BEG airport status
Vučić: Nemamo biznis model za Ponikve Ponikve - tema i ovih izbora/ Foto: YouTube, screenshot

Vučić: Nemamo biznis model za Ponikve

Vlada je napravila novi terminal na aerodromu Ponikve kod Užica, ali nedostaje mnogo novca da se projekat završi, kao i biznis model na osnovu koga bi ova vazdušna luka bila održiva, naveo je premijer Srbije, Aleksandar Vučić, gostujući na televiziji Pink.

– Neki Aleksandar Vučić rešio da obnovi (aerodrom) i napravio je novu zgradu zajedno sa ostalim ljudima Vlade Srbije (…) Nedostaje nam još mnogo novca da uložimo. I nije to problem – uložićemo to. Problem je što ne možemo da pronađemo biznis model po kome taj aerodrom može da ne gubi velike pare jer moramo da uložimo u još 25 Km prilaznih puteva. – izjavio je Vučuć.

Ovakva reakcija premijera dolazi nakon izjave predsednika opštine Čajetina, Milana Stamatovića, koju je premijer i sam parafrazirao.

Stamatović je naveo da se „ne može režimskim tajkunima davati i poklanjati ono što je narodna imovina, dedovina i očevina.“

On je agenciji Beta rekao da najava prodaje ili davanja u koncesiju aerodroma Ponikve pokazuje da je vlast iz politikantskih razloga sprečavala inicijativu pet opština Zapadne Srbije i lokalnih samouprava i privrednika iz BiH da sopstvenim sredstvima u funkciju stave taj aerodrom:

– Obistinjuju se naše sumnje da, pre svega, zbog pokušaja vlasti da se udovolji potencijalnom kupcu beogradskog Aerodroma „Nikola Tesla“, sprečava razvoj i uništava budućnost ostalih aerodroma u Srbiji, počev od aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu, preko aerodroma „Morava“ u Lađevcima, zaključno sa aerodromom „Ponikve“. –

Prema njegovim rečima, namera predstavnika pet opština Zapadne Srbije i lokalnih samouprava i privrednika istočnog dela Bosne i Hercegovine je bila da od aerodroma „Ponikve“ načine vazdušni most izmedju Srbije, s jedne, i Rusije i Evrope, s druge strane.

Ponikve u službi politike

Podsetimo, predsednik opštine Čajetina, Milan Stamatović, najavio je da će se kandidovati za predsednika Srbije još prošle godine. Zbog toga je deo Vladinih i lokalnih funkcionera, više nego očigledno, bojkotovao konferenciju „Aerodrom Ponikve – strаteški cilj Zаpаdne Srbije“ koja je u oktobru 2016. održana na Zlatiboru.

Kao što smo već pisali, nije bilo ministarke Zorane Mihajlović, niti predstavnika Ministarstva saobraćaja. Izostao je i ministar trgovine, turizmа i telekomunikаcijа, Rasim Ljajić, koji je prema agendi trebalo da otvori ovaj događaj. Nije bilo ni predsednika Opštine Užice, Tihomira Petkovića, niti bilo kog drugog predstavnika ove lokalne samouprave u čijem se trenutno vlasništvu nalazi aerodrom Ponikve. Prisustvo je u poslednjem trenutku otkazao i reditelj Emir Kusturica za koga se u više navrata pisalo da je jedan od zainteresovanih da podrži celokupni projekat.

Podsetimo, državni vrh je tokom 2016. godine otvaranje Ponikava najavljivao u više navrata za jesen.

Kasniće se, ali Ponikve će biti puštene u rad tokom 2016, najavila je ministarka Mihajlović u avgustu / Foto: Ministarstvo saobraćaja

U maju Vučić je najavio otvoranje vazdušne luke za 1. septembar. Sredinom avgusta list „Politika“ pozvao se na reči gradonačelnika Užica, Tihomira Petkovića,  i naveo da avio-saobraćaj sa užičkog aerodroma neće krenuti krajem avgusta, jer su troškovi završetka piste tri puta veći od prvih procena. Kada je bilo očigledno da će rok biti probijen, Mihajlović je najavila da se sa projektom kasni ali da će aerodrom biti pušten u rad do kraja 2016.

Početkom decembra, četiri opštine Zlatiborskog okruga potpisale su protokol o saradnji za stavljanje aerodroma Ponikve u funkciju, ali je inicijativa zbog istih političkih razloga kao i konferencija na Zlatiboru bojkotovana.

U jednoj od svojih analiza karajem 2016. Tango Six bavio se upravo pitanjem zašto politika koči razvoj ove vazdušne luke.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Biznis model postoji. Napisan je.
Opet laže kao pas. Neverovatno je koliko političari misle da je narod glup. Ne kazem da narod nije glup, ali nije baš toliko.

Odgovori
Pe

„Ne kažem da narod nije glup“….. svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujete. Eto nama alternative u smislu pameti i kulture. Bravo kapetane.

Do

Pa i nije da nije :/ A, tek sto je lakoveran…

Be

Ovaj gospodin iz DSS kaze „…sprečava razvoj i uništava budućnost ostalih aerodroma u Srbiji…“ i onda spominje aerodrom Nis.

1.
Niski aerodrom se u zadnje dve godine vrlo, vrlo dobro razvija. Skoro je bio clanak ovde na T6 kako se taj aerodrom dobro razvija, uvode se nove linije, vise prometa, itd.
Aerodrom Nikola Tesla je u zadnjih par godina dosta pomogao „Konstantinu Velikom“ ali i „Moravi“ pruzajuci im financijska i materijalna sredstva.

Ko tu sad nesto koci? Pre bih rekao da im pomaze!

2.
Ni aerodrom Morava ni Ponikve nisu u funkciji niti su bili u funkciji izmedju 2000 i 2012.
Znaci mi ovde pricamo/pisemo o necemu sta jos uvek nepostoji a ovaj gospodin kaze da vlada nesto koci.

Nije kocila izmedju 2000 i 2012 pa nista nije uradjeno!

Odgovori
Ne

@beli
Zato ni ne treba koncesija. Ali njkv “ kome ne pada napamet da se kandiduje za predsednika“ treba novac za kampanju. Ako model bora bude kao i air serbia teski nama. Zapiravljate da je vise stotina miliona evra dudlga jata pretvoren u javni dug. Niste poreski obveznik ive zemlje, tako da se niko ne igra sa vasim novcem. Pozdrav

Ne

Izvinite na slovnim greskama, sa telefona je. Pozdrav

Be

@Nebojsa

Ko bi vam uzeo JAT sa dugom?

JAT je uglavnom imao dugove prema drugim drzavnim kompanijama, tako na primer prema aerodromu Nikola Tesla.
Ako je drzava preuzela dug JATa na sebe onda će taj novac morati vraćati ili ga već vratila samom aerodromu, tako da tu nevidim ništa loše.
Ja bih to gledao kao investiciju u te drzavne kompanije.
Vi kao poreski obaveznik to i ne osećate kao što i ne osećate rast privrede.

Vl

Beli,
Ispada da šta god da napišeš ili nisi dobro promislio o temi ili imaš neku drugu agendu.

-Ne postoji razlika u vesti duga ili prema kome je iskazan. Dugovao JAT državnim ili privatnim firmama dug postoji i mora se platiti. U protivnom se uništavaju te druge firme.

-Država može da vrati dug na dva načina. Kroz priliv sredstava u Budžet ili kroz dalje zaduživanje Budžeta. Gde direktno trpe svi koji se iz Budžeta finansiraju. Samo navodim, Obrazovanje, Zdravstvo, Odbrana, Penzije, Socijalna pomoć, itd.

Napisati ovo, „Ja bih to gledao kao investiciju u te drzavne kompanije. Vi kao poreski obaveznik to i ne osećate kao što i ne osećate rast privrede.“ može se doziveti i razumeti ili kao neopisvi cinizam ili neopisivo neznanje.

Be

@Vladimir

Promislio sam ja to dobro. Ti si u suštini u pravu ali velika je razlika dali vraćaš novac stranoj banci ili drzavnoj kompaniji.
Vazno je da taj novac ostane u drzavi. A sve i da se taj novac vraća stranoj banci, on se višestruko vraća preko Air Serbie i preko aerodroma NT. I tu ne mislim samo na uplate ovih kompanija u drzavni budzet nego i indirektne pozitivne efekte na celu povezanu privredu: zapošljavanja, itd.
To srednjoročno više pomaze budzetu i sa tim ulaganju u Obrazovanje, Zdravstvo, itd. nego 50 miliona € koliko je bio dug JATa.

Moram još jednom da napomenem da se problem sa JATom nije mogao drugačije rešiti i da je dugo godina trazen investitor ili partner a nagomilane dugove niko nije hteo preuzeti, šta je logično.
Jedina druga opcija je bila da JAT ode u stečaj!

A ovo drugo nije cinizam nego očigledno realnost u Srbiji: svi ekonomski pokazatelji su pozitivni a vi se pitate kako to ne osećate u vašem novčaniku.
Tako je isto bilo 2008 i 2009 kada su ekonomski rezultati bili negativni, isto niste ništa osetili.

Ne

@Beli
Naravno da ne osecam direktno,ali itekako osecam sto je zdravstvo,skolstvo….ocajno, sto je infrastruktura jeziva. Te pare bi se mogle pametnije iskoristiti. Ligicnije je bilo da se jat otera u stecaj. Surovo ali istinito

Be

@Vladimir/Nebojsa

Eh sad si se izdao! ? :-)

Jesi ti Nebojsa ili Vladimir??? :-)

Izgleda da je Nebojsa = Vladimir

Nema veze, nemam ja problem sa tim.

Vl

Beli, jesi li ti jeo bunike?

Ja pišem jedino pod svojim imenom! Izvoli proveri sa Perom Vojinovićem. I pazi se paranoje, to je klinička dijagnoza kada uzme maha.

Vl

Beli, ne vredi da se ponavljaš.

Ne veruju ti ljudi. Samo treba da odu i da pokušaju da stignu sa ANT do Zlatibora za to vreme koje ti hvališ. I da shvate da to nema veze sa životom.

Sh

Koliko manja Hrvatska ima aerodorma? Pa zar Srbiji ne treba nista osim Surcina i eventualno Nisa? koja smo mi beda od drzave, unistismo sve , ne treba nam spoljni neprijatelj ili pak radimo po stranom diktatu? Kome je cilj da se Srbija unisti i opljacka? razmislite malo

Odgovori
Pe

Tako je Šone! Malena Hrvatska a ima toliko aerodroma! Ups, čekaj malo, oni beše imaju 5.835km morske obale i 1.185 ostrva? Mora da je to razlog? Možda i geografija beše ima neke veze, kao kifla su. A i ti Madjari, 95% saobraćaja preko jednog aerodroma a u evropskoj uniji su. Pored Budimpeste samo jos onaj Debrecin sto ce i Niš da ga prestigne ove godine. Aerodromi ne rastu ko pečurke posle kiše moj Šone. Jel si zaboravio da je Srbija imala svoj južni aerodrom Prištinu?

Vl

Shone, ne obraćaj pažnju na nazovi stručnjake.

Još jedan Aerodrom u Srbiji osim ANT i Nisa je u svim analizama domaćim i stranim opravdan i neophodan. Ostalo su čiste propagandne smicalice i laži.

Be

@Shone

1. Sto se tice stanovnistva kao potencijalnog korisnika:

Hrvatska ima veci BDP ukupno i po stanovniku od Srbije, sto znaci da jedan gradjanin Hrvatske u proseku ima dosta vise novca na raspolaganju nego jedan gradjanin Srbije.
A letenje nije bas najjeftiniji transport!

2. Sto se tice turista kao potencijalnih korisnika:

Hrvatska ima dugacku obalu (more) i zaradjuje od turizma oko 9-10 miliardi € godisnje.
Srbija je prosle godine u turizmu imala rekord sa 1,2 ili 1,4 miliarde €. Osim Zagreba i mozda jos jednog manjeg aerodroma, svi drugi njevi aerodromi su na obali Jadrana (Dubrovnik, Split, itd.) …samo da uporedis njeve i nase potrebe.

3. Sto se tice diaspore:

Srbija ima vecu diasporu nego Hrvatska, ali srpska Diaspora, bar u Evropi, nema „kulturu letenja“. Srbi su cesto spremniji da voze iz Hamburga do Nisa autom nego da sednu u avion.

Posto zivim u Austriji mogu da vam potvrdim da medju nasim narodom jos uvek ima dosta ljudi koji nikada nisu leteli i „boje“ se da sednu u avion a imaju novac za to. … i to ne samo onih starijih nego i mladji od 30-35 godina.

Pe

Vladimire, naravno da nisam stručnjak, vas stručnjaka ima sasvim dovoljno. Objasnih Shonetu onako laički zašto Hrvatska ima veći broj aerodroma. Da li sam negde pogrešio Vladimire, slobodno me ispravite. Naravno da će Srbija osim BEG i INI dobiti još aerodroma, jel ima šta sporno u tome?

BB

@Beli

A šta je starije? Lola ili jaje? Ili prevedeno da li treba razviti turizam pa otvarati aerodrom ili bi mogao i taj aerodrom pomoći razvoju turizma?

Be

@BB

Dobro pitanje! Zavisi šta brze donosi efekte i gde bi morao u startu više da ulazeš.
Koka je odmah spremna da legne jaje. Jaje trba duze da iz njega izadje pile i postane koka.
Aerodromi Morava i Ponikve nisu u funkciji, bar ne civilnoj.
Znači da je lakše podići broj turista kroz puno pojedinih manjih ulaganja u Banje, itd. koje bi brzo dale efekte nego odmah uzeti veliku sumu novca i uloziti u aerodrom koji bi čekao da se poveća broj turista da bi bio profitabilan.
Morate samo znati da je velika većina naših turista iz Srbije i regiona i to se u sledećih 10 godina neće promeniti!
Turizam ima konstantni rast i doćiće momenat kad će bar jedan od navedena dva aerodroma proraditi.

Mislim da vlada ima strategiju da prvo da koncesionaru ANT pa tek onda počne sa izgradnjom ova dva jer bi se moglo desiti da koncesionar zatrazi u ugovoru da se onemogući rad ova druga dva aerodroma jer bi oni mogli odvući deo prometa.
Koncesionar će traziti mogućnosti rasta u sledećih 25 godina a vlada će im reći da će taj rast dolaziti iz turizma i da se gradi autoput do Čačka kako bi turisti koji dolete u Beograd mogli brzo doći do destinacije. Ukoliko koncesionaru jedan drugi aerodrom bude pravio konkurenciju onda koncesionar će traziti da mu se spusti cena za ANT.

Vl

Još jedan diletantski pokušaj politike.

-Postoje zahtevi turističkih organizacija i saveza nekoliko stranih Država da se omogući brži i lakši pristup Banjama i Planinama Srbije. Ti zahtevi su dostavljeni svim resornim Ministarstvima ima više od godinu dana.
-U svakom je kao najveća prepreka navedeno da turisti ne žele da im vožnja autobusom od ANT do odmorišta i turističkih centara Srbije traje duže nego let avionom do Beograda.
-U pitanju su ozbiljne zemlje koje nemaju planinski turizam i čiji građani su veoma zainteresovani za ono što Srbija ima da ponudi.
-I da, bio sam lično na sastancima gde se o ravljalo u državnim organima. Nije priča iz druge ruke.
-O namerama više aviokompanija, koje imaju želju da lete na i sa Morave i Ponikava ne treba trošiti reči. Čak je i režimska štampa o tome pisala unazad godinu dana.

Ajd sad da čujem šta če dežurni „branitelji“ da napišu.

Be

@Vladimir

Sačekajmo da se ANT preda koncesionaru pa će mo dalje vidjeti.

Kada se završi autoput Beograd-Čačak onda će putovanje sa autom trajati 2-2,5 sati. Mislim da let iz Moskve ili St. Peterburga duze traje!?

Koji to turisti nemaju skijalištva u sobstvenoj drzavi? Mozda samo Madjari ali zato imaju banje.

I te turističke agencije nebi mogle da odrzavaju redovne letove. Tu se radi o sezonskim čarterima. To je nešto drugo ali samo radi par čartera nevredi otvoriti novi aerodrom.

Drzava je oprezna i tako i treba. Zamisli te ako uspeju da reše problem sa Borom i hemijskim kompleksom, koji gutaju poreske pare i taman kad mislimo da je sve u redu nadje se jedan neprofitablan aerodrom koji trazi pomoć od drzave od godišnje recimo 20 miliona evra ili više da bi opstao!

To nam netreba, imamo dosta takvih drzavnih firmi koje su se odavno trebale privatizovati ili ugasiti.

Nebranim ja nikoga. Spreman sam i da ih kritikujem ako ima osnovanih razloga, ali morate priznati da do sada odlično rade svoj posao!

Mislim da ste vi nestrpljivi, šta razumem. Biće bolje, idete dobrim putem!

Vl

E Beli, Beli!

Sta vise da napišem, a da ti hvališ poltički iz sveg glasa.?

-Kakva crna Mađarska? Ozbiljne zemlje sa velikim zahtevima za planinski i banjski turizam su odavno poslale zahteve za normalne uslove putovanja do turostičkih centara Srbije uključujuci i Banje Srbije.

Zaista ne vredi da pišem, čak ni sa činjenicama. I to ovde nije dovoljno da ljudi vide sta se dešava.

Ako prestaneš da pišeš iz ugla EPP za ove izbore, možda i bude dijaloga.

Be

@Vladimir

Izvini Vladimire ali ja imam svoje mišljenje a to nema ništa sa politikom.

Madjarska je za mene ozbiljna drzava koja nema skijališta.
Rusija, Nemačka, Austrija, Italija, Francuska, itd. svi imaju.

Verovatno misliš na agencije a ne na drzave.

12

Samo imam jedno pitanje za vas, Vladimire. Sta se podrazumeva pod „normalnim uslovima putovanja“ do turistickih centara Srbije?

Vl

Beli,

Turistički savezi i turističke agencije članice tih saveza. Niti jedna od Država koju si pomenuo nije u od onih koje sam pomenuo kao Države koje su zainteresovane za turizam koji Srbija ima da ponudi.

Vl

126LAE,

Evo skoro, ali nije copy/paste, šta se smatra normalnim uslovima.

-Jedna Mediteranska Država je zamerila u ponudi Skijališta Srbije, da putovanje od ANT do Zlatibora autobusom traje od 4-5 sati. Neprihvatljivo za njih jer let traje dva sata. O Železnici su se još lošije izjasnili.

-Sve Države su zamerile na nemogućnosti realizacije short weekend brakes odmora i paketa, jer im transport od ANT do turističkih centara ili banja i natrag uzima skoro ceo jedan dan. Veći je efekat umora zbog puta nego efekat odmora na Planini ili u Banji.

Činjenica je da u ovom momentu putovanje autobusom od ANT do Zlatibora ili slično udaljenog centra iznosi preko 4 sata, a obično bude 5 sati, ukoliko se poštuju ograničenja brzina i bezbednost prevoza. Kada se uzme da turisti danas preferiraju kratke odmore, do tri dana, turistička ponuda Srbije je nepovoljna. Pri tome posedujemo dva Aerodroma, Morava i Ponikve, koji kada bi bar jedan bio operativan, skratio bi putovanje na prihvatljivih sat do sat i po vožnje.

Savetujem svima koji nisu upoznati da samo jednom krenu Ibarskom magistralom do Zlatibora. Čak i uz novi autoput Ljig-Preljine, autobus ne može ispod četiri sata.

Be

@Vladimir

Nema smisla da ponavljam ono šta sam već napisao ali ajde evo još jednom:

„I te turističke agencije nebi mogle da odrzavaju redovne letove. Tu se radi o sezonskim čarterima. To je nešto drugo ali samo radi par čartera nevredi otvoriti novi aerodrom.“

A putovanje do Zlatibora će se skratiti za 50% kada se završi ceo autoput i napravi most kod Obrenovca!

12

@Vladimir

Hvala na odgovoru i jos boljim primerima. Jeste da je ovo avijacijski portal, ali u svom sledecem pitanju moram da ukljucim i druge vidove transporta(drumski i zeleznicki). Da li bi zavrsetkom autoputa Beograd-Cacak ili modernizacijom pruge Beograd-Bar tada nastali ti normalni uslovi putovanja?

BB

Pa leteće i beodrađani tamo a ne samo iz inostranstva…

Drugo, tu se pojavljuje čarter izvan sezone čartera, kada se mogu jeftino zaposliti avioni. Ponikve imaju smisla bez obzira šta maršal mislio…

ve

Prije par godina pojavila se jedna studija iza koje je stajala EC u kojoj su prezentovani podaci da u krugu od 200 km ne treba da postoji vise od jednog aerodroma,cak se CG preporucivalo zatvaranje aerodroma u Tivtu po toj studiji.Medjutim rast broja letova i broja putnika koji se desava u poslednjih par godina na ap Tivat demantovao je tu studiju.Slicno je i sa aerodromima na hrvatskoj obali koji su svi u poslednjim godinama zabiljezili rast prometa.Srbiji trabaju novi aerodromi.Do prije par godina Nis osim letova koje je uz subvencije gradskih vlasti obavljao Montenegro airlines je bio potpuno zapostavljen a dana aerodromd dozivljava pravu renesansu.Treba voditi racuna da bi aerodromi Morava i Ponikve osim cinjenice da bi mogli da sluze promociji turizma i razvoju turisticke privrede u tom dijelu Srbije mogli da posluze i za prevoz robe jer ce se valjda u skorijoj buducnosti i privredne aktivnosti u tom dijelu Srbije poboljsati pa ce biti prilike i da se neka roba izvozi u inostranstvo.Bitno je samo da se prave odrzivi modeli poslovanja aerodroma i da oni ne postanu pribjezista za politicke kadrove koji traze dobro placene poslove.Otvaranje novih aerodrome dovodi do uvodjena mnogih standarda koji svakako doprinose unapredjenju sredine u kojoj se aerodromi grade.Dva km auto-puta ili magistrale ne znace nista ali 2,5 km runway su otvoren put u svijet.Mozda razvoj novih aerodroma treba planirati kroz model koncesija ili kroz partnerstvo sa stranim investitorima a ANT koji je razradjen i predstavlja rudnik treba ostaviti u vlasnistvu drzave.

Odgovori
Vl

Vesko,
Slažem se potpuno!

BB

Radujem se istim talasnim dužinama :-)

ovdje neki porede probijanje 200 km puta kroz „brda i dolove“ sa popravkom 2,5 km već postojeće piste.

ŠBBKBB kad se napravi auto put ovaj ili most onaj…
a pista (i ostali radovi) se napravi za par mjeseci i napravi prihoda, ne direktno sebi nego ukupno (biznis, turizam, imidž…) da se može 5 autoputeva napraviti dok se on samo završi.

12

Sto se prevoza putnika i turizma tice, tu se slazem. Ali kad je u pitanju prevoz robe i izvoz, mislim da je bolje resenje da se roba posalje u luku Bar pa odatle dalje u svet.

Vl

Beli,
Najozbiljnije postavljam pitanje. Šta znaći sarkazam u tvom pisanju?

Ne

Predlažem svima koji misle da Ponikve imaju sjajan potencijal da se udruže, stave hipoteke na svu svoju imovinu, podignu kredit i kupe ovaj aerodrom od države. E, to bi bio potez vredan komentara i poštovanja!

Tražiti od države koja penzionerima smanjuje penzije da uloži 10M evra u aerodrom koji može jedino da usluži LCC za 3 evra po putniku je ekonomsko ludilo! Zlatibor je mahom destinacija za turiste iz regiona i nema mesta za značajno širenje ponude. Prirodu su već uništili sa nelegalnog gradnjom i mislim da je vreme da se to zaustavi.

Ponavljam – smatram da je jedino privatna investicija moguća opcija za Ponikve. I radovao bih se kada bi neko želeo da uloži u njega.

Odgovori
Ai

Ponikve nisu na prodaju.I da se pojavi kupac sa novcem,ne verujem da bi uopste i bila moguca prodaja.
Ne cini samo Zlatibor turisticku ponudu Zapadne Srbije,tu je jos mnogo destinacija,pa i onih iz Bosne. 10 miliona je smesna cifra za drzavu,mada i ne znam odakle vam ta konkretna cifra. Bitna je samo volja i zelja da se nesto uradi!

Vl

Nenade,
Puno netačnih zaključaka.
Kao prvo nije potrebno 10 miliona evra.
Kao drugo, ne dozvoljavaju privatnu inicijativu. Već je Opština Užice što odbila direktno, što indirektno dve ponude i jednu donaciju EU u vrednosti od 600000 (šeststotina hiljada) evra.
Kao treće interesovanje nisu pokazale samo LCC kompanije. Zato što Zlatibor nije samo destinacija za turiste iz regiona. Interesovanje su pokazali između ostalih Turistički Savezi Izraela, Malte, Egipta, UAE, da pomenem samo neke.

Ne razumem ljude koji ovde prosipaju mudrosti bez da su uradili osnovno informisanje o nekim temam koje ovde komentarišu. Momentalno sebe diskredituju kao neozbiljne.

Pe

…pa još 10 milki da se Morava napravi aerodromom (šta je to za državu…) a onda doživotno pokrivanje njihovih minusa prebogatih gradova Užica i Kraljeva. Naravno, kad navale miloni turista na onu Kaludjericu od Zlatibora sve ce biti drugačije..

BB

Pa ja ne znam zašto država uopšte ulaže u bilo šta…

Trebamo da kličemo NATO-u što je to „nasleđe komunističke prošlosti“ sravnio sa zemljom i učinio nam uslugu da je ne moramo da krečimo?

Pe

BB, krečenje kažeš? Ok, duhovit naziv za ulaganje desetina milona eura… A kada okrečimo, šta onda? Ko ce da plati žurku? Niš nije na nuli ni sa 300.000 putnika! Država u njega mora da uloži još par miliona eura u ILS i toranj, a grad još gomilu love u zgradu i sredjivanje okolne infrastrukture. Aerodromi su skup hobi prijatelju.. Najbolja stvar bi bila da drzava nadje partnere za oba aerodroma.

Vl

Neznanje zaista boli!

ILS i toranj ne ulaže i ne finansira Država. To finansira SMATSA iz svojih prihoda. I da raščistimo jednom za svagda SMATSA ulaže zato što je obavezna po međunarodnim propisima da sve pare koje zaradi od preleta ili uloži u dalje održavanje i razvoj civilnog vazduhoplovstva. U protivnom sav višak novca mora da uplati na račun Eurocontrola.

SMATSA je neprofitabilna organizacija. Aerodromi su profitabilne organizacije. Država zarađuje od Aerodroma. A da budemo do kraja pošteni Držva iz Budžeta nije uložila još ništa u Aerodrom Niš. Njih finansira grad Niš.

Na političku propagandu ne reagujem ni ovaj put.

Pe

Tako je Vladimire, Smatsa nije država nego je grupa gradjana..
Kada krećete radna akcija sa volovima na Ponikvama?

BB

Krečenje je alegorija koja se provlači po narodu „što je toto napravio, ovi ne mogu ni da okreče“, aludirajući na nesposobnost upravljačkog kadra (ili namjeru) da održava već postojeće.

A vlast može da ima i afirmativan karaker (ne košta ništa) da obezbijedi političku podršku, ne zateže oko dozvola, dođe na sastanak sa zainteresovanim stejkholderima. A pare se mogu obezbijediti na različite načine (razvojni fondovi, crowdfunding, investitori, krediti, obveznice…).

Jedino što se ne može kupiti jeste VOLJA.

Najlakše je ostaviti u korov da zaraste…

Pe

BB, u slucaju aerodroma Morava i Ponikve, vaša alegorija sa krečenjem je promašena tema pošto ni jedan ni drugi aerodrom nisu nikada bili civilni aerodromi. Na Moravi je izgradjen potpuno nov terminal koji prevazilazi potrebe i niskog aerodroma a na Ponikvama od vojnog kaponira, skladan, pristojan objekat. Medjutim, stanje ostale infrastrukture u oba slucaja ne zadovoljava da bez dodatnih značajnih ulaganja oni budu otvoreni za civilni saobraćaj. Želja postoji, ali kako ih napraviti samoodrživim je problem. Ti gradovi imaju značajne probleme sa osnovnom infrastrukturom, naprimer vodovodom a najmanje im je potrebna nova rupa bez dna. Kako naći održiv model i partnera je osnovna stvar.

BB

Divno…
I šta ćemo sad sa tim terminalima? Uložiti još koju kintu pa izgurati stvar do kraja da se može samo izdržavati ili pustiti da zarasta u koprive?
Puno je to imvesticija za slikanje ministara, ta stvar treba da radi…

Ako je sad neiaplativo, bilo je i prije par godina. Ko je pitao poreske obveznike tada?

Pe

BB, zašto bi pitali „poreske obveznike“? Političare biramo na izborima, takva je demokratska praksa. Da li nam je trebao onakav terminal u Kraljevu? Verovatno ne, to morate da pitate proslu političku ekipu koja je imala nekakve planove sa Turcima. To je tada, kada je Niš tavorio, imalo rezona. Adaptacija bivšeg vojnog kaponira u skromni putnički terminal nas je koštala neuporedivo manje. Kako od ta dva aerodroma napraviti održiv sistem a da ne koštaju puno te gradove je veliko pitanje.

BB

Ja govorim o vlasti. Nisam navodio da li je sadašnja garnizura ili prošla. U tom i jeste problem što se te garniture sudaraju preko leđa naroda. Nema komunikacije na nivou stvarnih potreba. Izbjegavanje komunikacije na projektima koji predstavljaju komunikaciju se ne može nazvati vizionarstvom (neophodan sastojak stvarne vlasti) nego dnevnim politikanstvom.
Možda Ponikve o nemaju osnova ali to treba konstatovati u Ponikvama na sastanku sa zainteresovanim stranama i stručnjacima a ne služiti kao gotovo jelo iz partijske kuhinje.

Vl

BB,
U tom grmu i leži zec. Što bilo kakav ozbiljan sastanak zasnovan na činjenicama i uz učešće stručnjaka nepartijske orijentacije nesporno dokazuje da Poslovni model postoji, zainteresovanost stranih aviokompanija postoji (ne na papiru, već činjenično), tržiste postoji.
I Morava i Ponikve imaju urađene Analize o mogućnostima i potrebama. Urađene od strane stručnjaka, a ne partijaca.
Sve to ova Vlast, kao i prethodne, otvoreno ignorišu.

Osnovno pitanje je zašto to rade!

Pe

Vladimire, iz iskustva Niša, vidimo da LCC neće doći dok im cena usluga ne bude skoro džaba. Što znači, država uloži milione u ova dva aerodroma a njihov minus u poslovanju pokrivaju njihovi siromašni vlasnici, Kraljevo i Užice. Molim vas, objasnite na kom biznis modelu će oni poslovati na nuli ( samo nemojte onu priču o stotinama hiljada turista.. )

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj