BEG airport status
[NAJAVA] Svetski kup u preletu paraglajderom u Nišu; Satelitski prenos trke u realnom vremenu Na takmičenju 130 paraglajderista iz 30 zemalja / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

[NAJAVA] Svetski kup u preletu paraglajderom u Nišu; Satelitski prenos trke u realnom vremenu

Svetski kup u preletu paraglajderom biće održan od 17. do 24. juna u Nišu, a svečano otvaranje manifestacije 17. juna sa početkom u 19 časova u niškom Oficirskom domu, sapšteno je iz Vazduhoplovnog saveza Srbije (VSS).

Kako navode, na takmičenju će učestvovati 130 paraglajderista iz 30 zemalja, gde će iz pravca Niša leteti ka Pirotu, Zaječaru, Leskovcu,Vranju i Dimitrovgradu. U vazdušnim trkama od 70 do 100 kilometara, piloti će se nadmetati u letelicama koje nemaju motore u periodu od dva i po do četiri sata.

 

Piloti će se nadmetati u letelicama koje nemaju motore u trkama do 100 kilometara / Foto: VSS

– Svaki od pilota prati se satelitski iz štaba takmičenja i u svakom trenutku se zna njegova tačna pozicija. To se prenosi preko sajta „pwca.org“ u realnom vremenu tako da trku prati oko 50. 000 gledalaca. – objašnjavaju iz Saveza.

Obezbeđen satelistki prenos trke u realnom vremenu / Foto: VSS

Putem mreže jednog od mobilnih operatera omogućena je i komunikacija sa pilotima paraglajdera opremljenim „live-tracker“ uređajima koji u sebi imaju SIM kartice.

– Taj uređaj prima signal sa satelita i putem GPRS-a ga šalje na specijalni veb sajt koji prati spasilačka helikopterska ekipa,  a istovremeno se prati i kompletna trka u celome svetu. –  izjavio je direktor takmičenja i generalni sekretar VSS-a, Željko Ovuka.

Sa paraglajderistima „na vezi“ putem „live-tracker“ uređaja / Foto: VSS

Srbiju će na takmičenju predstavljati paraglajderisti Vladimir Bačanin, Srđan Ristanović, Dragan Martinović, Predrag Dudić, Srđan Kesić i Milan Stević. Letovi su planirani svakodnevno u zavisnosti od vremenskih prilika u periodu između 12 i 19 časova, kažu iz Saveza.

Srbiju predstavlja šest pilota / Foto: VSS

Srbija je pored Francuske, Švajcarske, Brazila i Evadora, jedna od pet destinacija na kojoj se u 2017. godini organizuje ovo takmičenje.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

@Nebojsa Navodi u vezi sa taksama na INI su netacni. Iznosite pogresne podatke a sve to o cemu pricate je lako proverljivo. Pozdrav za Alena.

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

E da, kad bi bilo minimum volje... Bojim se da ste u pravu oko nedostatka vizije. Ne slažem se da je Banja Luka u povoljnijem položaju: 1. Sarajevo je daleko veći grad, sa daleko većom dijasporom, brojem turista, poslovnjaka, posebno iz arapskog svijeta... Bitno više potencijalnih putnika gravitira Sarajevu nego Banja Luci. 2. Tuzla je…

16. Aug 2017.Pogledaj

dembelan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Da kad bi bilo minimuma volje da se tako nešto uradi. Aerodrom Mahovljani su žrtva političkog sljepila i to će tako ostati. Ljudi koji su u menadzmentu nemaju apsolutno nikakvu viziju. A Banja Luka je u daleko povoljnijem položaju nego i Sarajevo i Tuzla. Mnogo više ljudi gravitira oko Banja Luke. Mnogo više je bolje…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Ma ne, naravno da ne, bože mili. Ali ova linija povezuje dva velika srpska etnosa. Samim time ona jest etnička linija, egzistencijalno bitna za Republiku Srpsku, te etnička obveza za Republiku Srbiju. Jednako kao što bi to morala biti i linija Zagreb-Mostar. Pritome većina putnika jesu Srbi (poslovnjaci, studenti, radnici, znanastvenici, sportaši, novinari, estrada, obrazovni…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Hvala puno Mladjo. Još nisam ni zagrebao problem BNX. No, kada se jednom odlučim napisati članak o tome bojim se da neću smjeti ne samo doći na taj aerodrom nego ni proći kroz Republiku Srpsku. :-) Ma da, Banja Luka ignorira Banja Luku, to ste dobro rekli, ali to i piše u tekstu. Jasno sam…

16. Aug 2017.Pogledaj