BEG airport status
Osnovan Nacionalni vazduhoplovni savet Poboljšanje stanja u različitim segmentima vazduhoplovstva kao cilj novoosnovanog NAVAS-a / Foto: NAVAS

Osnovan Nacionalni vazduhoplovni savet

Osnovan je Nacionalni vazduhoplovni savet – NAVAS. Telo je formirano 20. marta u Beogradu, a njegov cilj je poboljšanje stanja u različitim segmentima vazduhoplovstva, saopštio je ovaj savet.

Kako je objašnjeno u NAVAS-u, reč je o samostalnom, stručnom, meritornom i savetodavnom telu koje je sastavljeno od vazduhoplovaca sa značajnim profesionalnim referencama.

– Osnovna zamisao i ideja jeste da NAVAS aktivno prati, analizira, donosi stavove, zaključke, ocene, saopštenja i predloge u vezi sa stanjem, aktivnostima i tendencijama u sportskom, komercijalnom i vojnom vazduhoplovstvu. Osnovni plan i program Nacionalnog vazduhoplovnog saveta podrazumeva uporan rad na poboljšanju stanja u sledećim oblastima: vazduhoplovna tradicija, zakonska regulativa i podzakonska akta, školovanje vazduhoplovnog kadra, vazduhoplovna infrastruktura, vazduhoplovna tehnika. – navode u NAVAS-u.

Dodaju da je za sada Savet sastavljen od odbora koga čine 9 članova i koordinacionog tima u sastavu bivših instruktora letenja – magistra Zlatomira Grujića, kapetana u penziji Jovana Aleksića i Dušana Kosanovića, sadašnjih pilota Er Srbije (Air Serbia) – Stevana Ignjatovića i Salka Hadžića i bivšeg pilota u penziji, Vladana Đukića.

– Članovi Nacionalnog vazduhoplovnog saveta očekuju korektnu, praktičnu i efikasnu saradnju sa vazduhoplovnim institucijama, ustanovama, organima i aktivistima svih nivoa i profila. Samo i jedino tako može doći do realizacije kratkoročnih i dugoročnih zadataka i ciljeva – konkretni pozitivni pomak u našem vazduhoplovstvu. – izjavio je Boriša Mandić, glavni koordinator u Savetu.

Akcija obnove kuće Mihaila Petrovića

Prema rečima Boriše Mandića, jedna od prvih akcija koju će NAVAS podržati biće obnova kuće pilota Mihaila Petrovića. Nju je pokrenula vazduhoplovna fondacija „Pilot Mihailo Petrović“ čiji je Mandić osnivač.

Reč je o renoviranju rodne kuće prvoga srpskoga pilota i prve žrtve ratnog vazduhoplovstva u selu Vlakča kod Kragujevca.

– Prava je sreća i veliki kapital činjenica da rodna kuća našega prvoga pilota, još uvek postoji i odoleva zubu vremena. Objekat i plac na kome se nalazi je privatna svojina Jugoslava Ralevića kome smo mnogo zahvalni što je u proteklim godinama sačuvao originalni izgled kuće i sopstvenim radom sprečio konačno urušavanje iste. Krajnje je vreme da se organizuje i sprovede ozbiljna akcija u cilju renoviranja i uređenja celoga kompleksa koji ima veliki istorijski i tradicionalni značaj za sve vazduhoplovce, a za pilote posebno. – izjavio je predsednik Upravnog odbora, Milun Petrović, saopštila je Fondacija.

Prema rečima Boriše Mandića, realizacija projekta trebalo bi da počne početkom junu,  čim se reše imovinsko-pravni odnosi.

On dodaje da Fondacija očekuje saradnju sa zavičajnim društvom „Pilot Mihailo Petrović – Vlakča“, Regionalnim zavodom za zaštitu spomenika kulture – Kragujevac, Udruženjem penzionisanih vazduhoplovaca i padobranaca Srbje, Ministarstvom za rad, socijalna i boračka pitanja i svim zainteresovanim ustanovama, institucijama i fizičkim licima koji poštuju, vrednuju i cene vazduhoplovnu tradiciju.

– Rukovodstvo fondacije je duboko svesno svih objektivnih poteškoća na putu realizacije ove ideje. Ovo je pravi test,  izazov i ispit za sve ljubitelje vazduhoplovstva, vazduhoplovce i sve poštovaoce lika, herojskog dela i ogromne žrtve rodonačelnika svih naših pilota – Mihaila Petrovića. Za sve zainteresovane ljude, saradnike i ustanove, naš kontakt je aeroprofil69@gmail.com. – saopštila je Fondacija.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

М

Ваљда би Савет требао да има више чланова из те бранше,ово је као инцијални одбор, треба обухватити Србију по окрузима итд.

Лепо је што се зове епитетом „НАЦИОНАЛНИ“ и вероватно је заслужити тај епитет…..

*Иначе данас у Србији свако користи епитет „НАЦИОНАЛНИ“ , не знам да ли је то по закону да се користи национални за неке ствари које нису од општег значаја, ово не важи за овај пример.

Са срећом!

Odgovori
22

E, samo da mi je bilo da čujem komentar profe Boriše na člana saveta Đuku!

Odgovori
Hr

A, da li ce i koliko da se bavi amaterskim letenjem?Samogradnja i slicno.

.

Odgovori
Al

Naravno samo piloti, opet sve vrti oko njih…

Odgovori
Mr

Per aspera, ad astra…ko zna razumeće!
Pozdrav za Frenda Đuku…samo napred!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj