BEG airport status
Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona Nastavak širenja, nesmanjivanje uvođenja dodatnog kapaciteta. Sada, još noviji avioni / Foto: Viz er

Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona

Nakon doze pozitivnog šoka koji smo jutros doživeli, kada su Erbas i Boing u samo sat vremena objavili da su uspeli da osiguraju mušterije za preko 600 aviona u vrednosti od 76 milijardi dolara, vreme je da analiziramo šta se to dogodilo.

Kao što sam već pisao pre par dana, „problem“ preterivanja u kapacitetu na Bliskom Istoku zbog indirektne koristi lokalnoj industriji možda i nije problem. Još jednu interesantnu kontradikciju današnjeg dana možemo pronaći u našem dvorištu – niskotarifna avio-kompanija Viz er takođe je deo današnje nimalo niskotarifne porudžbine. Od ukupnog broja aviona Indigo će Viz eru odvojiti 72 A320neo i 74 A321neo letelica.

Budući da je vest sveža, da se tiče i našeg regiona, pozvali smo jednog od direktora Vizera Ovena Džounsa koji nam je detaljnije pojasnio sve segmente porudžbine i implikacije koje će ona imati na naš region:

– Ovo je zapravo nastavak dobrih vesti koje su, ako se sećate, započele sa našom narudžbinom u Parizu pre dve godine za 110 A321neo. Isporuku poslednjeg aviona iz ove narudžbine očekujemo do kraja 2024. godine.

Mi imamo plan za dugoročan razvoj u narednih deset godina i prema tom planu većina letelica iz današnje narudžbine će početi da pristižu u periodu 2025-2026. godine. To će omogućiti dalji rast, snižavanje troškova i kontiuiranu ponudu najnižih cena na tržištu.

321ceo je dokazao uštede operaterima zbog svog kapaciteta. Kada u igru uđu i novi, efikasniji motori… / Foto: Erbas

Na naše pitanje zbog čega baš A321 i A320 sa motorima nove generacije, Džons je odgovorio da za njih više na tržištu ne postoji ni jedna druga opcija. Nakon internih analiza.

– Kada govorimo o razlozima, jednostavno smo zaključili da su A321neo i A320neo najadekvatnije letelice u kontekstu naše želje kako za širenjem, tako i planom nastavka ponude najnižih cena na tržištu.

Kada je u pitanju, na primer, A321ceo, ovaj tip je kod nas počeo da obavlja letove pre dve godine. U planu je da se A321neo pridruži floti početkom 2019., a da isporuka do sada naručenih u totalu bude završena do kraja 2024. godine. Na mreži destinacija na kojoj leti A321ceo do sada imamo konkretne pokazatelje koji iznose 10% uštede u operativnim troškovima ukupno u odnosu na A320ceo i to se posebno pokazuje na visokofrekventnim popunjenim rutama. Tako da je najveći Erbas fokus naših dugoročnih planova.

„Kako ste finansirali današnju kupovinu?“ bilo je naše sledeće pitanje.

– Do danas, dakle trenutni avioni koje letimo, svi su lizovani. Noviji Erbas avioni, A321ceo su nam u leasbacku.  Što se današnjih A321NEO tiče, tu je nešto drugačija situacija jer ćemo sa njima imati više opcija u budućnosti. I stoga za današnju kupovinu još nismo izabrali način finansiranja. To će se dogoditi kako se datumi privih isporuka budu približavali.

Šta danas objavljena narudžbina znači za Srbiju i širi region?

– Zapadni Balkan je veoma važno tržište za nas. Kao što znate mi smo najveća avio-kompanija u Bugarskoj, najveća smo avio-kompanija u Makedoniji, skoro smo se proširili na Tiranu, Prištinu, sve više kapaciteta stavljamo na Sofiju. Razlog zbog kojeg su danas naručeni avioni toliko bitni za nas je ono što donose. A to su značajne uštede na operativnim troškovima po letelici. Taj se efekat spušta na dole ka našim putnicima koji dobijaju najniže moguće cene karata.

Gledano na širem planu, kada posmatramo Jugoistočnu Evropu i Zapadni Balkan, na ovaj način činimo putovanje vazduhom dostupnijim za sve više ljudi. Ponosimo se činjenicom da stimulišemo potražnju na taj način. Nastavićemo da rastemo na Zapadnom Balkanu, nastavićemo da dodajemo još kapaciteta. – rekao je Oven Džouns, direktor korporativnih poslova Viz era za Tango Six.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ко зна можда виз напокон полети од Београда до Подгорице…

Odgovori

Зна ли неко да ми објасни зашто Виз нема линију од Београда до Подгорице. Мислим да би им авиони били попуњени. Поздрав свима

Odgovori
M

Jednostavno,kao avio prevoznik registrovan u Madjarskoj Wizz air ima pravo da leti samo na linijama unutar EU ili na linijama ka EU ili iz EU,ali nema pravo bez tzv.pete slobode (koju izdaju Vlade drzava) i koja se u praksi retko dobija da lete izmedju ili u okviru drzava koje nisu EU (kao sto su u ovom slucaju Srbija i Crna Gora).

Велико Вам хвала на објашњењу.
Поздрав

R

Jel ima linija Budimpesta- Beograd < ?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Fpn-ovac na: Vojni budžet za 2018. povećan za skoro četvrtinu, veliki izdaci za mašine i opremu, nabavke, modernizacije, popravke i remonte

@Militarista Pusti snovi, Rusija ima 3% učešća u GDP-u u izdvajanjima za vojsku i to je žestoko opterećenje njenih finansija. Iako je učestvovala u sukobima u Siriji, i u toj situaciji je povećan budžet na pomenutih 3% GDP-a. Ako bi izdvojili 2.5%, pa mi bi rešili 99% naših problema u nekoliko godina. Poređenje sa hrvatskim…

10. Dec 2017.Pogledaj

AM na: Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku

Čitao sam vest na sajtu poznate domaće TV stanice u stranom vlasništvu. Kao prvo, nisu ni proverili osnovne činjenice jer su objavili pogrešni broj leta. Onda su objavili pogrešnu sliku Airbus a ne ATR aviona. Da su se makar malo potrudili našli bi sliku baš tog incidenta na AVheraldu. Profesionalna priprema vesti bi uključila mapu…

10. Dec 2017.Pogledaj

Sasha na: Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku

Nisam to rekao. Ali me iskreno nije mnogo briga za druge (osim ako ne letim njima bas cesto). Ali za AirSerbia mi je stalo i vise ce imati od nasih kritika nego od pohvala. A btw. u toj AirSerbiji su i nase pare, tako da imamo i vlasnickog udela :-) . I da, u svaki…

10. Dec 2017.Pogledaj

Djape na: Brnabić garantuje: Ugovor i aneksi za koncesiju „Tesle“ biće javni

A novi terminal - novo zaduzenje. Gomila novih kompanija.. sve bi to obezbedila drzava?

10. Dec 2017.Pogledaj