BEG airport status
Slovenačka policija modernizuje helikopter EC135 Jedini EC135 u floti helikopterske jedinice MUP-a Slovenije / Foto: Airborne Technologies

Slovenačka policija modernizuje helikopter EC135

Austrijska kompanija Airborne Technologies, koja je specijalizovana za integraciju različite vazduhoplovne elektronske opreme, saopštila je 26. septembra da je dobila posao modifikacije jednog helikoptera EC135 Ministarstva Unutrašnjih Poslova Republike Slovenije. Rok za isporuku modernizovanog helikoptera je do kraja ove godine.

Na helikopter će biti instalirana najsavremenija oprema a osim prenosive taktičke radne stanice napravljene od ugljeničnih vlakana, slovenački EC135 dobiće i vrlo moderan paket LINX koji će omogućiti poboljšani sistem komunikacije, osmatranje, prikupljanje podataka i situacionu svest posade.

Takođe tu je i nova unapređena jedinica za upravljanje podacima misije koja predstavlja uređaj vrlo jednostavan za rukovanje a kojima se upravlja svim senzorima koji se nalaze u helikopteru.  Tu je i računar misije Churchill ATOM, svetlosni reflektor za traganje Trakka Beam A800 i elektrooptički infracrveni sistem za osmatranje Wescam Mx15Hdi.

Radna stanica je potpuno kompatibilna sa osvetljenjem kabine za noćno letenje (NVIS –Night Vision Compatible), prikaz slike sa senzora ima više mogućnosti kao što su Quad/Split Screen/Picture, korisnički softver je veoma stabilan, promena softvera za kontrolu, praćenje i razmenu podataka se može vršiti i preko SD kartice, primena konekcija CAN-Bus (Controller Area Network) koja omogućuje razmenu podataka između uređaja bez centralnog računara.

Helikopter EC135P2+ je najnoviji vazduhoplov helikopterske jedinice slovenačke policije. Nabavljen je septembra 2007. za kontrolu granice u okviru Šengena a nabavku je finansirala i Evropska Unija. Slovenački policijski helikopteri baziraju na aerodromu Brnik kod Ljubljane gde se nalazi hangar koji je izgrađen 1980. godine a komanda se nalazi u zgradi napravljenoj 1998.

Flota se, osim jednog EC135, sastoji i iz dva AB-206B-3 ’’Jet Ranger III’’ koji su nabavljeni 1985. a modifikovani termovizijskim kamerama 1996. godine, zatim jednog AB-212 kupljenog 1980. koji je remontovan 2006., jednog AB-412 proizvedenog 1987. koji je takođe remontovan i modernizovan pre nekoliko godina i jednog A109E koji je stigao juna 2004. a bio je to prvi helikopter posebno nabavljen za potrebe kontrole granice i primene Šengenskog sporazuma

Policijska avijacijska jedinica MUP-a Slovenije godišnje naleti oko 1500-2000 sati a većina zadataka je iz oblasti uobičajnih policijskih poslova kao i misija zaštite i spasavanja. Policijski poslovi podrazumevaju regulaciju i kontrolu drumskog saobraćaja, potraga za kriminalcima, nadzor državne granice, obezbeđivanje raznih javnih događaja.

Tu su i humanitarni zadaci pre svega traganje, spasavanje u različitim uslovima, medicinski prevoz, otkrivanje i borba protiv požara. Helikopteri se koriste i za potrebe drugih državnih organa, transport različitih vrsta unutrašnjeg i spoljnjeg tereta, za obuku i trenažu.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: [POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

RS je u specifičnoj poziciji, ne moze da uveze 12,7mm kalibar za oklopna vozila, a kamo li nešto složenije. Mudrovanje o specifikacijama pri nabavkama ostavite za narode koji ne žive pod okupacijom. Kupuje se šta se može i od koga ae može.

06. Apr 2025.Pogledaj

POW/LJPZ na: Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

Nažalost,kapetan Ivan Kunović tragično je završio u brdima Korzike,1981.godine na letu LJU-AJA,u ulozi kapetana na MD-81. Poginulo je ukupno 180 ljudi.

05. Apr 2025.Pogledaj
04. Apr 2025.Pogledaj

Vlado na: [POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.

04. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Tebi zvuci realno da od projekta rakete do serijske proizvodnje protekne 25 godina? I pritom se ta serijska proizvodnja nikada i ne desi. Za period od 25 godina uporedi sa nekim drugim, bilo kim. I uvek i hvalimo, ali mora da postoji nesto da se pohvali. Ne mozes da pohvalis zamazivanje ociju i sarene laze.

04. Apr 2025.Pogledaj