BEG airport status
Novi pokušaj prodaje Adria ervejza Novi kupac bi Adria ervejz mogao da kupi za 1 evro / Foto: Wikimedia

Novi pokušaj prodaje Adria ervejza

Slovenački nacionalni avio-prevoznik, Adria ervejz (Adria Airways) dobiće novog vlasnika. Prodaje se ukupno 91,58% deonica kompanije, od čega je 69,87 % u neposrednom vlasništvu države, a ostalo njenih fondova, prenela je „Al Jazeera“.

Novi poziv potencijalnim investitorima objavljen je u sredu.

„Al Jazeera“ navodi da se u pozivu na prijavu i slanje svoje ponude, koji je u ime Slovenskog državnog holdinga objavila konsultantska firma KPMG, navodi da je reč o dobroj prilici za kupovinu firme koja ima globalni domet i prepoznatljiv brend.

Sledeće nedelje će biti održana Skupština, na kojoj će država ponovo uložiti novac u društvo, a onda će ga navodno prodati nemačkom fondu iz Bavarske, izvešteno je na RTV Slovenije, prenosi „SEEbiz“.

Nezvanično se spekuliše da je to nemački fond „4K Invest“ iz Minhena.

Prema planu avio-kompanija će dobiti najmanje pet miliona evra –  tri će dati država, dva novi kupac, koji bi onda Adriju kupio za jedan evro.

– Takvu pomoć u Briselu neće smatrati ilegalnom, jer bi bila u skladu sa tržišnim uslovima – tj. osim države sa najmanje 20 % ili više učestvuje kupac, kaže Igor Štemberger, koji je ujedno i predstavnik nemačkog kupca – piše „SEEbiz“.

Adria_Airways_Airbus_A320_KvW
Moguća promena poslovnog modela Adria ervejza / Foto: Wikimedia

Dobijeni novac će biti utrošen za restrukturiranje Adrije, što verovatno znači promenu poslovnog modela, navodi „SEEbiz“.

Prema navodima, prošlogodišnji gubitak iznosio je između 5 i 7 miliona evra. Sa druge strane dolaze kontradiktorne informacije da je kompanija uprkos poteškoćama, između ostalog i zbog zaduženosti prema bankama, prošle godine imala 900.000 evra dobiti.

„Al Jazeera“ prenosi da je Adria prošle godine na 30 redovnih linija u Evropi i čarterskim prevozima imala 1,1 milion putnika, uz jaku tržišnu poziciju u jugoistočnoj i srednjoj Evropi.

Na listu državnih kompanija koje treba prodati stavljena je 2013. godine, ali su se pokušaji da nađe strateškog kupca završili neuspešno.

Za prethodni pokušaj prodaje međunarodnim tenderom u augustu 2012. godine, kada se prodavalo 74,87 % deonica Adria ervejza, nije bilo očekivanog interesovanja, pa je postupak bio prekinut.

Podsećamo da je krajem novembra prošle godine uspešno izvršena prodaja slovenačkom MRO-a. Isplatom prodajne cene i prenosom 100% deonica kompanije Adria Airways Tehnika“ prodata je kompaniji Linetech Holding iz Poljske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

@Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

22. May 2025.Pogledaj

Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

22. May 2025.Pogledaj

Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

22. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

22. May 2025.Pogledaj