BEG airport status
Raspušten Nadzorni odbor SMATSA-e; Skupština Kontrole letenja demantovala optužbe o neregularnosti Skupština SMATSA-e navodi kako je proces u potpunosti regularan i da je reč o isteku mandata članova NO / Foto: SMATSA

Raspušten Nadzorni odbor SMATSA-e; Skupština Kontrole letenja demantovala optužbe o neregularnosti

Nakon raspuštanja Nadzornog odbora (NO) SMATSA-e i optužbe predsednika NO o neregularnom ukidanju njihovih nadležnosti, Skupština Kontrole letenja reagovala je demantijem.

Skupština SMATSA-e raspustila je Nadzorni odbor (NO) i preuzela upravljanje nad Kontrolom letenja, iako Vlada Republike Srbije nije donela nikakvu odluku koja bi tome prethodila, prenela je Beta krajem prošle nedelje.

Kako se navodi, tim povodom obratio se predsednik NO Bratislav Grubačić, prema čijim rečima Nadzorni odbor ostaje zvaničan organ sve dok je registrovan u Agenciji za privredne registre:

– Direktor SMATSA-e Radojica Rovčanin pre deset dana raspustio je Nadzorni odbor uz obrazloženje da mu je istekao mandat. Nezabeleženo je  da u istoriji srpskih državnih firmi direktor raspušta sebi pretpostavljeni organ i da se sve to dešava uz prećutnu saglasnost Vlade Srbije.

Skupština SMATSA-e kaže da je sednica sazvana na potpuno regularan način / Foto: SMATSA

Kako je dodao Grubačič, sednica Skupštine sazvana je na proceduralno sumnjiv način, a taj organ preuzeo je upravljanje sa namerom da na telefonskoj sednici usvoji Poslovnu strategiju koja znači zaduženje kompanije za 135 miliona evra:

– Nadzorni odbor je imao sumnju da Kontrola letenja finansijski može da izdrži ovakvu zaduženost jer ima planirani pad prihoda u ovoj godini od 10 procenata, sa tendencijom daljeg pada. –

Međutim, prema saopštenju Skupštine SMATSA-e sednica je sazvana na potpuno regularan način i u skladu sa međudržavnim ugovorom kojim je osnovana kompanija, pri čemu je konstatovan istek mandata trojici članova NO izabranih na predlog Vlade Srbije, kao i jednom članu članu izabranog na predlog Vlade Crne Gore.

– Skuprština je na osnovu Ugovora preuzela nadležnosti NO i o tome obavestila Vlade država osnivača, koje će u skladu sa tim Ugovorom, u roku od 30 dana dostaviti Skupštini predloge za nove članove NO.- rečeno je u SMATSA-i.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

@Major Oko svake vrste vazduhoplova, tenka, broda, podmornice mozemo da se raspravljamo da li je bolji ovaj ili onaj, ali oko toga koji je najbolji transportni helikopter je prosto iluzorno pricati. Mi 17 je etalon za sve. Tu nema rasprave..Najproizvodjeniji svih vremena.. Geopolitika je vec nesto drugo.

13. Feb 2025.Pogledaj

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj