BEG airport status
CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu COOPANS nominovan za jednu evropsku i jednu svetsku nagradu / HKZP

CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu

COOPANS, kao primer industrijskog partnerstva u Evropi i saradnje pet kontrola letenja, među kojima je i „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ – HKZP, predstaviće se po prvi put kao izlagač na „World Air Traffic Management Congress“ sajmu od 8. do 10. marta u Madridu, saopštio je CROCONTROL.

Osim što prvi put ima vlastiti štand u Madridu, na kojem će biti smešten i simulator i prikazan operativni sistem, COOPANS je ove godine nominovan za dve nagrade u ovoj delatnosti – na svetskom i evropskom nivou.

– COOPANS je nominiran za nagradu „IHS Jane’s Air Traffic Control Award 2016“ koju dodjeljuje časopis IHS Jane’s u suradnji s Međunarodnom organizacijom civilnih pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (CANSO) i za nagradu „Jedinstveno europsko nebo“ koju ove godine po prvi puta dodjeljuje Europska komisija najboljim primjerima uspješne implementacije Jedinstvenog europskog neba – rečeno je u HKZP.

Navodi se da članice COOPANS-a čine kontrole letenja iz Austrije (Austro Control), Danske (Naviair), Hrvatske (Hrvatska kontrola zračne plovidbe), Irske (IAA) i Švedske (LFV) koje su implementirale jedinstven sistem za upravljanje vazdušnim saobraćajem (ATM sistem) i da ga u skladu s tehnološkim napretkom stalno nadograđuju do dva puta godišnje i time značajno smanjuju troškove.

– COOPANS ispunjava cilj Europske unije o harmonizaciji ATM sustava u Europi. Naime, s tvrtkom Thales kao odabranim proizvođačem članice COOPANS-a su implementirale isti softver u 7 centara oblasne kontrole – u Zagrebu, Beču, Kopenhagenu, Stockholmu, Malmeu, Dablinu i Šenonu, pa COOPANS partneri danas rade na jedinstvenom ATM sustavu, što je jedini slučaj u Europi – saopštila je HKZP.

Ističu da COOPANS avio-kompanijama istovremeno omogućava niže troškove i potpunu usklađenost u sprovođenju pravila i međunarodnih standarda, te time jemči sigurnost, efikasnije trošenje i ekološko upravljanje vazdušnim saobraćajem.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj