BEG airport status
Živeli smo i leteli u neka srećnija vremena Nešto posle ponoći profesionalne muzičare zameni deo pitomačkog orkestra klase slavljenika / Foto: Suad Hamzić

Živeli smo i leteli u neka srećnija vremena

Sinoć, na terasi iznad Starog mosta, slučajno upoznah trojicu mlađih kolega koji su došli na proslavu jubileja njihove 26-te klase Vojne Vazduhoplovne Gimnazije. To je 43-ća klasa VVA.

Saznavši da sam pripadnik prve klase iste gimanzije, a 18-te VVA, pozvaše me da  prisustvujem njihovoj proslavi. Poziv rado prihvatih. Nepuna dva sata kasnije nađoh se u društvu četvrt veka mlađih kolega.

Od početka  sam se osećeo svoj među svojima, kao da sam u društvu pripadnika svoje klase, jer atmosfera se nije razlikovala. Uz dobru muziku, sa kojom smo se u opštem veselju na momente morali i nadvikivati, prisećali smo se svega onoga lepoga što nas je vezivalo za ovaj grad, gimnaziju , akademiju, godine službovanja i letenja. Kao i u mojoj klasi životni putevi mnogih su se razlikovali. Neki su ostali da lete u Vojsci, neki u civilnim kompanijama a neki su nastavili civilne karijere daleko od aviona i avijacije. Ipak, ostalo je ono zajedničko, onaj osećaj privrženosti avijaciji, drugarstvu i drugovima koje su stekli u mladosti.

14522401_1151470958267105_1225590108_o
Morali bi učiniti nešto da ovakvi međugeneracijski susreti ne budu slučajnost / Foto: Suad Hamzić

Iskoristih pauzu muzičara da ukratko podsetim da se upravo na taj dan 1. oktobra 1961. godine, dakle pre tačno 55 godina, u Mostaru okupila naša prva klasa VVG.

Uzeh si za pravo da u ime moje klase čestitam jubilej i poželim svako dobro pripadnicima ove klase naših mlađih kolega. Putevi i sudbine pripadnika četvrt veka razdvojenih klasa nisu se  bitno razlikovali. Ipak, naša 1./18. klasa imala je više sreće bar što se tiče društvenih i istorijskih okolnosti. Živeli smo i leteli u neka srećnija vremena.

Nešto posle ponoći profesionalne muzičare zameni deo pitomačkog orkestra klase slavljenika. Opuštena i vesela atmosfera dobi novi impuls. Tu amosferu ne bih ni pokušavao opisivati. Ponela je i mene. Negde oko 3 sata shvatih da četvrt veka nije mala razlika u našoj dobi i da je vreme da se povučem na odmor.

Opraštanje je potrajalo, a nekoliko puta čuh od mlađih kolega kako bi svi mi, koji delimo isti hleb i sudbine, morali učiniti nešto da ovakvi međugeneracijski susreti ne budu slučajnost. Trebamo nešto učiniti da se bolje poznajemo, a da nesretni protekli događaji u nekada nam zajedničkoj domovini ne smeju biti prepreka u tome.

Za naručivanje preko on-line formulara treba vam manje od 2 minuta. Popunite ga i knjiga vam stiže na kućnu adresu!
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Suad Hamzić Gostujući autor suadhamzic@yahoo.com

Komentari

Dr

Lep tekst i lep povod.
Sfrj je bila ozbiljna drzava.

Odgovori
No

Možda ali na nivou afričkih zemalja trećeg sveta…

ja

@Northrop Grumman
Ti baš voliš da drviš svoju politiku?

Ro

@Northrop Grumman
Ti si obična neznalica koja niti je upoznala SFRJ niti taj
Northrop Grumman. Ja se upravo pripremam za odlazak u mirovinu koju sam zaradio i u SFRJ i u Northrop Grumman i još negde. S poštovanjem se sećam napora i rezultata koji su činjeni u SFRJ kako bi se ti nerazvijeni balkanski krajevi industrijalizirali i učinili boljim za život. Za istorijski kratko vreme učinjeno je mnogo. Nažalost uglavnom je sve uništeno. Nisam nikada bio u nekoj partiji niti sam za neku glasao, ali taj Tito, njegov Socijalizam i bratstvo i jedinstvo su bili najbolje što se moglo desiti narodima od Triglava do Gevgelije. Sve se može unistiti. I USA. Ali ovaj narod ovde se trudi da se to ne desi.
Gospodine Hamzić, drago mi je da ste se dobro proveli sa vašim gimnazijalcima. Ne zamerite ovom „@“ od Northropa. Koliko mi je poznato vi ste jedini jugosloven koji je letio f5. Ja sam jedan od retkih koji mu je dušu upoznavao. Znamo mi gde je tehnološki Amerika a gde SFRJ, ali znamo nažalost i gde su ove državice apsurdistani. Yuga je ipak bila jeda ozbiljna država.

Du

Do Northrop Grummana jedno pitanje: Ajde napiši nam iskreno na kojem nivou smatraš da je ovih sedam banana državica danas???

Odgovori
Du

Ko još broji Liberlend…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj