Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024

Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024
Otvoreni dan Batajnica 2016: Još jedan praznik za prijatelje 204. vazduhoplovne brigade
Skoro 6.000 ljudi posetilo je Batajnicu danas / Foto: Neda Mojsilović

Otvoreni dan Batajnica 2016: Još jedan praznik za prijatelje 204. vazduhoplovne brigade

Manifestacija “Otvoreni dan“ koju su danas na vojnom aerodromu Batajnica organizovali pripadnici 204. vazduhoplovne brigade, bila je još jedna prilika za druženje vojnih avijatičara sa entuzijastima, spoterima i drugim ljubiteljima i poštovaocima Ratnog Vazduhoplovstva i Protivvazduhoplovne odbrane.

Domaćini su se potrudili da, u skladu sa mogućnostima, javnosti pokažu svoju obučenost i deo zadataka koje izvršavaju u skladu sa definisanim misijama Vojske Srbije. Na statici je prikazana tehnika sa kojom ova jedinica raspolaže a bili su prisutni i gosti iz 98. vazduhoplovne brigade, 250. raketne brigade i 210. bataljona veze.

Događaj je bio izuzetno posećen, procena je da je bilo 5 do 6 hiljada ljudi među kojima je bilo najviše mladih.

Zbog velikog interesovanja razmišlja se da “Otvoreni dan“ od sada bude organizovan i više puta godišnje.

Starešine brigade svesne su popularnosti događaja. Ne isključuju da se on održi i više puta godišnje / Foto: Neda Mojsilović
Starešine brigade svesne su popularnosti događaja. Ne isključuju da se on održi i više puta godišnje / Foto: Neda Mojsilović

Letenje

U poređenju sa prošlom godinom letački program je bio dosta siromašniji. Letački program je, kako smo već navikli, počeo skokovima padobranaca Specijalne brigade iz helikoptera, uz nošenje zastava Republike Srbije i Vojske Srbije.

Potom je sa dežurstva u okviru sistema Protivvazduhoplovne odbrane poleteo avion MiG-29B 101. lovačke avijacijske eskadrile “Vitezovi“ koji je bio naoružan sa dve rakete vazduh-vazduh R-60MK. Let se odvijao relativno visoko, nije bio posebno dinamičan i pilot je pokazao samo manji deo manevarskih mogućnosti ovog aviona.

Intimni delovi za publiku / Foto: Dragan Trifunović
Intimni delovi za publiku / Foto: Dragan Trifunović

Posade tri školsko-borbena aviona G-4 “Super Galeb“ 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile “Kurjaci sa Ušća“ su nakon prikaza grupnog letenja u različitim formacijama izvršili fiktivno borbeno dejstvo na aerodrom. Pri tom jedan avion je leteo vrlo nisko iznad poletno-sletne staze a dva Super Galeba su se odvojila i nakon iskakanja tj. naglog povećanja visine radi pripreme, izvršili dejstvo u obrušavanju.

"Kurjaci sa Ušća" ponovo najbroniji, uz ispomoć sa Lađevaca / Foto: Dragan Trifunović
„Kurjaci sa Ušća“ ponovo najbroniji / Foto: Dragan Trifunović

Nastup školskog aviona Utva-75 bio je najbliži publici, na veoma maloj visini pri ćemu je pilot pravio veoma oštre zaokrete što se takođe ne viđa često kada je u pitanju avion koji ove godine obeležava svoj jubilej.

Demonstracija borbenog traganja i spasavanja realizovana je sa dva helikoptera od kojih je jedan prvi put viđen javno u ovakvoj akciji. Reč je naravno o novom vazduhoplovu u RV i PVO, ruskom transportnom helikopteru Mi-17V-5. Iz njega su kroz bočna vrata iskrcani pripadnici Specijalne brigade koji su uspostavili bezbednosni prsten oko helikoptera dok je iznad njih letela Gazela čija je posada imala zadatak pružanja vatrene podrške vojnicima na zemlji.

Pripadnik Specijalne brigade. Zadatak: pružanje vatrene podrške iz vazduha / Foto: Dragan Trifunović
Pripadnik Specijalne brigade. Zadatak: pružanje vatrene podrške iz vazduha / Foto: Dragan Trifunović

Po završetku vežbe oba helikoptera su vrlo blizu i na maloj visini proletela pored publike da bi se zatim uputili na predviđeno mesto za sletanje koje se nalazilo ispred posetilaca. Njima su se kasnije pridružila i dva „dogfajt“ Super Galeba.

Izložba tehnike

Sve jedinice koje se nalaze u sastavu 204. brigade su na statici prikazali sa čime raspolažu pa je tako publika mogla da vidi lovac MiG-29B, dva lovca-presretača MiG-21bis, školsko-borbeni avion G-4 u verziji tegljača meta N-62T, školske avione Utva-75 i Lasta V-54, avion za aero-foto snimanje Seneka, transportni avion An-26, laki višenamenski helikopter Gazela i srednji transportni helikopter Mi-17V-5.

Novo / Foto: Dragan Trifunović
Novo / Foto: Dragan Trifunović

I ovoga puta pripadnici brigade su se postarali da statika bude interesantna. Od zanimljivosti treba izdvojiti novi Mi-17V-5 za koje smo videli a i saznali službene vojne oznake, evidencijske brojeve pa čak i da imaju imena. Ovi helikopteri nose vojnu oznaku HT-49, imaju brojeve 12491 i 492 i imena Anja i Irina.

Ispred MiG-a 29 bio je izložen deo naoružanja među kojima je bio top ovog aviona, jednocevni 9-A-4071K (Grijazev Šipunov GŠ-30/1 kalibra 30 mm) sa školskim granatama, lanseri nevođenih raketnih zrna B-8M1, a bili su tu i nosači APU-470 za rakete vazduh-vazduh R-27R kao i APU-68-85E za nevođenu raketu vazduh-zemlja S-24B.

Daleko od novog / Foto: Dragan Trifunović
Daleko od novog / Foto: Dragan Trifunović

Jedan MiG-21bis imao je vrlo zanimljivu kombinaciju naoružanja koja međutim nikada nije korišćena u operativnoj upotrebi RV i PVO. Lanseri L-128-4 za 4 nevođene rakete  “Munja“ kalibra 128 mm jesu deo arsenala ovog aviona ali 20-cevni saćasti lanseri B-8M1 nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 mm nisu korišćeni na ovom tipu u našem vojnom vazduhoplovstvu. Drugi MiG-21bis je imao 6 tzv. “samopisača“ UZR-60 koji simuliraju upotrebu raketa vazduh-vazduh R-60.

Od ostale tehnike vredne pomena mogao je da se vidi jurišni avion Orao u dvosedoj varijanti NJ-22 iz 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrila “Tigrovi“ (98. vazduhoplovna brigada), 250. raketna brigada pokazala je lanser raketnog sistema S-125M “Neva“, 126. brigada VOJIN sistem MC VOJ, 177. artiljerijsko-raketni divizion protivavionski top L70 Bofors, a 210. bataljon veze radio-relejni sistem.

Neleteći sadržaj / Foto: Dragan Trifunović
Neleteći sadržaj / Foto: Dragan Trifunović
Helikopteri Mi-17 dobili su imena "Anja" i "Irina" / Foto: Neda Mojsilović
Helikopteri Mi-17 dobili su imena „Anja“ i „Irina“ / Foto: Neda Mojsilović
Dan kada se piloti najviše slikaju / Foto: Neda Mojsilović
Dan kada se piloti najviše slikaju / Foto: Neda Mojsilović
Adekvatno registrovan vazduhoplov Vojno Geografskog Instituta / Foto: Neda Mojsilović
Adekvatno registrovan vazduhoplov Vojno Geografskog Instituta / Foto: Neda Mojsilović
Šampionka i njena domaćica / Foto: Neda Mojsilović
Šampionka i njena domaćica / Foto: Neda Mojsilović
Gosti iz Kraljeva / Foto: Neda Mojsilović
Gosti iz Kraljeva / Foto: Neda Mojsilović
I dalje avion u čiji je kokpit najzanimljivije ući / Foto: Neda Mojsilović
I dalje avion u čiji je kokpit najzanimljivije ući / Foto: Neda Mojsilović
Pozadina / Foto: Neda Mojsilović
Pozadina / Foto: Neda Mojsilović
Ljubav prema fotografiji ili avionima? / Foto: Neda Mojsilović
Ljubav prema fotografiji ili avionima? / Foto: Neda Mojsilović
Do sledeće godine / Foto: Neda Mojsilović
Do sledeće godine / Foto: Neda Mojsilović
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

co

POHVALE zatekst kao i za novinara, Vasi fotografi su se pokazali kao majstori koje treba cuvati. Tekst je zanimljiv, posveceno napisan, sto se danas retko vidja, u svakom slucaju, bravo

Odgovori
Da

Svaka čast za reportažu, bravo TangoSix!
Drago mi je da vidim da piloti helikoptera nose kacige. Ide na bolje, vidi se rad i entuzijazam ljudi. Samo napred, svaka čast.

Odgovori
Kr

Nisam poznavalac teme, ali ponekad ispratim. Komentarisali ste let MIG-29 kao visok i bez manevrisanja. Mislim da upravo tako i treba da se leti u nasim uslovima. Nisam siguran u tacne uzroke pada jednog od one 4 remontovane 29-ke pre 6-7 godina, ali mi se cini da je upravo bilo neko nisko manevrisanje u sklopu priprema za neki miting. Mislim da bi taj avion sada dobrodosao za letenje, trening, dezurstvo… Vi me ispravite ako gresim. Inace sve pohvale za sajt, odlicno pokrivate vesti i dogadjaje.

Odgovori
Mi

Lepo što niste ni pomenuli 126.brVOJIN, koja je izlozila MC VOJ, odmah pored raketnog sistema NEVA!!!!! Ali verovatno smatrate tonevaznim……………….. :(

Odgovori
Vl

Postovani,
Pre dve nedelje, u Nisu je takodje bio Otvoren dan 98. vb.
Nazalost na Vasem portalu ne videh ni jednu recenicu niti sliku sa tog dogadjaja.
Nakon toga postavlja se pitanje : Koga niste hteli da ispostujete, nislije ili pripadnike 98. vb.? Ni jedni ni drugi to nisu zasluzili.
Sto se tice svih ostalih tekstova, reportaza, komentara i obavestenja uzivam u pracenju istih.
Srdacan pozdrav.

Odgovori
Ž

Нисмо били на Отвореном дану у Нишу иако смо имали велику жељу.

ze

Sigurni ste da je leteo 18101?

Odgovori
Ž

МиГ-29Б 101. лае не авион 18101. Летео је 102.

Ni

Zaista divan otvoreni dan na Batajnici,odlican tekst i fotografije sa dogadjaja.Zao mi je i upucujem veliku zamerku ovom portalu,zato sto sa istom paznjom nisu ispratili otvoreni dan na Niskom aerodromu.Pozdrav.

Odgovori
Ž

Пошто нисмо били присутни нисмо могли ни да га испратимо како треба.

IL

Sjajne fotografije sa jedne vrlo skromne priredbe koja nam je jos jednom pokazala svu buducnost RV i PVO koja nas ocekuje u narednim godinama: nesto helikoptera i pokoji trenazni avion…

Odgovori
St

Zasto su izlagali jednosede miga21 kada ti vise ne lete u nasem vazduhoplovstvu?

Odgovori
Br

Tango Six odlicne fotografije sa Batajnice jedina zamerka trebali ste par slika sa izlozbe modelara jer bilo je interesantnih aviona i helikoptera a posebno jedan Super galeb g4 plavo beli je interesantan bio.Ali sve u svemu fotografije odlicne samo napred tako nastavite

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor