BEG airport status
Srbi u ruskom „Top Ganu“: Pripadnici RV i PVO uskoro u Rusiji na vežbi BARS-2017, ovoga puta ide se u Lipeck Srpski piloti i ove godine na BARS-u u Rusiji. Poletanje pare MiG-ova 29UB sa aerodroma Privoložskij, vežba BARS-2015. / Foto: Aleksandar Petrović / Ministarstvo Odbrane

Srbi u ruskom „Top Ganu“: Pripadnici RV i PVO uskoro u Rusiji na vežbi BARS-2017, ovoga puta ide se u Lipeck

Kako je za Tango Six potvrdio vazduhoplovni novinar i publicista Svetozar Jokanović i kako saznajemo iz drugih izvora, ovogodišnja zajednička rusko-srpska vazduhoplovna vežba BARS biće održana uskoro u ruskoj avio-bazi Lipeck-2, 8 km zapadno od centra grada Lipeck.

Tako će srpski piloti lovci dobiti jedinstvenu priliku da se, leteći zajedno sa ruskim kolegama, oprobaju u vazdušnim borbama protiv vazduhoplova sa kojom raspolaže 4. Centar za borbenu obuku i preobuku letnog sastava VVS. Biće to treći uzastopni BARS, prethodni prošlogodišnji je održan u Srbiji a 2015. u Rusiji.

Osim pilota u Lipecku se mogu obučavati i pripadnici vazduhoplovno-tehničke službe a kako smo saznali upravo se u ovom centru trenutno nalaze pripadnici našeg RV i PVO što smo pre izvesnog vremena i preneli.

Ovaj centar je danas glavna baza za proučavanje borbenih sposobnosti različitih tipova taktičkih aviona koji se nalaze u sastavu Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije a iskustva koja su stečena iz različitih letnih eksperimenata se primenjuju u daljem razvoju vazduhoplova kao i u definisanju njihove borbene primene.

U njegovom sastavu se nalaze i akro-grupe ’’Ruski Vitezovi’’, ’’Striži’’ i ’’Sokolovi Rusije’’ koji na najbolji način predstavljaju rusku avijaciju, veštinu pilota i manevarskih sposobnosti aviona.

Strukturu centra čine Avijacijska grupa sa 968. instruktorskim mešovitim avijacijskim pukom za istraživanje sa 4 eskadrile i to 1. lovačkom eskadrilom sa avionima Su-27 i UB, Su-27SM, Su-30SM, Su-35S, 2. lovačkom eskadrilom sa MiG-ovima 29, MiG-29SMT, 3. bombarderskom eskadrilom sa avionima Su-24M i Su-34 i 4. jurišnom eskadrilom koja leti na Su-25 i Su-25SM.

Pripadnici jedinica koje se nalaze u formaciji Centra učestvuju na svim važnim vazduhoplovnim događajima, kako u Rusiji tako i u inostranstvu. Nijedna velika vežba, parada ili aeromiting ne može da prođe bez letenja aviona Lipeckog aviocentra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

ооо…ово је лепа вест! овакве ствари пријају!

Odgovori
Be

Koliko nasih pilota ce ucestovati? …Neki su ovde pisali da nemamo dovoljno pilota za Mig-29.

Dali su to novi piloti koji su vec na obuci u Rusiji ili ce ti piloti uskoro stici iz Srbije da ucestuju na vezbi?

…to bih voleo da znam, da bi procenio dali su ovi kriticari u pravu kada kazu da mi necemo imati dovoljno pilota i tehnicara za Migove-29 koji trebaju da dodju!

Odgovori
St

Biće pilota, naravno, kritičari su više usmerili kritiku na to da će to biti piloti koji neće imati potpuno letačko iskusto, jer za pravog obučenog i pripremljenog pilota lovačke avijacije treba nekoliko godina sa određenim brojem sati letenja i uvežbavanja.
A fizički biće to premošćeno u smislu ljudstva, dakle biće dovoljan broj pilota, ali se postavlja pitanje njihove sposobnosti i obučenosti, to se osporava u javnosti.

Be

@Stefan

Hvala na odgovoru.

Ako je tako onda ne vidim problem. Jer sposobnost i obucenost ce dolaziti sa vremenom. Bice ovakvih vezbi i u buduce.

Ne ocekujem ni ja da kad stignu avioni mi imamo spremne pilote kao da su proslli Top Gun.
Nismo to nikad ni imali.
Prvo je vazno da znaju bezbedno i sigurno da upravljaju sa Migom, a obucenost i spremnost ce se usavrsavati sa vremenom kod nas u Srbiji i na razlicitim vezbama sa inostranim partnerima kao sto su Rusi.

am

Beli, nisam bas siguran da to nikad nismo imali, zlatno doba nase lovacke avijacije je period americke vojne pomoci Jugoslaviji, po pitanju obuke, sve posle toga je, kako su godine prolazile bilo podlozno, usled uticaja raznih faktora, krunjenju i osipanju.

@Beli

Kada kazes da nemamo dovoljno pilota za MIG-29 da li mislis na jednosed ili dvosed???

Salu na stranu, sa kojim vremenom ce dolaziti „sposobnost i obucenost“ kako tvrdis? Sa 30 sati godisnje po pilotu, da bi avioni krenuli da ispadaju iz stroja do 2027-2029??? Pa toliko nama piloti i sada otprilike lete.

Ili ce ta „sposobnost i obucenost“ doci posto ce piloti u 2 dekadi XXI veka da lete na avionima koji imaju kokpit bukvalno kao iz Vijetnamskog rata? U avionima koji ne poseduju MIL STD 1553B, koji ne poseduju ni FBW, koji u sustini nisu ni pravi visenamenski avioni…

Vo

@RX

Ako bas oces da cepidlacis, nijedan avion nije u sustini pravi visenamenski avion…

@Vostok

Da li te ne bi mrzelo da malo razjasnis ovo zapazanje i povezes kakve to veze ima sa onim sto sam ja pisao o MIG-29?
Verujem da smo na tragu izuzetno duboke misli!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

12. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

12. Apr 2025.Pogledaj

Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

12. Apr 2025.Pogledaj

Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

11. Apr 2025.Pogledaj

Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

11. Apr 2025.Pogledaj