BEG airport status
LYBE 2011:30 Z 340°09KT 300V010 CAVOK 17/03 Q1026 NOSIG=
Vlada predložila zakon kojim se predviđa davanje aerodroma u koncesiju "Nikola Tesla" korak bliži koncesiji / Foto: Tango Six

Vlada predložila zakon kojim se predviđa davanje aerodroma u koncesiju

Vlada Srbije predala je Narodnoj skupštini Predlog zakona o upravljanju aerodromima kojim se predviđa mogućnost davanja srpskih vazdušnih luka u koncesiju. On se ne odnosi na vojne i mešovite, civilno-vojne, aerodrome koje koristi Ministarstvo odbrane i Vojska, kao i na „vojne komplekse – аerodrome koji su odgovаrаjućim аktimа Vlаde uvršteni u Mаster plаn rаspolаgаnjа nepokretnostimа“. Donošenje zakona predloženo je po hitnom postupku.

U predlogu zakona piše da će aerodromima moći da upravljaju javna preduzeća, društva kapitala i preduzetnici, a predviđeno je da predmet koncesije budu sve ili pojedine aktivnosti upravljanja aerodromima.

Operater bi, shodno ovakvom zakonu, bio dužan da obezbedi kontinuitet rada aerodorma i bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja, da zaštti infrastrukturu aerodroma, stara se o zaštiti životne sredine i ispunjavanju svih obaveza predviđenih Zakonom o vazdušnom saobraćaju.

U suprotnom, Vlada, nadležni organi autonomnih pokrajina ili jedinice lokalne samouprave moći će da intervenišu. Oni će, između ostalog, moći i „da promene unutrašnju organizaciju aerodroma kao i da odrede druge predstavnike u organima operatera aerodroma„, odnosno domaće vlasti će moći da promene rukovodioce vazdušnih luka ukoliko uvide da ne posluju prema zakonu. Međutim, obe ove odredbe neće važiti u slučaju da aerodrom ode na koncesiju:

– Ako koncesionаr nije više u mogućnosti dа obezbedi uslove zа kontinuirаno obаvljаnje vаzdušnog sаobrаćаjа, dаvаlаc koncesije preduzimа mere u sklаdu sа zаkonom kojim se uređuje jаvno-privаtno pаrtnerstvo i koncesije i ugovorom o koncesiji.-

U predlogu zakona piše da ugovor o koncesiji može da sadrži odredbe „kojimа se utvrđuje nаjveći dozvoljeni iznos аerodromskih nаknаdа, аli tаko dа se time ne utiče nа obаvezu određivаnjа visine аerodromskih nаknаdа u sklаdu sа zаkonom kojim se uređuje vаzdušni sаobrаćаj“.

U obrazloženju za donošenje ovakvog zakona stoji da se „odredbe Zаkonа o jаvno-privаtnom pаrtnerstvu i koncesijаmа u ovom trenutku ne mogu primeniti nа sve аerodrome koji se koriste zа jаvni аvio-sаobrаćаj u Republici Srbiji“. Osim toga, navodi se i da je njime „uvedenа kаtegorijа аerodromskog kompleksа kojа obuhvаtа područje аerodromа i zemljištа potrebnog zа rаzvoj аerodromа“.

„Nikola Tesla“ korak bliži koncesiji

Ukoliko se usvoji, zakon bi već sledeće godine mogao da se primeni i u praksi, s obrzirom na to da se Aerodrom Nikola Tesla trenutno nalazi u postupku privatizacije. Iako još uvek zvanično nije poznat privatizacioni model, premijer Srbije, Aleksandar Vučić, je prilikom predstavljanja ekspozea izjavio da je „Vlada najbliža da se odluči za koncesioni model upravljanja“ kao i da bi početna vrednost tendera bila 310 miliona evra.

Istog meseca, gradonačelnik Beograda i predsednik Upravnog odbora Er Srbije, Siniša Mali, najavio je procenu vrednosti beogradskog aerodroma do kraja 2016. godine i naveo:

– Kompanija „Lazard“ zajedno sa nama priprema dokumentaciju koja je neophodna da bi se kontaktirali potencijalni investitori, kako bi se što pre i krenulo u taj proces pronalaženja partnera za koncesiju aerodroma „Nikola Tesla“. –

Najave su stigle i od čelnih ljudi beogradskog aerodroma.

–  Ja sam danas imao sastanak sa predstavnicom Lazarda, gospođom Nikol, pa smo malo popričali i definisali neke stvaru u vezi sa privatizacijom. To će verovatno biti koncesija ili javno-privatno partnerstvo. Potreban je svež kapital i povezivanje da bi aerodrom „Nikola Tesla“ doživeo još veću ekspanziju. – izjavio je izvršni direktor „Nikole Tesle“, Raša Ristivojević, na skupu u okviru Samita o zapadnom Balkanu u Parizu početkom jula.

Sredinom novembra, premijer Srbije je u Ćupriji izjavio da „ako to bude koncesija na 25-30 godina u državnu kasu će od aerodroma ući od 550 do 600 miliona evra“.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

n

Koja provala, cuj, „malo popričali i definisali neke stvaru u vezi sa privatizacijom“. Kao da na pijaci prodaje balon rakije. Ej, dokle smo dogurali……

Odgovori
M

„Za 25 godina 550 miliona evra… „… isptavite me ako gresim, ali tih 20ak miliona evra mislim da aerodrom i sada pravi, ili je makar blizu. Kad ne bi oprastali dugove verovatno bi ta cifra bila dostizna. Molim eksperte da izvine ovako laicko izlaganje, ocekujem od upucenijih konkretno cifru, plus cifru bez oprostenih dugova- godisnje. Mislim da poklanjamo zlatnu koku.

Odgovori
N

Ne,jos je gore. Zlatnu koku cemo da ispecemo i odmah pojedemo,a posle…?

P

Da, poslednjih godina aerodrom pravi dobar profit ali on u najvećIm delom ide u budzet a ne u razvoj aerodroma. Slicno kao sa Telekomom. To se zove cedjenje. Drzava krpi deficit budzeta, ne ulaze ili malo ulaze u razvoj, sve dok na trzistu ta dva preduzeca ne izgube trku sa jakom konkurencijom i izgube na vrednosti.

P

Nebojsa, koncesija nije prodaja. Drzava dobija jednokratno veliki kes i fiksnu godisnju proviziju u visini sadasnjeg profita za svo vreme trajanja koncesije.

R

Pedja, kako mozes da pricas nesto sto ne znas? Kako to da ti znas uslove za nesto sto tek treba da se desi. Covece ti pricas o visini iznosa neceg sto si cuo iz novina.

P

@Rumun objasnih coveku sta je koncesija. Gde sam spomenuo visinu koncesijone nadoknade?

N

Pedja,na zalost znam sta je koncesija….i sta je kod nas a sta je u teoriji. Dati NT u koncesiju, u najmanju ruku ce nas vratiti 10 g.nazad. Mozda bi trebalo da se NT nazove aerodrom Aleksandar Veliki

R

Potpuno korektan nacin buduceg razvoja aerodroma Nikola Tesla!.
Koncesioni ugovor je sada najprihvatljiviji nacin buduceg razvoja ove Srpske vazdusne luke.
Rodney Marinkovic
Kraljevo

Odgovori
B

Reče nam jednom profesor marketinga:
Samo jedna stvar raste u tuđoj ruci, a i to ima granice rasta…

M

Elaborirajj finansije Rodney

S

Radovane sta bi sa Moravom? Ti mi rece (napisa na ex yu portalu) pre jedno 10-tak meseci da pocinje sa radom za 70-tak dana.

P

A kad ce vlada da da saglasnost za prijem u stalni radni odnos prvih 200 radnika? Ugovori isticu za 3 nedelje. Bilo bi dobro da svi radnici budu zaposleni na aerodrom i da kad stigne koncesionar imaju neku buducnost, a ne neko ko je radio 20 godina na aerodromu i ko je jos „omladinac“ da dobije sut kartu od novog gazde.

Odgovori
N

Grci imaju dobru uzrecicu: prodao sam kravu, da bi kupio mleko!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Немамо таквих информација.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Petrovic Dusan Polovni Mirage je odlican avion, samo ih nema na trzistu i iziskuju izdvajanja kao za potpuno novu platformu posto mi nista od znanja, preko opreme, do infa nemamo za njega(znaci bez milijardu nista). U principu ove 29ke su odlicno resenje. Lete stalno, piloti ce konacno imati ozbiljan nalet, za air-police su odlicni, a…

20. Sep 2019.Pogledaj

Medo na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Odlicana reportaza,inace ovaj helikopter je broj jedan u svetu prodatih jurisnika! Rusi su se potrudili da izbace konkurenciju iz modernizacije Mi-24 D,V i P modela (Alzir je platio ogroman novac Juznoafrickoj republici damodernizuju svoje Mi-24)! Za svakog po nesto ,nadam se da ce nasi doci u fil opremi!

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Jos su kupili znatno losiju R-77, a ne R-77-1 verziju. Ne mozemo naravno to uzeti "zdravo za gotovo", samo ako se MO ciji je zadatak upotreba tih sredstava slozilo da je to sredstvo zadovoljavajuce, mozemo slobodno ignorisati pisanje placenih medija i kvazi strucnjaka. I to pored domace Astra rakete koja je stvarno odlicna.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Petar Helikopter je prosto losiji u odnosu na Mi-17, sta god iko pricao. Izvozne brojke govore sve. Ako uzmemo svedocenja iz Afganistana, Pume ne mogu da se mere sa 17kom. Ne kazem da Airbus-ov proizvod nema niz prednosti, naravno da ima, samo upitna je upotrebna vrednost za "borbene zadatke", pogotovo kad ga poredimo sa mnogo…

20. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend