BEG airport status
IATA prognoza za 2016: Drugi put u istoriji vazdušnog saobraćaja prihodi će nadmašiti troškove 2016. godina donosi oko 4 milijardi evra veću zaradu vazdušnom saobraćaju u odnosu na 2015. / Foto: IATA

IATA prognoza za 2016: Drugi put u istoriji vazdušnog saobraćaja prihodi će nadmašiti troškove

Profit avio-saobraćaja u 2016. godini biće blizu 39,4 milijardi dolara. Svaka kompanija će u proseku zaraditi 10,42 dolara po putniku. Drugu godinu zaredom, a ujedno i drugi put u istoriji vazdušnog saobraćaja, prihodi će nadmašiti troškove. Ovo je samo deo iznetih procena za 2016. na godišnjem, 72. po redu, IATA samitu.

Kako je to slikovito objašnjeno, vazdušni saobraćaj će početi da ostvaruje profit kao što se to očekuje u bilo kom drugom biznisu. Ukupna zarada procenjuje se na 709 milijardi dolara. Profit će, međutim, iznositi blizu 40 milijardi dolara.

Tokom 2015. godine on je iznosio 35,3 milijardi dolara. Za ovu godinu je procenjeno da će svaki od regiona doprineti sa oko 4,1 miliona dolara, međutim, to neće smanjiti razlike među kontinentima. Tako će 22,9 milijardi dolara, što je skoro polovina profita, doći iz Severne Amerike, dok će Afrika poslovati sa gubitkom od 0,5 milijardi dolara.

maxresdefault
„Veća zarada rezultat niže cene nafte“/ Screenshot

– Na ove rezultate utiče niža cena goriva, mada je ona ublažena zbog hedžinga i promene kursa – objašnjava Toni Tajler, generalni direktor IATA-e.

Cena nafte na tržištu iznosiće 45 dolara po barelu, što je primetno niže u odnosu na 53,9 dolara po barelu koliko je iznosila tokom 2015. godine. Zbog toga se očekuje da troškovi nabavke goriva čine svega 19,7% ukupnih troškova, što je daleko niže u odnosu na period 2012-2013. kada su iznosili 33,1%.

Prema IATA prognozama, puna efikasnost ovake statistike ogledaće se u upotrebi novih aviona koji troše manje goriva. Očekuje se isporuka 1.900 novih letelica avio-kompanijama širom sveta.

U ovoj godini očekuje se i rast putnika od 6,2 %, što je manje u odnosu na rast od 7,4 % zabeležen 2015. godine. „Load factor“ biće 80 % što predstavlja blagi pad u odnosu na 2015. godinu kada je iznosio 80,4%. Očekuje se da prihod od putnika iznosi 511 milijardi dolara što, takođe, predstavlja blagi pad u odnosu na 2015. godinu kada je on iznosio 518 milijardi dolara.

Potražnja za kargo saobraćajem biće za 2,1% veća. Na to će uticati i sve veća nabavka širokotrupnih aviona, koji sa sobom mogu da ponesu i veći teret. Paradoksalno, očekivani prihod od kargo saobraćaja je 49,6 milijardi dolara što je manje u dnosu na 52,8 milijardi u 2015.

Vazdušni saobraćaj će u ovoj godini garantovati oko 2,61 milion radnih mesta. Za potrebe plata biće potrošeno 153 milijardi dolara, što je više u odnosu na 2015. kada je potrošeno 144 milijardi.

Zarada po regionima – Evropa treća

Severna Amerika će očekivano biti lider svih zarada i ušteda u vazdušnom saobraćaju. Očekivani neto profit ove regije iznosi 22.9 milijardi dolara, što je više u odnosu na 2015. kada je iznosio 21.5 milijardi. Kapacitet putnika biće za 4,3% veći.

Na drugom mestu naći će se azijsko-pacifička regija sa 7.8 milijardi dolara profita. Protekle godine on je iznosio 7,2 milijarde. Ova regija će, međutim, nastaviti trend visokog udela u tržištu kargo saobraćaja koji trenutno iznosi 40%.

Evropski vazdušni saobraćaj zaradiće skoro tri puta manje od Amerike – 7,5 milijardi dolara. Ipak, ovo predstavlja rast u odnosu na proteklu godinu i zarađenih 7,4 milijardi dolara. IATA pominje da su teroeristički napadi imali veliki uticaj na evropski turizam, pa time i na avio-saobraćaj. Najveće vazduhoplovne grupacije uspevaju da ostvare svoju dobit na „long-haul“ tržištu, dok srednje i male avio-kompanije nastavljaju da slabe na svojim tržištima. Još jedan od problema, primećuje IATA, jeste jaz između očekivanja radnika i menadžmenta kompanija.

Bliski istok naći će se na četvrtom mestu sa procenjenih 1,6 milijardi dolara profita, 0,2 više nego 2015. godine, dok će Latinska Amerika, predviđa IATA, ostvariti profit od 100 miliona dolara u ovoj godini, nakon 1,5 milijardi gubitka u 2015. Ovu regiju pogađa velika ekonomska i politička kriza u Venecueli i Brazilu što najviše i utiče na finansijske rezultate vazdušnog saobraćaja.

Afrika kao poslednji region po ekonomskoj dobiti u vazdušnom saobraćaju ove godine bi trebalo da zabeleži 500 miliona dolara gubitka – 200 miliona manje nego 2015.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vukovarac na: [PRVE FOTOGRAFIJE] Iznad Beograda preleteo prvi transportni avion C295W za srpsko ratno vazduhoplovstvo

Falcon, sasvim si u pravu što se tiče aviona koji nije dobio niti jednu zračnu bitku MIG-29. Na ovom sajtu ti jedini ovcama uporno objašnjavaš neoborive činjenice, koje oni slijepci ne vide ili si ne žele priznati. Stvarno svaka čast na upornosti i trudu.

27. Sep 2023.Pogledaj

Stojko na: [PARTNER 2023] Besposadne letelice i dronovi Jugoimporta i Vojno-tehničkog instituta: VTI bacio rukavicu kompaniji PR-DC – pokrenut i državni razvoj FPV dronova

@Херц Nije sporno uvodjenje u naoruzanje. Tako smo dobili i M60 OT, i Jastreba i M80 i jos mnogo stvari koje su bile losije od konkurencije. Sporno je da li se isplati uvoditi u naoruzanje nesto sto je vreme pregazilo zbog uzasno dugackog vremena razvoja(bukvalno decenije), bas kao sto si naveo ALAS i Pegaz. A…

27. Sep 2023.Pogledaj

Vlado na: [PARTNER 2023] Besposadne letelice i dronovi Jugoimporta i Vojno-tehničkog instituta: VTI bacio rukavicu kompaniji PR-DC – pokrenut i državni razvoj FPV dronova

Dosad je prikazano stotine prototipova i maketa na Partneru od kojih je daj boze 1% od toga uslo u serijsku proizvodnju. Jasno je da nemamo velike kapacitete i da se radi u skladu sa mogucnostima, ali dobar deo toga sluzi za impresioniranje glasackog tela.

27. Sep 2023.Pogledaj

Терминатор2 na: [PARTNER 2023] Besposadne letelice i dronovi Jugoimporta i Vojno-tehničkog instituta: VTI bacio rukavicu kompaniji PR-DC – pokrenut i državni razvoj FPV dronova

Не желим да вређам, као неко ко је радио у наменској индустрији знам како ствари функционишу. Све се своди на сајмове и сликање. Једном речју наменска индустрија нам је ријалити. Изузетак су оклопна возила. Што се тиче неке више технологије која подразумева сложено управљање ( воћене ракете, камиказа дронови итд.) то је мртво слово на…

27. Sep 2023.Pogledaj

Nemam pojma na: [PRVE FOTOGRAFIJE] Iznad Beograda preleteo prvi transportni avion C295W za srpsko ratno vazduhoplovstvo

Transport čega kada i gde? Da podsetim provereno 90% letova transportne avijacije USAF je komercijalno što je jedino smisleno.U transportnim avionima RV i PVO VS najčešći teret je posada koja nešto vežba što se popularno zove ,"peglanje vazduha". Lepa i skupa zabava za odrasle. Oduševljavanje dobrim i lepim avionom ima smisla. Namena dobrog i lepog…

27. Sep 2023.Pogledaj