Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024
Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti
Budući direktor Erbasa (skroz levo) za proizvodnju putničkih aviona bio je u poseti Novoj Pazovi / Foto: "MTU Maintenance Serbia"

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

Kompanija „MTU Aero Engines“, koja od kraja 2022. godine posluje i u Srbiji, objavila je krajem oktobra rast prihoda od 14%, na 5,3 milijarde evra za prvih devet meseci ove godine, u poređenju sa 4,6 milijardi evra u istom periodu prošle godine. Šest dana nakon ove objave, Erbas je saopštio da će sektor kompanije koji se bavi proizvodnjom putničkih aviona od 2026. godine voditi sadašnji direktor MTU-a Lars Vagner.

MTU je u svom finansijskom izveštaju za tri kvartala posebno istakao da su dostigli svoj cilj od milijardu evra profita godinu dana pre roka, pri čemu je prilagođeni EBIT porastao za 25% na 744 miliona evra, uz poboljšanu profitnu maržu od 14,0%.

Segment vojnih motora pokazao se kao najsnažniji u ukupnom poslovanju, sa rastom prihoda od 16% na 426 miliona evra, podstaknut programima koji uključuju TP400-D6 za A400M, motor za novi FCAS projekat („New Generation Fighter Engine„) i EJ200 za „Eurofighter“. Deo kompanije koji se bavi održavanjem motora za putničke avione imao je rast prihoda od 15% na 3,6 milijardi evra, prevashodno na poslovima održavanja za GE90, V2500, GEnx i CF34, zajedno sa, podjednako unosnim, poslom lizinga pogonskih grupa.

Sastanak Vagnera sa zaposlenima u Srbiji / Foto: „MTU Maintenance Serbia“

MTU je u istraživanje i razvoj u prvih devet meseci tekuće godine uložio 254 miliona evra, fokusirajući se na poboljšanja efikasnosti „Geared Turbofan-a“ i na buduće tehnologije pogona, uključujući inicijative za letove bez emisija štetnih gasova.

Portfolio narudžbina u delu proizvodnje pogonskih grupa iznosi 23,4 milijarde evra, što je blago smanjenje sa 24,4 milijarde evra krajem 2023. godine, sa značajnim udelom narudžbina za „Geared Turbofan“ motore, posebno PW1100G-JM i V2500. Kompanija je takođe povećala broj zaposlenih za 4% na 12.634.

Interesantno je da je budući direktor „Airbus Commercial“ sektora već posetio Srbiju, odnosno Novu Pazovu.

On je zajedno sa generalnim direktorom i direktorom operacija u „MTU Maintenance Serbia“ Rajnerom Bekerom i Holgerom Rosemanom obišao postrojenje nedaleko od Beograda u maju. Nakon obilaska Vagner je održao i sastanak sa zaposlenima.

Tango Six je u julu prošle godine intervjuisao Rajnera Bekera, direktora „MTU Maintenance Serbia“ a na našoj nedavnoj održanoj konferenciji Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope razgovarali smo sa Aleksandrom Stojanovićem, menadžerom kompanije MTU. Stojanović je pričao o tehnologiji i logistici poslovanja MTU-a u Novoj Pazovi.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs