BEG airport status
Nema više ministara: Profesionalizacija Upravnog odbora Direktorata Izabrano novih pet članova Upravnog odbora DCV-a / Foto: Dušan Atlagić

Nema više ministara: Profesionalizacija Upravnog odbora Direktorata

Rešenjem Vlade Srbije imenovan je novi Upravni odbor Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Na mesto predsednika ovog tela postavljena je prof. dr Olja Čokorilo. Ostale članove Upravnog odbora čine piloti Vladan Kosić i pukovnik Aleksandar Bjelić, pravnik Ljilja Jovanović i inženjer tehničkih nauka, dr Obrad Babić.

Dr Olja Čokorilo rođena je 1977. godine. Osnovne, magistarske i diplomske studije završila je na Saobraćajnom fakultetu gde je od 2003. godine zаposlenа kao profesor nа Odseku zа vаzdušni sаobrаćаj i trаnsport, nа Kаtedri zа vаzduhoplovnа prevoznа sredstvа.

Deo stručnog usаvršаvаnjа reаlizovаlа je kroz studijske borаvke u „AENA“ u Mаdridu i „CRDS EUROCONTROL“ u Budimpešti. Osnivаč je i glаvni i odgovorni urednik međunаrodnog čаsopisа „International Journal for Traffic and Transport Engineering“- IJTTE  od 2011. godine.

Osnivаč je i direktorkа međunаrodne konferencije „International Conference on Traffic and Transport Engineering“ – ICTTE.

Trenutno je nа poziciji člаnа uprаvnog odborа u „European Cooperation in Science and Technology“ – COST. Člаn je Inženjerske komore Srbije i ovlаšćeni projektаnt sаobrаćаjа i sаobrаćаjne signаlizаcije u vаzdušnom sаobrаćаju.

Pilot Vladan Kosić rođen je 1964. godine. Završio je Vojnu vazduhoplovnu gimnaziju i Vazduhoplovnu vojnu akdemiju na smeru pilot helikoptera. Stekao je stručna ovlašćenja:

  • Dozvola profesionalnog pilota helikoptera,
  • Ovlašćenja za letenje na tipovima helikoptera (AB 212, SK 76, SA 341/342, Bell 206),
  • Ovlašćenja instruktora letenja (FI, TRI, Bell 212, TRI SK 76, TRI 341/342)
  • Ovlašćenja ispitivača (Examiner) – FE, TRE, FI,

Tokom svoje karijere bio je komandant Helikopterske jedinice MUP-a, pomoćnik komandanta u Vazduhoplovnoj jedinici MUP-a, pomoćnik komandanta protivoklopne eskadrile u Nišu, nastavnik letenja u Vazduhoplovnoj vojnoj akademiji u Mostaru.

Dr Obrad Babić je redovni profesor i šef Odseka za vazdušni saobraćaji Katedre za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe na Saobraćajnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Na Saobraćajnom fakultetu je diplomirao, magistrirao i doktorirao iz oblasti vazdušnog saobraćaja i transporta. Dekan ovog fakulteta bio je u perioduodu od 2000. do 2002. godine.

Glavne oblasti ekspertiza su mu kontrola letenja, upravljanje vazdušnim saobraćajem, planiranje, projektovanje i eksploatacija aerodroma, analize, modeliranje i prognoze u vazdušnom saobraćaju.

Bio je gostujući profesor na Tehničkom Univerzitetu u Berlinu , držao gostujuća predavanja po pozivu na Masačusets Tehnološkom Institutu, SAD, Univerzitetu u Žilinama, Slovačka, Univerzitetu u Trstu, Italija, Univerzitetu Delaver.

Izvestilac je državne Revizione komisije od 2010. godine i Odgovorni projektant – licencirani inženjer za projekte iz oblasti vazdušnog saobaćaja Inženjerske komore Srbije od 1983. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Sjajno!! Lepo je cuti da se struka vraca na velika vrata!

Znaci, sada je Nadzorni odbor SMATSA-e na redu?!

Odgovori
ma

Koji ste vi stručnjaci sa SF-vazduhoplovnog smera ? Sve znate o avionima a neznate da ih napravite. Urnisali ste srpsko vazduhoplovstvo.

St

Nekolicina sa masinca ne zna da vazduhoplovstvo nije odrzavanje vazduhoplova. To sto je nekima struka ekslploatacija vazd. sistema a drugima odrzavanje vazduhoplova nije kriv SF. Svako bira fakultet spram preferencija. Nece valjda da vode sistem ljudi koji se razumeju uglavnom u masinske materijale a vazduhoplovno znanje im se zavrsava na vazduhoplovnim propulzorima. Ne poznajete osnovne pojmove iz aerodroma, ATC-a, o avio-kompanijama opet ne dalje od sistema odrzavanja AC-a… Svako ko zeli da me demantuje nek objavi javno programe ova dva studijska programa – posle nema sta vise da se doda. Ja sam realan kazem najpozeljniji ste strucnjaci za JAT tehniku izvolite tamo pokazite sta znate, za nju vas i skoluju. I tamo i jeste direktori i pokazujete koliko znate iz dana u dan.

ma

Odgovor kolegi Saobracajnom

mi masinski inženjeri vazduhoplovnog smera, na MF u BG, edukovani smo za projektovanje aviona i raketa.Tu se podrazumeva i njihovo održavanje, ako niste znali ili će te nam vi prepisati (tj. prevesti sa engleskog) maintenace manual. Ova je zemlja,na ovim prostorima, proizvodila avione i raketne sisteme te i izvozila. Tu je vaš doprinos, sa SF, bio veoma bitan (haha…).
Koliko je samo stručnih lica iz vazduhoplovne industrije ostalo bez posla ili moralo da ode u inostranstvo.Ovo će, izgleda, postati zemlja menadžera i trgovaca koji upravljaju stranim sistemima a ,,raju,, ko pita.Neka se snalazi sama.

Ra

Kolege sa saobracajnog fakluteta.

Postoji stara prica, ko prpadne na prvoj ili drugoj godini masinskog fakulteta onde na saobracajni i to zavrsi. Nemojte sebe forsirati vise nego sto treba. Guzve po Bogradu u drumskom saobracaju pokazuju koliki ste strucnjaci. Nebo ja nase, masinca i pilota i kontrole letenja, pa tek onda dolaziti vi na red. Ne omalazavamo vas, ali nemojte ni vi nas. Eh da sa sam znao za ovaj kometar ranije.
Rade Savic.

ul

Najzad da dodju na prave pozicije ljudi iz struke… sve pohvale svigde u svetu ljudi sa SF -vazdusni smer prolaze odlicno jedino kod nas ne.

Odgovori
St

U Eurocontrol-u je 5 studenata SF-vazdusni smer na praksi ili na staziranju.
U AirSerbia, ANT, DCV, SMATSA = 0.
Mislite o tome.

Odgovori
ul

Tako je kolega surova istina..:)

Ne

Da prvi dobar primer profesionalizacije je recimo poziv na javnu raspravu o cenovniku usluga direktorata koji je okacen tik pred novu godinu a traje taman toliko koliko da prodju praznici. Verovatno da bude transparentno i da se sto vise korisnika usluga ukljuci u raspravu. Bas me zanima da li su zaposleni u direktoratu radili ili spajali praznike.

Odgovori
Jo

Ovo je lepo, osim, da li su odabrani kandidati bas oni pravi, po navedenim titulama, seminarima i slicnim teoretisanjima, da li su ikada umocili ruke, osim u mastilo ili hemijske olovke, u hidro ulje, kerozin….da bi se njihovo iskustvo ovako pompezno prikazalo.
A toliko kvalifikovanih ljudi imamo u bilo kom pogledu, strucnom, menadzerskom, ljudskom…ali oni nemaju mesta kod nas, nisu clanovi nijedne partije, sto u srpskom prevodu znaci, ne postoje.
Srecom, za mnogo od takvih „nepostojecih“ tamo neke zemlje znaju da ih prepoznaju, zaposle, daju im ovlascenja koja nikada kod nas ne bi imali, da vode CAA’s, da sertifikuju avione po FAA,…

Svejedno, bio bih jako zadovoljan ako i gore izabrani nisu product neke politicke price..

Aca

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj