BEG airport status
LYBE 1719:30 Z 080°03KT CAVOK 18/12 Q1018 NOSIG=
EKSKLUZIVNO: Ovako će izgledati obnovljen Terminal 1 i novi vidikovac na krovu Aerodroma „Nikola Tesla“ Konačno - mesto za gledanje aviona na krovu aerodromske zgrade / Ilustracija: ANT

EKSKLUZIVNO: Ovako će izgledati obnovljen Terminal 1 i novi vidikovac na krovu Aerodroma „Nikola Tesla“

Adaptacija Terminala 1 aerodroma „Nikola Tesla“ počela je početkom nedelje. Oba ulaza ovog terminala biće zatvorena, ali će šalteri za prijem putnika i prtljaga, kao i  pasoška kontrola nastaviti regularno da rade tokom rekonstrukcije.

Vršilac dužnosti generalnog direktora „Nikole Tesle“, Saša Vlaisavljević, u razgovoru za Tango Six portal kaže da je većina komponenti potrebnih za rekonstrukciju stiglo i da će radovi biti okončani do početka naredne letnje sezone.

06-12-t6-32
Uobičajeni chek-in na letove low-cost kompanija za vreme radova / Foto: Nemanja Stojanović
Budući izgled najstarijeg terminala / Ilustracija: ANT
Budući izgled najstarijeg terminala / Ilustracija: ANT

–  Imaćemo ukupno 33 novih chek-in šaltera nakon rekonstrukcije zgrade – 28 klasičnih i 5 „self check-in“. Širimo kapacitete jer postoje realne potrebe i Er Srbije i Aerodroma. – naveo je Vlaisavljević.

06-12-t6-20
Adaptacija magacinskog prostora u veznom delu aerodroma / Foto: Nemanja Stojanović

– Chek-in šaltere u veznom delu ćemo povezati na novim transportnim sistemom. Za sada to nećemo da radimo sa starim delom u kome su „low-cost“ kompanije i čarteri i koji je, trenutno, namenjen za 20% saobraćaja. Pre 30 godina ovaj, vezni deo, bio je namenjen domaćim polascima a zatim je taj prostor korišćen kao magacin. – naveo je Vlaisavljević.

Novi izgled "veznog dela" između dva terminala / Ilustracija: ANT
Novi izgled „veznog dela“ između dva terminala / Ilustracija: ANT

Novo je i to da se planira i adaptacija krova u vidikovac, ekskluzivno otkriva Vlaisavljević za naš portal uz fotografije koje Tango Six prvi objavljuje:

vidikovac-7
„Tesla“ rešava najbitniju funkciju jednog aerodroma – gledanje aviona / Ilustracija: ANT
vidikovac-1
Pored vidikovca planirano je još jedno iznenađenje za spotere i putnike sa viškom vremena / Ilustracija: ANT
vidikovac-5
Vidikovac iz drugog ugla / Ilustracija: ANT
vidikovac-4
Blizu aviona, bez policije / Ilustracija: ANT

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

P

Najzad, svaka cast!

Odgovori
G

Ako će ta ograda od stakla biti te visine poput ograde u Ljubljani. Onda to nije dobro za spottere.

Odgovori
V

Da razmisljaju o tome mogli su po sredini da naprave otvore dovoljne za fotoparate sto bi bilo sasvim dovoljno. Zadovoljili bi i sebe i spotere.

A

Propisi su propisi !

M

I sta kazu propisi, koliko visoko ograda mora da bude u cm?

S

Ograda mora da bude visoka 210cm na mestima izmedju dva objekta,180cm je standard mada postoje slucajevi od 160cm ali je security stalno prisutan.To su generalno standardi koji su prihvaceni od EASA i FAA

M

Ima neki link, ili to onako iz glave?

N

Svaka cast uz podrsku za dalji napredak…

Odgovori
R

Sporo preuredjenje gotovo sesdeset godina starog terminala 1, raduje i daje nadu
da ce od iduce godine koncesionar potpuno preporoditi vazdusnu luku aerodroma Nikola Tesla Beograd. Koju redeovno koristim u zadnjih, duze od 45 godina. Posebno je vazno u sadasnjem renoviranju, izgradnja platforme za spotters, onlookers. Nadajmo se da ce u gradnji novog, treceg terminala, biti takodje platforma za putnike i posetioce. Ljubitelje putovanja, aerodroma, aviona, letenja…+
Sa zimovanja u Otadzbini, uspesan i brzi razvoj aerodroma Nikola Tesla.
Srecna vam Nova 2017 godina. Dobro ste poceli. Ne budite spori…
Rodney & Son. Kraljevo+Sydney

Odgovori
D

Odlična ideja koju potpuno pozdravljam! Ali čemu staklo? Predlažem ili bez stakla ili da ono bude dovoljno nisko da se preko njega može normalno fotografisati i gledati. Treba imati i na umu da će staklo vrlo brzo postati prljavo i da će to jako loše izgledati. Šteta bi bila da ovako dobra ideja na taj način bude obezvređena…

Odgovori
M

Тако је. Подржавам.

A

Deki brate seti se onih njiva,blata, „onog vidikovca“… Za početak dobro je i ovo posle toliko godina! Aj’ javi se ponekad, pozz Doca!

D

Zdravo Doco, ja samo mislim da kad već nešto prave, što je za svaku pohvalu inače, neka naprave tako da ima što više smisla. I sad je pravi trenutak da se o tome razmišlja. A što se njiva i blata tiče, oni su uvek i biće uvek tu, to bar ne mogu da nam oduzmu :)

t

Jedini aerodrom u svetu koji nema mesto za pusenje…ni u tranzitu niti u zgradi….napravite… Ostalo na vrhunskom nivou….terasa je fenomenalna ideja, secam se stare

Odgovori
S

Ima jako puno aerodroma na kojima je u potpunosti zabranjeno pusenje. U Aziji je na mnogim aerodromima cak i zabranjeno pusenje neposredno ispred zgrade, vec se mora otici do predvidjene lokacije (Japan je poznat po tome, jer je pusenje zabranjeno i na ulici). Ni na jednom aerodromu u SAD nije dozvoljeno pusenje.

P

Hoce li moci tu da dodju i da uzivaju u sletanju/poletanju i oni koji bi samo da uzivaju u letecim grdosijama!? :)

Odgovori
G

Propisi se trebaju poštivati,ok.
Ali kako nema takvih staklenih barijera na aerodromu u Zurichu,Frankfurtu,Berlinu,Salzburgu i sl…

Odgovori
M

Da li ce morati da se prolazi kroz security da bi se stiglo do ove terase?

Odgovori
d

Lep je i MIG 21 :)

Odgovori
A

Ograda se mora postaviti zato što spoteri ne prolaze nikakvu kontrolu a sve na stajanci je prostor granice za koju morate proći pasošku kontrolu…

Odgovori
D

Spoteri i sav normalan svet ne bi imali ništa protiv da prođu kroz potrebnu kontolu. To bi bilo mnogo razumnije (a i sigurnije) rešenje nego da se nešto pokušava videti kroz mrljav prozor koji ionako nije brana bilo čemu (sem pogledu).

e

Hoće li se adaptacijom terminala sačuvani onaj lepi mural na betonskoj gredi iznad ulaznih vrata ili adaptacija predviđa njegovo uklanjanje? Koliko vidim, na ovoj animaciji tog murala više nema ili je budući izgled terminala prikazan iz nekog drugog ugla koji ne gleda na taj mural pa ga zato ne vidim.

Odgovori
B

Ukoliko uklone prelepi, savrseni mural, pokazace da su potpuno nesposobni. Treba jos vise da bace akcenat na njega, uvek je bio prepoznatljiv dok se T1 koristio normalno.

J

Mural je nedavno obnovljen (tj restauriran) tako da ne bih rekao da će ga sklanjati. Mislim na onaj na samom ulazu u T1 iznad vrata, a obnovljen je i onaj na spratu (u delu koji je nedavno ceo rekonstruisan)

Z

Oba murala u starom terminalu ostaju,oni su posebno ocisceni i zasticeni posebnim postupkom,ne brinite !

e

Hvala vam na informacijama. To me posebno raduje što će ti murali biti sačuvani. Bezvremeni su i pripadaju prošlom, sadašnjem i budućem vremenu. Imaju neku vrstu patine koja celom objektu, bez obzira koliko moderno bio rekonstruisan, daju tačku na „i“ i zaokružuju ga.

V

Da se postave live web kamere za uživaoce koji prate avijaciju preko web stranice beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ na terminalima i na parkingu aviona.

Odgovori
I

Treba da postave staklo kao na avalskom tornju, ko je bio zna o cemu pricam :)))

Odgovori
G

Ako je terasa dostupna pre check-in staklo je neophodno. Zato sto korisnici terase nisu prosli security. Sa druge strane, buka i vetar su takodje problem. Po meni staklo je pozeljno. Za spotere bi se mogla napraviti posebna terasica. Neka se organizuju i obrate aerodromu. Sad je prilika, kasnije ce biti kasno.

Odgovori
D

Onima kojima su buka i vetar problem vereovatno neće ni da idu na terasu. Opet, oni koji stvarno vole avijaciju nisu baš takve seka Perse da im buka i vetar naročito smetaju, za njih su to sasvim normalne, čak i poželjne pojave. A nije ni da je ne znam kakva buka u blizini stajanke kao i da ne znam kako jaki vetrovi ovde duvaju u letnjem periodu kada će terasa najviše da se koristiti. U svakom slučaju neka naprave za prave ljubitelje avijacije neki kutak odakle će se avioni moći normalno posmatrati i fotografisati (pa i čuti).

V

Sta ce biti sa onom ogromnom I prelijepom slikom Zuka Dzumhura?

Odgovori
D

Nego, imam ja i jedno pitanje – da li neko zna gde će tačno biti ova terasa? Prvo sam pomislio, s obzirom da se o njoj govori u sklopu rekonstrukcije T1, da je negde otprilike na mestu stare terase. Ali gledajući ove kompjuterski renderovane slike kombinovane sa pravim fotografijama, rekao bih da se pre radi o krovu nad T2, negde recimo nad gejtovima C1 i C2. Zna li neko gde je tačno planirana ova terasa?

Odgovori
A

nece biti iznad starog terminala jer je los pogled,bice tacno na cosku izmedju C i A pozicija,gledace dvostrano i imace potpuni pogled na obe strane kao i na pss

D

Hvala Aleks, tako sam i pretpostavio, savršena pozicija!

S

Sa terase aerodroma Orly gde nije bilo znacajnije ograde, bazukom je greskom pogodjen nas avion DC- 9. Terasa surcinskog aerodroma je i zatvorena zbog bezbednosti. Inace sa nje smo jednog kisnog dana docekali prvo sletanje B747, QANTAS-a (RWY 30 ). A pretres za odlazak na terasu bi bio stvarno ne prijatnost.

Odgovori
D

Uh Stanimire. Pa ako bi neko poželeo da gađa bazukom avione ima opcija koliko hoćete. Evo recimo može veći deo Aprona C i dobar deo Taxiway-a A da se gađa sa spoterskog brdašceta, na primer. Znate, ako staklo treba da predstavlja najozbiljiju smetnju terorizmu onda sa tim konceptom nešto u startu nije u redu. Uostalom, na velikom broju neuporedivo većih i potencijalno ugroženijih aerdroma imate terase bez stakla. Ako može tamo ne vidim zašto ne bi moglo i ovde. I ne mislite valjda da će na terasu moći da se ode bez ikakve kontrole pošto je tu staklo? Ja na pretres svakako nisam mislio niti sam ga pomenuo ali na diskretnu kontrolu jesam i mislim da je ona neophodna sa ili bez stakla.

Što se tiče stare terase, ona je zatvorena zbog izgradnje avio-mostova u sklopu velike rekonstrukcije aerodroma 1979. godine a ne zbog bezbednosti. Prosto, postavljena je bila prenisko i mostovi su dobrim delom zaklanjali stajanke A i B. A i putnici se više nisu mogli pozdravljati kao ranije jer su počeli direktno da ulaze iz zgrade u avione pa se mislilo da više nema nekog naročitog smisla. Ovo je sad potpuno novi koncept koji za cilj ima pre svega da pruži dobar pogled na avio operacije, kako na pisti tako i na rulnim stazama i stajankama.

S

Postovani Dejane, sigurno da staklo nece spreciti nekoga ko zeli da uradi nesto lose, ali ako vam nije daleko Tivat tamo se moze prici blizu avionu kada polece za 14, ili na Skijatosu gde mozete da udahnete miris kerozina izgorelog kada je poletanje ka severu, a mozete i da osetite toplinu izduvnih gasova iz motora ili ako se ne drzite za nesto kada se polece sten.T/O nacinom i da vas ”oduva” ili slomite nogu ., a isto moze i na Krfu za poletanje ka severu. Ima puno mogucnosti za ljubitelje avijacije. Treba samo izabrati lokaciju.

Odgovori
m

nadam se da ce ostati da zivi onaj kiosk iza cek-ina na T1 gde je moguce kupiti pice i cokoladicu po normalnoj ceni!?

Odgovori
M

Da li neko zna u kojoj je fazi danas izgradnja ovog vidikovca ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nebojsa na: Država donela odluku o proglašenju linija Kraljevo-Beč i Kraljevo-Solun za linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju

Nemogu da razumem ko ce da leti za Solun zasto ne uvedete liniju iz Ciriha pa ljudi moji znate vi koliko ima nasih radnika iz Pazara Raske rozaja Kraljeva Kragujevca Cacka I T D koi rade u Svajcarskoj i vi uvodite mrtve linije Pozdrav

17. Oct 2019.Pogledaj

Frutek na: tportal: Hrvatski MUP nabavlja nove bespilotne letelice

Ovo je mup a ne morh....promašena usporedba, ali ako te to veseli uživaj

17. Oct 2019.Pogledaj

Paqe na: Srbiji isporučeni vojni helikopteri Mi-17V-5, stigao i još jedan H145M

@Mig-29 President-S je izvozna oznaka za odgovarajucu verziju Vitebska.

17. Oct 2019.Pogledaj

Brad na: Srbiji isporučeni vojni helikopteri Mi-17V-5, stigao i još jedan H145M

Sputnikov sagornik tvrdi da ce se nabavljati 2-4 godisnje preneseno je i u samom tekstu ovde Izgred jel Srbija ima realne potrebe za iznad 12 Mi-17? Ili je to luksuz pored Mi-35M i H145M?

17. Oct 2019.Pogledaj

Brad na: Srbiji isporučeni vojni helikopteri Mi-17V-5, stigao i još jedan H145M

Sta ce nam realno naoruzani Mi-17, pogotovo pored Mi-35M? Za samozastitu 80 mm je previse. Aj da razumem da punu eskadrilu jurisnjaka necemo imati narednih 5 godina ali opremati skoro svaki sa NRZ jeste glupo. Mada treba ih drzati u slucaju da ih je lako skunuti PS jel neko zna zasto je President tolko skup?…

17. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend