BEG airport status
Novi pokušaj prodaje Adria ervejza Novi kupac bi Adria ervejz mogao da kupi za 1 evro / Foto: Wikimedia

Novi pokušaj prodaje Adria ervejza

Slovenački nacionalni avio-prevoznik, Adria ervejz (Adria Airways) dobiće novog vlasnika. Prodaje se ukupno 91,58% deonica kompanije, od čega je 69,87 % u neposrednom vlasništvu države, a ostalo njenih fondova, prenela je „Al Jazeera“.

Novi poziv potencijalnim investitorima objavljen je u sredu.

„Al Jazeera“ navodi da se u pozivu na prijavu i slanje svoje ponude, koji je u ime Slovenskog državnog holdinga objavila konsultantska firma KPMG, navodi da je reč o dobroj prilici za kupovinu firme koja ima globalni domet i prepoznatljiv brend.

Sledeće nedelje će biti održana Skupština, na kojoj će država ponovo uložiti novac u društvo, a onda će ga navodno prodati nemačkom fondu iz Bavarske, izvešteno je na RTV Slovenije, prenosi „SEEbiz“.

Nezvanično se spekuliše da je to nemački fond „4K Invest“ iz Minhena.

Prema planu avio-kompanija će dobiti najmanje pet miliona evra –  tri će dati država, dva novi kupac, koji bi onda Adriju kupio za jedan evro.

– Takvu pomoć u Briselu neće smatrati ilegalnom, jer bi bila u skladu sa tržišnim uslovima – tj. osim države sa najmanje 20 % ili više učestvuje kupac, kaže Igor Štemberger, koji je ujedno i predstavnik nemačkog kupca – piše „SEEbiz“.

Adria_Airways_Airbus_A320_KvW
Moguća promena poslovnog modela Adria ervejza / Foto: Wikimedia

Dobijeni novac će biti utrošen za restrukturiranje Adrije, što verovatno znači promenu poslovnog modela, navodi „SEEbiz“.

Prema navodima, prošlogodišnji gubitak iznosio je između 5 i 7 miliona evra. Sa druge strane dolaze kontradiktorne informacije da je kompanija uprkos poteškoćama, između ostalog i zbog zaduženosti prema bankama, prošle godine imala 900.000 evra dobiti.

„Al Jazeera“ prenosi da je Adria prošle godine na 30 redovnih linija u Evropi i čarterskim prevozima imala 1,1 milion putnika, uz jaku tržišnu poziciju u jugoistočnoj i srednjoj Evropi.

Na listu državnih kompanija koje treba prodati stavljena je 2013. godine, ali su se pokušaji da nađe strateškog kupca završili neuspešno.

Za prethodni pokušaj prodaje međunarodnim tenderom u augustu 2012. godine, kada se prodavalo 74,87 % deonica Adria ervejza, nije bilo očekivanog interesovanja, pa je postupak bio prekinut.

Podsećamo da je krajem novembra prošle godine uspešno izvršena prodaja slovenačkom MRO-a. Isplatom prodajne cene i prenosom 100% deonica kompanije Adria Airways Tehnika“ prodata je kompaniji Linetech Holding iz Poljske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bas bi nam legli polovni avioni koji izlaze iz resursa i opet ista prica za 5 godina. Potraga za novima. Nas narod ocigledno praktikuje polovnjake i konstantne popravke i servisiranja. U slucaju da ih uzmemo, Zasto bi nam Grci dali naoruzanje kad je isto kompaktibilno sa rafalima koje imaju?

15. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

3,4 milijarde za 12 novih i 12 polovnih. Verovatno sa naoruzanjem. Kako si ti razumeo da su platili skuplje?

15. Jan 2025.Pogledaj

Neno na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Grčki rabljeni Rafali su starije proizvodnje od hrvatskih Rafala, ali na istom standardu. Bilo je već potvrđeno da u ugovorima je opcija da grčki i hrvatski Rafali prolaze modernizacije do F5 standarda. Kako je to ipak samo 4. generacija u vreme kada već i 6. se pojavljuje apsolutno je razumno uzeti rabljene Rafale od F3R…

15. Jan 2025.Pogledaj

Sivi na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Box Hrvatska vise nema Migova. Valjda si mislio na Rafale. Konfiguracija naoruzanja nije dana u javnost za hrvatske Rafale a za srpske je jos u pregovorima. Generalno mozemo samo nagadjati sto ce koji nositi.

15. Jan 2025.Pogledaj

Branko na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Kad dodamo kod nas naoruzanje i infrastrukturu ispasce da smo nasih 12 platili 3.5 milijarde, kao i Grci 24 komada, od cega 12 novih...

14. Jan 2025.Pogledaj