BEG airport status
Trke dronova kao novi sport – HD kamera, neonske prepreke i brzina od 110Km/h "Drone Racing League" fond za trku dronova ima više od 8 miliona dolara / Foto: Quartz

Trke dronova kao novi sport – HD kamera, neonske prepreke i brzina od 110Km/h

Trke dronova nova su atrakcija u Americi. Prvo takmičenje održano je prošlog jula u Kaliforniji. Na sportskom stadionu, sa preko 100 učesnika i uobičajenim kruženjem uz zaobilaženje prepreka u traci ovo takmičenje jeste bilo novina, ali i okidač da ovaj sport u buduće ne bude tako lako dostupan za gledanje uživo.

Nakon sumiranih utisaka, pre svega, nedostataka i problema, „Drone Racing League“ – DRL planira da ove godine organizuje tehnološki inovativnije nadmetanje koje podseća na „pod racing“ iz filma „Star Wars“.

Prva trka ovakvih dronova bila je organizovana na „Dolphin“ stadionu u Majami Gardensu na Floridi.

Is drone racing the sport of the future?

Welcome to the multimillion-dollar Drone Racing League. It feels like pod racing from Star Wars, but could very well become the first sport of the 21st century.

Posted by Quartz on Tuesday, January 26, 2016

dron 2
Loša kamera – najveći problem prošlogodišnje trka dronova / Screenshot „Tested“ – YouTube

Slika koju operateri dronova trenutno dobijaju preko svojih naočara veoma je loša – podseća na VHS snimak što često dovodi do grešaka i padanja dronova u sred trke. Sa druge strane, HD snimci mogu da budu toliko realni da izazivaju mučninu kod operatera što je podjednako loše za takmičenje, piše portal „Quartz“.

12642731_901554399952417_1910085673926441597_n
Posebno dizajniran dron za trke / Foto: Drone Racing League

DLR je kao organizator predstojeće sezone trke dronova dizajnirao posebane dronove koji imaju i „standard-definition“ i HD kameru. Prvu, koja obezbeđuje bolji pregled terena od dosadašnjih, koristiće takmičari, dok će druga biti namenjena gledaocima.

Na dronovima postoje LED sijalice koje obezbeđuju bolju vidljivost ovih bespilotnih letelica. Uz to kao pomoć takmičarima dolaze i neonski okviri-prepreke kroz koje dronovi prolaze.

Brzina koju razvijaju ove letelice iznosi oko 113 Km/h.

Zanimljivo je da će DRL napraviti dron za svakog od učesnika i tako sprečiti da trku odluči tehnološka prednost onih takmičara koji mogu da kupe bolju letelicu. Osim toga, postojaće i više kvalifikacionih trka, tako da će se svakom operateru računati najbolje vreme iz njih. Posle kvalifikacija, sledi polufinale i zatim finale.

drl_04
Takmičenje bez publike / Foto: DRL

Razočaravajuće je što i pored celokupne tehnološke inovativnosti trka neće moći da se prati uživo. Ideja je da se takmičenje odigra iza zatvorenih vrata, a da se tek nakon njega izmontiraju video klipovi trka. 

Kako prenosi „Quartz“, DRL u svom fondu za finansiranje takmičenja ima više od 8 miliona dolara. Činjenica je, međutim, da ova organizacija nije jedina koja ulaže u trku dronova, ali se zbog atraktivnosti letelica, staza za trke i promocije ovog sporta tranutno našla u centru pažnje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj