BEG airport status
LYBE 2007:30 Z 300°06KT CAVOK 11/04 Q1027 NOSIG=
European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj ECA otpušta 90% svojih radnika

European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj

Nemačko-hrvatska kompanija, European Coastal Airlines, privremeno je obustavila sve domaće i međunarodne letove svojim hirdoavionima iz Hrvatske, prenose tamošnji mediji.

– ECA je privremeno obustavio sve operacije kako bi spriječio samovolju administrativnih izvora, sve dok se ne osiguraju kvalitetni uvjeti za rad. ECA je stoga otkazala sve domaće i međunarodne letove do daljnjeg. – navodi se u saopštenju kompanije.

Oni dodaju da su od avgusta 2014. godine, od kada su počeli sa radom, beležili ubrzan rast i da su za 22 meseca otvorili i povezali 15 destinacija.

– Više od 40.000 putnika je sigurno i jednostavno prevezeno na željene destinacije s prvim Europskim hidroavionskim operatorom. No opseg poslovanja ECA-e ide šire od toga. Tvrtka posluje na najvećem broju zračnih luka od svih operatera u jugo-istočnoj Europi, kombinirajući znanje upravljanja zračnim lukama, te zračnim operacijama kako bi osigurali svojim putnicima jedinstveno iskustvo –

Kako je saopšteno, 12. avgusta ove godine njihov rad je „kontinuirano poremećen“, a zatim i „potpuno zaustavljen bez opravdanih razloga“:

– European Coastal Airlines, u želji da objasni svoju situaciju po tom pitanju, se obraća Vladi Republike Hrvatske tražeći podršku i nadzor da bi izbjegli daljnju samovolju administrativnih tijela, a sve u cilju nastavka onoga što radimo najbolje, a to je povezivanje Hrvatske i šire. –

Naime, hrvatski portal Index objavio je 13. avgusta tekst u kome je, pozivajući se na neimenovane izvore upoznate sa radom kompanije, naveo da su „hidroavioni do te mere zapušteni da od korozije i uticaja mora slabe i pucaju“. Nakon toga, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo je krajem avgusta privremeno oduzela kompaniji ECA sertifikate i dozvole zbog neispunjavanja uslova za rad.

ECA je juče saopštila da deoničarima ne preostaje druga alternativa nego da obustave letačke operacije:

– Naravno zbog toga visoku cijenu plaća skoro svaki administrativni radnik unutar poduzeća, međutim ne postoji drugi način. –

Kompanija je otvorila 146 radnih mesta, ali će do 30. novembra morati da otpusti 130 radnika, što je 90% od ukupnog broja zaposlenih. ECA kao razlog navodi „neispravne postupke administrativnih tela“.

– ECA neće više ulagati sredstva u projekt Hrvatskih hidroaviona, sve dok trenutna administrativna situacija ne bude razriješena, te dok ne budu osigurani jasni i pouzdani uvjeti za rad na tržištu. S velikom žalošću moramo informirati javnost o ovim događanjima, ali ipak smatramo potrebnim razjasniti situaciju u kojoj se nalazimo. – saopštila je ECA, prenosi Jutarnji list.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

S

Stvarno bi volio da dobro istražite ovu priču. Neznam kome je vjerovati. Strašno je bilo tko bio u pravu.
Nadam se da imate nekoga kao kvalificiranoga sugovornika jer ova priča traži puno više činjenica.

Odgovori
B

šteta, baš mi se ovaj model avijacije sviđao. Ne mogu da prihvatim da trebaju da postoje samo 100+ sjedišta avioni i aerodromi gdje trebaš da trčiš od terminala do terminala…

Mislim da hidroavioni mogu da povežu i masu kopnenih destinacija (Dunav, Sava, Jezera….) bez potrebe za izgradnjom pista…

ali isto tako ne mogu prihvatiti razvoj na 40+ godina starim avionima. Za ECA mi se čini da je sam koncept dobar ali da želja za prevelikim širemnjem uzrokuje nabavku (ili najam) starih aviona, i dovodi cijelu priču u pitanje. Isto tako mi se čini prevelik broj zaposlenih.

Odgovori
l

Povremeno sam pratio razvoj i rad ECA.Šteta da ovakva prava ideja propadne.Želim im povratak na nebo iznad mora.Pozdrav…

Odgovori
b

imadeh prilike letjeti s njima…u nekoliko navrata.
ljudi koji operativno vode ECA nisu kadri organizirati adekvatnu paniku na brodu koji tone….

mislim kako sam s time sve rekao.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend