BEG airport status
Direktor VZ “Moma Stanojlović“ za Tanjug: Spremni smo za remont MiG-ova, premijer nam obećao 4 miliona evra Remont MiG-ova 29 obavljen je 2007. i 2008. godine delimično i u VZ ''Moma Stanojlović''.

Direktor VZ “Moma Stanojlović“ za Tanjug: Spremni smo za remont MiG-ova, premijer nam obećao 4 miliona evra

Direktor Vazduhoplovnog zavoda “Moma Stanojlović“ iz Batajnice pukovnik Despot Janković izjavio je juče agenciji Tanjug da je institucija kojom rukovodi spremna za remont šest lovaca MiG-29 koji uskoro treba da stignu kao donacija Rusije.

Očekivanja pukovnika Jankovića su velika i on smatra da će pored Zavoda, kako se izrazio, ponovo “uzleteti“ i srpsko vojno vazduhoplovstvo.

MiG-ovi će biti remontovani zajedno sa kolegama iz Rusije i to po istom modelu kao što je to urađeno sa pet naših aviona tokom 2007. i 2008. godine, rekao je za Tanjug prvi čovek “Mome“.

– Apsolutno smo spremni da to uradimo dobro, profesionalno i odgovorno kao i prošlog puta, čak i bolje. Nesumnjivo je da naša strana može taj posao da uradi kvalitetno – naglasio je čelnik Vazduhoplovnog zavoda.

Janković je istakao da zbog ugovora ne može da iznosi detalje o predstojećem poslu jer bi se sa tim morala složiti i ruska strana ali je otkrio da će Srbija uraditi deo radova koji može da obavi dok će ostalo biti demontirano i biti poslato na remont u Rusiju.

Po završetku remonta u Rusiji sve će biti vraćeno u Srbiju gde će se zatim izvršiti radovi po ranijem modelu – montaža, završna ispitivanja na zemlji i završna letna ispitivanja, objasnio je za Tanjug pukovnik Janković.

Tanjug podseća da će ceo posao koštati 185 miliona evra, i da će osim 6 ruskih obuhvatiti i remont 4 postojeća MiG-a 29 a svi oni će biti opremljeni najsavremnijim naoružanjem, radarima, optoelektronskim sistemima i uređajima veze.

Kako je rekao Janković predstojeći remont biće dobra prilika da naši ljudi nauče nešto novo od kolega iz Rusije, s obzirom na to da su oni konstruisali MiG-29 i da ga remontuju mnogo godina.

Kompletan remont MiG-ova 29 u Momi?

Direktor zavoda rekao je Tanjugu da su predstavnici Rusije, kako bi sagledali kapacitete, više puta boravili u “Momi“ i da su svaki put izveštaji bili jako pozitivni a da bi u nekom trenutku zavod čak mogao i da dobije sertifikat za kompletan remont aviona MiG-29. Janković je ipak dodao i da za tako nešto treba dosta vremena i novca a da bi to moglo da se realizuje etapno.

– Očekujem bolje dane za “Momu Stanojlovića“ i vojno vazduhoplovstvo a za to imamo i konkretne razloge – treba da stignu MiG-ovi 29, kupili smo ruske helikoptere Mi-17 a očekujemo i Erbasove helikoptere H145M. Pored toga ima izgleda da će se nabaviti i PVO sredstva – kaže Janković i ističe da je premijer Vučić pre nekoliko dana doneo odluku da Vlada Srbije obezbedi 4 miliona evra za investiciona ulaganja u zavod radi podizanja njegovih kapaciteta.

Zavod kao servisni centar Gazela i Mi-8/17

Objašnjavajući da je VZ “Moma“ osposobljen za radove na velikom broju tipova vazduhoplova koji se nalaze u sastavu RV i PVO Vojske Srbije, pukovnik Janković je za Tanjug istakao da je Zavod na dobrom putu da postane regionalni servisni centar za helikoptere i to francuske Gazele i ruske Mi-8/17.

– Još od 2010. godine u više kontakata i razgovora sa predstavnicima kompanije “Airbus Helicopters“ pokušavali smo da sertifikujemo zavod kao regionalni centar ali iz raznih razloga nismo uspeli. Svaki put smo od njihovih stručnjaka dobijali pohvale ali lično mislim da je tu bilo i političkih motiva – naveo je pukovnik.

Janković kaže da je u ugovoru o nabavci devet novih Erbasovih helikoptera H145M predviđena i industrijska saradnja sa zavodom ali i da on postane regionalni centar za remont helikoptera Gazela. Naglasio je da je još od uvođenja Gazele u jugoslovensko naoružanje zavod remontovao te helikoptere kao i pripadajuće motore Astazu te da za taj tip vazduhoplova proizvodi i 1175 pozicija raznog gumenog zaptivnog materijala i metalnih delova.

Kada je reč o saradnji sa kompanijom “Helikopteri Rusije“ Janković je rekao da se u narednih mesec dana očekuje i početak operacionalizacije ranijih dogovora u vezi sa mogućim formiranjem remontnog centra za ruske helikoptere Mi-8 i 17.

Komentari

M

Sa kojim kadrovima? Gde su ti inzenjeri, mehanicari svi se razbezali.. Bolje da nam Rusi ne salju nista i to malo cemo upropastiti.

Odgovori
D

Sve da su se i razbezali,mora od necega da se krene,ako je satrano i upropasteno u proslosti a jeste,moramo da krenemo dalje makar od nule da se krene ponovo.Drzava nema prava na samoubistvo,ti kad te ostavi cura jel trazis novu,ili kazes da neces vise nikada imati nijednu,kad dobijes otkaz jer otreses prasinu i krenes dalje ili se ubijes? Zasto bi se drzava ubila,zasto ne bi nastavila dalje,da su nasi tako kroz istoriju razmisljali ne bi smo ni postajali.Bilo upropasteno unisteno,pravimo novo,idemo dalje sto rece jedan prof.kada ne zavrsis fax za 6god. gledaj da zavrsis za 7 nema nazad.A za neki novi pocetal i ove 29-tke su dobre,da je sve radjeno kako treba pa da sad cekamo 35-ce ili gripene ali posle svega ovo je max.za sada.Znate kako da su Nemanjici poziveli i da Srbija nije rasturena u srednjem veku nebi se u 19-tom veku radovali Karadjordju Milosu realno nepismenim svinjarima,ali posle visevekovnog mraka oni su premija doneli su drzavu.

s

@ Dragan D.
Nazalost, realnost je da ni svezi akademci sa fakultetskim diplomama ne zele da rade za 35-40.000din, sa PPP ugovorom (i laznim obecanjem o necemu boljem) u sredini koja je ogrezla u nepotizmu i negativnoj selekciji, gde na primer cerke pojedinih „uticajnih ljudi“ sa SSS ekonomije rade na rukovodecim mestima na kojima po sistematizaciji treba da budu dipl. inzenjeri sa min 8-10 godina iskustva…

Z

Ja mislim da svi znamo da je remontovano samo 4 mig 29….
peti nikad nije…….
Zašto onda pričati drugačije ?!

Odgovori
Ž

Ремонтован је и пети авион. То је примерак 18102 који је урађен тек 2010. године.

V

Samo mi nemojte više tu reč „uskoro“, postao sam alergičan na nju. Uskoro stižu – govori se već par godina. Reč „uskoro“ bi trebala da se upotrebljava za nešto što će se desiti za najdalje 2-3 meseca a ova priča o novim 29-kama traje već dugi niz godina a Vučič ovih 6 komada najavljuje od početka prošle godine.

Odgovori
D

Mislim da je vise nego jasno da je ovo sve laganje koje ima za cilj da se produzi nada i umiri avijacija.Takodje sluzi u dnevne politicke svrhe. Izbori su zavrseni, sada mogu da provedu sledecih 5 godina cekajuci migove. Za to vreme RV i PVO ce da postane samo rec na papiru.

Odgovori
G

Ja na zalost ne verujem u zelje,vec u poslovicno kvalitetno odradjen posao. Ne tvrdim da nisu sposobni,ali bi radije da to rade neke firme koje su remontovale gomilu 29-ki. O modernizaciji da i ne govorim.Da se ja pitam,preko veze bi za 185 miliona kupili Iskandere,i zavrsimo pricu. xD Salimo se malo.

Odgovori
M

Дипломатским жаргоном речено, и ја изражавам дубоку забринутост и сумњу да је Мома дорасла овом изазову!

Odgovori
Y

Jankovic je jako ozbiljan direktor i profesionalac za ozbiljnom radnom biogradijom. Ukoliko bude zavisilo od njega ja ne brinem. Samo napred!

Odgovori
J

Ljudi jeste vi retardirani,rekli su „radicemo ono sto mozemo,ostalo rade rusi“ radice nesto sitno ostalo ce rusi ili ovde ili odma tamo u rusiji,citajte sta pise,ponekad mi se cini da citate samo naslove.Da nisu ukljucilu momu u celu pricu rekli bi ste dzaba sve kada se ne obucavaju nasi mehanicari,ovo je neki pocetak zanavljanja mome,evo rekose da ce da uloze tih 4 mil.u centar,pa mora od neceg da se krene majka mu stara,nego kod nas negativan stav je o svemu je znak raspoznavanja tzv.elite tzv.gradjanske intelektualne Srbije,ako se usudis da bilo sta gledas pozitivno ne valja,ako ste vec namcori i baksuzi,bar budite casni baksuzi pa zadrzite baksuzluk za sebe,licite mi na one obolele od side koji jedva cekaju da zaraze prvog do sebe.A da naravno mozete da se pozovete na „realnost“ sto je cest alibi za prikrivanje sopstvenog pesimizma o svemu,cast izuzecima.pozdrav

Odgovori
D

Koliko zluradih komentara od gradjana Srbije??!
O cemu se zapravo radi? Ne volite svoju zemlju? Pa Rv kakvo god da je ,nase je !
Nije ni cudo kako nam je kada ima ovakvih gradjana koji sopstvenoj drzavi ne veruju.
Uzmite i sakupite novac i vi sto se pravite pametnim kupite nove avione za Rv i drzava ce rado sklopiti ugovor sa vama da branite nebo.
U suprotnom sedite kuci . Nedovoljan 1 .

Podrska Srbiji i njenom rv i pvo. Ljudi su zasluzili sve cestitke na trudu i zalaganju .

Bravo momci i devojke!

Odgovori
2

Volimo Srbiju, ne volimo ljude koji je vode i upropaštavaju. RV i PVO volimo još više, ali i on je postao mehanizam za pranje para i ubiranje političkih poena od strane ekipe na vlasti.

Za razliku od tebe, ja ne sedim kući, ali ne vredi, nije do mene!

Jednodimenzionalnih optimista, koji pored niza dokaza koje relnost iznova i iznova iznosi ne zele da veruju svojim ocima, vec obecanjima „postenih politicara“ je u ovoj zemlji previse.
Kada se vodi diskusija ona se ne vodi na osnovama demokratije ili otpimizma, nego su diskusija i polemika zasnovane na cinjenicama, a cinjenice govore sledece, a to je ukratko:

Jedino sto je gore devastirano nego tehnika RV i PVO, su KADROVI i bilo kakvo laprdanje o nabavci ne novih aviona, nego neceg daleko jednostavnijeg tipa novog raketnog sistema kadrovi ne mogu da isprate, jer ih nema niti u dovoljnom broju niti dovoljno kvalitetnih, da ne objasnjavam uzalud.

I

Stara je to priča, ko ne misli ovako on kleveće i laže.
Svako ko ima drugačije mišljenje, argumente, pitanje odma je izdajnik ili protiv Srbije.
Ja sam već pitao na ovom sajtu koliko je Moma remontovao aviona u poslednjih 10 godina?
Kao prvo tempo je 1 godišnje, dok završe remont biće za rashod jer su stari 30 godina. Da li je akt neprijateljstva konstatovati starost aviona?
U svakom slučaju brojke govore u prilog velike sumnje u kvalitet. Remontovano je oko 8 G4 pala 2, oko 9 remontovanoh Orlova pala su 3. Remontovano 5 aviona Mig 29, pao 1.
Već je bilo dosta polemike oko mog insistiranja na ovim brojevima i neću da se upuštam u to. Jednostavno izračunajte procente palih u odnosu na broj remontovanih (uzimajući u obzir koliko avijacija ima malo naleta) i dobijaju je zastrašujuće visoki procenti.
Potpuno je bez logike reći da je to OK. Nije i još strašnije je što se o tome ne govori ni reč.
Postoji ogroman problem koji se gura pod tepih. Zna se kako to na kraju ispadne.

B

@Igor

Uglavnom, obzirom da Vi ne klevećete, recite mi na osnovu čega insinuirate da je za „padove“ koje ste naveli kriv loš remont? Čitao sam još jedan vaš post vezano za skori pad G-4, gdje ste potpuno sigurno tvrdili da se avion srušio zbog remonta u Momi? Odakle vam ovo? Na osnovu čega tvrdite to što govorite?

Imate li neka konkretna saznanja, ili ste samo legli u krevet i „smislili“ statistiku?

„Jednostavno izračunajte procente palih u odnosu na broj remontovanih (uzimajući u obzir koliko avijacija ima malo naleta) i dobijaju je zastrašujuće visoki procenti.“

Mogu slobodno da kažem da mi se gadi ova rečenica. Jednostavno Igore, ako imate neki podatak da je u pitanju nečiji nemar- lijepo to prijavite, nemojte ljude koji rade tamo optuživati babskim nagađanjima na nivou „Vesele sveske“. Kada bih vam počeo objašnjavati da je bilo kakav statistički model na ovom uzorku irelevantan, nebiste mi vjerovali, jel’ da? A o izračunavanju kojim se koristite, nebih. Ima li tu još nečega osim aritmetičke ili geometrijske sredine, ide li ta matematika dalje od osmog razreda osnovne škole?

BTW- ako ljudi tamo već loše remontuju te avione, zašto ih ne remontuju loše malo brže? Kad se već neko zeza, zašto se čeka godina dana? Možda čekaju djelove, možda traje neki proces tamo? Kontrola neka?Ima nekakva procedura? Ili ni to nije tako, nego se samo nešto kobajagi rastavi, pa onda malo drži „na kanalu“ kao kod mehaničara „Gagija“? Onda neko dođe, nešto potpiše, pa se leti? Tako mislite da se radi? Nemojte tako, plate jesu bjedne, ali ako mislite i da su ljudi koji tamo rade bjedni- grdno se varate.

M

решите задатак: ако је министар војни бивши шофер а авио-механичар бивши фризер, зашто се онда Орао стрмекнуо у гружанско језеро после ремонта?

S

Zato sto je pilot bivsi masinovodja?

I

@ Banja Luka
Iako se sa nipodaštavanjem govorite o mom nivou obrazovanja, mogu Vam reći da grešite. Pošto to nije tema, kratko ću, znam šta je statistika, objavljujem naučne radove i imam visoko naučno zvanje.
Da bi se objasnile proste stvari, ne mora se koristiti komplikovan račun. Za račun u samoplosluzi ne trebaju integrali. I ovde je stvar vrlo prosta. Tačno je da zbog veličine uzorka mogu da se dobijaju viši procenti. Ja samo mislim da su srećom spori jer da ih ima trocifren broj čudo bi bilo. Podaci koje sam dao su tačni i svakom dobronamernom, bar zabrinjavajući. I meni se gade oni koji sve koji misle drugačije nazivaju glupim, neobrazovanim ili izdajnicima.
Ovde imamo i kontrolnu grupu za poređenje(znamo šta je to BL?) A to je cela flora aviona koja je nekada postojala u SFRJ, pa kada iz njihovog broja uzmete uzora koji je po svojim osobinama najsličniji grupi remontovanih aviona u poslednjih desetak godina. Kada se uporedi prosečan nalet tada i sada i broj palih aviona dobiće se razlika nebo i zemlja. Ne treba tu, zemljače, previše pameti. Padali su manje kada su imali PVO vatru sa zemlje 1991, nego sada kada su remontvoani. I to je činjenica.

b

Nemogu da verujem da postoji ovolika negativna energija.
Cudo od naroda. Poklonjenom konju zube gledaju,a nema para ni za polovnog magarca.
Dajte malo optimzma bice bolje…

H

Napravili ste velik (za pripadnike zavoda neoprostiv) propust. Pukovnik je pored ostalog magistar a uskoro možda i doktor mašinstva a zaboravili ste da navedete te činjenice. Usput završio je i najviše vojne škole GŠU i KŠU. Praktično je i doktor vojnih nauka ali šteta da za to ne postoje skraćenice . Sada imate sreće jer može samo da se naljuti na vas a da ste pod njegovom komandom 20% od plate ode garant.Pukovnik je jako strog ali i pravedan i sastav ga prosto obožava kao rukovodioca. Pukovnik rukovodi uspešno zavodom već šest godina. Pod njegovim rukovodstvom zavod je ostvario vidne napretke na raznim poljima i zato ne može ni da ode na drugo mesto jer bez njega potop. Samo zli jezici laju da ga niko neće.Na prvom mestu uspeh na polju podizanja uvojničenosti i discipline u ustanovi (kada bi neko samo izbrojao disciplinske mere za period njegove vladavine videlo bi se da je to iziskivalo možda i najveći napor.Kako utuviti u glavu civilnim licima da su sada na budžetu a ne više dohodovna ustanova. Sada se neki setili da ih vrate na dohodovno. To bi bilo kao kada krava da 20 l mleka pa se posle svega ritne i sve prospe. Ispalo bi da je pukovnik džabe krečio). Borba za uvojničavanje civilnih lica je mukotrpna a sankcija je najefikasniji metod u raspoloživom vremenu. Na drugom mestu značajan uspeh na podiznju urednosti i higijene. Nema više u Zavodu ni travka iz ivičnjaka da viri. Pukovnik primenjuje svoje ogromno ikustvo još iz vremena kada je bio pitomac srednje vojne škole i sam morao da trebi korov iz trotora i temelja zgrada, koji inače i potkopava ne samo zgrade nego i ceo sistem.Ovo je i u duhu načelnika GŠ i njegove krilatice „spremanje i opremanje“ sa akcentom na spremanju. Moćan je prizor kada pole uprave juri ko bez duše po krugu kada se samo načuje da dolazi Diković, ili da će samo preleteti helikopterom preko kruga. Dinamika 100% i ima sve da stane ako treba i pet dana dok sve ne bude glanc. Svaki pogon ima svoj krug i ljudi se veseli i nasmejani uz mnogobrojne šale u retkim trenutcima slobodnog vremena takmiče čiji će krug kancelarija radni prostor biti uredniji. A jedna od prvih akcija je bila u oblasti obuke sastava. Sada skoro svaki pripadnik zahvaljujući latinskim natpisima na drveću u krugu poznaje floru zavoda a iz latinskog svi rukovodioci mogu da polože testove i ostvare potreban kriterijum tzv STANAG (uslov za dalje školovanje ili mirovne misije). Unapređenje radnih kapaciteta i efikasnosti u radu. Npr deo stabla oraha u krugu firme je uklonjen posebno oko pogona tako da radnici sada na jesen nemaju razloge da prekidaju rad i skupljaju oraje za predstojeće slave i time ostvaruju gubitke norma časova. I možda najznačajnije ko uticaj predhodnog imamo podizanje motovacije dobrih kolegijalnih odnosa i pozitivne atmosfere u kolektivu. Ruje kada dođu ima samo da zinu i pitaju se pa šta ćemo vam mi ovde pa kod nas ovako nije bilo ni u sjajno vreme npr Brežnjeva da ne kažemo Staljina. Dobro avione ćemo da uradimo šta smo ugovorili a farbaćemo ih kao i do sada u hangaru za remot kada već nemate farbaru. Pa dobro ako nemate ni tehničku dokumetaciju specijalno opremu i alat, nije strašno. Tu smo mi. A nemate ni dovoljno ljudi, pa zato mi dolazimo. Itd. Shvatamo da su vas tek pre 17 godina bombardovali a pukovnik je tek u 7. godinu vladavine..

Odgovori
n

Mene ovo zabrinjava, dosta obecanih rokova je vec probijeno, ovaj direktor podseca premijera da im je obecao neka sredstva, ne znam…

Odgovori
M

пк Јанковић између осталог каже: „da će Srbija uraditi deo radova koji može da obavi dok će ostalo biti demontirano i biti poslato na remont u Rusiju.“ значи мигови који још нису ни стигли, ако и стигну, стижу у деловима, ми тј. Мома неке од тих делова опет шаљемо у Русију…ово ми личи на игре без граница!?

Odgovori
Т

Боље да смо купили лиценцу за АНСАТ, а не да нас условљавају са куповином прескупих хеликоптера, па нова радна места, нове машине, извоз, постоји и двоседа борбена верзија…

Odgovori
D

A kada će Galeb G-4 za FSX da se pokaže???

Odgovori
a

nek si kupi bmw premier jer jedan rd 33 kosta puo vise. komentare necete da mi objavite jer ste privatan sajt, a ja sam uredan poreski obveznik.

Odgovori
S

A da li ce Migovi uopste i stići? Izbori su prosli.

Odgovori
R

Ja sam REKAO i NAPISAO pre mnooogo vremena, da NECE !

I kladju stavio da i ako nesto stigne to nece biti vise od 4 komada iz Rusije. Sad sam uverenja da nece nista. Ali ok, ima jos vremena. Ne previse.

Pravilno pitanje ste postavili. Odlicno pitanje. Secate li se koliko ,,eksperata,, bese ovde koji su ,,ismejali,, misljenje malobrojnih TREZVENIH ljudi ?

Kao sto se ovde uopste raspravlja o ,,visokotehnoloskim,, temama a bez da se ocima videla americka ili ruska Oruzana Sila , jos manje njeni naucni, logisticki i bezbednosni kapaciteti (a bez ,,bezbednosti,, pogotovo vojne, nema ni ,,saradnje,,), tako su i MiG-ovi stigli, ugradilo im se K-77M, jos se oko radara Zhuk nisu mogli ,,pogoditi,, (hahaha)…. a vec se ,,preslo,, na uvodjenje i ostalih zemaljskih sistema podrske :))) Buk-M3 i najnovija RLS (koje ni SIRIJA NEMA!!!- uslovno, a prvi je Saveznik Moskve) se ,,podrazumevaju,,.
Krenulo se i sa skolovanjem ,,kadra,, (uz zastupljenost ,,zena,, od 40 %)…..

Ccccc, kad sam bacio srpsku uniformu i otisao iz Srbije da budem ,,strani placenik,, nisam verovao da ce dovde pasti ne vojska, nego svest i razum naroda mog (valjda bivseg, sad sam kod onih koji ,,prave,, MiG-ove hah).

Koja halabuka, koja dreka…. Koje jeftino laganje, i jos strasnije VEROVANJE!!! Ejjj, na koje jeftine fore vas lazu ccccc

m

pa zar jos nisu stigli ???

Odgovori
M

министар војни пре једно 20-так дана рече како МиГ-ови стижу по плану! по ком то плану само он изгледа зна…изгледа да ови из ММФ-а не деле визионарске идеје нашег вољеног вође…

R

Mrgude, procitaj moj komentar. Ostajem pri tome !

Pisacemo za vise meseci pa i godina…. Nece nista stici, i potpuni raspad i vojske i RV TEK sledi.

Da smo zivi zdravi pa docekali.

P.S. Jedino moze Zavod M.S. da nesto sa Zapadnim helikopterima oko odrzavanja ceprka (neka sitna modernizacija) i nista vise. I za ovo videcemo u kom obimu ce biti.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Grčka ima 3,5x veći BDP, 2,5x više stanovnika i 1,5x veću površinu od Hrvatske. Ima aktivno više od 250 borbenih aviona i još naručuju (znači više od 20x aviona od HR). Nigdje nisam pročitao komentar da je nova narudžba Rafala za Grčku ovekill dok eto Hrvatska neće moći ni gorivo natočiti u svojih 12 aviona.…

03. Dec 2021.Pogledaj

Edo na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend