BEG airport status
Hogan za „Blic“: Jat je bio slomljen brend; KRIK: Er Srbiji oprošten dug od 22 miliona dolara "Er Srbija je ulaskom u Etihadovu porodicu dobila nešto što JAT nikad ne bi mogao" / Foto: Dušan Atlagić

Hogan za „Blic“: Jat je bio slomljen brend; KRIK: Er Srbiji oprošten dug od 22 miliona dolara

Predsednik i generalni direktor komapnije Etihad ervejz (Etihad Airways), Džejms Hogan, dao je intervju za dnevni list „Blic“.

U njemu on navodi da je JAT bio slomljen brend, državno preduzeće sa velikim gubicima i jadnom infrastrukturom i da je upravo to je razlog zašto je napravljena Er Srbija.

On ističe da „kompanija koja leti preko Beograda može da bude uspešna ako se vodi na komercijalnim osnovama“:

– Rebrendirali smo JAT. Neki ljudi su otišli, ali su mnogi i došli. Uveli smo profesionalizam kad je reč o bezbednosti, standardima i pružanju usluga. Investirali smo u infrastrukturu, mrežu, ljude i standarde. I isplatilo se. Po mom mišljenju, Er Srbija je danas vodeći brend među malim avio-kompanijama u Evropi – izjavio je Hogan.

On je istakao da bi novac od JAT-ovih porudžbina Erbasovih aviona bio izgubljen da nije bilo Etihada.

– Jat je 1998. uplatio Erbasu više od 23 miliona dolara avansa za kupovinu novih aviona, ali nije ih kupio. Šta se dogodilo sa tim novcem? Vratili smo ga! Taj novac je obračunat u plaćanje novih deset aviona za Er Srbiju. Uspeli smo da postignemo dogovor sa Erbasom. Da Er Srbija nije deo Etihada, taj novac bi bio izgubljen – objasnio je Hogan.

On je izjavio i da je premijer Srbije, Aleksandar Vučić,  imao dobre kontakte u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i da ih je zamolio za stručno mišljenje o JAT-u.

– Morao je da nas ubedi da Er Srbija može da funkcioniše. Odlučili smo da uđemo u posao i počeli od nule. Morali smo da dovedemo prave ljude, prave sisteme, da s vremenom promenimo poslovnu kulturu u kompaniji, uvedemo princip odgovornosti i otarasimo se mentaliteta javnog preduzeća.

Er Srbija je ulaskom u Etihadovu porodicu dobila nešto što JAT nikad ne bi mogao. Na primer, povoljniju cenu za 10 novih aviona, tehnologiju i priliku da Etihad obučava mlade ljude iz Srbije da budu budući lideri kompanije – rekao je Hogan.

KRIK: Vlada oprašta preko 22 miliona duga Er Srbiji

Prema pisanju Mreže za istraživanje kriminala i korupcije – KRIK, Vlada Srbije zatražila je od beogradskog aerodroma otpust duga od preko 22 miliona dolara koji je napravio avio-prevoznik Er Srbija.

Novinari ove redakcije došli su do Zaključka Vlade kojim se aerodromu predlaže otpust dugovanja Er Srbije nastalih u periodu od 01. oktobra 2014. do 18. septembra 2015. godine.

Capture

Kako piše KRIK, u prilogu Zaključka nalazi se i nacrt sporazuma o otpustu duga, a koji treba da potpišu direktor aerodroma Saša Vlaisavljević i direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Stručnjaci sa kojima je KRIK razgovarao upozaravaju da „ovaj potez nanosi štetu aerodromu, čiji je država vlasnik sa 83 odsto udela“:

– Da se premijer ne meša i preraspodeljuje novac javnih preduzeća, onda bismo imali pravu sliku stanja poslovanja Er Srbije koje nije tako sjajno kako vlasnici hoće da predstave. – kaže ekonomski novinar, Miša Brkić za KRIK.

On smatra da ovaj potez znači obaranje cene aerodroma koji država, prema najavama premijera, treba da proda ove godine:

– Može da se zaključi da neko namerno obara cenu aerodroma i da bi neko u toj kupoprodaji mogao da se okoristi. – kaže Brkić.

Nemanja Nenadić, programski direktor „Transparentost Srbija“ smatra da preduzeća ne treba da se finansiraju kroz oprost dugova:

– Nije sporno da država može da pomogne, da vrši ulaganja u preduzeće koje je u njenom delimičnom vlasništvu. Ipak, sam način kako to rade je više sporan nego sama činjenica da se preduzeće Er Srbija pomaže – izjavio je Nenadić.

KRIK ističe da ovo nije prvi put da Vlada oprašta dugove nacionalnog avio-prevoznika na štetu drugih državnih preduzeća:

– Sličan zaključak Vlada je donela i pre godinu dana kada je oprošteno 1,5 milijardi dinara (17,6 miliona dolara) koje je Er Srbija dugovala aerodromu za prvih devet meseci te godine.

Prethodno je država preuzela otplatu dugovanja koja su nastala pre privatizacije avio-kompanije u vreme dok je poslovala kao „Jat Airways“ – piše Mreža za istraživanje kriminala i korupcije.

Ministarstvo privrede takođe se oglasilo danas ovim povodom. U saopštenju medijima ministarstvo ističe da su pre dve godine, kada je formirano novo preduzeće Er Srbija, država Srbija i Etihad dogovorili način izmirenja starih dugova kompanije Jat ervejz, kao i finansijske obaveze Republike Srbije i Etihad ervejza kao osnivača nove kompanije:

–  Ugovorom između Republike Srbije, Etihad Airways PJSC i Air Serbia a.d. Beograd, precizno je propisano kako i na koji način sva tri potpisnika učestvuju u finansijskom poslovanju nove kompanije“, navodi se u saopštenju i dodaje:

– Srbija se obavezala ugovorno da smanji gotovinske troškove poslovanja, odnosno Etihad je pristao da se obaveza investicije države „prebije“ sa njihovim troškovima prema aerodromu „Nikola Tesla“, čime je Etihad zapravo učinio uslugu državi i time prihvatio da nemamo investiranje gotovog novca.

Navedenim zaključkom daje se preporuka aerodromu da otpiše dug u iznosu od 22.203.917,93 dolara, čime se u celini ispunjavaju preuzete obaveze po članu Okvirnog ugovora o transakciji sa 31. decembrom 2015. godine.

U budžetu za 2016. planirane su i poslednje finansijske obaveze u skladu sa ugovorom za Er Srbiju i od 2017. godine kompanija počinje da posluje samostalno. – stoji u saopštenju Ministarstva finansija.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ma

Vazno je da su unistili Aviogenex,Sa ovakvim olaksicama svako moze da posluje pozitivno.I doveli su nove ljude,tacno,direktor finansija je grk sa platom od 20.000e.Dogovor sa vladom RS je da sve troskove do 2016 placa vlada RS tj svi mi .SJAJNO,BRAVO,URAAAA!!!

Odgovori
pa

Aviogenex je morao da umre da bi zivela AIR SERBIA,mozda je to OK,ali ko jos treba da umre da bi zivela AS,e to je problem!!!!

Odgovori
Pu

Ne mogu da razumem kome je smetao Aviogenex? Da nije možda bio konkurencija Er Srbiji sa jednim starim avionom?

Odgovori
12

1. Jeste Hogan izneo cinjenice o JATu u trenutku preuzimanja od strane Etihada, ali je preterao u velicanju i SrbiHada i Etihadove uloge.

2. Oprost dugova? Znaci SrbiHad ne posluje kao sto nam serviraju? Ccc…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj