[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024
A330 sleteo u Beograd; Siniša Mali: Dobijene sve dozvole za let u Njujork, registracija sutra
Avionom iz Abu Dabija do Beograda upravljao Davor Mišeljić, izvršni direktor za saobraćaj Er Srbije / Foto: Dragan Trifunović

A330 sleteo u Beograd; Siniša Mali: Dobijene sve dozvole za let u Njujork, registracija sutra

Avion A330 kompanije Er Srbija koji će se koristiti na letovima za Njujork sleteo je u Beograd. Letelica je dočekana tradicionalnim pozdravom vodenim topovima. Ceremoniji su prisustvovali predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali i generalni direktor srpskog nacionalnog avio-prevoznika, Dane Kondić koji su ujedno bili i na letu iz Abu Dabija.

Avionom je upravljao Davor Mišeljić, izvršni direktor za saobraćaj Er Srbije.

– Avion će nakon dolaska biti registrovan pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, a zatim će se vratiti u Abu Dabi, gde će biti završeno opremanje unutrašnjosti kabina – izjavio je Kondić.

HA2A4978
Letelica ima 18 sedišta u biznis klasi i 236 sedišta u ekonomskoj klasi / Foto: Dragan Trifunović

Govoreći o ceni iznajmljivanja ovog A330, Kondić je naveo da je reč o iznosu od oko pola miliona dolara u narednih pet godina. 

– Dolazak aviona A330 je najnoviji korak u okviru velikog programa obnove flote čija je realizacija započeta 2013. godine, od kada je avio-kompanija uvela deset uskotrupnih Erbas aviona nove generacije čime je prosečna starost flote smanjena sa 25 na 10 godina – objasnili su u Er Srbiji.

Ruta za Njujork – profitabilnost i dozvole

Po biznis planu linija iz Beograda za Njujork trebalo bi da bude profitabilna nakon dve godine, istakao je direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Siniša Mali je, međutim, naveo da bi linija u toku prve dve godine trebalo da pokrije samo troškove ove rute.

HA2A4922
Avion može da ponese 15 tona tereta / Foto: Dragan Trifunović

On je istakao i da će linija za Njujork biti prilika za izvoz robe domaćih privrednika jer A330 može da ponese 15 tona tereta.

–  Ako imate prehrambene proizvode, sveže voće, povrće, kargo u ovom avionu nosi 15 tona tereta. Sve možemo da izvozimo pet puta nedeljno – objasnio je Mali.

On je naveo i da su sve dozvole neophodne za let ka Americi dobijene, kao i da je za sada prodato 11.000 karata srpskog nacionalnog avio-prevoznika za ovu destinaciju.

– Preostalo je samo da se završi registracija ovog aviona – da bude u vlasništvu Er Srbije. To će sutra da se završi – istakao je Mali.

HA2A4915
„Subvencije su bile iste kao i ulaganje Etihada“ / Foto: Dragan Trifunović

Siniša Mali podsetio je da je otpis dugova Er Srbiji obaveza koju je država preuzela na sebe na osnovu ugovora koji je potpisan sa Etihad ervejzom.

– Subvencija države nema veze sa otpisom dugova. Subvencije su bile iste kao i ulaganje Etihada, ne mogu da se setim koliko je to tačno. Ali u ovom trenutku ne postoje više nikakve subvencije Er Srbiji od strane Republike Srbije, aerodroma Nikola Tesla. Sve obaveze plaćamo. To su milioni evra, stotine hiljade evra, ali to je potvrda da smo sve dobro odradili – naveo je Mali.

Ime za A330

Na pitanje kako bi avion mogao da se zove, Siniša Mali je odgovorio da bi to „trebalo da bude ideja svih nas“.

– Mi ćemo sutra obezbediti kontakt, obezbediti mail adresu, da vi, novinari, kažete vaš predlog po kome bi trebalo da se ovaj avion nazove. Neka bude da otvaramo konkurs. Kako god budete vi rekli – naveo je Mali.

DCV ključan u dolasku aviona

Inspektori Direktorata civlnog vazduhoplovstva takođe bili su prisutni tokom leta. DCV je u skladu za Zakonom o vazdušnom saobraćaju i evropskom regulativom izvršio pregled aviona za upis u srpski registar. Nakon toga poslednji korak će biti demonstrativni let sa kompletnom posadom koji će se obaviti kao da je zaista komercijalni i gde će inspektori DCV-a proveriti kompletno sve operacije, kabinsko osoblje i pilote za ispunjavanje uslova za upis u AOC operatera.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Н

Што се имена тиче, политика Ер Србије је да авиони добијају имена по истакнутим живим Србима, живим легендама. А пошто је ово највећи авион, највећи живи Србин би нам могао учинити СВАКУ могућу ЧАСТ да се овај авион назове по њему.

Odgovori
Iv

Ali to nije najveći živi Srbin, nego prvi Srbin u novijoj istoriji. :)

Ig

Moj predlog za ime je Mikenko Pavlovic,Zivota Djuric, Zoran Radosavljevic

Odgovori
С

Пригодна имена су:
Никола Тесла, Михајло Мерћеп, Милутин Миланковић, Јосиф Панчић, Јован Цвијић, Вук Караџић, и др.

Odgovori
ta

Neka se zove po danasnjem prazniku SVETI VASILIJE OSTROSKI.

Odgovori
Jo

zna se kako treba da se zove taj avion – Nikola Tesla
a drugi kada dođe – Mihajlo Popin

Odgovori
jo

Ja koliko znam Air Serbia daje imena avionima po zasluznim zivim gradjanima Srbije.

Odgovori
ca

U tom slucaju „Lepa Brena“.

JA

Srbija ulozila 200 miliona evra u javni dug, sa troskovima osnivanja ErSrbije, platila socijalu otpustenim radnicima i dala 100 miliona evra „subvencija“ te 17 miliona dolara i 23 miliona evra oprostenih taksi za Arodrom Beograd. I to sve za 2013-2014 a ne zna se kolika je „subvencija“ i takse za 2015-2016, a Etihad „ulozio“ kao „licni kredit“ (koji mora da se vrati do 2018te) Kondica 32 miliona evra. Srbija investira 350 miliona evra do sada a arapi iz Etihada nista i dele „profit“ po pola. Ko je ovde lud

Odgovori
jo

Ako je tacno to sto tvrdite da jeste,vi gospodine nemate pravo da kazete bilo sta za Air Serbiu,s obzirom da vam je Jat bankrotirao.

JA

@johnq I ti bi bankrotirao da si imao 13000 zaposlenih jer svaki od komunistickih direktora dovodio tokom 70-80tih po ~500 „moralno politicki podobnih“ za lezanje, i da ti je u sankcijama zabranjen let i da ti je rezim prodao 20 aviona i ubio direktora. JAT je bio u konstantnom gubitku jer je odrzavao partijske lokalne nerantabilne linije i bio utesna nagrada za partijske kadrove, koji nisu nasli mesto kao ambasadori pa su ih ubacivali u JAT kao „predstavnike“, inace gubitak JAT je povecan klasicnom finansijskom prevarom sa medjukompanijskim zaduzenjima jer su knjizena sva zaduzenja na JAT a prihod sledece godine na ErSrbiju.

Б

Поштовани господине економисто

немојте себи да дозволите да се расправљате са ботовима који не знају ништа и да вас спуштају на свој проземни ниво. Ма шта им ви рекли неће користити. Они немају нити ће икада имати представу шта је био ЈАТ и колико је био моћан.

jo

Postovani druze Buran,
kazem druze jer je ocigledan vas zal za komunizmom i vremenom kada ste ziveli lepo od kredita koje je vodja uzimao,kao i zal za produktima istog,poput Jata,a ekonomista vam je lepo objasnio sta ga je unistilo.
A pre nego sto nekog okarakteriste kao Bota,raspitajte se malo bolje sta je to. Meni je samo muka vise od ljudi koji umeju samo da pljunu po Er Srbiji,i nista drugo.Pa jel alternativa da je ugasimo,da nemamo nacionalnu avio kompaniju?

Ae

Verujem da je sa JAT-om bilo bas kao sto ekonomista kaze, ali nije to razlog da pljujemo po Er Srbiji. I treba da budemo srecni sto konacno dobijamo interkontinentalne letove iz Srbije. Bar ljubitelje avijacije raduje sto nacionalna kompanija ponovo ima long-haulere.
A sto se tice komentara da ne znaju ljudi sta je bio JAT nekada, mislim da to ne stoji za ljude koji ovde komentarisu, mozda na nekim drugim portalima ali ovde ne.

bu

Treba da nosi ime: Nikola Tesla.

Odgovori
Iv

Branimir Džoni Štulić. Živa legenda.

Odgovori
al

Neka se zove Željko Mitrović Pink

Odgovori
mo

Posto leti za Ameriku a tamo je zivio i radio i svoj zivotni vijek proveo u mukotrpnom radu i kog covjecanstvo nikad ne smije zaboraviti.
Neka se zove NIKOLA TESLA electrical

Odgovori
Б

Где је кометар који сам поставио па је обрисан?

ЈАТ је био симбол успешног предузећа, а представљао је једну од 10 најбољих авиокомпанија у свету. Безбедност је била на врхунском нивоу. Погледајте колико је било удеса током 50 и више година постојања овог предузећа. 90-тих када није било делова, пара, горива и мотива авиони су радили беспрекорно. Летео сам у већини јатових летелица са краја 80-тих и почетка 90-тих. Једино нисам ушао у 707.

Партијског запошљавања је било у сваком друштвеном предузећу па и овом, али што се тиче техничара, механичара, пилота и другог особља ту нема полемике да су били на нивоу.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs