BEG airport status
LYBE 2003:30 Z 240°05KT CAVOK 05/03 Q1025 NOSIG=
Uprkos najavama premijera država dostavila medijima spisak potencijalnih koncesionara „Nikole Tesle“ Blic objavio spisak 27 prijavljenih kompanija u prvoj fazi / Foto: Nemanja Stojanović, Tango Six

Uprkos najavama premijera država dostavila medijima spisak potencijalnih koncesionara „Nikole Tesle“

Iako je na jučerašnjoj konferenciji pri otvaranju „EAP Shared Services“ u Beogradu premijer Aleksandar Vučić izjavio kako imena kompanija neće biti poznata dok ne stignu obavezujuće ponude, današnji Blic, pozivajući se na anonimne izvore, objavio je listu prijavljenih kompanija.

Prema njihovim navodima kompletan spisak po redosledu prijave izgleda ovako:

Incheon Airport (Južna Koreja), Trena Gek Terma Group Athens (Grčka), China National Aero – Tehnology & HNA Airport Group CO LTD Consortium (Kina), MANCHESTER AIRPORT GROUP MANCHESTER (Engleska), AIRPORTS OF REGIONS MANAGEMENT COMPANY JSC (Rusija), JC ICTAS ALTZAPI YATIRIMLARI Ve Isletme (Turska), Mitsubishi Corporation (Japan), Shenzhen Airport Group LTD (Kina), Hubco Netherlands BV – Ferrovial Airports (Holandija i Španija), Meridiam Paris (Francuska), Eiffage SA 3-7 Place De l Europe (Francuska), Zurich Airport International (Švajcarska), Vinci Airports (Francuska), GMR Infrastructure Limited (Indija), Gengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret I Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret (Turska), Societa Perfazioki Esercizi Aeroportuali (Italija), Strabag AG (Austrija), CEE Equitu Partners Varšava (Poljska), Herbert Smith Freehills CIS LLP (Rusija), Fraport AG Frankfurt (Nemačka), J&P – Avax S.A. (Grčka), China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), Egis Airport Operation (Francuska), Jiangsu Nantong Sanjian Construction Group (Kina), Mapainsaat Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turska), Novaport Invest (Rusija), Promova Limited (Kipar).

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

S

Jedini ozbiljni i dobri bi bili Incheon, Zurich, Fraport. To se zna da su firme koje znaju posao. Ovo ostalo Boze sacuvaj kakve su to offshore flrme i konzorcijumi za pranje novca, narocito ova sa Kipra.

Odgovori
B

Ja racunam da ce jedna drzavna kineska kompanija da dobije posao iz sledecih razloga:

1. Oni su jedini spremni da daju veliki novac samo da bi dosli na trziste evrope. Ako na primer Fraport ponudi 350 miliona, kinezi ce ponuditi 360 miliona.

2. Oni imaju ogroman novac i lakse ce ga dati nego neka druga kompanija jer imaju ogroman kapital i jaku drzavu iza sebe koja ovo vidi kao strateski korak.
Vidi te na primeru Zelezare Smederevo!

3. Oni imaju potencijal da sebi sami naprave promet na aerodromu „Nikola Tesla“ jer su kao i njeve avio-linije u drzavnoj svojini a nemaju jos letove do Srbije.
Znaci ako jedna drzavna Kineska kompanija dobije ovaj posao, ona ce uz podrsku vlasnika (drzave Kine) nagovoriti bar jednu kinesku liniju koja je isto u vlasnistvu Kine da uvede let iz Kine do Beograda.
A imaju dosta neiskoristenog potencijala sto se tice turizma. Kineski turisti su uglavnom sve videli u evropi, ali malo su videli Balkan. Pogotovo sve sta je vezano za SFRJ i „Valtera“ bi za njeve turiste bilo interesantno.
Druge kompanije nemaju te mogucnosti jer nisu iz drzava koje imaju toliko stanovnika a i njev potencijal je delimicno iskoristen jer vec postoje linije i od Rusije, Nemacke, itd.

Odgovori
V

Beli,
Verovao ili ne slažem se sa tobom u ovom napisanom.

Samo još da EU nema ništa protiv.

d

Ja i dalje ne mogu da verujem da se bilo ko slaze da se koncesija isplati i uoste sprovede!!!?? Koliko je vec novca ulozeno u sisteme,obnovu i izgradnju do sada i to poklanjamo za koje pare? ? Te price da mi ne umemo pricajte deci za spavanje. Najbolje je drzavu da damo pod koncesiju,posto nju ne ume niko da vodi normalno.

Odgovori
P

@dr, niko nista ne poklanja niti prodaje. Koncesija je ustupanje prava koriscenja po unapred dogovorenim uslovima po kojima koncesionar PLAĆA nadoknadu davaocu koncesije. Inace, koliko smo sposobni da upravljamo javnim sistemima smo poznati i izvan granica ove zemlje. Primer smo dobro organizovanog i domacinski vodjenog javnog sektora.

D

Ja sam zagovornik koncesije. Samo da se aerodrom skloni iz domasaja stranackih „kadrova“. Sa druge strane, mi realno nemamo ni pare ni kadrove da razviju aerodrom.

g

Ozbiljni igrači za ozbiljne poslove. Ima tu jedna kompanija koja ima 540 hiljada zaposlenih. Da, 540.000. =))

Odgovori
g

A udružila se sa drugom, malom, koja ima samo 60.000 zaposlenih. =)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend