu reći da naše početno istraživanje već ukazuje na to da su te tvrdnje tačne. Priznajemo!

Ali taj takozvani gubitak je rezultirao hiljadama novih putnika za te avio-kompanije koje navodno pate, zahvaljujući tome što mi stimulišemo tržište.

Oni dobijaju manje parče, to je istina. Ali to je parče većeg kolača. A veći kolač je dokaz da je više ljudi u stanju da putuje – više putnika ima koristi od mogućnosti izbora među konkurencijom. – kaže Hogan.

On je podsetio da se Britiš ervejz nije pridružio ostalim tradicionalnim avio-prevoznicima u napadima na Etihad ervejz.

– Postoji jedna globalna avio-kompanija koja se nije žalila na novu konkurenciju među prevoznicima iz Zaliva – a to je vaš domaći avio-prevoznik, Britiš ervejz. To je kompanija čije se gvožđe kovalo tokom decenija oštre konkurencije – na domaćem tržištu, širom Evrope i u svetu. Vili Volš se ne žali kada vidi da nova konkurencija stiže na tržište – on je prihvati i takmiči se sa njom! –

Hogan je svoje izlaganje priveo kraju rekavši da je ovo debata o konkurenciji:

– Kada sve svedemo, konkurencija je ono što tržište želi. Sasvim sigurno to je ono što putnici žele. Ljudi žele izbor pri putovanju. Izbor znači da oni znaju da će se stvari stalno unapređivati. Isto važi, bilo da ste u Abu Dabiju, ili u Londonu, Mančesteru ili Edinburgu. To je sigurno ono što ekonomija u širem smislu želi. Avio-linije podstiču trgovinu i turizam. Trgovina i turizam podstiču ekonomski rast. Svaka linija ima uticaj na ekonomiju u vrednosti od desetina ili stotina miliona funti. Mi znamo da je to tako u Abu Dabiju, kao što detaljna ekonomska analiza pokazuje. –

– Ali to je tako i na svakoj od destinacija ka kojoj letimo – i to je razlog zašto je Mančester oduševljeno podržao naš drugi svakodnevni let. Postoji razlog zašto je Edinburgu toliko drago što smo ove godine uspostavili svakodnevne direktne letove. Postoji razlog zašto je Hitrou toliko zadovoljan što uvodimo A380 – na sva tri naša svakodnevna leta do kraja ove godine i to bi trebalo da bude ono što avio-kompanije žele. U gotovo svim slučajevima, konkurencija uvećava tržište. Možda svi dobijamo manje parče – ali ako je kolač veći, onda smo svi na dobitku. – zaključio je Hogan.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Dobar odgovor na napade iz sveta uobraženih i bogomdanih.
    Vidi se da je Hogan prevashodno biznismen i strucnjak, pa tek onda politicar i karijerista.

    Odgovori
    Br

    Kako stvari stoje na demokratskom zapadu, na kraju će ih NATO bombardovati za kaznu što su uspešni.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    >> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

    26. Nov 2024.Pogledaj