Ruske vazduhoplovne vlasti, Rosaviatsia, prizemljile su Sukhoi Superjet 100, piše „The New York Times“.
Kako je navedeno, u repnom delu aviona uočen je zamor materijala koji je karakterističan za letelice na isteku veka trajanja.
Komanija Aeroflot, koja je najveći korisnik ovog tipa aviona, otkazala je u subotu 21 let ovom letelicom.
U kompaniji „Sukhoi“ kažu da oštećenje nije kritično:
– Nakon rutinske kontrole Agencije za vazdušni saobraćaj Ruske Federacije, otkrivena su oštećenja dela repnog stabilizatora. To nije kritično za operacije ove letelice. Deo ima višestruku redudantnost sistema i marginu stabilnosti daleko iznad svojih mogućnosti opterećenja (service load). Dizajniran je i testiran u skladu sa IAC AR (Interstate Aviation Committee Aviation Register) i odobren je od strane EASA-e. SCAC zajedno sa operaterima proverava ispravnost flote SSJ100 na letovima. Izdata je tehnička odluka o nastavku plovidbe SSJ100. –
Vest o prizemljenju SSJ-a dolazi svega nekoliko dana nakon saopštenja ruskog proizvođača da je SSJ100LR od strane EASA-e dobio dodatne sertifikate koji bi povećali korišćenje ove letelice izvan Rusije.
– U toku prošle nedelje, 21. decembra, EASA je dala sertifikate koji se odnose na povećanje težine pri poletanju i dužine leta. Nova verzija SSJ 100 moći će da leti 4.578 km dok je prethodna verzija imala opseg 3.048 Km. – saopštio je proizvođač.
SSJ100LR se isporučuje od 2014. godine ruskim avio-prevoznicima. EASA odobrenja bi, kako je rečeno u kompaniji, mogla da povećaju prodaju SSJ 100 za 50% u odnosu na prethodnu verziju, naročito zbog prodaje avio-kompanijama izvan Rusije.
Pavle Karajović
Neverovatno! Koliko im je trebalo da uoče zamor materijala.Boeingov avion koji se nalazi na zemlji,sve vreme „leti“ u pravim simuliranim uslovima- turbulenciji-kiši snegu.I posle određenog broja sati,šalju notame kompaniji unapred da prekontrolišu neki deo u koji sumnjaju.Kamere i boroskopski snimci materijala potvrđuju stanje letelice.
BMX
Trebalo im je onoliko koliko su ozbiljno provodili monitoring stanja strukture aviona i ostalih sklopova sve ove godine.
Poznavajući ponašanje Rusa i njihov pristup, osobito u provođenju striktnih normi, za sve pare ovoga svijeta ne bih uzimao njihovu robu (čitaj: avione), a letio bih njihovim kompanijama (osobito ruskim avionima) samo u apsolutno krajnjoj nuždi.
Nije senzacionalizam, imam dovoljno iskustva sa njima da ovo ovako napišem…