BEG airport status
Nema više ministara: Profesionalizacija Upravnog odbora Direktorata Izabrano novih pet članova Upravnog odbora DCV-a / Foto: Dušan Atlagić

Nema više ministara: Profesionalizacija Upravnog odbora Direktorata

Rešenjem Vlade Srbije imenovan je novi Upravni odbor Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Na mesto predsednika ovog tela postavljena je prof. dr Olja Čokorilo. Ostale članove Upravnog odbora čine piloti Vladan Kosić i pukovnik Aleksandar Bjelić, pravnik Ljilja Jovanović i inženjer tehničkih nauka, dr Obrad Babić.

Dr Olja Čokorilo rođena je 1977. godine. Osnovne, magistarske i diplomske studije završila je na Saobraćajnom fakultetu gde je od 2003. godine zаposlenа kao profesor nа Odseku zа vаzdušni sаobrаćаj i trаnsport, nа Kаtedri zа vаzduhoplovnа prevoznа sredstvа.

Deo stručnog usаvršаvаnjа reаlizovаlа je kroz studijske borаvke u „AENA“ u Mаdridu i „CRDS EUROCONTROL“ u Budimpešti. Osnivаč je i glаvni i odgovorni urednik međunаrodnog čаsopisа „International Journal for Traffic and Transport Engineering“- IJTTE  od 2011. godine.

Osnivаč je i direktorkа međunаrodne konferencije „International Conference on Traffic and Transport Engineering“ – ICTTE.

Trenutno je nа poziciji člаnа uprаvnog odborа u „European Cooperation in Science and Technology“ – COST. Člаn je Inženjerske komore Srbije i ovlаšćeni projektаnt sаobrаćаjа i sаobrаćаjne signаlizаcije u vаzdušnom sаobrаćаju.

Pilot Vladan Kosić rođen je 1964. godine. Završio je Vojnu vazduhoplovnu gimnaziju i Vazduhoplovnu vojnu akdemiju na smeru pilot helikoptera. Stekao je stručna ovlašćenja:

  • Dozvola profesionalnog pilota helikoptera,
  • Ovlašćenja za letenje na tipovima helikoptera (AB 212, SK 76, SA 341/342, Bell 206),
  • Ovlašćenja instruktora letenja (FI, TRI, Bell 212, TRI SK 76, TRI 341/342)
  • Ovlašćenja ispitivača (Examiner) – FE, TRE, FI,

Tokom svoje karijere bio je komandant Helikopterske jedinice MUP-a, pomoćnik komandanta u Vazduhoplovnoj jedinici MUP-a, pomoćnik komandanta protivoklopne eskadrile u Nišu, nastavnik letenja u Vazduhoplovnoj vojnoj akademiji u Mostaru.

Dr Obrad Babić je redovni profesor i šef Odseka za vazdušni saobraćaji Katedre za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe na Saobraćajnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Na Saobraćajnom fakultetu je diplomirao, magistrirao i doktorirao iz oblasti vazdušnog saobraćaja i transporta. Dekan ovog fakulteta bio je u perioduodu od 2000. do 2002. godine.

Glavne oblasti ekspertiza su mu kontrola letenja, upravljanje vazdušnim saobraćajem, planiranje, projektovanje i eksploatacija aerodroma, analize, modeliranje i prognoze u vazdušnom saobraćaju.

Bio je gostujući profesor na Tehničkom Univerzitetu u Berlinu , držao gostujuća predavanja po pozivu na Masačusets Tehnološkom Institutu, SAD, Univerzitetu u Žilinama, Slovačka, Univerzitetu u Trstu, Italija, Univerzitetu Delaver.

Izvestilac je državne Revizione komisije od 2010. godine i Odgovorni projektant – licencirani inženjer za projekte iz oblasti vazdušnog saobaćaja Inženjerske komore Srbije od 1983. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Sjajno!! Lepo je cuti da se struka vraca na velika vrata!

Znaci, sada je Nadzorni odbor SMATSA-e na redu?!

Odgovori
ma

Koji ste vi stručnjaci sa SF-vazduhoplovnog smera ? Sve znate o avionima a neznate da ih napravite. Urnisali ste srpsko vazduhoplovstvo.

St

Nekolicina sa masinca ne zna da vazduhoplovstvo nije odrzavanje vazduhoplova. To sto je nekima struka ekslploatacija vazd. sistema a drugima odrzavanje vazduhoplova nije kriv SF. Svako bira fakultet spram preferencija. Nece valjda da vode sistem ljudi koji se razumeju uglavnom u masinske materijale a vazduhoplovno znanje im se zavrsava na vazduhoplovnim propulzorima. Ne poznajete osnovne pojmove iz aerodroma, ATC-a, o avio-kompanijama opet ne dalje od sistema odrzavanja AC-a… Svako ko zeli da me demantuje nek objavi javno programe ova dva studijska programa – posle nema sta vise da se doda. Ja sam realan kazem najpozeljniji ste strucnjaci za JAT tehniku izvolite tamo pokazite sta znate, za nju vas i skoluju. I tamo i jeste direktori i pokazujete koliko znate iz dana u dan.

ma

Odgovor kolegi Saobracajnom

mi masinski inženjeri vazduhoplovnog smera, na MF u BG, edukovani smo za projektovanje aviona i raketa.Tu se podrazumeva i njihovo održavanje, ako niste znali ili će te nam vi prepisati (tj. prevesti sa engleskog) maintenace manual. Ova je zemlja,na ovim prostorima, proizvodila avione i raketne sisteme te i izvozila. Tu je vaš doprinos, sa SF, bio veoma bitan (haha…).
Koliko je samo stručnih lica iz vazduhoplovne industrije ostalo bez posla ili moralo da ode u inostranstvo.Ovo će, izgleda, postati zemlja menadžera i trgovaca koji upravljaju stranim sistemima a ,,raju,, ko pita.Neka se snalazi sama.

Ra

Kolege sa saobracajnog fakluteta.

Postoji stara prica, ko prpadne na prvoj ili drugoj godini masinskog fakulteta onde na saobracajni i to zavrsi. Nemojte sebe forsirati vise nego sto treba. Guzve po Bogradu u drumskom saobracaju pokazuju koliki ste strucnjaci. Nebo ja nase, masinca i pilota i kontrole letenja, pa tek onda dolaziti vi na red. Ne omalazavamo vas, ali nemojte ni vi nas. Eh da sa sam znao za ovaj kometar ranije.
Rade Savic.

ul

Najzad da dodju na prave pozicije ljudi iz struke… sve pohvale svigde u svetu ljudi sa SF -vazdusni smer prolaze odlicno jedino kod nas ne.

Odgovori
St

U Eurocontrol-u je 5 studenata SF-vazdusni smer na praksi ili na staziranju.
U AirSerbia, ANT, DCV, SMATSA = 0.
Mislite o tome.

Odgovori
ul

Tako je kolega surova istina..:)

Ne

Da prvi dobar primer profesionalizacije je recimo poziv na javnu raspravu o cenovniku usluga direktorata koji je okacen tik pred novu godinu a traje taman toliko koliko da prodju praznici. Verovatno da bude transparentno i da se sto vise korisnika usluga ukljuci u raspravu. Bas me zanima da li su zaposleni u direktoratu radili ili spajali praznike.

Odgovori
Jo

Ovo je lepo, osim, da li su odabrani kandidati bas oni pravi, po navedenim titulama, seminarima i slicnim teoretisanjima, da li su ikada umocili ruke, osim u mastilo ili hemijske olovke, u hidro ulje, kerozin….da bi se njihovo iskustvo ovako pompezno prikazalo.
A toliko kvalifikovanih ljudi imamo u bilo kom pogledu, strucnom, menadzerskom, ljudskom…ali oni nemaju mesta kod nas, nisu clanovi nijedne partije, sto u srpskom prevodu znaci, ne postoje.
Srecom, za mnogo od takvih „nepostojecih“ tamo neke zemlje znaju da ih prepoznaju, zaposle, daju im ovlascenja koja nikada kod nas ne bi imali, da vode CAA’s, da sertifikuju avione po FAA,…

Svejedno, bio bih jako zadovoljan ako i gore izabrani nisu product neke politicke price..

Aca

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Bice veoma interesantno pratiti ukrajinsko dejstvovanje i citavu pozadinsku logistiku sa F-16! Tako kako ce ga oni koristiti taj avion nikad nije koriscen do sada. Takodje nikad nije isao protiv ni blizu sposobnog neprijatelja da ga pogodi na vise nacina. Rusima ce najveci problem biti naci ga. Imam osecaj da ce F-16 postati najnevidljiviji STALTH…

22. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

>> што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота E moj Aleksa, kakvo ogranicavanje covece, tamo se vodi ozbiljan rat i oni se osposobljavaju adekvatno, vec sada ukrajinski piloti veoma, veoma osposobljeni, svakodnevno…

22. May 2024.Pogledaj

branislav na: Da li je Ministarstvo odbrane prikazalo drugu aktivnu FK-3 bateriju u naoružanju Vojske Srbije?

Umesto drugog diviziona bolje bi bilo napraviti 100 PA topova od 100mm koji bi tukli do 10km uvis jer za uništenje bilo kog preskupog PVO ima bezbroj jeftinih načina!!

22. May 2024.Pogledaj

Алекса na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

@Djuka Па кад јесте поређење баба и жаба. Зна се колико комплетна обука за пилота траје и зна се да оно што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота за поједине задатке. То…

22. May 2024.Pogledaj