Kako je danas saopštio srpski nacionalni avio-prevoznik, fiskalnu 2016. godinu završili su sa profitom od 900.000 evra.
Ukupni operativni prihodi, kako dalje stoji u saopštenju, porasli su za pet odsto na 320 miliona evra, prihodi od kod-šer sporazuma povećani su za 24 odsto na 26,7 miliona evra.
– Ove rezultate prati i porast broja putnika na 2,62 miliona (rast od 3 odsto) i rast ukupnog kargo prevoza, koji je povećan na 4.913 tona (rast od 31 odsto).
Kod-šer partnerstva nastavila su značajno da doprinose poslovanju i dobrim rezultatima Er Srbije u 2016. godini, sa 26,7 miliona evra, što predstavlja povećanje od 24 odsto u odnosu na 2015. godinu (21,5 miliona evra).
Ovome su doprineli novi kod-šer sporazumi, koje je kompanija potpisala sa avio-kompanijama Er Sejšels i Montenegro erlajns, što je dovelo do povećanja ukupnog broja partnerstava na ukupno 19, kao i jačanje postojećih kod-šer sporazuma, posebno sa kompanijama Erberlin i Etihad ervejz. – stoji u saopštenju.
– Zadovoljni smo što smo zabeležili neto profit od blizu milion evra u 2016. godini i pored značajnih investicija u naše poslovanje.
Ove godine usmereni smo na jačanje naših komercijalnih rezultata, unapređenje efikasnosti našeg poslovanja, kao i na kontrolu troškova i stabilnost bilansa stanja. Početkom 2017. prešli smo na Sabre sistem za rezervacije i prijavljivanja na let, koji je omogućio Er Srbiji da uvede nove personalizovane usluge i podstakne povećanje prihoda, pružajući istovremeno značajan potencijal za digitalizaciju naših usluga. Nedavno smo preuredili i našu flotu uskotrupnih aviona erbas A319 i A320 sa 1.500 novih rekaro sedišta, povećavši kapacitet širom naše mreže letova na kratkim linijama, a rezultat toga je veća konkurentnost Er Srbije.
Konkurentsko okruženje se brzo menja, ne samo usled većeg broja avio-kompanija koje lete ka našem matičnom aerodromu u Beogradu, već i zbog većeg broja alternativnih sekundarnih aerodroma u regionu.
Da bismo osigurali postizanje pozitivnih rezultata i u budućnosti, moramo da nastavimo da odgovaramo zahtevima tržišta i da se prilagođavamo u našem poslovanju. S jedne strane to znači da iskoristimo naše investicije u tehnologiju da bismo ostvarili prihod i ponudili putnicima veći izbor, dok s druge strane istovremeno poslujemo uspešnije i efikasnije da bismo smanjili troškove.
Mi imamo jasne komercijalne smernice i snažno smo usmereni na ostvarivanje naših poslovnih ciljeva koje su utvrdili strateški partneri, Vlada Republike Srbije i Etihad ervejz. – izjavio je direktor kompanije Dane Kondić.
Er Srbija je u 2014. godini prihodovala 2,7 a u 2015. 3,9 miliona evra.
Gane87
Podatak da je ostvaren bilo kakav profit je jako dobar, ali na sve treba posmatrati sa obe strane. Profit je ipak manji iz godine u godine a konkurencija sve veća. Dešavanja koja prate odvajanje matičnog aerodroma i davanje koncesionaru u regionu Jugoistočne Evrope su jaki udarci za nacionalnu aviokompaniju pa u svetlu toga šta se može očekivati već naredne godine sa ANT, ovakav finansijski effekat je jako slab.
Pitanje koje je postavljeno u AS ranije je bilo da li je cilj razvoj dugolinijskog saobraćaja (JFK) koji bi potom povukao regionalni ili prvo dosta razviti regionalno prisustvo pa potom razmišljati o dugolinijskom saobraćaju. Pitanje koje se sada treba postaviti je koji su efekti i gde je to kompanija krenula?
Lutanje može da košta mnogo. Bilo kakav rezultat je vezan za JFK let, pošto je to linija koja ima najveće učešće u ukupnim troškovima. Najave letova LOT-a iz Budimpešte, i Emirates iz Atine već sada je dosta veliki izazov za ovu liniju, pa se dobro mora presabrati poslovni rezultat.
Pored toga, prisustvo Air Serbia u regionu je sve manje i regionalni saobraćaj ne beleži rast, što je takođe zabrinjavajuće.
Amoniman
Koliko je bilo dotirano od strane države da bi se prikazao kakav-takav profit?
Rex
E sad ako je milion evra plus BEZ dotacija to je odlicno. Samo jos to da su rekli…
Voja
Da bi ste od jednog posrnulog i pred kolapsom Jata stvorili aviokompaniju koja ce da posluje stabilno i održivo bilo je neophodno da joj isplatite sve ranije dugove i da zajedno sa parterom Etihadom u istu uložite odredjena sredstva, tj obezbedite joj startni početni kapital, ne odjednom vec u transama kako je i predvidjeno ugovorom i zajednickim biznis planom, jer ju pre četiri godine krenuli praktično od nule, neznam sta bi bila alternativa.
Anonimni
Ta kompanija koju nazivate posrnulim Jatom, je na tržištu Australije preko svoje komercijale prodavala više karata od Etihada i od Emiratesa, a na tržištu USA i Kanade je prodavala više karata od Lufthanse na letovima Lufthanse. Iako je posrnula, ta i takva kompanija nije prodavala svoju imovinu na Slaviji, NBG, Kopaoniku, Barseloni, Londonu i ma gde u svetu, a sada je nešto malko drugačije.
Nemojmo porediti Jat sa ovim sadašnjim okolnostima, nije Jat bio toliko loš, čak ni 2013. kada je nastala AS. Jat je leteo SVOJIM vremešnim avionima, a AS sada ima samo ono što je od posrnulog Jata nasledila.
Radmila Ronhill
Zaboravio si prodaju aerodroma i slotova. Sada kad su svu dobru imavinu prodali ! Sta je problem? Cak su jos Aviolet Boinsi B737 od JAT-a leta zbog malog naleta u vreme sankcia. DC-10 zadnji su prodali mislim za 500.000$. Aviolet je trebao po meni da bude zasebna kompanija!
Beduin
Prosla zavrsena glagolska vremena.
petrarka
profit od 0.9mil EUR sa verovatno 30mil EUR subvencija
divno
Saves(t)ni Gradjanin
U normalnim zemljama Top Menadzment nudi ostavku za ovakav poslovni „uspeh“ nacionalno poverene kompanije.
Dalje se nema sta pricati na tu temu.
Darko
Na 320 miliona evra prihoda 1 milion profit? Pa to je statisticka greska. Neisplativo skroz. Ali ajde videcemo kako budu isle sledece godine.
Neny
Tarom je najavio nabavku 3 sirokotrupca. S obzirom na buduce dugolinijske letove LOT-a iz Budimpeste i na feeding koji Tarom ima, obruc oko Air Srbije se steze…..
Radmila Ronhill
Mazda ce oni imati let za Chi :-) oni su razbacani svuda! Mozda Florida koji dolarcic vise :-). Jel lete oni za BGD sa ATR42? Uveli su dva nova B-737-800. Prosle godine su izbacili dva A-310.
Tarom (RO, Bucharest Otopeni) has issued a Request For Proposals (RFP) for the lease (financial, operating, etc.) of three (3) widebody aircraft.
A tender document seen by ch-aviation states the aircraft must be „equipped with two engines“ and must be current generation sisterships.
They should seat between 225 and 270 passengers in a two- or three-class configuration with a minimum range of 5,200 nautical miles. They should be no older than five years of age and should feature in-flight entertainment, wi-fi, leather seats, and a crew rest area.
The deadline for submissions is August 31, 2017, with the winning aircraft to be inducted once all negotiations have been concluded.
Tarom’s leadership has hinted at using the wide-body jets to resume longhaul services to China and the United States.
Milos
Pa danas je sve pilitika pa i Air Srbija je pilitika. Obhavite vi sve komentare da se cuje glas ljudi. Nego stavljate samo hvalospeve. Sta je sa tehnikom dosla svi inzenheri u inostranstvo to nigde ne spominjete,sta nas briga koliko je Dane Kondic uspesno vodio firmu bruka.
Beli
@Milos
Glas ljudi koji se ovde čuju je u glavnom negativan. Oni koji imaju nešto pozitivno da kazu se i ne oglašavaju zato što vide da ova kompanija ide dobrim putom.
A vas trojica/četvorica slobodno dalje lupetajte o propasti, kraju, apokalipsi itd.
Prekjuče je izašlo aktuelno izdanje njemačkog vazduhoplovnog magazina „Flugrevue“.
Veoma su pozitivno pisali o Air Serbiji kao jednom od dve uspešne kompanije u koje je Etihad investirao.
Vojo
Treba sacekati i videti kompletan izvestaj kada ga objavi APR. Tesko je sada govoriti o dobrom ili losem rezulatu kada nemamo strukturu troskova i prihoda.
Ukoliko zaista nije bilo subvencija ovaj rezultat je bespreoran. Pominjalo se da se i troskovi prema ANT placaju od 01.01.2016 redovno. Sve to treba videti pa onda donositi zakljucke
pera
Da li neko voli ili ne voli AirSerbia zbog politike ili rukovodstva je nevazna stvar o ovoj temi.
Ono sto je vazno je cinjenica da je godisnji izvestaj o poslovanju ( za 2016g.) od strane poreskih organa RS ODBACEN-VRACEN kao neprimeran i nepotpun .
Sada se samo postavlja pitanje na osnovu cega je AirSerbia dohodovala pozitivno kad zvanicnog dokumenta nema.
Vojo
Danas je objavljen prihvaceni izvestaj od stane APR.
Subvencije u 2016 iznosile su nesto vise od 41,2 miliona eura
petrarka
profit +0.9 mil EUR
subvencije 41.2 mil EUR
———-
pravi rezultat = gubitak od 40.3 mil EUR
ŽIVELI!
Vladimir
I na kraju videsmo kako izgleda zvanični izveštaj rada AS.
Car je go!
Saves(t)ni Gradjanin
Voleo sam JAT.
Volim Vazdusnu Srbiju (Air Serbia).
Patriota sam (volim svoju zemlju, i ne mrzim druge).
Nacionalista sam (volim svoj narod, i ne mrzim druge).
Uvek cu pre putovati domacom kompanijom nego stranom (jer tako zelim, to je moj izbor i nije za diskusiju).
Placam dugove JATa kog sam voleo, kao sto i ostali poreski obveznici to cine.
Ali…
Nemojte mi prodavati „budjave kruske“ i ubedjivati me kako su „zdrave, sveze i tek ubrane“!
Ovakvi poslovni rezultati su za svaku osudu, za pozivanje na odgovornost, za smene menadzera, direktora, raznih „…Officer“ funkcionera…
Pa i za zatvor, i kompenzaciju licnom imovinom (za primer drugima, onima koji „hrabro“ i dalje upravljaju nacionalnim resursima na neadekvatan nacin).
A ako se to ne bude desilo, pitao bih onda sve nas zajedno imamo li vise makar i trunku svesti i razuma kuda, i na koji nacin, plovimo?! …
Vladimir
Saves(t)ni,
Neće se desiti. Budi spokojan. Ovo je još jedan primer „sjajnog“ poslovanja i neviđene pameti. Sa strahom u očima i jezom u mislima očekujem sledeću vest o uspešnom poslovanju i genijalnim potezima.
Radmila Ronhill
Kolko sam ja svek putovao iz Evrope za Srbiju konekcija Air Serbia je uvek bila jeftinija karta iz Pariza, Londona itd… bar za 150$. To mora neko da plati! BA je odmah ukinuo liniju posle 50 godina. Toliko o koreknosti Evgenije! pa ti vozi Misko.
MiliVanili
AIR Serbia je prevezla u 2016 2,62 miliona putnika i imala prihod od 320 miliona Evra. Od toga je sigurno uplaceno nazad u budzet Srbije na neki nacin (pdv , socijalna dazbine… ) 15% tako da iako su dobili 41,2M Evra subvencija nebi trebalo da smo u minusu.
2,62 miliona putnika je pojelo isto toliko obroka a popilo i mnogo vise pica proizvedenog u Srbiji. Ja cesto popijem 2 piva (u zadnje vreme Zajecarskog) koje se proizvelo u Srbiji.
Kod Norwegiana se kupuje Heineken (Holandski).
sluzi se i vino od nasih lokalnih proizvodjaca.
Treba gledati malo sire celu pricu i dati Air Serbia jos vremena da stane na stabilne noge!
Jat nije mogao ionako da opstane a da nema Air Serbie onda bi taj kolac od 2,6 miliona putnika podelili Wizz, Norwegian, Turkish i slicni.
Pogledajte samo koliko su Skandinavske drzave upumpavale para u SAS kad mu je lose islo.
Rex
Ja se slazem da treba da se gleda sira prica, ali ako je subvencija za godinu dana 40 miliona evra…mnogo kume, mnogo…
Vladimir
MiliVanili,
Ili zastupate demagogiju ili imate pogrešan pristup finansijama.
Subvencije i PDV su totalno različite kategorije.
Nema PDV na proizvodima koji se koriste na avionima u medjunarodnom saobraćaju. Bar nema u normalnim zemljama.