BEG airport status
Projekat mini-bespilotne letelice iz Zemuna u globalnom Erbasovom takmičenju "Mint Dragonfly" ušao u drugi krug takmičenja, potreban je svaki glas! / Ilustracija: Konelek

Projekat mini-bespilotne letelice iz Zemuna u globalnom Erbasovom takmičenju

Vojno krilo Erbasa, Erbas Difens and Spejs (Airbus Defense and Space) objavilo je konkurs zajedno sa američkom firmom Lokalmotors za dizajn male bespilotne letelice za dostavljanje lakšeg tereta u kriznim situacijama kao što su zemljotresi, požari i druge nepogode.

Lokalmotors već ima svoj veb sajt i princip poslovanja gde koristi doprisnose javnosti u projektovanju novih drumskih i drugih inovativnih vozila.

Prvi deo konkursa trajao je od 12. aprila do 22. maja dok će od 6. do 16. juna biti obavljeno glasanje i ocenjivanje radova koje je predalo preko 400 timova širom sveta. Među njima je i kompanija Konelek iz Zemuna.

Već smo videli koncept letećeg defibrilatora. Dronovi za medicinsku upotrebu sigurno imaju budućnost / Ilustracija: Konelek
Već smo videli koncept letećeg defibrilatora. Dronovi za medicinsku upotrebu sigurno imaju budućnost / Ilustracija: Konelek

– U toku konkursa moguće je postavljati pitanja preko foruma, gde odgovore daju zaposleni Erbasa, firme Lokalmotors, kao i drugi učesnici konkursa.

Projekat „tima Konelek“ takođe učestvuje u ovom takmičenju i predstavlja naš odgovor na ovaj izuzetno zanimljiv inženjerski izazov. – rekao je za Tango Six glavni projektant Koneleka i vlasnik kompanije Andrija Ekmedžić.

Deo prezentacije sa sajta takmičenja / Ilustracija: Konelek
Deo prezentacije sa sajta takmičenja / Ilustracija: Konelek

Konelekov „Mint Dragonfly“ nalazi se ovde i svaki glas je bitan sada kada je od 425 prijavljenih projekata koncept iz Zemuna ušao u uži izbor gde će se nadmetadi sa 167 preostalih rešenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

@Major Oko svake vrste vazduhoplova, tenka, broda, podmornice mozemo da se raspravljamo da li je bolji ovaj ili onaj, ali oko toga koji je najbolji transportni helikopter je prosto iluzorno pricati. Mi 17 je etalon za sve. Tu nema rasprave..Najproizvodjeniji svih vremena.. Geopolitika je vec nesto drugo.

13. Feb 2025.Pogledaj

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj