BEG airport status
Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24 Prva 4 helikoptera stižu sa remonta sledećeg leta / Foto: Dimitrije Ostojić

Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24

U sredu 22. novembra Mađarska je poslala na dugo očekivani remont svoje desantno-jurišne helikoptere Mi-24. Toga dana je u vazduhoplovnu bazu Kečkemet sleteo teški transportni avion An-124-100 kompanije Volga-Dnjepar u koga su zatim ukrcana 4 Mi-24 koji su prethodno kopnenim putem dovezena sa aerodroma Solnok gde im je bilo i mesto baziranja.

Na dostupnim fotografijama i video snimcima može se videti da su u pitanju dva helikoptera Mi-24V i dva Mi-24P a mađarski vazduhoplovni internet sajt JETFly prenosi da je je planiran remont 12 helikoptera. Isti izvor navodi da bi ova prva 4 Mi-24 mogla biti završena i vraćena u Mađarsku na leto 2018. Pojedini ruski internet forumi pišu o tome da su helikopteri poslati u 419. avijacijski remontni zavod u Sankt Peterburgu.

Nezvanično se pominje da će helikopteri biti i modernizovani i da će od 12 helikoptera 6 biti Mi-24V a 6 Mi-24P. U maju mesecu ministar odbrane Istvan Simicsko je provladinom dnevnom listu Magyar Idok rekao da bi nakon radova na ovim helikopterima oni mogli da lete do 2024. godine. Za tu namenu ovogodišnji budžet je izmenjen tako što je za remont ovih helikoptera obezbeđeno 36 miliona dolara.

Mađarski Mi-24 prizemljeni su 2013. godine a prema informacijama iz prošle godine helikopterski bataljon 86. helikopterskog puka u bazi Solnok raspolagao je sa tri Mi-24D, 6 Mi-24V i samo dva Mi-24P. Ova jedinica je u međuvremenu prestala da postoji ali planirano je da se formira novi puk u koji bi ušli i transportni helikopteri.

U periodu od 1978. do 1995. za mađarske vazduhoplovne snage nabavljeno je ukupno 59 helikoptera Mi-24. Davne 1978. stigla su prva 4 Mi-24D, potom je 1980. bilo kupljeno 16 a 1985. još 10 Mi-24D. Zatim je 87. helikopterski puk u bazi Szentkirályszabadja u 1986. godini primio i 11 Mi-24V. Iz Nemačke je znatno kasnije, jula 1995. stiglo 12 polovnih Mi-24D i 6 Mi-24P od kojih su aktivirana samo dva Mi-24P dok je deo preostalih helikoptera korišćen kao izvor rezervnih delova.

Mađarska je u Rusiji već remontovala srednje transportne helikoptere Mi-17, ugovor je potpisan jula 2016 a remont je odrađen  u Novosibirskom remontnom zavodu AO NARZ. U maju mesecu ove godine stigla su 4 helikoptera a početkom novembra i peti primerak. Nakon izvedenih radova oni će moći leteti još 10 godina ili 2000 sati. Budžet za ovaj posao iznosio je 14 miliona dolara.

Video utovara mađarskih Mi-24 u An-124-100:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vo

Tako rade i ponašaju se u dobro uređenim i odgovornim vojskama.
Najlakše je tehniku izraubati i baciti kao sekundarnu sirovinu i pritom dobiti nagradu od stranih ambasadora za dobro odrađen posao.

Odgovori
Be

Odlican ovaj snimak! Milina gledati…

Odgovori
op

Čekaj bre, zar nije trebalo remontovanje helikoptera za ovaj region da se radi na Bataji…
Što bi rekli na stranim forumima – they are preparing to be ready to hunt down brown people…

Odgovori

Za najvise dve, mozda tri godine…

To

Zanimljiv potez za 36mil $ imace 12 dobrih letelica, ali zato mogu da lete samo 6 godina

Odgovori
Ne

To „samo“ 6 godina je strasno za nas gde nam helikopteri na primer provedu nakon remonta vise od godinu dana na stajanci cekajuci pilote sa obuke,pa onda nema delova,pa nema goriva,pa katastrofa,pa zabrana,pa nema posada…
Tamo gde se upotrebljavaju konstantno i kako treba 6 godina bude sasvim dovoljno

Al

može li mi netko objasniti zašto ovakvi „assault“ helikopteri nisu toliko uspješni kao specijalizirani „attack“ helikopteri i „tactical transport“ helikopteri? Pod uspješni mislim na količinu različitih modela i zastupljenost u arsenalima najvećih vojski. Osim Hinda, ja još znam jedino za „Battlehawk“ kao „assault“ helikoptere. S druge strane, postoji mnoštvo i „attack“ i „tactical transport“ modela. Meni se „assault“ modeli čine idealnim, najbolje od oba svijeta. Opet, nisu toliko uspješni. Zašto? Hvala.

Odgovori
Ya

,,Assault“ helikopteri su specjalizovani da rade vise stvari,na primer Hind moze transportovati true,unistavati oklopna vozila I pesadiju,a vecini zemalja nije potrebno sve to u jednom helikopteri.

Ku

Pored remonta starih Mi-24 u verzij D, V i P Rusi nude i nove MI-35M dokazane u borbi u Iraku i Siriji! Nazalos SFRJ nikada nije nabavila ,mada se planiralo uvodjenje !
Jako pametan potez Madjara steta sto nema neko pametan da uradi isto kod nas,inace sve verzije su dostupne za remont i modernizaciju!
Mi-24PN inace modernizovani u malom broju (ukupno 16 letelica) bili bi savrseni!

Odgovori
ID

Njihovi helikopteri, koji idu na remont, izgledaju bolje nego bilo šta iz naše avijacije.

Odgovori
Mr

… у 419.Авијацијском ремонтном заводу у Санкт Петербургу, увелико се одвија ремонт и модернизација 8 мађарских Хе типа Ми-24 В/П. Прва четри Хе очекују се да буду предата РВ Мађарске у априлу ове године, а остала четири у јулу. Уколико Мађари буду задовољни ремонтом и модрнизацијом, шаљу и преостала 4 Хе у Русију укупно 12 Хе Ми-24 В/П). модернизација Хе укључује уградњу уређаја за ноћна дејства, NVG (night vision goggles), руске компаније Геофизика-HB.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj