BEG airport status
Sindikati „Nikole Tesle“: Ugovori su odobreni, čekamo samo zvaničnu odluku U prva tri meseca 2017. očekuje se da svih 600 radnika potpiše radni ugovor sa ANT-om / Foto: ANT

Sindikati „Nikole Tesle“: Ugovori su odobreni, čekamo samo zvaničnu odluku

Svih 600 radnika Aerodroma Nikola Tesla (ANT) zaposlenih preko uslužnih organizacija ili omladinskih zadruga trebalo bi da postepeno potpiše odgovarajuće radne ugovore sa beogradskom vazdušnom lukom tokom januara, februara i marta 2017. godine, a Ministarstvo saobraćaja predalo je zahtev Vladinoj komisiji za prvu grupu od 200 radnika, zaključci su sastanka ministarke ovog resora, Zorane Mihajlović, rukovodstva i reprezentativnih sindikata ANT-a.

– Juče nam je predočeno da je posao odobravanja ugovora završen. Ostalo je jedino da se formalno to i potpiše i da tu zvaničnu odluku i dobijemo. Verujemo da će ona jako brzo biti prosleđena Aerodromu i da će se brzo realizovati – izjavila je za Tango Six Vesna Vilotić u ime sindikata „Zajedno“ i dodala:

–  Da 1. januara tih 200 ljudi nema dozvole Aerodrom bi, bez preterivanje, bio u problemu jer se radi o ljudima koji nisu lako zamenljivi, rade na vitalnim poslovima, što je slučaj i sa drugih 200, ali i trećih 200 radnika.  To su ljudi zaposleni u operativi – u bezbednosti, saobraćaju, tehnici. Poslodavac je odredio ko će pripadati prvoj, drugoj ili trećoj grupi. Rukovodili su se parametara koji se možda nisu u potpunosti poklopili sa našim parametrima, ali odlučeno je da to budu ljudi koji su na odgovornim radnim mestima, koji rade dugi niz godina –

U protekle dve godine o ovom pitanju su vođeni pregovori sa različitim institucijama, između ostalog, i sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvom rada, zapošljavanja i socijalnih pitanja.

– Svi smo saglasni da je neodrživo stanje u kome 800 ljudi, odnosno 600 nas koji ovde radimo duže od 15-20 godina i dalje nemamo rešen radno-pravni status. U vezi sa tim nema nedoumica i to je najvažnije – zaključila je Vilotić.

Ona je podsetila da su radnici koji do sada nisu imali potpisan ugovor sa Aerodromom direktno nego su za rad na njemu bili angažovani preko uslužnih organizacija i omladinskih zadruga bili diskriminisani u odnosu na radnike „Nikole Tesle“.

– Nismo imali iste plate, ista prava, nismo potpadali pod odredbe kolektivnog ugovora. Da ne pominjem odredbe koje se tiču otkaza o radu. I sad smo u apsurdu recimo. Zaposleni smo na Aerodromu 15-20 godina, a kada pogledate radni staž, pisaće od 2016. godine, što posle može imati efekta u kontekstu priče o privatizaciji i socijalnim programima – izjavila je Vilotić i dodala:

– Rad na neodređeno je i dalje status koji se zahteva na svakom koraku – u banci za kredit i za razne druge potrebe –

Prema rečima Predraga Adamova iz sindikata „Sloga“, i ranije su postojali pokušaji da se ovo pitanje reši. I prethodno rukovodstvo je slalo zahteve, ali je proces doživeo različite „turbulencije“. Od 2004/2005. godine do danas primljeno je oko 150 radnika, čime je kvota povećana sa 450 na 600 radnika, objašnjava Adamov za naš portal i naglašava da je beogradskom aerodromu potrebno još radnika:

– Svetska praksa pokazuje da na milion putnika u vazdušnom saobraćaju ide 1.000 zaposlenih. Nas ovde okvirno ima 1.900 –  što stalno zaposlenih što ljudi na određeno vreme i zaposlenih preko omladinskih zadruga, privremenih i povremenih poslova, a imamo kvotu od 5 miliona putnika od kojih je 2,5 miliona odlazećih. Tako da ne samo da ove ljude treba primiti za stalno nego treba još uvećati broj izvršilaca u odnosu na obim posla koji trenutno imamo –

Iz oba sindikata poručuju da su zahvalni i vlastima i rukovodstvu što se ovaj problem konačno rešava i ističu jedinstvo svih pet reprezentativnih sindikata u insistiranju na tome. Njihovo zajedničko istupanje mogli smo da vidimo i u maju ove godine kada su u obraćanju medijima izrazili saglasnost sa odlukom vršioca dužnosti direktora ANT-a, Saše Vlaisavljevića, o zapošljavanju 778 radnika u 2015. godini koja je tada bila kritikovana u medijima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

Nema nikakvog smisla integrisati rusko naoruzanje na nove Rafale, cak i da ga imamo dosta. Em ih imamo jako malo, em cemo imati samo 12 Rafala a ne tri cetiri eskadrile. To je za zemlje koje imaju daleko veci broj aviona i naoruzanja koje nije ali mozda moze da bude kompatibilno. Tehnicki je izvodljuvo do…

18. Sep 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

Odlicna poenta je da Srbija nema mogucnosti da u buducnosti nabavlja jos ruske opreme. Onaj ko kupi preskupi najsavremeniji zapadni lovac nece na toj masini raditi preskupe izmene samo radi ogranicenog broja raketa. A drugi deo, da je Raffale slabiji od MiG-29 je besmisleno komentirati.Ruski "dometi" raketa su pokazali koliko vrede samoj ruskoj vojsci, ne…

18. Sep 2024.Pogledaj

Neko na: [ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

Of course, that is always the case. The ranges listed in military "brochures" for AAW missiles, especially for BVR ones, are usually those in very good launch conditions (maybe not ideal, but still close to it) , and usually against low maneuverability targets, and in environments with no or very little EW (Electronic Warfare). If…

18. Sep 2024.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

@Djuka HARM koristi sopstveni tragač. Zato što ne radi u master-slave modu sa senzorima platforme ima umanjene mogućnosti, ali opet može da radi. Radarski samonavođena raketa to ne može pogotovo što u prvom delu leta koristi korekcije sa lansirne platforme, dakle poluaktivno navođenje. Integratoru bi trebao pristup trajektorijama, telemetriji, softveru radara, softveru rakete, sama glava…

18. Sep 2024.Pogledaj