BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Jugoimport-SDPR preuzeo „Utvu“ iz Pančeva Od 28. februara Jugoimport-SDPR većinski vlasnik "Utve"/ Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Jugoimport-SDPR preuzeo „Utvu“ iz Pančeva

Kako Tango Six saznaje, državno preduzeće Jugoimport-SDPR postao je vlasnik 96% (95,9) kompanije „Utva“ iz Pančeva. Ovakvo rešenje doneto je 28. februara na osnovu zahteva koji je pet dana ranije SDPR podneo Agenciji za privredne registre.

Suvlasništvo u „Utvi“ imaju još i Fond za razvoj sa 3,182%, Grad Pančevo sa 0,519%, Higijena Pančevo sa 0,089%, Vodovod i kanalizacija Pančevo sa 0,078%, Autotransport Pančevo sa 0,059%, Dunav Osiguranje sa 0,058%, Srbijagas sa 0,023%, Opština Kovin sa 0,015%, Opština Opovo sa 0,005%, Gradska stambena agencija Pančevo sa 0,005%, Opština Kovačica sa 0,004%.

Podsetimo, „Utva” je već nekoliko godina pod delimičnom upravom državnog trgovca naoružanjem i proizvodima namenske industrije Jugoimport-SDPR-a. Prethodne godine, Samostalni sindikat “Utve” proglasio je i generalni štrajk zbog kašnjenja zarada, kao i činjenice da od početka te godine nije sklopljen nijedan ugovor sa potencijalnim partnerima. Iako je inicijativa za rešavanje statusa “Utve” i strateško partnerstvo sa SDPR-om pokrenuta pre dve godine, sve do ovog trenutka nije bilo promene statusa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Ako ne urade nista niko im nece zameriti jer je preduzece (utva) vec davno uruseno,a ako pak naprave nesto,bice to pun pogodak.Nisam siguran kakva je perspektiva,ali ko zna…Neka je sa srecom

Odgovori
Pa

Utvi hitno trebaju dugorocni poslovi koji obezbedjuju konstantan priliv kapitala. Sve preko toga je premija. Ako postane prototipska radionica SDPR mogu odmah da je prodaju i taj posao dodele nekoj maloj porodicnoj firmi.

Odgovori
М

Свака част, биће то успешна фабрика авиона и склопова, само да се ради и цивилне и војне летилице,… квалитет итд. и биће Океј.

Odgovori
Jo

Slazem se sa tobom,bilo bi jako dobro kada bi mogli da rade i u vojne i u civilne svrhe,jer ako rade samo u vojne na duze staze je tesko izdrzati pogotovo u avio industriji,najbolje je konbinovati poput airbus-a,cak sam procitao da i suhoj pravi prvi civilni avion.Slicna stvar je spas i za fap,bilo bi idealno kada bi se proizvodnja bov vozila prebacila u fap,to je i onako fabrika teskih tockasa i treba je osposobiti da proizvodi sve tesko sto se kotrlja,tako ce moci da konkurise na oba trzista sto je sansa da se prezivi,ovako ako ste samo skoncentrisani na jedno trziste mozete da imate posla par godina dok postoji potraznja za odredjenim proizvodom,ali sta posle.Najbolji primer je ruski „ural vagon“koji proizvodi vagone,lokomotive sa sve t-90 i armatom ili ona Turska kompanija zaboravio sam kako se zove sto proizvodi autobuse i altay tenkove itd.

Le

Tačna je tvrdnja da FAP treba da ima i civilni i vojni program.
Ali to oko BOV nisam siguran. Koliko ja znam BOV se zasniva na šasiji TAM-a ne FAP-a,bar su starije verzije bile,nzm za nove da li tu ima nekih promena. Osim toga sa fabrikom u Velikoh Plani bez velikih nabavki(domaćih i inostranih) dve fabrike oklopnih vozila ne mogu da opstanu na duže staze.

ro

i šta će biti neki novi avion i-ili dron ili će je zatvoriti ? bilo bi dobro da pokrenu proizvodnju barem dronova ako ne aviona
to je danas moderno i profitabilno

Odgovori
BB

Pa imaju lastu, nek je prave i prodaju Iraku i sličnima.

A i ona Sova mi djeluje da bi se brzo mogla uvesti u proizvodnju

Dr

Šta god da bude ,bolje nego ovo što je sada Utva .
Bravo.!

Odgovori
Ig

Већ видим нови прототип на партнеру 2017… Хаубица Нора монтирана на Ласту са новим именом „Кобац 2“

Odgovori
Am

Posle Lazara i Milosa, taj avion bi se mogao zvati Relja (Krilati). Naravno, bice mu ugradjen FLIR Srdja (Zlopogledja). Mmm, lanser nevodjenih raketnih zrna – 9 Jugovica.

Salu na stranu, ako vec nije islo ovako – neka se proba nesto novo.

Svi se radujemo, a i kada kritikujemo i sprdamo se, to radimo jer bismo zeleli jos bolje.

Ma,neka ga nazovu i „Kobac-burzeru“,samo da imamo vise tzv.COIN avion,koji bi koristila,kako Vojska,tako i MUP.A kao sto smo izvozili“Lastu“u Irak,mogli bi izvoziti i taj novi model aviona.Iracka vojska je veoma uspesno i masovno koristila nase“Laste“protiv terorista tzv.Islamske drzave.Koristila bi sigurno i neki nas nov avion,pogotovo sto su nase letelice daleko jeftinije od onih sa zapada..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj