BEG airport status
Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno U toku pripreme za prevlačenje B727 i Konvera 440 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno

Za najavljenu akciju prevlačenja aviona sa Aerodroma Nikola Tesla u Muzej vazduhoplovstva čekaju se deset dana bez kiše. Firma „Bora Kečić“ preneće B727 i Konver 440 besplatno. U Muzeju su u toku pripreme za prihvatanje ovih letelica, kao i planiranje izrade dela opreme koja će biti korišćena za ovu akciju od sredstava koja su dobrovoljno prikupljena.

Vlasnici trinaest parcela saglasni su da se na njihovim njivama napravi montažna saobraćajnica širine sedam i dužine 650 metara po kojoj će se prevući B727 i Konver. Kako direktor Muzeja, Čedo Milivojević, navodi za Tango Six, novac će vlasnicima biti dat na osnovu proračuna po kojoj bi ceni uništeni rod mogli da prodaju:

– Izračunaćemo koliko se prihoda može dobiti od pšenice koja je uništena u tom delu njiva. Za sada je prikupljeno 140.500 dianara od sedmoro ljudi koji su dobrovoljno uplatili novac za ovu akciju. To će biti potrošeno kako za plaćanje vlasnicima njiva, tako i za izradu nosača i ostale opreme koja je potrebna. –

Prevlačenje aviona izvešće firma „Bora Kečić“.

– Avion ćemo zakačiti sa tri auto dizalice i podići ćemo ga na specijalnu prikolicu koja se razvlači na 55 metara dužine, osiguraćemo ga i obezbediti lancima specijalnim i prevešćemo ga u dužini od otprilike dva kilometra do njegove konačne destinacije – izjavio je pre nekoliko dana za RTS komercijalni direktor firme „Bora Kečić“, Ljubomir Stanojević, i na konstataciju novinara da je dobro što će sve to učiniti besplatno dodao:

– Naravno. –

Prema njegovim rečima, firma ima iskustva u transportu teških mašina, tenkova, ali ne i prevoza aviona, pa će zbog toga  akcija prvobitno biti simulirana na kompjuteru.

U Muzeju kažu da je za prenošenje aviona neophodno da desetak dana vreme bude bez padavina, kao i da shodno prognozi sumnjaju da će to biti u ovom mesecu. U međuvremenu, kažu, ova ustanova kulture se priprema za prihvatanje aviona.

– Na zemljištu koji je pripremila Vojska, tj. 333. inženjeriski bataljnon treba da se izliju plutamenti na koje će avioni da se postave. Biće izlivene betonske ploče za B727 veličine dva puta dva metra (takve dve za glavne noge) i jedna za nosnu nogu. Dubina ploča će biti oko 20-30 cm što bi trebalo da bude dovoljno. Ideja je da ovde izlijemo betonsku ploču sa armaturom jer, primera radi, kod Karavele su stavljene samo betonske ploče i sve je utonulo. B727 težak je oko 40 tona. Za Konver koji je težak oko 11 tona planiramo isto, a An-2 je lagan, oko pet tona, tako da on može da ide na ploču, kao i Daglasi. – objasnio je Darko Mladenović, kustos Muzeja vazduhoplovstva i dodao:

– Za podizanje B727 nam je potrebna čelična šipka od 4 metra dužine – „spreader bar“ da bi avion mogao da se podigne sa tri dizalice. To treba da napravimo, kao i nosače za avione koji će se staviti u prikolicu na kojoj će avion da dođe i da pripremimo zemljište.  Troškovi za pripremu terena i izrada nosača su 180-190 hiljada dinara. U toku je izrada proračuna koliko će koštati „spreader bar“, kao i koliko će se novca dati ljudima preko čijih njiva će proći avioni. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Yr

Svaka čast firmi koja je ponudila besplatan transport. Imaće lepu referencu.

Odgovori
Vl

Da sam ja vlasnik njive ne bi trazio nikakvu kompenzaciju

Odgovori
Pe

Zna li se sta ce biti sa YU-ANP?

Odgovori
С

Хвала власнику фирме која ће о свом трошку да премести б727 баш леп гест, да је више таквих било би нам много боље…поздрав за све

Odgovori
op

U vašem saopštenju o slučaju mogućeg prisluškivanja u Muzeju vazduhoplovstva koji je pokrenut pred Trećim osnovnim javnim tužilaštvom u Beogradu napisali ste da „Direktor Muzeja vazduhoplovstva, Čedo Milivojević, nije želeo da javno govori o ovom slučaju.“ Takav odgovor nije začudio nikoga ko zna da čita i makar malo razmišlja. Zar da javno govori onaj ko je sve to zakuvao da može da snima razgovore i lica koji vode razgovore o njemu i o onima koji su doveli muzej do ovih grana i njega na to mesto?
Komentar koji ste dali navodeći da je dalo Ministarstvo odbrane: „Prema informacijama iz Muzeja vazduhoplovstva – Beograd video nadzor pokriva ulaz u Muzej i biletarnicu i takav je bezbednosna mera i obaveza odgovornog lica.“ i da je „uvođenje video nadzora u skladu sa nadležnostima i saglasno odredbama čl. 87 Zakona o kulturi, a istim zakonom je predviđena kazna za odgovorno lice ukoliko ne preduzme mere da obezbedi stalni nadzor nad pokretnim kulturnim dobrima.“ je neistina.
Naime, član 87 Zakona o kulturi glasi: „Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „službenom glasniku Republike Srbije“, a primenjivaće se istekom roka od šest meseci od dana njegovog stupanja na snagu.
Odredbu koja reguliše da se obezbedi stalni nadzor pokretnih kulturnih dobara ima u svom članu 87 Zakon o kulturnim dobrima. Međutim, taj član ne zahteva video nadzor ulaza u Muzej i biletarnice nego u prvom stavu „stalni nadzor pokretnih kulturnih dobara od strane osposobljenih radnika“. Koliko znamo kulturno dobro nije zaposleni radnik u biletarnici Petar Nedeljković, iako on ima ogromnu vrednost za Muzej vazduhoplovstva i njegov dosadašnji rad, na čije su radno mesto usmerene kamere i gde je postavljen mikrofon.
Drugi stav ovog člana nalaže da se mogu izlagati kulturna dobra „ako su ta kulturna dobra obezbeđena od požara, fizičko hemijskih i bioloških uzročnika oštećenja i neovlašćenog otuđenja u prostorijama gde se stalno čuvaju i izlažu, kao i mestu privremenog izlaganja“. Ovaj član koji je pogrešno naveden da je iz Zakona o kulturi a ne iz Zakona o kulturnim dobrima upravo govori o pravoj nameri lica koje je postavilo kamere i mikrofone na biletarnici na kojoj se tokom radnog vremena nalazi samo Petar Nedeljković, ali i drugi zaposleni u Muzeju koji su pred njim, bar do sada, slobodno govorili privatnim stvarima ali i o problemima iz Muzeja vazduhoplovstva. Na mestu koje snimaju kamere nema ni jednog kulturnog dobra nad kojim bi trebalo imati stalni nadzor zbog požara, fizičko-hemijskih i bioloških uzročnika, neovlaštenog otuđenja i drugog. Da je tako nešto ozbiljno trebalo da se realizuje taj nadzor bi trebao da se vidi na računaru koji se nalazi na toj biletarnici i da ga mogu videti kako prodavac karata, vodiči i dežurni u Muzeju vazduhoplovstva. O tome bi takođe trebalo da budu informisani i procedurama za postupanje obučeni svi zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva. Koliko je zaposlenima poznato ni lice koje je zaduženo za bezbednost u muzeju, a ni lica iz Muzeja JRV, nisu imali pojma o postavljenim kamerama i mikrofonima. Iz svega ovoga može se zaključiti da su kamere i mikrofoni postavljeni protivno svim postojećim zakonima i da je učinjeno krivično delo.

Odgovori
ro

znači kad se digne ograda neće van aerodroma moći ni 737 ni an12 (ako ga muzej ikad dobije nazad), jedino će moći dolaziti helikopteri

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj

Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

26. Nov 2024.Pogledaj