BEG airport status
Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24 Prva 4 helikoptera stižu sa remonta sledećeg leta / Foto: Dimitrije Ostojić

Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24

U sredu 22. novembra Mađarska je poslala na dugo očekivani remont svoje desantno-jurišne helikoptere Mi-24. Toga dana je u vazduhoplovnu bazu Kečkemet sleteo teški transportni avion An-124-100 kompanije Volga-Dnjepar u koga su zatim ukrcana 4 Mi-24 koji su prethodno kopnenim putem dovezena sa aerodroma Solnok gde im je bilo i mesto baziranja.

Na dostupnim fotografijama i video snimcima može se videti da su u pitanju dva helikoptera Mi-24V i dva Mi-24P a mađarski vazduhoplovni internet sajt JETFly prenosi da je je planiran remont 12 helikoptera. Isti izvor navodi da bi ova prva 4 Mi-24 mogla biti završena i vraćena u Mađarsku na leto 2018. Pojedini ruski internet forumi pišu o tome da su helikopteri poslati u 419. avijacijski remontni zavod u Sankt Peterburgu.

Nezvanično se pominje da će helikopteri biti i modernizovani i da će od 12 helikoptera 6 biti Mi-24V a 6 Mi-24P. U maju mesecu ministar odbrane Istvan Simicsko je provladinom dnevnom listu Magyar Idok rekao da bi nakon radova na ovim helikopterima oni mogli da lete do 2024. godine. Za tu namenu ovogodišnji budžet je izmenjen tako što je za remont ovih helikoptera obezbeđeno 36 miliona dolara.

Mađarski Mi-24 prizemljeni su 2013. godine a prema informacijama iz prošle godine helikopterski bataljon 86. helikopterskog puka u bazi Solnok raspolagao je sa tri Mi-24D, 6 Mi-24V i samo dva Mi-24P. Ova jedinica je u međuvremenu prestala da postoji ali planirano je da se formira novi puk u koji bi ušli i transportni helikopteri.

U periodu od 1978. do 1995. za mađarske vazduhoplovne snage nabavljeno je ukupno 59 helikoptera Mi-24. Davne 1978. stigla su prva 4 Mi-24D, potom je 1980. bilo kupljeno 16 a 1985. još 10 Mi-24D. Zatim je 87. helikopterski puk u bazi Szentkirályszabadja u 1986. godini primio i 11 Mi-24V. Iz Nemačke je znatno kasnije, jula 1995. stiglo 12 polovnih Mi-24D i 6 Mi-24P od kojih su aktivirana samo dva Mi-24P dok je deo preostalih helikoptera korišćen kao izvor rezervnih delova.

Mađarska je u Rusiji već remontovala srednje transportne helikoptere Mi-17, ugovor je potpisan jula 2016 a remont je odrađen  u Novosibirskom remontnom zavodu AO NARZ. U maju mesecu ove godine stigla su 4 helikoptera a početkom novembra i peti primerak. Nakon izvedenih radova oni će moći leteti još 10 godina ili 2000 sati. Budžet za ovaj posao iznosio je 14 miliona dolara.

Video utovara mađarskih Mi-24 u An-124-100:

 

Komentari

V

Tako rade i ponašaju se u dobro uređenim i odgovornim vojskama.
Najlakše je tehniku izraubati i baciti kao sekundarnu sirovinu i pritom dobiti nagradu od stranih ambasadora za dobro odrađen posao.

Odgovori
B

Odlican ovaj snimak! Milina gledati…

Odgovori
o

Čekaj bre, zar nije trebalo remontovanje helikoptera za ovaj region da se radi na Bataji…
Što bi rekli na stranim forumima – they are preparing to be ready to hunt down brown people…

Odgovori

Za najvise dve, mozda tri godine…

T

Zanimljiv potez za 36mil $ imace 12 dobrih letelica, ali zato mogu da lete samo 6 godina

Odgovori
N

To „samo“ 6 godina je strasno za nas gde nam helikopteri na primer provedu nakon remonta vise od godinu dana na stajanci cekajuci pilote sa obuke,pa onda nema delova,pa nema goriva,pa katastrofa,pa zabrana,pa nema posada…
Tamo gde se upotrebljavaju konstantno i kako treba 6 godina bude sasvim dovoljno

A

može li mi netko objasniti zašto ovakvi „assault“ helikopteri nisu toliko uspješni kao specijalizirani „attack“ helikopteri i „tactical transport“ helikopteri? Pod uspješni mislim na količinu različitih modela i zastupljenost u arsenalima najvećih vojski. Osim Hinda, ja još znam jedino za „Battlehawk“ kao „assault“ helikoptere. S druge strane, postoji mnoštvo i „attack“ i „tactical transport“ modela. Meni se „assault“ modeli čine idealnim, najbolje od oba svijeta. Opet, nisu toliko uspješni. Zašto? Hvala.

Odgovori
Y

,,Assault“ helikopteri su specjalizovani da rade vise stvari,na primer Hind moze transportovati true,unistavati oklopna vozila I pesadiju,a vecini zemalja nije potrebno sve to u jednom helikopteri.

K

Pored remonta starih Mi-24 u verzij D, V i P Rusi nude i nove MI-35M dokazane u borbi u Iraku i Siriji! Nazalos SFRJ nikada nije nabavila ,mada se planiralo uvodjenje !
Jako pametan potez Madjara steta sto nema neko pametan da uradi isto kod nas,inace sve verzije su dostupne za remont i modernizaciju!
Mi-24PN inace modernizovani u malom broju (ukupno 16 letelica) bili bi savrseni!

Odgovori
I

Njihovi helikopteri, koji idu na remont, izgledaju bolje nego bilo šta iz naše avijacije.

Odgovori
M

… у 419.Авијацијском ремонтном заводу у Санкт Петербургу, увелико се одвија ремонт и модернизација 8 мађарских Хе типа Ми-24 В/П. Прва четри Хе очекују се да буду предата РВ Мађарске у априлу ове године, а остала четири у јулу. Уколико Мађари буду задовољни ремонтом и модрнизацијом, шаљу и преостала 4 Хе у Русију укупно 12 Хе Ми-24 В/П). модернизација Хе укључује уградњу уређаја за ноћна дејства, NVG (night vision goggles), руске компаније Геофизика-HB.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@Tedy Sure, it's similar...Only in the day and at a 1000m altitude, directly above the destination area. Sshhhhh - don't tell anybody, but I think that the pilot is a Yankee, maybe that’s why the guy was so scattered all over the field? It’s almost the same like jumping from 4500 m in the night,…

06. Jun 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@Aleksa Radojcic Obzirom da je Albanija kupila nove AESA AN/FPS-117 osmatracke radare od Lokida, izgledi da se na ovaj nacin desantiraju snage cak i na KiM, a da ih pravovremeno ne primete, su bas mali, a to onda gubi poentu. Iz vazduha, jedino helikopterima da se leti jako nisko, sleti ili fast-rope sa male visine.…

06. Jun 2020.Pogledaj

Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@resurs Jeste, kad zagusti, kad se bude pucalo, helikopter ćemo po tebe samog poslati, dovesti na liniju, dati ti laptop i pustiti da neprijatelju udariš "dislike"? Nemoj samo ti da mi se brineš koliko košta obuka i sprema ovih ljudi na godišnjem nivou, molim te. Oni su se isplatili gdje god da su radili. Dao…

06. Jun 2020.Pogledaj

Adolf Napoleon na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

Zadatak za dežurne hejtere i tapšače. Ako bi ova grupa padobranac bila izbačena iz aviona An-26 iznad Prikuplja sa visine H=6000m.n.v. I pri brzini V=250км/ч koliko bi im trebalo da izvrše nečujni desant na Jarinje i Brnjak padobranom tipa krilo pri prostim meteo uslovima i noću, te da nakon obezbeđivanja i zaposedanja iste i zadrže…

06. Jun 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [EKSKLUZIVNO] YU-MUP uskoro stiže: Prve fotografije četvrtog Erbasovog helikoptera za MUP Srbije

@mr.bean Za vreme policijskog casa videli smo spremnost policije da se angazuje kao i njihovu najvecu sposobnost: okretanje glave na drugu stranu. Dzabe FLIR, dzabe radari, dzabe NVG i helikopteri. Pilotima svaka cast i obicnim policajcima, ali ne vredi kad komanduju neljudi

06. Jun 2020.Pogledaj

Send this to a friend