BEG airport status
Helikopterski servis Republike Srpske nabavio helikopter AW119 “Koala“ Laki višenamenski helikopter AW119 ''Koala'' / Foto: Leonardo

Helikopterski servis Republike Srpske nabavio helikopter AW119 “Koala“

Kako je objavio ’’Glas Srpske’’, Helikopterski servis Republike Srpske nabavio je savremeni helikopter koji bi trebalo da stigne sredinom iduće godine a osim za pružanje pomoći civilnom stanovništvu helikopter će se koristiti i za protivpožarnu borbu.

Prema rečima direktora Helikopterskog servisa RS Bobana Kusturića reč je o helikopteru AW119 ’’Koala’’ italijanske kompanije Leonardo sa kojom je nedavno potpisan ugovor vredan 9,33 miliona konvertibilnih maraka (oko 4,76 miliona evra).

– Unaprijedićemo sve usluge koje smo radili do sada, prvenstveno mislim na vazdušno-medicinski transport, saradnju sa specijalnom jedinicom MUP-a RS i pomoć ugroženom stanovništvu prilikom elementarnih nepogoda. Pored svega toga, moći ćemo raditi i ono što nismo ranije, a to je gašenje požara, jer ćemo uz helikopter dobiti i opremu za borbu sa vatrom, koju do sada nismo imali – istakao je za ’’Glas Srpske’’ Boban Kusturić i dodao da su u proteklih godinu-dve imali više od 90 evakuacija stanovništva.

Na obuku u Italiju će, pre nego što novi helikopter stigne, otići dva pilota, tri vazduhoplovna mehaničara i jedan vazduhoplovni inženjer.

U Vatrogasnom savezu Republike Srpske istakli su da je ispomoć u gašenju požara više nego dobrodošla i da će nova letelica pomoći u protivpožarnoj borbi.

– Nabavka takvog helikoptera je dobro rješenje i sigurno će u velikoj mjeri olakšati posao vatrogasaca, posebno na nepristupačnim terenima – rekao je predsednik Skupštine Vatrogasnog saveza RS Goran Stojaković.

Povodom nabavke novog helikoptera oglasio se i komandir Teritorijalne vatrogasne jedinice Trebinje Tripo Ćuk čiji su vatrogasci proteklog leta ugasili 215 požara i odbranili 44 sela i koji su najbolje upoznati sa tim da je upotreba helikoptera jedino rešenje za borbu protiv vatrene stihije na nepristupačnom terenu.

– Imali smo i do sada ogromnu pomoć Helikopterskog servisa RS, koji je učestvovao u izviđanju terena, prevozu ljudstva i kontrolu na požarištima, a nabavkom novog helikoptera podići ćemo tu saradnju na viši nivo. Novi helikopter će imati protivpožarno vedro kapaciteta 1000 litara vode, tako da ćemo sigurno iduće ljeto dočekati mnogo spremniji – rekao je za ’’Glas Srpske’’ Tripo Ćuk.





Komentari

s

Sve pohvale za RS, koja je nasla mozda i najbolji odnos cena-kvalitet.
Nadam se da ce im se ispuniti zelja za barem jos 1kom!
Skoro su izjavili da bi zeleli da skoro sve helikoptere u inventaru zamene sa 2-3 helikoptera istog tipa sa modularnom mogucnoscu AS, SAR, FF, AvMed, AvEv i PaxTrans, pri cemu se od opreme traze vedro za gasenje pozara, vitlo i FLIR (nije navedeno da ce biti nabavljeno, ali je prekopotrebno)

Odgovori
D

HSRS sada ima 5 helikoptera u svojoj floti, 3 Gazele, Bell 206 i sada AW119. Pohvale HSRS.

Odgovori
5

Ja sam te u prethodnim postovima razumio da dolazi AW109 pa sam se malo iznenadio sa 119. Nekako mi je 109 elegantniji i više mi se sviđa jer mu se mogu uvući točkovi. Ali… skije su nam vjerovatno potrebnije.

U svakom slučaju, svaka čast HSRS-u, a nadam se da će doći i do unifikacije flote, kao što je spomenuo Slavke.

D

Mislio na 109 napisao 119.
Ono sto je bitno, helikopter dolazi sa zaista svom Medevac opremom, osposobljen za letove u svim meteo uslovima, nocu i danju. Zaista full paket, kvalitetna masina i nivo opreme.

N

Neka vas služi sa srećom i da ga što manje koristite za navedene razloge.

Odgovori
R

Svaka cast. Helikopterski Servis Republike Srpske polako ali sigurno jaca svoju flotu.

Odgovori

Видим по коментарима да људи из Србије нису упућени у збивања у Републици Српској. Хеликоптери ХСРС, се највише користе у служби превоза предсједника Милорада Додика и његове врхушке, све ове друге намјене што су наведене, су параван. Лично сам гледао како Милорад Додик за вријеме изборне кампање летио од града до града, хеликоптером сервиса. Ово је потпуно непотребно ново кредитно задуживање Републике Српске, која је ионако у незавидној финансијској ситуацији.

Odgovori
D

Ko radi MEDEVAC evakuaciju?
Spasavanja kad su poplave bile, snijeg… ko prevozi vatrogasce na pozarista i opremu? Leteci cilim?
Naravno da prevoze i Predsjednika RS i Premijerku, sportiste i prijatelje RS. Gdje to drzavnici ne idu helikopterom ili avionom?
Svakodnevno HSRS prevozi pacijente, iz svih dijelova RS u BL ili za BG, cak i iz federacije bolnice zovuni pacijenti se voze.
Politiku ostavi sa strane, ovo je vazduhoplovni portal.

Наравно да предсједник и премијер и остали државници имају право користити службени хеликоптер. Али НЕ у страначке сврхе приликом вођења кампање. А што се тиче финансијске стране ја бих био сретан да смо га купили из реалних средстава, а не задужењем. Овај мој коментар нема везе с политиком, никад нисам био члан неке странке, већ само критички гледам на лоше потезе било које власти.

J

Lošmi, šta misliš kako je npr. Barak Obama putovao tokom predizborne kampanje, da podrži Hilari? Funkcija i potrebe državnog funkcionera ne prestaju radi izborne kampanje.

A sada na temu helikoptera, malo sam pogledao i novi helikopter i ono što RS trenutno ima. Sva četiri helikoptera koja su do sada imali su mali helikopteri (4 putnika) i nisu dovoljno veliki za ozbiljniju medicinsku evakuaciju. Ovaj novi helikopter je nešto veći i omogućiće evakuacije kada pored bolesnika na nosilima mora da bude više od jednog pratioca. Helikopter je dva puta jeftiniji od H145 koje nabavlja Srbija, a jeftiniji je i za letenje (ima samo 1 motor). Sve u svemu, daleko od nekog VIP helikoptera.

U Americi ga koristi njujorška policija i neki od servisa specijalizovanih za medicinski transport, važi za veoma pouzdan helikopter.

D

Sa srećom, da vas dobro služi i da uskoro bude još novih helikoptera!

Odgovori
B

„Losmi“ daj neprosipaj politiku, imas druge portale za to…ovo je fina vijest…a vjerovatno nisi upoznat sa svim ulogama HSRS…

Odgovori
m

Pravi lepotan. Samo napred RS.

Odgovori
a

HS RS trenutno koristi tri dosta stare letjelice i ovo je ogroman napredak za ovu kompaniju, njihov najozbiljniji potez sigurno. I kao sto neko rece, teziti da se unificira sve – sto manje razlicitih modela, to bolje (jeftinije).
Pokusao sam na brzinu da pronadjem sta ide u ovih 4,76 miliona eura, nazalost nista. :( Da li neko ima detaljniji info o konfiguraciji?

Odgovori
D

HSRS trenutno koristi 4 helikoptera.
U 4,76 m€ dolazi kompletna oprema za MEDEVAC, zbrinjavanje pacijenta i intervencije, dizalica za izvlacenje, protivpozarno vedro, oprema za letenje u svim meteo uslovima, IFR, odredjeni dodatak koji ce se koristiti za SJP ,obuka pilota i tehnicara…
Uglavnom, 100% sto proizvodjac nudi za ovaj tip. Sto bi rekli full.

5

Dekibl, biću slobodan da te pitam još nekoliko pitanja pošto vidim da si odlično obavješten ;) Helikopter je u potpunosti nov? Znači, ne radi se o korištenom helikopteru nego o novom?

U ranijim najavama Vlade Republike Srpske vezanim za kupovinu helikoptera govorilo se da će moći da nosi do 20 putnika ili specijalaca. Da li se kupovinom ovog helikoptera odustalo od prvobitne zamisli ili se još uvijek razmišlja o tome, barem u nekim dugoročnim planovima.

Nadam se da ne pitam previše, ali znatiželja je čudo :)

J

Samo napred,bravo za Srpsku,lepa letelica sa vrlo dobrim mogucnostima,ali sasvim dobrom cenom 4.76 mil.sa sve obukom je vrlo pristupacno. Svaka dobra stvar za Srbiju i Srpsku me podjednako raduje.

Odgovori
R

https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronika/pao-vojni-helikopter-kod-visokog/120628014

Ako su osvojili u RS remont sa B-206 (E7-SHB) zasto ne traziti ovaj BIH air force UH1-2H (jedan od pet) koji je pao i ponovo izvrse konverziju na – 2H. Dobro bi dosao za gasenje pozara sa vedrom! A logistiku moze da im pruzi MUP- Srbije. Unificiraju servis na B-206 i UH1-2H.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ZZ na: [POSLEDNJA VEST] Erbas preuzima C Seriju

Pregovori o preuzimanju programa nisu toliko novi, vec se suskalo na prolece o tome, ali su navodno bili propali. Ovo je takodje bio i strateski potez da se ne desi kao sto je bilo sa auto industriojom gde su uleteli Kinezi i kupili gotov proizvod, npr Volvo Automobile. Na duge staze ovde je jedino profitirao…

18. Oct 2017.Pogledaj

Strahinja na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

Tako mi je zao sto necu moci da prisustvujem ovom dogadjaju. Zadnjih nekoliko aeromitinga i dogadjaja me prati maler da uvek imam obaveze na taj datum a plus zivim daleko od BG. Srce mi se cepa zbog toga, jer se jos uvek secam zadnja dva devedesetih Kada sam kao klinac gledao Su-30 i Grcki Miraz.…

18. Oct 2017.Pogledaj

Beduin na: [ANALIZA] Da li donirani avioni iz Rusije zaista pripadaju 4+ ili 4++ generaciji?

A daj mi kazi zasto ljudi uzimaju nove aute nakon nekog vremena? Pa ti mozes i s ficom ili stojadnim funkcionirat bez problema pa to sigurno ne cinis vise.

18. Oct 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

У једном тренутку заиста није летела нити једна српска 29-ка. Није пракса да се код МиГ-29УБ фарба нос, радом код једноседа је од другачијег радиопрозрачног композитног материјала и он обично има другу боју. Реалан период довођења рускиха виона нна наш стандард је неколико месеци.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Naravno da sezonski letovi nisu isto što i letovi koji se obavljaju tijekom cijele godine? No, jednako tako je totalni diletantizam reči da sezonski letovi nisu long-haul. Eurocontrol definira long-haul kao letove koji su preko 4.000 km. Zagreb-Dubai to jest, Beograd-Dubai to nije. No, molio bih da istovremeno ne mješate širokotrupce (wide-body) i long-haul. Širkotrupci…

18. Oct 2017.Pogledaj