BEG airport status
Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona Nastavak širenja, nesmanjivanje uvođenja dodatnog kapaciteta. Sada, još noviji avioni / Foto: Viz er

Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona

Nakon doze pozitivnog šoka koji smo jutros doživeli, kada su Erbas i Boing u samo sat vremena objavili da su uspeli da osiguraju mušterije za preko 600 aviona u vrednosti od 76 milijardi dolara, vreme je da analiziramo šta se to dogodilo.

Kao što sam već pisao pre par dana, „problem“ preterivanja u kapacitetu na Bliskom Istoku zbog indirektne koristi lokalnoj industriji možda i nije problem. Još jednu interesantnu kontradikciju današnjeg dana možemo pronaći u našem dvorištu – niskotarifna avio-kompanija Viz er takođe je deo današnje nimalo niskotarifne porudžbine. Od ukupnog broja aviona Indigo će Viz eru odvojiti 72 A320neo i 74 A321neo letelica.

Budući da je vest sveža, da se tiče i našeg regiona, pozvali smo jednog od direktora Vizera Ovena Džounsa koji nam je detaljnije pojasnio sve segmente porudžbine i implikacije koje će ona imati na naš region:

– Ovo je zapravo nastavak dobrih vesti koje su, ako se sećate, započele sa našom narudžbinom u Parizu pre dve godine za 110 A321neo. Isporuku poslednjeg aviona iz ove narudžbine očekujemo do kraja 2024. godine.

Mi imamo plan za dugoročan razvoj u narednih deset godina i prema tom planu većina letelica iz današnje narudžbine će početi da pristižu u periodu 2025-2026. godine. To će omogućiti dalji rast, snižavanje troškova i kontiuiranu ponudu najnižih cena na tržištu.

321ceo je dokazao uštede operaterima zbog svog kapaciteta. Kada u igru uđu i novi, efikasniji motori… / Foto: Erbas

Na naše pitanje zbog čega baš A321 i A320 sa motorima nove generacije, Džons je odgovorio da za njih više na tržištu ne postoji ni jedna druga opcija. Nakon internih analiza.

– Kada govorimo o razlozima, jednostavno smo zaključili da su A321neo i A320neo najadekvatnije letelice u kontekstu naše želje kako za širenjem, tako i planom nastavka ponude najnižih cena na tržištu.

Kada je u pitanju, na primer, A321ceo, ovaj tip je kod nas počeo da obavlja letove pre dve godine. U planu je da se A321neo pridruži floti početkom 2019., a da isporuka do sada naručenih u totalu bude završena do kraja 2024. godine. Na mreži destinacija na kojoj leti A321ceo do sada imamo konkretne pokazatelje koji iznose 10% uštede u operativnim troškovima ukupno u odnosu na A320ceo i to se posebno pokazuje na visokofrekventnim popunjenim rutama. Tako da je najveći Erbas fokus naših dugoročnih planova.

„Kako ste finansirali današnju kupovinu?“ bilo je naše sledeće pitanje.

– Do danas, dakle trenutni avioni koje letimo, svi su lizovani. Noviji Erbas avioni, A321ceo su nam u leasbacku.  Što se današnjih A321NEO tiče, tu je nešto drugačija situacija jer ćemo sa njima imati više opcija u budućnosti. I stoga za današnju kupovinu još nismo izabrali način finansiranja. To će se dogoditi kako se datumi privih isporuka budu približavali.

Šta danas objavljena narudžbina znači za Srbiju i širi region?

– Zapadni Balkan je veoma važno tržište za nas. Kao što znate mi smo najveća avio-kompanija u Bugarskoj, najveća smo avio-kompanija u Makedoniji, skoro smo se proširili na Tiranu, Prištinu, sve više kapaciteta stavljamo na Sofiju. Razlog zbog kojeg su danas naručeni avioni toliko bitni za nas je ono što donose. A to su značajne uštede na operativnim troškovima po letelici. Taj se efekat spušta na dole ka našim putnicima koji dobijaju najniže moguće cene karata.

Gledano na širem planu, kada posmatramo Jugoistočnu Evropu i Zapadni Balkan, na ovaj način činimo putovanje vazduhom dostupnijim za sve više ljudi. Ponosimo se činjenicom da stimulišemo potražnju na taj način. Nastavićemo da rastemo na Zapadnom Balkanu, nastavićemo da dodajemo još kapaciteta. – rekao je Oven Džouns, direktor korporativnih poslova Viz era za Tango Six.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ко зна можда виз напокон полети од Београда до Подгорице…

Odgovori

Зна ли неко да ми објасни зашто Виз нема линију од Београда до Подгорице. Мислим да би им авиони били попуњени. Поздрав свима

Odgovori
M

Jednostavno,kao avio prevoznik registrovan u Madjarskoj Wizz air ima pravo da leti samo na linijama unutar EU ili na linijama ka EU ili iz EU,ali nema pravo bez tzv.pete slobode (koju izdaju Vlade drzava) i koja se u praksi retko dobija da lete izmedju ili u okviru drzava koje nisu EU (kao sto su u ovom slucaju Srbija i Crna Gora).

Велико Вам хвала на објашњењу.
Поздрав

R

Jel ima linija Budimpesta- Beograd < ?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj