BEG airport status
Ekonomske procene: Er Srbija donosi srpskoj privredi 211 miliona dolara u 2015. Procenjuje se da će rad Er Srbije podržati 8.700 radnih mesta / Foto: Air Serbia

Ekonomske procene: Er Srbija donosi srpskoj privredi 211 miliona dolara u 2015.

Kompanija Er Srbija (Air Serbia) će ostvariti direktan doprinos srpskoj privredi u vrednosti od 211 miliona dolara tokom 2015. godine i podržati ukupno 8.700 radnih mesta, pokazao je najnoviji izveštaj konsultantske kuće Oksford Ekonomiks (Oxford Economics) koja se bavi međunarodnim ekonomskim predviđanjima i kvantitativnom analizom, saopštio je nacionalni avio-prevoznik.

Studija predviđa da će avio-kompanija putem direktne potrošnje ostvarene u okviru svakodnevnog poslovanja i lanca snabdevanja u Srbiji nacionalnoj ekonomiji doneti 190 miliona dolara tokom ove godine.

Osim toga, Oksford Ekonomiks tvrdi da se očekuje da će avio-kompanija prevesti ukupno 2,5 miliona putnika u i iz Srbije tokom 2015. godine, ka i iz brojnih tržišta, uključujući zemlje širom Evrope i Bliskog istoka.

Takođe, očekuje se da će posetioci iz inostranstva potrošiti gotovo pola milijarde dolara tokom ove godine, što doprinosi nacionalnom BDP u iznosu od 373 miliona dolara i podržava dodatnih 22.400 radnih mesta, navodi se u saopštenju Er Srbije.

Procenjuje se da će do 2020. godine, ekonomski uticaj avio-kompanije koji se odnosi na turizam biti uvećan do vrednosti od 572 miliona dolara i podržavati ukupno 28.200 radnih mesta.

– Ova studija jasno svedoči o tome u kojoj meri Er Srbija, kao komercijalno efektivna i profitabilna avio-kompanija, suštinski utiče na ekonomski razvoj Srbije i doprinosi razvoju ostalih grana privrede kao faktor podrške ekonomskoj aktivnosti.

Izveštaj pokazuje kako odličan učinak Er Srbije, od kada je avio-kompanija uspostavljena, stvara pozitivne efekte ne samo u okviru naše oblasti poslovanja, već i eksterno prema kompanijama i pojedincima širom zemlje.

Drago nam je što projekcije ukazuju na kontinuirani razvoj u godinama koje dolaze, kako u pogledu turizma tako i u globalnoj povezanosti, kao i što ćemo biti u mogućnosti da ostvarimo jedan od osnovnih ciljeva Er Srbije – da postanemo katalizator ekonomskog razvoja u Srbiji – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali, podsetio je da privatizacija Er Srbije u partnerstvu sa Etihadom predstavlja najuspešniju privatizaciju u našoj zemlji.

– Pokazali smo kroz strateško partnerstvo da je moguće od avio-kompanije koja je pravila gubitke stvoriti profitabilnu kompaniju koja više ne predstavlja opterećenje za državni budžet.

Er Srbija je danas pokretač privrednog razvoja Republike Srbije. Studija Oksford Ekonomiks pokazuje da postoji direktna veza između uspešne avio-kompanije, otvaranja novih destinacija i stepena ekonomskog rasta, tj. poslovne razvijenosti naše zemlje.

Zato je važno da nastavimo putem kojim smo krenuli, da proširimo flotu Er Srbije, da uvedemo još novih destinacija, jer ćemo na taj način jačati i srpsku privredu i njenu ekonomiju – istakao je Mali.

U saopštenju se navodi da Oksford Ekonomiks naglašava da ekonomski uticaj jedne avio-kompanije znatno prevazilazi oblast u kojoj operativno deluje. Usluge koje pruža olakšavaju čitav niz ekonomskih aktivnosti u lokalnoj i globalnoj ekonomiji – od uspostavljanja poslovnih interakcija i omogućavanja stranih investicija, do podsticanja razvoja turizma i trgovine.

Ovaj uticaj se može meriti ukupnim doprinosom vazdušnoj povezanosti kao ključnom pokretaču ekonomskog rasta i razvoja, čime se olakšava učešće zemlje u globalnoj ekonomiji. Globalni podaci takođe ukazuju na vezu između direktnih stranih investicija i vazdušne povezanosti.

Očekuje se da će u 2015. godini, doprinos Er Srbije povezanosti u vazdušnom prevozu putnika i robe povećati produktivnost srpske privrede za 690 miliona dolara, što odgovara broju od gotovo 32.000 radnih mesta i iznosi gotovo dva procenta BDP-a.

Osim njenog značaja za razvoj turizma, Er Srbija će takođe postati sve značajniji faktor razvoja poslovanja orijentisanog ka izvozu, naročito za veze sa Evropskom Unijom, što će podstaći izvoz i povećati konkurenciju u domaćoj ekonomiji na dobrobit potrošača, navodi se u saopštenju nacionalne avio-kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

St

Opet ocene koje su u domenu nerealnog, ali da se malo potsetimo nekih ranijih izjava.
2013 godine novo rukovodstvo Er Srbije izjavljuje da će njihov doprinos BDP u biti oko 720 miliona evra i da će šist profit biti na značajnom nivou. Svedoci smo da je u izveštaju finansiskog poslovanja za 2014 iskazana zarada manja od 3 miliona evra što je na nivou statističke greške. Prema tome nemojte nam servirati takve podatke koje prenosite iz izjava zvaničnika kao što je Siniša Mali. Kako vam nije jasno da su oni izgubili poverenje naroda i da ove i slične izjave ma iza koga se zaklanjali podatcima nisu više pouzdane.

Odgovori
Li

Pa doprinos bdp i net profit su dve razlicite stvari. Ovde se govori o efektu koji airserbia preko plata radnicima, turizma, zaposlenosti podugovaraca i sl kreira u domacem bruto proizvodu.

Go

Ah, da – evo opet „cuvene“ konsultantske kuce Oksford Ekonomiks. S obzirom da se na internetu ne moze nista naci o ovoj kuci, pretpostavljam da je vlast u Srbiji njen najveci klijent. Do sada su vec dali toliko divnih procena i ocena, da mi je neverovatno kako to da imamo nizi zivotni standard od Nemaca ili Danaca.

Jedino po cemu je cuvena doticna konsultantska kuca su narucena istrazivanja…

Odgovori
Go

I, da – jako mi je drago kad vidim sta je do sad uradjeno sa Er Serbiom – neuporedivo visi kvalitet usluge, sve veci broj destinacija, stabilnost kompanije, manje kasnjenja. Kad god letim negde, a letim relativno cesto, prva stanice mi je njihov sajt i najcesce zaista i letim Er Serbiom. Da su im cene niske, nisu, ali makar nesto leti. Da li bi bilo vise lou kost aviokompanija da nije uradjeno to sto je uradjeno, za mene je u domenu „sta bi bilo kad bi bilo“ – ako nista drugo, nisam kompetentan i nemam dovoljno informacija da napravim bilo kakav validan zakljucak. Ali, nemojte vredjati nasu inteligenciju sa narucenim istrazivanjima. Objavite ugovore sa Etihadom i kompletan finansijski izvestaj, pa se tek onda hvalite uspesima. Ovako, ovo je isto kao i Bacevicevih 10.000 milijardi…

Dr

Kompletan privredni razvoj zavisi od svih grana privrede ukljucujuci i saobracaj kao jednu . U modernom svetu avio saobracaj postaje br. 1 vid transporta sto zbog brzine, kao i sve veceg broja kargo aviona a samim tim i kolicine prevezene robe .
Stari JAT kao nacionalni avio – prevoznik donosio je ako gledamo iz ovog texta isto a gotovo sigurno i vise novca i SFRJ i SRJ i SCG i Srbiji na indirektan nacin jer je deo saobracaja (grane privrede) a samim tim i celokupnoj privredi . A koliko je direktn doprinos privredi to se moze izracunati samo kroz profit koji ostvaruje kompanija podeljeno sa procentima vlasnickog udela … svi ostali parametri izracunati u ciframa kojima obican covek nema mogucnost provere a predstavljeni preko konsultanskih partnera egzoticnih imena mogu samo da budu INDIREKTNI …
Ako tako posmatramo privredu cime tek onda jedan auto prevoznik-Lasta-moze da se pohvali …
Rad na prosirenju flote je odlicna stvar , unapredjenje usluga i sto bolja povezanost ka svim svetskim metropolama je isto pohvalna ali medijski spin napumpane brojke i tekstovi PR sluzbe vlade nisu deo analitickog izvestavanja.

Odgovori
Li

Vise zaposlenih,veci obim posla, podugovaraci… Stari jat je imao gubitak.
A profit nije jedina mera kontrubije gdp, zaboga

12

Cak i da je ova procena ispravna (u sta cisto sumnjam), pitanje je koliki deo od sume naznacene u ovoj „vesti“ bi dobila drzava, jer SrbiHad ne posluje transparentno, odn. ne znamo detalje sporazuma Etihad-Srbija…

Odgovori
og

Možda AS može da doprinese srpskoj ekonomiji. Možda čak i bolje nego da su otvorili neku fabriku ili više fabrika… možda.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj