BEG airport status
Er Berlin ustupa 40 aviona Lufthanza grupi; Etihad i nemačka TUI grupa pregovaraju o saradnji "Lufthansa Group" spašava "Eurowings"/ Foto: Fvw

Er Berlin ustupa 40 aviona Lufthanza grupi; Etihad i nemačka TUI grupa pregovaraju o saradnji

Kompanija Er Berlin (Air Berlin) ustupiće deo flote Lufthanza grupi (Lufthansa Group) zajedno sa osobljem i delom ruta kako bi smanjila troškove na kratkim letovima i rutama srednje dužine unutar svoje mreže.

„Wet leasing“ ugovor obuhvata 40 aviona i 1.200 ljudi zaposlenih kao osoblje. Osim toga, Er Berlin će prepustiti i pojedine rute kompaniji „Eurowings“, a sve to kako bi mogao da svoje poslovanje usmeri na habove u Berlinu i Dizeldorfu, prenosi „Airways Magazine“.

Er Berlin trenutno ima 127 letelica. 80 njih je iz A320 porodice – 6 A319, 53 A320, 21 A321. Flotu čine i 14 širokotrupnih A330-200, 16 B737 NG – 5 B737-700 i 11 B737-800, kao i 17 Bombardier Dash Q400.

Svom konkurentu predaće 6 A319, 21 A321 i 13 A320.

Svih 16 B737 NG biće spojeno sa 18 A320 kompanije Niki čime će se oformiti takozvana „turistička poslovna jedinica“.

Plan je da iz habova u Belrinu i Dizeldorfu Er Berlin vrši operacije sa 17 A330-200, 40 A320 i 18 Q400 (što znači da će u flotu Er Berlina doći još jedan Bombardierov turboprop).

Šta dobija Lufthanza?

Računica Lufthanza grupe je prosta. Ovo je jedan od načina da se Er Berlin kao konkurencija kompaniji „Eurowings“ eliminiše sa sekundarnog tržišta. Prognoze pokazuju da će se odlučujuća tržišna borba voditi oko Hamburga odakle je Er Berlin imao svakodnevne operacije ka 11 destinacija tokom cele godine kao i dodatnih 12 sezonskih ruta. Štutgart sa 11 stalnih i 13 sezonskih, Cirih sa 12/15 ruta, Keln sa 10/6 i Minhen sa 13/26 operacija kao „Eurowings“ habovi osetiće značajno olakšanje po pitanju konkurencije.

– Osim toga, više od 100 novih ruta koje će Lufthanza grupa da dobija na ovaj način samo su pokušaj da se ojača „Eurowings“ koji ima poteškoća u borbi na tržištu „low-cost“ kompanija. – piše „Airways Mag“.

airberlin_and_etihad_airways_joint_livery
Er Berlin kao opomena Etihadu / Foto: Wikimedia

Prilično se oštro govori o generalnom potencijalu koji je Er Berlin imao. Njihov poslovni model opisan je kao „papazjanija“ uz naglasak da je uvek bio između „low-cost“ i „full service“ usluga, a operacije miks „long haul“ i „point to point“ ruta i zaključuje da je sve od samog početka ukazivalo da će biti problema na tržištu.

Sve ovo, navode, svojevrsna je i opomena Etihad ervejzu (Etihad Airways) kome je kupovina udela u Er Berlinu bila određena vrsta testa na putu ka stvaranju svog, takođe, specifičnog poslovnog modela. Zalivski prevoznik je 2011. godine uložio 73 miliona evra kako bi povećao udeo u vlasništvu nemačke kompanije – sa 2,99% na 29,1%.

Nepovoljna situacija u kojoj se našao Er Berlin rezultat je verovanja da upumpavanje novca može da oporavi svakog avio-prevoznika, a kao sledeća kompanija koja će se suočiti sa sličnim problemima navedena je Alitalija (Alitalia):

– Pored kompanija poput „Air Lingus“ i „Air Serbia“ gde upumpavanje novca donosi pozitivne poslovne rezultate, pa čak i obrt, postoje „Air Berlin“ i „Alitalia“ gde je uložen novac praktično bačen. – piše „Airways Mag“.

„Etihad AG“ i „TUI AG“ – na pomolu formiranje nove evropske avio-grupe

„Etihad Aviation Group“ i „TUI AG“ potvrdili su da vode razgovore o „formiranju jake evropske grupe u oblasti turističke avijacije posvećene direktnim letovima do ključnih turističkih destinacija“.

– Predlog je da se turistički letovi Er Berlin grupe i nemačke avio-kompanije „TUI Fly“, uključujući i letelice kojima „TUI Fly“ obavlja letove za „Air Berlin“ po osnovu „wet leasing“ ugovora, pridruže novoj vazduhoplovnoj grupi koju će formirati „TUI AG“ i „Etihad Aviation Group“. Nova avio-grupa će imati široku mrežu destinacija koju će pokrivati iz Nemačke, Austrije i Švajcarske. – saopštio je Etihad ervejz (Etihad Airways).

Rečeno je da će se turistička avio-grupa oslanjati na stručnost „Etihad AG“ i koristiti „distributivne kapacitete“ kompanije TUI.

– „TUI AG“, „Etihad AG“ i Er Berlin PLC (Air Berlin PLC) nameravaju da pregovore u dogledno vreme okončaju principijelnim dogovorom. Bilo koji dogovor koji bude postignut će biti predmet potrebnih korporativnih i regulatornih odobrenja. – rečeno je u Etihadu.

Oni navode da je „TUI Fly“ deo TUI grupe koja zapošljava oko 75.000 ljudi i čije usluge svake godine koristi 30 miliona putnika širom sveta. TUI grupa u svom portfoliu ima više od 300 hotela, 14 brodova, šest evropskih avio-kompanija sa oko 140 letelica i široku distributivnu mrežu, koja obuhvata više od 1.800 turističkih agencija i internet portala.

Da podsetimo, „Etihad AG“ je globalna grupacija koja se bavi različitim delatnostima u oblasti avijacije i turizma sa više od 26,000 zaposlenih. Grupaciju čine četiri divizije – „Etihad Airways“, nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, „Etihad Engineering“, „Hala Group“ i „Airline Equity Partners“. Grupa ima manjinski udeo u vlasništvu nad sedam avio-kompanija: Er Berlin, Er Srbija, Er Sejšels, Alitalija, Džet ervejz, Etihad ridženel i Virdžin Australija.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Ove dve vesti su samo još jedan dokaz da predvidjati budućnost je zaludna rabota. Ko je bio uspešan zna se kada se trka završi, a ne pre starta.

Odgovori
Ml

Trka se nikad ne završava

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj

Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

26. Nov 2024.Pogledaj