BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Muzej vazduhoplovstva prešao u državno vlasništvo Preneta osnivačka prava na Republiku Srbiji / Foto: Ministarstvo odbrane

Muzej vazduhoplovstva prešao u državno vlasništvo

Ugovor o prenosu osnivačkih prava i obaveza Muzeja vazduhoplovstva-Beograd na Republiku Srbiju potpisan je Velikoj ratnoj sali Starog Generalštaba.

Ugovor je, u ime Vlade Republike Srbije,  potpisao ministar odbrane, Zoran Đorđević sa ovlašćenim predstavnicima registrovanih osnivača nekadašnjeg Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva, a danas Muzeja vazduhoplovstva-Beograd, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Reč je o predstavnicima kompanije Er Srbija (Air Serbia), Aerodroma „Nikola Tesla“, „Utve – Avioindustrije Pančevo“, „Prve petoletke“ Trstenik- namenske, „Teleoptik -žiroskopa“ Zemun, „Kluz padobrana“, Društva za usluge u aviosaobraćaju „Aviogeneks“  i Vazduhoplovnog saveza Srbije.

Podsetimo, prenos osnivačkih prava bilo je jedno od glavnih problema u protklih godinu i po dana o čemu je Tango Six detaljo izveštavao.

Naime, Ministarstvo odbrane preuzelo je upravljanje nad ovom ustanovom kulture na osnovu odluke Vlade Srbije ali bez saglasnosti firmi i institucija koja poseduju osnivačka prava. Iako je tadašnji ministar odbrane, Bratislav Gašić, izjavio da su osnivačka prava preneta na državu, dokumentacija do koje je Tango Six došao pokazala je da država tada nije bila vlasnik ove ustanove kulture, te da je odluka Vlade upitna.

U prilog tome govori i postupanje Privrednog suda koji je mesecima odbijao da direktorima (ukupno trojici) omogući da praktično obavljaju tu funkciju zbog čega su zaposlenima nekoliko meseci kasnile plate.

Početak razrešenja problema vlasništva za naš portal najavio je i sadašnji direktor MVB-a, Čedo Milivojević, prošlog septembra – tačno na godišnjicu vojnog rukovođenja ovom ustanovom kulture.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

R

Četiri godine od pokretanja inicijative da Muzej vazduhoplovstva pređe pod upravu Države Srbije, i posle pune dve godine pravnog haosa, čovek bi očekivao da će osnivači prosto isijavati zadovoljstvo, sada kada su konačno potpisali Ugovor. Međutim, kada se pogledaju fotografije i snimak stiče se suprotan utisak. Zbilja bi bilo važno za javnost da se objavi sadržaj potpisanog dokumenta. Samo tako će razni nevernim Tomama biti zapušena usta.

Odgovori
R

Ne razumem kako je to Muzej vazduhoplovstva Beograd kao civilna ustanova (bar tako je ranije pisano) presao u drzavno vlasnistvo time sto je Ministarstvo odbrane preuzelo (legalizovalo) upravljanje njime? Zar nije Ministarstvo kulture trebalo to da uradi?

Odgovori
S

To je dobro što je država preuzala prava od osnivača, ali to znači preuzimanje obaveza finansiranja. Onda će po veličini osnivačkog uloga, kada se sve sabere, budžet MJV će da bude MAŠALA KAPITAL. Sve onda ima smisla. Osnivači nisu godinama plaćali svoje obaveze a sada država može sve to lepo da isplati i nastavi sa finansiranjem za normalan rad MJV.

Odgovori
K

Beli ajde podeli sa nama tvoja saznanja. Ovako samo nagađamo šta će se desiti. Ajde da se i mi malo radujemo sa tobom, i da se zverski zagledamo u svetlu budućnost.

Odgovori
B

@Kornjača Rade

Nemam ja nikakva saznanja, nego posmatram situaciju hladne glave i bez emocija.

Čitajte moje postove pa će te videti da ne nasedam na provokacije. I vaše pitanje je cinjično, ali opet vam ozbiljno odgovaram. A vi mislite šta hoćete.

Svako je sam odgovoran za svoju budućnost.

D

Da li to znači da na mesto direktora dolazi neko kompetentan da me kažem pristokan i pametan?
Sramota je da se vojni otpad više gura na čelo Muzeja. Sada kad je Muzej došao pod državnu kapu i budžet RS, treba da se odreši kesa kao i za druge muzeje i postavi sat ispred Muzeja.Pa za godinu dana da zablista.

Odgovori
S

Pa ti bi da neko ko je ne proveren i bez putera na glavi dođe na čelo takve kuće.
Kao da je bitno ima li veze sa vazduplohovstvom ili da li ima neka druga interesovanja i hobije važno je da radi u interesu… Koga već treba. Pristojan? Pametan? Pošten? Šta je, tu je, kupiš na kilo đuture i to ti je kume. Reklamacije se ne priznaju. Ajde glumiš naivca ko da nikada nisi bio na SPC-u.

i

Ja sam bio u jako puno vazduhoplovnih muzeja sirom sveta , nekih koji su veci, bolje sredjeni a neki sa izuzetnim eksponatima ali ne bas izlozeni kako zasluzuju. U Surcinskom muzeju mi se uvek dopadalo to sto je zgrada bila namenski napravljena i da je kolekcija predstavljala jednu celinu lepo hronoloski izlozenu. Ono sto me zadnjih godina uzasno nervirala je bila ta vidljiva nebriga oko svega. One raspadnute plocice na ulazu , razbijena stakla, kile prasine po eksponatima. Plus iako blizu terminalima potpuna nemogucnost da se ode peske do njega posto nema pesacke staze. A poneko bi sigurno i dok ceka neki let prosetao i posetio muzej. Dobro je sto ce biti jedan „gazda“ ali sumnjam da nam predstoji procvat muzeja, prosto kad se zagrebe bilo koji segment naseg drustva ispod se naidje na trulez. Neznam zasto bi u muzeju bilo drugacije, cisto mesto za uhlebljivanje stranackih kadrova itd.
Beli vas optimizam je za pohvalu, mada ruku na srce zaista ponekad zvuci botovski, i voleo bi da ste u pravu ali nazalost svakodnevnica vas demantuje.

Odgovori
B

@ivan

1. Ne interesuje me što zvučim kao bot. Problem je kod vas da vam se svako čini bot koji kaze nešto pozitivno.
Izvinite ali meni se ne pljuje!

2. Ja imam svoj stav oko toga šta bi kako trebalo. A vlada upravo sve tako radi kako ja to zamišljam!

3. Koja svakodnevnica? Svakodnevno mozda čitate i čujete gluposti za koje nemate dokaze i na to se palite.

Pre 2-3 sedmice sam bio u Kruševcu sa drugom iz tog grada. I vozili smo se prema Kraljevu dok su mi njegova braća pričali što šta o Gašiću. Kad sam ih pitao ko im je to i to rekao i dali oni znaju nekoga ko bi to mogao dokazati, nisu imali odgovor. Kasnije se ispostavilo da je neki tip koga neznaju nešto pisao na Facebook.

Nije loša financijska situacija pojedinca dokaz za ništa. I neće se to još neko vreme promeniti.
Ali du svi makroekonomski pokazatelji pozitivni šta je znak da se ide u dobrom pravcu!

B

Konacno je i to reseno!

Sad bi bilo dobro da drzava ulozi u obnovu ovog muzea kao sto to radi sa drugim u Beogradu, da bi privukla vise turista.

Stvarno je steta sto je ovaj muzej godinama iza nas propadao a ima eksponate koji svedoce o ralnim ratnim-vazduhoplovnim zbivanjima kao sto je agresija NATOa. Tako nesto malo koji muzej moze da ponudi.
Sruseni Predator, delovi F-117 i drugih letelica NATOa, a i nasih letelica bice vrlo interesantni za strane turiste iz Kine i Rusije a i iz NATO-Zemalja.

Odgovori
r

predator, kao i djelovi f-117 su interesantni, ali još zanimljivi je g-50, fw190, itd

s

Bolje je po nekima da se država ne meša.
Neka privatnici rasprodaju sve.
„Privatni“ muzej se finasirao od prodaje eksponata.

B

@miki

nema potrebe da me nazivate „debilnim botom“.
Drzava upravo radi na renoviranju i novom otvaranju ta dva muzeja. Mozda mislis na neku drugu drzavu od pre 2012?!?!

@slobo

U savremenim drzavama postoje dve varijante za resenje drzavnih i drustvenih kompanija.
Strateska preduzeca iz elektroprivrede, rudarstva, zeleznickog saobracaja, kulturne ustanove itd. trebaju da ostanu pod drzavnom upravom.
Sva druga preduzeca trebaju biti privatizovana.

Kulturna bastina se ne daje privatniku osim ako postoji neki poseban razlog. To zavisi cesto od sadrzaja kulturne ustanove.

D

Beli – a aerodrom nije stratesko preduzece u savremenoj drzavi ??? Hohohohohoo
Slazem se rade na renoviranju ona dva muzeja – po principu :da izgradimo da se ugradimo i tako vec evo 5 god… al nema veze cekacemo mi jos 50 ako treba , da vidimo rezultate …

B

@Drago

Aerodrom NT se daje na koncesiju za 25 godina a NE PRODAJE se! Posle 25 godina ga opet preuzima drzava!

Odkud vam to da se ova dva muzeja 5 godina renoviraju? Vlada je tek pretprošle godine odlučila da se to radi i odobrila novac za to.

Naćete trebati toliko čekati!

D

Beli- Malo fokusiranja dok citate moj komentar GDE SAM POMENUO PRODAJU ????
Ja sam se na vas fokusirao vi govorite o privatizaciji » Sva druga preduzeca trebaju biti privatizovana.»
Dakle sta je koncesija i zasto je regulisana zakonom javno-privatnom partnerstvu i koncesijama , sta li je ono privatno ??? :D
Evo i izvod iz istog » 3. Koncesija
3.1. Pojam
Član 10

Koncesija, u smislu ovog zakona, jeste ugovorno ili institucionalno JPP sa elementima koncesije u kome je javnim ugovorom uređeno komercijalno korišćenje prirodnog bogatstva, dobra u opštoj upotrebi koja su u javnoj svojini, odnosno dobra u svojini javnog tela ili obavljanja delatnosti od opšteg interesa, koje javni partner ustupa privatnom partneru, na određeno vreme
Hitna rekonstrukcija Narodnog muzeja pocela je 2003 dakle 9 god. oni 5.ovi pa bar sto se brige o muzejima tice da stavljamo znak jednakosti kao i izmedju koncesije i privatizacije .

B

@Drago

Procitaj ti malo bolje sta si napisao i sta sam ti ja odgovorio:

Ja pisem da se strateska prduzeca ne prodaju kao EPS, itd.

A ti na to odgovaras: „Beli – a aerodrom nije stratesko preduzece u savremenoj drzavi ???“
…to jeste, hteo si reci da je ANT stratesko preduzece i da se zbog toga netreba privatizovati.

A ja ti na to pisem da se ovde ne radi o privatizaciji nego koncesiji.
Za meine privatizacija znaci da se kompanija ZA UVEK preda privatniku a ne na ograniceno vreme!

D

TOOOO BELI !!! To sam hteo da cujem – A ja ti na to pisem da se ovde ne radi o privatizaciji nego koncesiji.
Definitivno se niste kvalifikovali za nastavak ove konverzacije , pozdrav uzivajte u svom politickom trabunjanju i malo manje gusite ovaj vazduhoplovni portal istim …
P.S Vidim u jednom donjem komentaru pominjete makroekonomske pokazatelje na neke sam vam ukazao u tekstu autorke Dine od 15. feb ali ne dobih odgovore narodski receno “maca pojela jezik“ …

B

@Drago

Bravo Drago!!!

Sa ovim si dokazao da si kvalifikovan za ovu konverzaciju.

Vi kao da se takmičete za nešto pa ste kao pobedili u nečemu?! …bar tako mislite.

:-)

B

@Drago

Razumeo sam vas Drago!

Vi kao da se takmičete, pa sad ste kao nešto pametno rekli!?

Bravo Drago!!!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend