BEG airport status
Italija puni budžet oporezivanjem avio-saobraćaja, IATA i A4E protestuju Taksa od 10 i 9 evra na italijanskim aerodromima / Foto: IATA

Italija puni budžet oporezivanjem avio-saobraćaja, IATA i A4E protestuju

IATA i nedavno osnovana grupa „Airlines for Europe“ osudili su odluku italijanske Vlade kojom se povećava taksa za putnike u avio-saobraćaju.

– To će ugroziti italijansku ekonomiju – smanjiće bruto domaći proizvod i ostaviće 2.300 ljudi bez posla – saopštila je IATA.

Italijanske vlasti su bez prethodnog upozorenja i konsultovanja najavile povećanje takse za 33-38%, odnosno za 2,5 evra po putniku. Putnici će plaćati taksu od 10 evra prilikom svakog putovanja sa aerodroma u blizini Rima i 9 evra za letove iz ostalih italijanskih vazdušnih luka, navodi IATA u saopštenju i objašnjava da prihodi od poreza neće biti uloženi u vazduhoplovstvo, već će se koristiti za opšte potrebe.

– Iznenadni skok takse može samo da nanese štetu putnicima i italijanskoj ekonomiji. Ovakva taksa će smanjiti broj putnika na oko 755.000 i bruto domaći proizvod na 146 miliona evra godišnje. Bez posla će ostati 2.300 ljudi, a do kraja decenije taj broj bi mogao da iznosi i više od 9.000.

Umesto povećavanja ove takse, italijanska Vlada je trebalo da podstakne rast vazdušnog saobraćaja i time omogući veću zaposlenost, inovacije i ulaganje u kulturu. Kompanije i putnici ne bi trebalo da budu lak izvor prihoda bilo kojoj Vladi – izjavio je Rafael Švarcman, IATA-in regionalni podpredsednik za Evropu.

Iskustva Holandije i Irske pokazuju da je smanjenje takse povećalo avio-saobraćaj i doprinelo ekonomijama ovih zemalja, navodi IATA i poziva italijansku Vladu da promeni odluku i obezbedi konkurentnost.

000ba885-614
Reagovalo novoosnovano udruženje „Airlines for Europe“

Sasvim očekivano, u vezi sa ovim pitanjem reagovalo je i udruženje pet najvećih evropskih avio-kompanija „Airlines for Europe“. Ono je pre nekoliko dana kao jedan od razloga osnivanja najavilo upravo borbu protiv visokih aerodromskih taksi širom Evrope.

–  Italijanska Vlada je najavila povećanje takse za 2,5 evra po putniku, dok Norveška najavljuje taksu od 8 evra  – obe nakon objavljivanja Vazduhoplovne strategije (Aviation Strategy). Razočarani smo takvim odlukama.

To će uticati na broj putnika, jer avio-kompanije sigurno neće preuzeti na sebe da reše ovo pitanje – izjavila je Kerolin Mekol, generalni direktor Izi džeta (Easy Jet).

„Treba ukinuti sve neracionalne takse u avijaciji“ i naglasak staviti na beneficije koje putnici mogu da imaju od liberalizovanog tržišta u Evropi – niže cene avionskih karata i veći izbor regionalnih i međunarodnih ruta, stav je grupe A4E piše „Air Transport World“ – ATW.

Navodi se da grupa poručuje da je u poslednje dve decenije domet i kvalitet usluga porastao dok su cene za avionsku uslugu pale za 1-2% po godini. Njihov stav je da bi takav trend trebalo nastaviti smanjivanjem onih troškova koje ne kontrolišu sami avio-prevoznici.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj