BEG airport status
Kontrole letenja Srbije, Hrvatske i BiH u SEAFRA simulaciji Još jedan korak bliže Jedinstvenom evropskom nebu / Foto: Cro Control

Kontrole letenja Srbije, Hrvatske i BiH u SEAFRA simulaciji

Između 16. i 25. marta 39 kontrolora letenja i ATM (Air Traffic Management) eksperata iz Croatia Controla, SMATSA-e i BHANSA-e učestvovalo je u SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) simulaciji u realnom vremenu. Domaćin je bio HungaroControl i njihov Centar za istraživanje, razvoj i simulacije, saopštila je hrvatska Kontrola letenja.

Cilj zajedničke aktivnosti bio je testiranje različitih scenarija radi poboljšanja implementacije prekograničnog koncepta slobodnog planiranja ruta (cross-border free route planning).

Cilj projekta je povećanje bezbednosti, efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope / Foto: Cro Control
Cilj projekta je povećanje bezbednosti, efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope / Foto: Cro Control

– Croatia Control i SMATSA, uz podršku BHANSA-e, planiraju da uvedu SEAFRA koncept bez vremeskih ograničenja počevši od 8. decembra ove godine. Prepoznata je potreba za validacijom njegovog uticaja na konfiguraciju vazdušnog prostora, sa posebnom pažnjom na operativna i tehnološka rešenja i testiranjem širokog spektra njegovih uticaja. Posebnu pažnju poklonili smo ljudskom faktoru (pregled situacije i opterećenje tokom rada) ali i stavkama koje se tiču bezbednosti letenja kako bi buduće FRA operacije u ovom regionu tekle bez većih izazova.

Ovaj projekat jedan je od ključnih unapređenja ATM sistema u skladu sa EU inicijativom o uspostavljanju Jedinstvenog Evropskog neba (SES – Single European Sky ) bez obzira na nacionalne ili FAB granice. Cilj je povećanje bezbednosti i efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope.

Prateći ovu inicijativu za implementaciju H24 SEAFRA koncepta, ANSP-ovi (Air Navigation Service Providers) iz četiri zemlje demonstriranju zajedničke ciljeve ka poboljšanju ne samo bezbednosti i efikasnosti već i zaštiti životne sredine kroz smanjenje emisija štetnih gasova, pogotovo Ugljen dioksida. – stoji u saopštenju hrvatske Kontrole letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj