BEG airport status
European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj ECA otpušta 90% svojih radnika

European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj

Nemačko-hrvatska kompanija, European Coastal Airlines, privremeno je obustavila sve domaće i međunarodne letove svojim hirdoavionima iz Hrvatske, prenose tamošnji mediji.

– ECA je privremeno obustavio sve operacije kako bi spriječio samovolju administrativnih izvora, sve dok se ne osiguraju kvalitetni uvjeti za rad. ECA je stoga otkazala sve domaće i međunarodne letove do daljnjeg. – navodi se u saopštenju kompanije.

Oni dodaju da su od avgusta 2014. godine, od kada su počeli sa radom, beležili ubrzan rast i da su za 22 meseca otvorili i povezali 15 destinacija.

– Više od 40.000 putnika je sigurno i jednostavno prevezeno na željene destinacije s prvim Europskim hidroavionskim operatorom. No opseg poslovanja ECA-e ide šire od toga. Tvrtka posluje na najvećem broju zračnih luka od svih operatera u jugo-istočnoj Europi, kombinirajući znanje upravljanja zračnim lukama, te zračnim operacijama kako bi osigurali svojim putnicima jedinstveno iskustvo –

Kako je saopšteno, 12. avgusta ove godine njihov rad je „kontinuirano poremećen“, a zatim i „potpuno zaustavljen bez opravdanih razloga“:

– European Coastal Airlines, u želji da objasni svoju situaciju po tom pitanju, se obraća Vladi Republike Hrvatske tražeći podršku i nadzor da bi izbjegli daljnju samovolju administrativnih tijela, a sve u cilju nastavka onoga što radimo najbolje, a to je povezivanje Hrvatske i šire. –

Naime, hrvatski portal Index objavio je 13. avgusta tekst u kome je, pozivajući se na neimenovane izvore upoznate sa radom kompanije, naveo da su „hidroavioni do te mere zapušteni da od korozije i uticaja mora slabe i pucaju“. Nakon toga, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo je krajem avgusta privremeno oduzela kompaniji ECA sertifikate i dozvole zbog neispunjavanja uslova za rad.

ECA je juče saopštila da deoničarima ne preostaje druga alternativa nego da obustave letačke operacije:

– Naravno zbog toga visoku cijenu plaća skoro svaki administrativni radnik unutar poduzeća, međutim ne postoji drugi način. –

Kompanija je otvorila 146 radnih mesta, ali će do 30. novembra morati da otpusti 130 radnika, što je 90% od ukupnog broja zaposlenih. ECA kao razlog navodi „neispravne postupke administrativnih tela“.

– ECA neće više ulagati sredstva u projekt Hrvatskih hidroaviona, sve dok trenutna administrativna situacija ne bude razriješena, te dok ne budu osigurani jasni i pouzdani uvjeti za rad na tržištu. S velikom žalošću moramo informirati javnost o ovim događanjima, ali ipak smatramo potrebnim razjasniti situaciju u kojoj se nalazimo. – saopštila je ECA, prenosi Jutarnji list.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Stvarno bi volio da dobro istražite ovu priču. Neznam kome je vjerovati. Strašno je bilo tko bio u pravu.
Nadam se da imate nekoga kao kvalificiranoga sugovornika jer ova priča traži puno više činjenica.

Odgovori
BB

šteta, baš mi se ovaj model avijacije sviđao. Ne mogu da prihvatim da trebaju da postoje samo 100+ sjedišta avioni i aerodromi gdje trebaš da trčiš od terminala do terminala…

Mislim da hidroavioni mogu da povežu i masu kopnenih destinacija (Dunav, Sava, Jezera….) bez potrebe za izgradnjom pista…

ali isto tako ne mogu prihvatiti razvoj na 40+ godina starim avionima. Za ECA mi se čini da je sam koncept dobar ali da želja za prevelikim širemnjem uzrokuje nabavku (ili najam) starih aviona, i dovodi cijelu priču u pitanje. Isto tako mi se čini prevelik broj zaposlenih.

Odgovori
lj

Povremeno sam pratio razvoj i rad ECA.Šteta da ovakva prava ideja propadne.Želim im povratak na nebo iznad mora.Pozdrav…

Odgovori
be

imadeh prilike letjeti s njima…u nekoliko navrata.
ljudi koji operativno vode ECA nisu kadri organizirati adekvatnu paniku na brodu koji tone….

mislim kako sam s time sve rekao.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj