BEG airport status
Započelo premeštanje starih aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ u Muzej vazduhoplovstva Specijalna, "filmska" modifikacija Konvera sledeća odlazi sa mesta na kojem je letelica bila decenijama / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Započelo premeštanje starih aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ u Muzej vazduhoplovstva

Kako Tango Six saznaje, premeštanje aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ nastavljeno je u toku prethodne nedelje i planira se da će sve letelice uskoro fizički preći unutar prostora Muzeja vazduhoplovstva.

Kako smo izvestili u februaru prošle godineDC-3, Lisunov Li-2, Konver i najverovatnije AN-2 više neće biti na „Tesli“.

Kako saznajemo, akcija premeštanja započela je u septembru 2016. pomeranjem prvog aviona. Sa DC-3 skinuta su krila radi njegovog lakšeg prolaska kroz kapiju Jat Tehnike ali je celokupan proces pauziran zbog zimske sezone. Prošle nedelje proces je nastavljen zahvaljujući zaposlenima Jat Tehnike i očekuje se da će DC-3 prvi stići u Muzej.

Procedura premeštanja aviona obuhvata mnogo više od njihovog prevoza. Entuzijazam zaposlenih Jat Tehnike i Muzeja vazduhoplovstva ključan / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Premeštanje Konvera trebalo je da bude obavljeno danas ali je odloženo za par dana iz administrativnih razloga.

Pored navedenih, Boing 727 koji se nalazi iza najvećeg hangara Jat Tehnike će takođe biti prebačen u Muzej vazduhoplovstva koji je prošle nedelje promenio vlasničku strukturu.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Pohvalno. Zaista pohvalno.

Odgovori
r

mogla bi sad vojska, kad je formalno vlasnik MVB-a, dati an26, mil mi24, yak40 i još koji pvo sustav, da upotpuni kolekciju,

„Vojska Srbije kmalu dala na dražbo še letala J-22 orao, Jak-40 in An-26.“ http://www.obramba.com/novice/srbija-bo-prodajala-tudi-viske-vojaskih-letal/

Odgovori
L

Slažem se i mislim da će se to i dogoditi,mada je već nagomilano tehnike koja odavno čeka da bude izložena.U svakom slučaju,saznaćemo na vreme.
Prispevek,na katerega se sklicuješ je preveč star da bi ga resno jemali v tem primeru.Tudi nekatere številke v prispevku ne držijo,avtor se je malo zmotil ali pa je dobil napačne informacije.Pozdrav…

S

I sta ces desiti kad ih prebace iz jednog dvorista u drugo?
Nista,tj propadanje,kao i oni aparati iza velikog hangara
Bruka

Odgovori
L

slazem se, u pravu si

1

Jos kad bi mogli da zastitimo avione van zgrade muzeja od vremenskih uticaja, bilo bi odlicno…

Odgovori

Pozadina svega je to da ANT ulazi u 4-tu fazu obezbedjivanja aerodromskog perimetra sto podrazumeva podizanje nove ograde ciji ce betonski parapet biti vecim delom pod zemljom i delom iznad. Tu ogradu vise nece biti moguce spustiti kako bi bilo sta napustilo aerodrom. Ono sto ostane na aerodromu ostace zauvek nedostupno za Muzej. Problematika prebacivanja B727 i Konvera je u tome sto je njihov razmah krila 30+ metara i nece postojati mogucnost prebacivanja aviona u Muzej. Neznam ko je bio izvor za tekst na portalu, ali informacija da je planirano za petak prebacivanje Konvera je potpuna dezinformacija, planirali smo da prebacimo krila YU-ABI koja smo u Novembru demontirali, kako bi na platformi JAT Tehnike na kojoj se nalazi i 727 oslobodili mesto za prebacivanje Lisunova koga sledeceg planiramo da demontiramo, po istom principu kao i DC-3 i zatim ih putem prevucemo do Muzeja. 727 i Konver moraju ici preko njiva, ali tek nakon trasiranja saobracajnice pomocu valjaka, 727 podseticu ima 35 tona bez motora. Ako se ta trasa napravi postoji mogucnost prebacivanja i Konvera i 727, ali i nadam se 737 i jos nekih manjih aviona generalne avijacije… Ukoliko se trasa ne napravi, zakljucke izvedite sami… U celom ovom poduhvatu Muzej je prakticno sam, Rok je 60 dana…
JAT tehnika i ANT pomazu u okviru svojih mogucnosti i u meri u kojoj to ne remeti njihovo poslovanje i ovim putem im se zahvaljujem na pomoci. Do sada je ANT obecao spustanje ograde kada dodje vreme za prevlacenje, obezbedili su nam dozvole za ulazak u krug ANT i pomogli u Novembru u izvlacenju DC-3 do JAT Tehnike, imamo i nacelno njihovo obecanje da ce pruziti i drugu pomoc u skladu sa njihovim mogucnostima. JAT Tehnika nam je omogucila prostor iza velikog hangara gde se nalazi i 727 za rasklapanje aviona, pomogla u prevlacenju DC-3 i pruza nam logisticku podrsku sa svojim traktorom za vucu aviona kao i dozvoli da koristimo njihov prikljucak za struju za rad na avionima i koriscenje njihove pokretne dizalice, naravno tu je i obecanje da ce pruziti i drugu pomoc u skladu sa njihovim mogucnostima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pedja na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Alene, Pre svega cestitke na tekstu i na novo izgradjenom terminalu. Ocigledno je da je sa estetske strane novi terminal veliki korak napred ali dok sam citao vas tekst ja sam stekao utisak da sto se funkcionalnosti tice taj korak i nije toliko veliki, cak sta vise mozda je negde i korak unazad. Napravili ste…

29. Mar 2017.Pogledaj

Zeljko na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Zašto Air Serbia A330 jučer na novoj zgradi ZAG nije pristao na avio most?

29. Mar 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Ma to sa migovima je puno pretjerana priča: 1. Sve je to stvar procedura koje dogovaraju MORH i ZAIC. Nije Zagreb jedini aerodrom koji ima ratno zrakoplovstvo paralelno na istim pistama. Ako to može Frankfurt, sa velikim brojem ratnih aviona, onda to svakako može i Zagreb sa tih par migova. 2. To se neće dešavati…

29. Mar 2017.Pogledaj

Gomi na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

@SF ja postujem sta gospodin Peruni pise u svojim komentarima o avionu JL9, zato sam dosta procitao o istom aparatu i mogu reci da mi se svidja kad je u pitanju avion/cena, ali nisam siguran da postoji volja za nabavku istog i ja to postujem. Jednostavno nisam strucan da donosim ovako kompleksne odluke, bogu hvala,…

29. Mar 2017.Pogledaj

Maxim na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Trebalo bi biti brže ako MIG-ovi ne presjeku put busevima :-) Slažem se da je malo prerano za neke ozbiljnije analize, ali ce biti zanimljivo pratiti razvoj aerodroma i CA. Naime siguran sam da koncesionar ima velika ocekivanja, a pitanje je da li ce CA moci pratiti te ambicije ili ce biti lagano istiskivana. U…

29. Mar 2017.Pogledaj