BEG airport status
Red Bull Air Race 2016: Peter Podlušnek ušao „Master Class“! Prva "Red Bull Air Race" trka u sezoni 2016. najavljena je za 11. i 12. mart u Abu Dabiju / Foto: Dragan Trifunović

Red Bull Air Race 2016: Peter Podlušnek ušao „Master Class“!

Predstojeći svetski šampionat „Red Bull Air Race“ biće napetiji i manje predvidljiv u odnosu na ranija takmičenja. Kako iz same organizacije najavljuju, očekuju se tehnološke inovacije, dve nove lokacije, a biće penzionisana i dva najuspešnija takmičara ovog sporta u istoriji – Mađar Peter Besenyei i svetski šampion, Britanc, Paul Bonhomme. Osim toga, „Challenger Cup“ piloti – Peter PodlunšekPetr Kopfstein preći će u viši rang takmičenja, postaće „Master Class“ letači!

– Velika je čast ući u ovu jedinstvenu grupu pilota. Prva godina će biti posvećena učenju i testiranju, ali svi u timu želimo da to učinimo što brže i da što je pre moguće uđemo u takmičenje – izjavio je Petr Kopfstein.

Podlunšek je prvi pilot iz Slovenije i nekadašnjeg Jugoslovenskog prostora uopšte koji je ušao u ovu grupu. U poslednjih 17 godina titulu najboljeg u državi osojio je 8 puta. Za sobom ima 450 sati akrobatskog letenja i više od 1800 sati ukupno.

DSFX8996
Bezbedno i pametno letenje kao strategija / Foto: Dragan Trifunović

– Ulazak u „Master Class“ je ostvarenje snova. S obzirom na to da počinjemo ispočetka, moji tim i ja prvo moramo da vidimo kako ćemo funkcionisati zajedno i kako da postanemo što bolji možemo. Naša strategija je bezbedno i pametno letenje – objasnio je Peter Podlunšek sa kojim je Tango Six imao priliku da razgovara u Budumpešti tokom kvalifikacija za plasman u četvrtu trku „Red Bull Air Race“ 2015.

Australijanac Matt Hall, najviši je rangirani pilot ove klase u sezoni 2016.

– Gledao sam „Challenger Cup“ protekle dve godine i bio sam impresioniran agresivnošću i stavom svih pilota, što su, sasvim izvesno, demonstrirali i Petar i Petr. Raduje me što će biti sa nama u hangaru „Master Class“ – izjavio je Hall.

Peter Podlunšek i Petr Kopfstein debatovaće odmah na otvaranju „Red Bull Air Race World Championship“ sezone 2016. u Abu Dabiju 11. i 12. marta.

U „Master Classu“ trenutno se nalazi 14 pilota. To su: Hannes Arch, Kirby Chambliss, Matthias Dolderer, Michael Goulian, Matt Hall, Nicolas Ivanoff, Petr Kopfstein, Nigel Lamb, Francois Le Vot, Pete McLeod, Yoshihide Muroya, Peter Podlunsek, Martin Sonka, Juan Velarde.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj