Poput udruženja američkih avio-prevoznika „The Partnership for Open & Fair Skies“, i evropske kompanije osnovale su svoju alijansu za uticaj na političke odluke i promenu regulativa u njihovu korist.
Naime, pet najvećih evropskih kompanija – „International Airlines Group“ – IAG, Izi džet (easyJet), Rajaner (Ryanair), Er Frans KLM (Air France KLM) i Lufthanza (Lufthansa) osnovale su grupu „Airlines for Europe“ – A4E.
Zvaničnom formiranju ove grupe 21. januara u Amsterdamu prisustvovala je i evropska komesarka za saobraćaj, Violeta Bulc. Glavna tema sastanka bila je smanjenje visokih aerodromskih nameta, ali i razmatranje rešenja za štrajkove kontrola letenja koji se obično javljaju leti, prenosi „Reuters“ i navodi da se, s obzirom na različite stavove njenih članica, A4E neće baviti pitanjem konkurencije bliskoistočnih kompanija.
Launch day today for new European #Airline group #AirFranceKLM #easyJet #IAG #Lufthansa #Ryanair to provide united voice on common interests
— John Strickland (@JohnLStrickland) January 20, 2016
A4E nastala je nakon izlaska IAG iz asocijacije evropskih „full-service“ kompanija – „Association of European Airlines“.
Sastanak ove petorke sa Evropskom komisijom i konkretni razgovori o visini aerodromskih taksi za avio-kompanije, biće naredni koraci A4E, saglasni su izvršni direktori Vili Volš iz IAG-a, Kerolin Mekol iz Izi džeta, Majkl O’Liri iz Rajanera, Karsten Špor iz Lufthanze i Aleksandar de Žunijak iz Er Fransa, piše britanski „The Telegraph“.
Najmanje 21 aerodrom u Evropi podigao je namete avio-kompanijama za najmanje 80% od 2005. do danas, pokazuje istraživanje koje je predstavljeno u Amsetrdamu.
Prema podacima IATA-e, u istom periodu cena avionskih karata pala je za 20 %, piše „Reuters“.
– Tražićemo da EU preduzme korake po pitanju smanjenja taksi na aerodromima, kako bismo bili sigurni da „Airport Charges Directive“( koja bi trebalo da omogući najbolju cenu za kompanije) poštuju i aerodromi koji drže monopol – rečeno je na sastanku A4E.
A4E će se baviti i pitanjem štrajkova kontrola letenja.
Majkl O’Liri je izjavio da bi u slučaju iznenadnih štrajkova umesto ljudi za kontrolu letenja trebalo koristiti postojeću tehnologiju, piše „Reuters“.
EU je krajem decembra 2015. godine predložila niz novih mera kao deo vazduhoplovne strategije za jačanje konkurentnosti regiona koje je A4E podržala.