BEG airport status
Er Srbija: U Zagrebu se ne vodi spor – navodi iz „Jutarnjeg lista“ netačni "Er Srbija posluje u skladu sa svim važećim evropskim propisima koji se primenjuju u oblasti civilnog vazduhoplovstva" / Foto: Air Serbia

Er Srbija: U Zagrebu se ne vodi spor – navodi iz „Jutarnjeg lista“ netačni

Kompanija Er Srbija (Air Serbia) odbacila je juče navode objavljene u Jutarnjem listu da se protiv nje vodi spor u Zagrebu, prenela je agencija Tanjug.

Prema pisanju hrvatskog lista, Er Srbija bi mogla da izgubi pravo letenja u Hrvatskoj ako nastavi s ignoriranjem prekršajnog postupka koji se protiv nje vodi u Ministarstvu saobraćaja Hrvatske.

Kako Jutarnji prema nezvaničnim informacijama navodi, predstavnici hrvatske Vlade su čelnicima Er Srbije poručili da „neodazivanjem na zakazana ročišta jasno pokazuju nepoštivanje hrvatske države te da bi zato mogli da izgube dozvolu za letenje“. Agencija za civilno zrakoplovstvo je još u proleće prošle godine hrvatskom Ministarstvu saobraćaja podnela prekršajnu prijavu protiv srpske avio-kompanije zbog kršenja bilateralnog sporazuma između Hrvatske i Srbije o vazdušnom saobraćaju.

Naime, piše Jutarnji, Srbija još nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavi europskog zajedničkog vazdušnog prostora koji je potpisala s Evropskom unijom kao pridružena zemlja. Zbog toga Er Serbia može leteti samo između Beograda i bilo kojeg grada u EU i natrag, ali kompanija putnicima nudi tzv. transferne letove, na šta nema pravo.

Jutarnji: „Er Srbija odvlači putnike Austrijan erlajnsu“ / Foto: Wikimedia

Er Srbija putnicima nudi letove preko Beograda za druga odredišta, što je čini nelojalnom konkurencijom drugim avio-prevoznicima, nastavlja Jutarnji list navodeći da ima saznanja da se već duže vreme kompanija Austrian erlajns (Austrian Airlines) žali kako im Er Srbija odvlači putnike na liniji Beč-Dubrovnik:

– Naši nam sugovornici tvrde kako srpska strana vješto koristi komplicirani sustav pozivanja na ročište te se cijeli proces znatno oduljio.

Pozivi odlaze diplomatskim putem preko Ministarstva pravosuđa te se isti navodno zagube, dođu prekasno pa odvjetnici „Air Serbije“ na ročištima utvrde kako poziv nije uredno isporučen. No, hrvatska strana takvim je izbjegavanjima odlučila stati na kraj te je srpskoj strani zapriječeno onemogućavanjem slijetanja na hrvatske aerodrome.

No, takva eventualna odluka dočekat će novu Vladu jer za takvo nešto sadašnja, tehnička Vlada, nema mandat – navodi se u Jutarnjem listu.

U tekstu piše i da je direktorka vazdušne luke Zadar, Đurđica Čosić, juče potvrdila kako se pregovara sa Er Serbijom o pokretanju redovne linije Beograd – Zadar:

– Plan je bio da letovi počnu ove godine, ali najvjerojatnije ništa od toga. Iako su razgovori u tijeku i „Air Serbia“ može uspostaviti liniju s bilo kojim hrvatskim aerodromom, prema neslužbenim informacijama upravo je spomenuti prekršajni postupak i prijetnja ukidanjem dozvole za Hrvatsku glavni razlog zbog čega srpska kompanija taktizira oko otvaranja linije za Zadar – prenosi hrvatski list.

Air Serbia Fleet
Negirani svi navodi hrvatskog medija / Foto: Air Serbia

Er Srbija je, u saopštenju dostavljenom Tanjugu, negirala sve navode iznete u tekstu. 

– Er Srbija posluje u skladu sa svim važećim evropskim propisima koji se primenjuju u oblasti civilnog vazduhoplovstva. U prilog ovoj tvrdnji jasno govori i činjenica da je Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (CCAA) odobrila da Er Srbija obavlja letove ka i iz Hrvatske po sezonskom redu letenja – poručila je srpska nacionalni avio-prevoznik, prenosi Tanjug.

Raniji sukobi

Do sličnog sukoba došlo je prilikom uvođenja letova Er Srbije za Zagreb krajem 2014. godine.

Sporno je bilo što je Er Srbija usluge počela da najavljuje pre nego što je za svoje aktivnosti u Hrvatskoj dobila dozvolu njihovih vazduhoplovnih vlasti.

Pozivajući se na nezvanične informacije iz Ministarstva saobraćaja Jutarnji list je tada preneo da će Er Srbija moći da obavlja letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći da prodaje karte za letove preko Srbije za druga odredišta, niti će putnici u Beogradu smeti da čekaju svoj sledeći let u transfer zoni.

Kao razlog ovome i tada je navedeno tumačenje Agencije da Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o otvorenom nebu, čija je potpisnica i da zbog toga ne može putnicima prodavati karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do neke treće destinacije.

Kako je avio-kompanija tada već počela da prodaje karte za takve letove, navedeno je da bi mogla da ima problema s Evropskom komisijom i da se suoči s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.

U Hrvatskoj je tada pisano da se Er Serbia već nalazi pod istragom Evropske komisije, a da je dolazak Etihada u Srbiju uzbunio mnoge evropske avio-kompanije jer se pribojavaju da bi ovaj prevoznik mogao da bude nelojalna konkurencija na tržištu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj