Avion A330 kompanije Er Srbija koji će se koristiti na letovima za Njujork sleteo je u Beograd. Letelica je dočekana tradicionalnim pozdravom vodenim topovima. Ceremoniji su prisustvovali predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali i generalni direktor srpskog nacionalnog avio-prevoznika, Dane Kondić koji su ujedno bili i na letu iz Abu Dabija.
Avionom je upravljao Davor Mišeljić, izvršni direktor za saobraćaj Er Srbije.
– Avion će nakon dolaska biti registrovan pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, a zatim će se vratiti u Abu Dabi, gde će biti završeno opremanje unutrašnjosti kabina – izjavio je Kondić.
Govoreći o ceni iznajmljivanja ovog A330, Kondić je naveo da je reč o iznosu od oko pola miliona dolara u narednih pet godina.
– Dolazak aviona A330 je najnoviji korak u okviru velikog programa obnove flote čija je realizacija započeta 2013. godine, od kada je avio-kompanija uvela deset uskotrupnih Erbas aviona nove generacije čime je prosečna starost flote smanjena sa 25 na 10 godina – objasnili su u Er Srbiji.
Ruta za Njujork – profitabilnost i dozvole
Po biznis planu linija iz Beograda za Njujork trebalo bi da bude profitabilna nakon dve godine, istakao je direktor Er Srbije, Dane Kondić.
Siniša Mali je, međutim, naveo da bi linija u toku prve dve godine trebalo da pokrije samo troškove ove rute.
On je istakao i da će linija za Njujork biti prilika za izvoz robe domaćih privrednika jer A330 može da ponese 15 tona tereta.
– Ako imate prehrambene proizvode, sveže voće, povrće, kargo u ovom avionu nosi 15 tona tereta. Sve možemo da izvozimo pet puta nedeljno – objasnio je Mali.
On je naveo i da su sve dozvole neophodne za let ka Americi dobijene, kao i da je za sada prodato 11.000 karata srpskog nacionalnog avio-prevoznika za ovu destinaciju.
– Preostalo je samo da se završi registracija ovog aviona – da bude u vlasništvu Er Srbije. To će sutra da se završi – istakao je Mali.
Siniša Mali podsetio je da je otpis dugova Er Srbiji obaveza koju je država preuzela na sebe na osnovu ugovora koji je potpisan sa Etihad ervejzom.
– Subvencija države nema veze sa otpisom dugova. Subvencije su bile iste kao i ulaganje Etihada, ne mogu da se setim koliko je to tačno. Ali u ovom trenutku ne postoje više nikakve subvencije Er Srbiji od strane Republike Srbije, aerodroma Nikola Tesla. Sve obaveze plaćamo. To su milioni evra, stotine hiljade evra, ali to je potvrda da smo sve dobro odradili – naveo je Mali.
Ime za A330
Na pitanje kako bi avion mogao da se zove, Siniša Mali je odgovorio da bi to „trebalo da bude ideja svih nas“.
– Mi ćemo sutra obezbediti kontakt, obezbediti mail adresu, da vi, novinari, kažete vaš predlog po kome bi trebalo da se ovaj avion nazove. Neka bude da otvaramo konkurs. Kako god budete vi rekli – naveo je Mali.
DCV ključan u dolasku aviona
Inspektori Direktorata civlnog vazduhoplovstva takođe bili su prisutni tokom leta. DCV je u skladu za Zakonom o vazdušnom saobraćaju i evropskom regulativom izvršio pregled aviona za upis u srpski registar. Nakon toga poslednji korak će biti demonstrativni let sa kompletnom posadom koji će se obaviti kao da je zaista komercijalni i gde će inspektori DCV-a proveriti kompletno sve operacije, kabinsko osoblje i pilote za ispunjavanje uslova za upis u AOC operatera.
Небојша из Београда
Што се имена тиче, политика Ер Србије је да авиони добијају имена по истакнутим живим Србима, живим легендама. А пошто је ово највећи авион, највећи живи Србин би нам могао учинити СВАКУ могућу ЧАСТ да се овај авион назове по њему.
Ivan
Ali to nije najveći živi Srbin, nego prvi Srbin u novijoj istoriji. :)
Igor
Moj predlog za ime je Mikenko Pavlovic,Zivota Djuric, Zoran Radosavljevic
Светислав Поповић
Пригодна имена су:
Никола Тесла, Михајло Мерћеп, Милутин Миланковић, Јосиф Панчић, Јован Цвијић, Вук Караџић, и др.
talog
Neka se zove po danasnjem prazniku SVETI VASILIJE OSTROSKI.
JohnnyLee
zna se kako treba da se zove taj avion – Nikola Tesla
a drugi kada dođe – Mihajlo Popin
johnq
Ja koliko znam Air Serbia daje imena avionima po zasluznim zivim gradjanima Srbije.
capo di machina
U tom slucaju „Lepa Brena“.
JATov bivsi ekonomista
Srbija ulozila 200 miliona evra u javni dug, sa troskovima osnivanja ErSrbije, platila socijalu otpustenim radnicima i dala 100 miliona evra „subvencija“ te 17 miliona dolara i 23 miliona evra oprostenih taksi za Arodrom Beograd. I to sve za 2013-2014 a ne zna se kolika je „subvencija“ i takse za 2015-2016, a Etihad „ulozio“ kao „licni kredit“ (koji mora da se vrati do 2018te) Kondica 32 miliona evra. Srbija investira 350 miliona evra do sada a arapi iz Etihada nista i dele „profit“ po pola. Ko je ovde lud
johnq
Ako je tacno to sto tvrdite da jeste,vi gospodine nemate pravo da kazete bilo sta za Air Serbiu,s obzirom da vam je Jat bankrotirao.
JATov bivsi ekonomista
@johnq I ti bi bankrotirao da si imao 13000 zaposlenih jer svaki od komunistickih direktora dovodio tokom 70-80tih po ~500 „moralno politicki podobnih“ za lezanje, i da ti je u sankcijama zabranjen let i da ti je rezim prodao 20 aviona i ubio direktora. JAT je bio u konstantnom gubitku jer je odrzavao partijske lokalne nerantabilne linije i bio utesna nagrada za partijske kadrove, koji nisu nasli mesto kao ambasadori pa su ih ubacivali u JAT kao „predstavnike“, inace gubitak JAT je povecan klasicnom finansijskom prevarom sa medjukompanijskim zaduzenjima jer su knjizena sva zaduzenja na JAT a prihod sledece godine na ErSrbiju.
Буран
Поштовани господине економисто
немојте себи да дозволите да се расправљате са ботовима који не знају ништа и да вас спуштају на свој проземни ниво. Ма шта им ви рекли неће користити. Они немају нити ће икада имати представу шта је био ЈАТ и колико је био моћан.
johnq
Postovani druze Buran,
kazem druze jer je ocigledan vas zal za komunizmom i vremenom kada ste ziveli lepo od kredita koje je vodja uzimao,kao i zal za produktima istog,poput Jata,a ekonomista vam je lepo objasnio sta ga je unistilo.
A pre nego sto nekog okarakteriste kao Bota,raspitajte se malo bolje sta je to. Meni je samo muka vise od ljudi koji umeju samo da pljunu po Er Srbiji,i nista drugo.Pa jel alternativa da je ugasimo,da nemamo nacionalnu avio kompaniju?
Aeroput
Verujem da je sa JAT-om bilo bas kao sto ekonomista kaze, ali nije to razlog da pljujemo po Er Srbiji. I treba da budemo srecni sto konacno dobijamo interkontinentalne letove iz Srbije. Bar ljubitelje avijacije raduje sto nacionalna kompanija ponovo ima long-haulere.
A sto se tice komentara da ne znaju ljudi sta je bio JAT nekada, mislim da to ne stoji za ljude koji ovde komentarisu, mozda na nekim drugim portalima ali ovde ne.
buRazer
Treba da nosi ime: Nikola Tesla.
Ivan
Branimir Džoni Štulić. Živa legenda.
alex
Neka se zove Željko Mitrović Pink
momcilo bozovic
Posto leti za Ameriku a tamo je zivio i radio i svoj zivotni vijek proveo u mukotrpnom radu i kog covjecanstvo nikad ne smije zaboraviti.
Neka se zove NIKOLA TESLA electrical
Буран
Где је кометар који сам поставио па је обрисан?
ЈАТ је био симбол успешног предузећа, а представљао је једну од 10 најбољих авиокомпанија у свету. Безбедност је била на врхунском нивоу. Погледајте колико је било удеса током 50 и више година постојања овог предузећа. 90-тих када није било делова, пара, горива и мотива авиони су радили беспрекорно. Летео сам у већини јатових летелица са краја 80-тих и почетка 90-тих. Једино нисам ушао у 707.
Партијског запошљавања је било у сваком друштвеном предузећу па и овом, али што се тиче техничара, механичара, пилота и другог особља ту нема полемике да су били на нивоу.