Dok je strateška lista želja Ministarstva odbrane i Vojske Srbije i dalje orijentisana na dugoročne pregovore o PVO sistemima i donaciji oklopnih sredstava za kopnenu vojsku, Rusiju zapravo zanimaju samo Avio-služba Vlade i Er Srbija.
Kada se ovoj listi već poznatih mogućih dilova doda i novogodišnje iznenađenje u vidu eventualne nabavke još šest novih transportnih helikoptera Mi-17 (prema nekim glasinama ponovo bez dugog čekanja na isporuku), dva srpska civilna klijenta su jedini poslovi za koje se ruski proizvođači vazduhoplova zaista bore i od kojih nešto mogu i da zarade.
Kada je Vučić poslednji put obišao neke avione blizu Moskve oni su se kasnije našli u Srbiji. Ovome se sigurno nadaju iz UAC-a i posebno Suhoja te su juče, poslednjeg dana posete predsednika Srbije, organizovali obilazak Superjeta 100 na moskovskom aerodromu Vnukovo.
Kako Tango Six saznaje Vučić je obišao tri letelice koje je Suhoj doleteo na Vnukovo za ovu priliku. U pitanju su VIP verzija („Sukhoi Business Jet“) koja službuje u predsedničkoj floti, zatim još jedan „Sukhoi Business Jet“ ali u MEDAVAC konfiguraciji u službi EMERCOM-a/MČS-a (Ministarstva za vanredne situacije Ruske Federacije) kao i jedan SSJ100 u putničkoj konfiguraciji, vlasništvo avio-kompanije Gazpromavia.
Kako takođe saznajemo, aktivnosti konzorcijuma Superjet International koji predvodi Suhoj (deo UAC-a) u pogledu prodaje VIP opremljenog Superjeta 100 Avio-službi Vlade Srbije traju već mesecima. Rusko-italijanska kompanija (u kojoj je italijanski Leonardo 2016. godine smanjio udeo na samo 10%) želi da proda „Sukhoi Business Jet“ kao zamenu za stariji Falkon 50 sa kojim je državna delegacija Srbije i doletela na danas završenu posetu Putinu.
Kako smo ranije preneli, Dmitri Rogozin je već pokušao da predloži Srbiji neku vrstu centra za opremanje enterijera modifikovanih VIP letelica.
Pored željene prodaje jednog VIP primerka SSJ-a 100 državi, Suhoj takođe već skoro dve godine pokušava da ubedi i Er Srbiju da iznajmi ovu letelicu u putničkoj verziji. Pored najavljenog uspeha sa slovenačkim nacionalnim avio-prevoznikom (što je Tango Six detaljnije analizirao) Er Srbija ali i Kroacija Erlajnz ostaju najozbiljnije mete Suhoja u regiji.
Dragan Bg
Odlican tekst kao i uvek od g.Vojinovica.
Ali msm da nece biti u potpunosti tacan. Po mom skromnom misljenju bice i jare i pare.
Keep on T6.
Dragan
Imenjace koji ste Vi BOOOOOOOT.
Dragan Dubonjac
Ima jedna opisna imenica za „BOT“ samo nije kulturno da se ovde pominje !
Nije mi jasno zasto Kolumnisti portala T6 toliko omalovazavaju Proizvode ovog Tipa a koji su poreklom iz Rusije ?
I nije tacno da se ove letelice ne prodaju na EU trzistu … malo bolje istrazite iznenadice te se kad nadjete jednu Aviokompaniju iz Britanije koja leti na ovoj letelici !!!!
Mrgud
не тај Сухој, Вучићу…Су-30!!!
:D
Kvoc
XaxaxaxaXXL
MadPal
Grohotom se smijem :)
Ел Маестро
Хаха, ма што Су-30, може и Су-35 хаха,ал би то било боом хаха…
Boban
samo se ti zezaj, bice posle su-100, to je 3.3x bolje od su-30 :)
Dragan Dragan
U svakom slučaju Er Serbia nema rešenje izmedju ATR 72 i A 319. Ako se ekonomiše poslovanjem to je neophodno ali oni za sada lakše otpuštaju zaposlene. Ali koliko su do sada objavljivali svoje planove oni i ne razmišljaju o avionu koji bi rešio ovu prazninu u floti, što je u starom JAT-u bio DC9-32. Da li vlada treba da ima novi avion, u svakom slučaju treba. Ali treba razmišljati i o avionu kod koga je moguća konverzija iz putničkog u teretni i obratno ako država misli da oživi Kraljevo i Ponikve, pa da vozimo maline, višnje, jagnjetinu ali i čartere sa turistima za naše banje. Možda bi kod rusa bolje rešenje bio AN-148 iz Voronježa a i on ima VIP verziju, jeftinije a mogao bi da ima i dvostruku ulogu. Stara juga je imala dva AN 12 koja su formalno pripadala JNA ali su vozili iz Niša za Englesku televizore i slično, a kada je trebalo Titu da se prebaci logistika, automobile i slično onda su i to radili…
Golub
G. Šćuric je već lepo pisao na ovu temu i, kao što je i rekao, najveći problem sa istočnim avionima će biti podrška. S jedne strane, zaista bih voleo da viđam na nebu nešto što nije Boing ili Erbas, ali da li bi to bio kamen oko vrata za AS koja i ovako ne stoji dobro ili ne, teško je reći. Kada bismo mogli da izdejstvujemo dobru cenu, kakvu-takvu garanciju podrške (što bi moglo da se olakša ako bismo postali regionalni servisni centar), onda bi valjda vredelo sesti i napraviti proračune isplativosti.
Međutim, to što je Putin pokazao Aleku kako Rusi dave džukce, nekako mi ne uliva poverenje da bismo se dobro iscenjkali :)
Miodrag
Štrukle nisu u ponudi. Minus za gospodina Šćurica :-).
MedaDraz
Momenat u kome Rusi dave džukca je predivno simboličan – njemu su svakako rekli da ga neće izvaditi tako brzo ukoliko bude počeo da igra bilo šta drugo sem kazačoka! Pored toga, strpaće ga u posudu iste zapremine!
Alen Šćuric Purger
Evo Miodrag upravo ih žena sprema. Pa naletite ako vam se jedu. Štrukle su sastavni dio moja prehrane, pa jesam purgerčina ili ne? Stoga, naravno da su u ponudi!!!!!
Vladimir
Kokice i Pivo.
Celer i Šargarepa.
Čvarci i Slanina.
Izbor je ličan i slobodan.
Beduin
Opcija C
Hvala
Alen Šćuric Purger
Jenjetina i luk!
Sarajevski čevap i opet luk!
Gumanska pljeskavica sa ajvarom!
Buncek sa zeljem!
Krvavice sa restanim krumpirom!
Hobotnica ispod peke!
Karađorđeva šnicla i šopska salata!
Štajerska zaseka na kukuruznom kruhu!
Štipske pastrmajlije sa ljutom svježom paprikom!
Njeguški pršut sa sirom iz uja!
Hercegovački uštipci sa Užičkim kajmakom!
Kakve božje kokice…
126LAE-Delta
Joj, Alene, potekla mi voda na usta…
David
@Purger
Najbolji izbor dana , meseca i godine !
Svaka ti je kao Njegoševa Alene.
Bravo za comment.
Beduin
I meni….
Srecom, ima jedno pivo s mojim imenom u Dubaiu sutra rano ujutro……a sljedecih 15 dana bi stvarno mogao Alenovim redosljedom 🍻
David
@Purger
…
Dodao bih zagorske štrukle sa sirom.
@Beduin
Have a nice flight !
Alen Šćuric Purger
Ma dodo bi ja još 200 stvati na spisak, ali reko, da ne pretjeram… :-)
Robi
Alene,
Moze li uz ove moje hercegovacke ustipke sir iz mjeha?????
Alen Šćuric Purger
O da. Sir iz mišine uz uštipke ide sam tako.
Alen Šćuric Purger
Davide, naravno. Imao bi se još svašta nešto dodat. Kad već spominjete moje lokalne specijalitete:
Predjela:
– čvarci sa lukom
– sušena šunka (ne pršut nego ona mekša, vlažnija)
– budžola
– sušena rebrica
– špek
– sušena kobasice od veprovine
– prezvušt (tlačenica, švrgla) sa malo octa,
– haldetina
– friški kravlji sir s vrhnjem (od tete Štefice sa Gajničkog placa gdje mi žena čeka i po 20 minuta da ga uspije kupit),
– polumekani kravlji sir sa vlascem
– dimljeni sir sa paprikom
Juhe:
– zagorska juha (sa gljivama, špekom i krumpirom)
– juha od gljiva
– juha od buća
– govedska juha sa jetricama, želucima i srcima
– juha od kopriva sa jajima
– prežgana juha (zaprška + začini + paradajz + zakuh od jaja)
Topla predjela:
– kramflerletki (krpice sa zeljem),
– žganci (palenta) sa vrhnjem ili mlijekom
– žganci sa masti i čvarcima
– krumpirove pole, obavezno netom prije uzimanja namazati sa putrom i jesti sa špekom
– bukovače na žaru
– sunčanice sa žara
– jaja sa mozgom
– cvrtje (jaja sa brašnom i mlijekom)
– kram-pogačice (pogača sa čvarcima)
– zlevka
– govedina sa hrenom
Čušpajzi i složenci:
– grah sa rebricama
– pašta-fažol (grah sa tjestom)
– grah sa zeljem
– grah sa repom
– ričet-grah
– tenfani grah sa špekom
– špek-fileki (tripice, škembići)
– mahune na čušpajz (varivo)
– čušpajz od gljiva (vrganji, lisičke, bukovače, šampinjoni…)
– buče sa pire krumpirom
– špinat sa pire krumpirom i jajima
– apšmalcane mahune
– plučeca na kiselo
– seljački složenac (red suhog mesa, red zelja, red špeka, pa se sve to tri sata kuha)
– kotlovina (a za nju sam ja doktor znanosti)
– sarma
– punjena paprika
– srneći gulaš sa knedlima
– goveđi gulaš sa krumpirom
– kuhani ili pečeni buncek (koljenica) sa zeljem
– pečena jetrica
– srca na saft
Jela od mesa:
– odojak sa žara
– janjetina s lukom
– vol sa žara
– samoborski šnicli
– zagrebački odrezak
– rolice od puretine
– pohana piletina
– pohana teletina (zednje dvoje se obavezno nosilo na izlete ili putovanja u onoj srebrnoj ili zlatnoj metalnoj kutiji)
– teletina ispod peke sa krumpirom, mrkvom, lukom i paprikom
– šunka zapečena u kruhu
– punjena patka
– purica s mlincima
– faširanci
– krvavice sa restanim krumpirom i špekom
– pečenice sa kiselim zeljem,
Salate:
– grah salata sa bućinim uljem
– salata od mahuna
– krumpir salata sa lukom
– francuska salata (koja ne postoji u Francukoj)
– matovilac salata
– radič salata
– goveđa salata
– salata od jaja sa lukom
– krastavci sa vrhnjem
Prilozi:
– žličnjaci
– mlinci
– restani krumpir sa špekom
– rizi-bizi
– knedli sa jetricama
Deserti:
– rezanci sa makom ili orasima
– cvičiknedli (knedli sa šljivama) sa šećerom i prezlima
– orehnjača
– makovnjača
– štrudl od jabuke sa štaub šećerom
– štrudla od višanja
– sirnica (štrudla od sira)
– bučnica (štrudla od buče + sir)
– pita od jabuka (tjesto je slično biskvitu, a ne ko kod štrudle)
– gibanica sa makom, orasima i sirom
– paprenjaci
– čupavci (biskvit obložen čokoladom i posut kokosom)
– Vincekove kremšnite (sa malo šlaga na vrhu i tankom koricom od čokolade)
– Bajadere
– palačinke sa domaćim pekmezom od šljiva
– u rolu zapečene palačinke sa sirom
– štrukle zapečene
– štrukle kuhane – slane, slatke, sa prezlima
– krafne sa pekmezom
– piroške sa sirom
P.S.
Štrukli i ne mogu biti drugačiji nego sa sirom.
zamalo letac
rusi su kogicni, ako kupujete Mig-ove kupite i putnicke avione, SSJ je bio projekat Suhoja i Alenie, ali se italijani povlace iz posla, a tu su putnicki Tu-204/214 ali mi uzimamo Erbasove, svi znamo почему
Gazda Topuzic
Dal da kupim BMW 720i ili mecu 520a? I opet se javlja onaj problem stari…….
https://youtu.be/WRIW7zOFC0c
RISVRBAS
…………ne umem da procenim koji je lepsi… eee zivote, lutalico……..
SaM 146
Ako Bugarska može da ima Falcon 2000S i A319 što i mi ne bi moglii da imamo SSJ kao predsednički avion. Svi zapeli skupo pa skupo, a drndaju se u onom demode Falconu i brukaju državu kad se negde pokvari. SSJ ne mora da ima zlatne nužnike i grejače za međunožje mogu ga konfigurisati u dve klase ko običan putnički. I naravno avion bi se mogao koristiti i za medicinski transport kod masovnih povređivanja, repatrijaciju, prevoz mirovnjaka, prevoz sportista na sportska takmičenja…
Beli
@SaM 146
Ja bih upravo tako nesto planirao.
2 aviona koja bi preuzelo ministarstvo odbrane koja se mogu brzo pretvoriti za medicinske prevoze ili prevoz mirovnjaka a koja mogu koristiti i predsednik ili premijer.
To bi opravdalo i nabavku novih aviona i podiglo transportne mogucnosti vojske.
Mikica
Nije vam dosta finansiranja er srbije nego bi ste i to. Pa kupite to drzavi od svojih para.
Beli
@Mikica
Nema smisla da otvaramo opet priču o AS.
To šta pišeš jednostavno nije istina.
Da ne bi ugovora sa Etihadom, ne bi aerodrom NT ovako dobro poslovao a mi nebi imali nacionalnu kompaniju. A da ne pričam o marketingu za Srbiju i malom i srednjim dobavljačima koji od toga profitiraju.
Прле
Правилни ток мисли.
Осим тога, предвидети додатне резервоаре за случај дужег лета а мањег броја путника.
Уједно оставити могућност ремоторизације ако Русија коначно крену да праве дефорсиране ПД-14
SaM 146
Trenutnog predsednika ne volim ali kada vidim kako ga kreativno kritikuju manje mi je krivo sto je na vlasti. Juna 2016 su nastradali slovački turisti kod Niša i po lakše povređene je 12 sati posle udesa došao Tu-154 slovačke Vlade, a par dana kasnije su poslali novi A319CJ po teže povređene i nastradale. Tužna ali i lepa scena kojoj sam prisustvovao a nisam mogao da se ne zapitam da li bi i koga i šta moja država poslala da se nađem u istoj situaciji kao ti nesrećni slovaci. E o tome pričam kada mislim na predsednički državni avijona, a ne o ASL, subvencijma, Vučiću i SNS-u…
Shone
eto vidis slovaci po turiste poslali avion a mi im izgradili novu kliniku u Nisu kada se sledeci put unakaze na nasoj kaldrmi…ko je ovde ludji? Malo karikiram. Avion ili klinika ili mozda bolji autoput? Citava ta poseta Rusiji je pomalo cudna, u medijima najavljivano pompezno (duzina pregovora) a malo o rezultatima stim da je naglaseno da je Putin dva puta vracao Vucica na pregovore ili na dodatne dogovore, svakako se malo prica u medijima. Cinjenica je da cemo polovinom 2018 dobiti donaciju 2 transporetera najverovatnije An 26. Verovatno za mirovne operacije. UNIFIL. Putin je povukao ili povlaci svoje trupe is Sirije jer je obavio posao a i ocekuje eskalaciju sukoba u regionu. Mi smo tamo u blizini sa spancima. Pretpostavljam da je pokazivanje suhoja medevac varijante Vucicu preporuka sta ga ceka i sta mu treba ako se upusti u avanturu na bliskom istoku. Vip pokusavaju da mu uvale mada je falkon keva. Onaj putnicki mi je enigma mada imam utisak da cemo brzo da saznamo, da se ne ponavljam. A sto su pred njim davili ono kuce, mene prosto plasi sta ce ovom da padne na pamet kada se vrati. Jadna kera, em ga dave em kada su ga vadili prvo sto je video je Vucic….sta ti je pasiji zivot…..
Drug traser
@Beli
Esam reko da si bot…
Beli
@Drug traser
Još malo pa ću sam povjerovati da sam bot…
Ali ne znam šta da ti kazem… Migovi stigli i pregovara se o dodatnim sa BLR, H145M naručeni, Mi-17 stigli i dodatni dolaze, Orlovi na remontu i upadljivo su aktivniji nego pre 2012/2014, izgleda da će i 2 An-26 dodatno doći, ANT posluje odlično, Niški aerodrom preko 300.000 putnika, AS leti za New York sa A330, itd., itd.
Sve ovo šta sam naveo dešava se u periodu 2016-2019. Znači u roku od samo 3 godine.
Da, Izgleda da sam ja stvarno bot ;-)
Beduin
Abyss iz ’89.
Mislim na scenu kad stakore potpe u tekucinu zasicenu kisikom.
Dakle, Ruje pocele Hollywood kopirat u sluzbene svrhe
Samo, stvarno, cemu?
Drug traser
@Beli
Jasta more!
Cega se pametan stidi, time se budala ponosi….jos spinuje ko neki uspeh……
Drago
Jako zanimljivo za avio-sluzbu vlade , ali cenim da bi Vip- business bilo preterivanje , putnicka konfiguracija bi bila odlicna da uskoci ako treba i AS preko leta , VS,medicinski transporti , evakuacije gradjana iz kriznih podrucja … dve konfiguracije i to je to , cak je i Tito imao dve 727 koje je ustupao Jatu. Dobro on je imao i plavi voz ….
Прле
Зато би било интересантно да се отвори центар за кастомизацију па да се реконфигурише по потреби
Shone
Fiat je bio simbol demokratske kamarile tj vlade. AS je simbol naprednjacke kamarile tj. vlade. Naprednjaci su u pocetku hvalili projekat „Fiat“. Danas znamo da je promasaj i da postoji mogucnost da Italijani odu iz Kg u septembru 2018 kad istekne ugovor, ukoliko ne padne neki „bolji“ subvencionisani dogovor. Svi politicari hvale a niko ne odgovara. AS je od pocetka bio marketinski projekat naprednjaka i vec nepunih 5 godina „kenjaju“ o dolasku novih erbasova (10 kom NEO) sa dinamikom isporuke od 2018-2020. Kako se rok priblizava svi se ucutali niko nista ne spominje. Zasto nam rusi nude avione kad „znaju“ da nam dolazi 10 erbasova??? Ili znaju nesto sto mi ne znamo. Jel ima neko informaciju o toj cuvenoj nabavci aviona sa new engine option ili ce 2018-2020 biti godina prosvetljenja za ovaj narod i projekat Air Serbia…..
Dragan Dubonjac
Zanimljivi su komentari „strucnjaka“ i nekih koji su deo ovog portala. Nevidim u cemu bi bio problem da Vlada za svoje potrebe i potrebe Vojske Srbije .
Mozda su doticni „Komentatori“ misljenja da je drzava trebala da kupi AIRBUS A319 ER ili neki od CJova…. ili mozda „AIRFORCE ONE 747“ ????
Mislim da u svim komentarima ima suvise dnevne politike a najmanje trezvenog razmisljanja ! Dragi moji zasto bi kupovali skuplje zapadne letelice kad za tri njihove mozemo da kupimo pet SSJ-100 ER za Vojsku Srbije !????
Da se razumemo ne kazem ja da su Zapadne Letelice lose ali mi se cini da su vrlo skupi ako ne u nabavci ( Ako narucite ,recimo 5 odjednom) , onda pri nabavci rezervnih delova za iste.
Mislim , takodje , da se na ovom portalu tendeciozno izvestava kad su u pitanju izvesne drzave i njihovi „Flag Carrier“ a kad se o izvesnim drugim drzavama i njihovim Nazionalnim „Flag Carrier“ izvestava neke se stvari ulepsavaju ili „retusiraju“ .
Takodje postoje razlike u izvestavanju na relacijama Istok Zapad !!
Korto Malteze
Da samalJoti valjaju bili zastupljeniji nego sto jesu, jednostano to su cinjenice, oni se jadni ubise da ga nekom daju i za dzabe ali nece ga niko. Mrka kapa.
Pametnjaković
„Air Force One 747“ – to ne postoji.
Postoje 2 Boinga VC-25 (predsjednička“ inačica B747 200B) repnih kodova 28000 i 29000.
U trenutku ulaska američkog predsjednika u jednog od njih – ili u bilo koji drugi zrakoplov a da nije ni jedan od tih dvoje navedenih – isti dobiva call sign Air Force One.
Prije ulaska i nakon njegova izlaska zrakoplovi nemaju call sign Air Force One.
Uđe li predsjednik u helikopter (npr. onim koji dolijeće u White house) isti dobiva call sign Marine One obzirom da su za helikopterske letove predsjednika zaduženi US Marines.
Zrakoplov kojim leti podpredsjednik u tim trenucima ima call sign Air Force Two.
Nikad predsjednik i podpredsjednik ne lete zajedno u istom zrakoplovu (slično je i kod engleske kraljice i njezinih nasljednika u prvom redu).
Dragan Dubonjac
@Pametnjakovic i sta sad da nisi otkrio vrucu vodu ?? Vidi kasno je meni da Boing 747 ima posebnu namenu i da je doradjen u odnosu na „obican“ „747“ ali to je ipak u osnovi jedna te ista letelica oznaka VC 25 je vojna oznaka te ili tih dve letelice. u vezi „CALL SIGN“ Air Force one ili Two nisam dodavao jer se podrazumeva….. a ja nigde nisam pomenuo da BOING 747 nosi naziv „Air Force One“ kad ne leti . Covece citaj sta sam napisao.
Ja sam ironisao na komentare izvesnih komentatora koji kukaju sto ce , mozda , Drzava Srbija kupiti dve Letelice SSJ 100 !
Zato sam bio „Sarkastican“ i pominjao Boing 747 …Uostalom nije mi jasno cemu se ti javljas na moj komentar kad te nisam komentarisao
Sojic
Hoce uz kahvu da nam uvale i ventilatore.
Boban
el plave?
Dembelan
Hoće li iko izvući koja je računica za nabavku „ovolikog“ aviona? Da država treba da ima avion treba. Sad samo da ima za predsjednika malo je mnogo. Ali recimo da bude u dvije klase klase je već bolja opcija. Mogao bi da služi za prevoz vojnika u mirovne misije. Mogao bi da posluži i za prevoz većih delegacija na mnogim putovinja jer se u falkon ne moze potrpati 10/15 ljudi. A mogao bi da pogura i AS na dosta linija kad je guzva. Na taj nacin bi i amortizovao gubitke AS jer bi drzava manje koristila njene letove. Sad dal se isplati imati samo jedan avion… to je druga strana priče. A treća je dal bi se time napravile uštede i dal bi imalo iole ekonomsku logiku.
Radmila Ronhill
Sta fali da kupe ATR-42 VIP i dva ATR-72 CARGO-MEDIVAC-DESANTNI. Dokazani avioni koji sa ekstra rezervarima mogu da dolete svuda. UNIFIKACIJA,MODIFIKACIJA i MODERNIZACIJA.
Прле
Не фали ништа, идеја заслужује разматрање.
Ја видим само један значајан минус. У тој комбинацији потребне су паре, за руске авионе може у натури.
Dragan Dubonjac
ATR Letelice se ponasaju kao “ Nebeski Traktori “ ovo pisem iz licnog iskustva . Leteo sam zim letelicama na liniji VIE – BEG.
Te letelice su sve samo nisu za ViP ili Predsednicka Letelica tj „AIR SERBIA ONE „.
moj predlog bi bio da Vlada Srbije kupi MC 21 za Drzavne Potrebe. Avionika je Zapadna a jevtiniji su id AIRBUS ili BOEING za 50% . tehnicki im za nicin ne zaostaju.
Radmila Ronhill
Samo da dozvole iznajmljivanje ILI koncesije imovine MOD-a! bilo bi para za celu avijaciju. Samo od putnickih taksi i poreza od aerodroma Morava mogu da finansiraju bazu i eskadrilu od recimo kredita na 20 godina ili koncesije na 30 godina. Lep primer :-) nema nature! ATR-42 gde to ne moze da stigne za 4-5 sata ?
p.s
mogu da porane 2 sata ! https://en.wikipedia.org/wiki/ATR_42#/media/File:Nigerian_Air_Force_ATR_ATR-42-500MP_Surveyor_Iwelumo-1.jpg
Gazda Topuzic
@ Dragan Dubonjac
Znaci tvoje vazuhoplovno iskustvo je bazirano na jednom ili dva kratka leta kao putnik ATRom izmedju Beograda i gde god vec i sad se osecas sasvim kvalifikovanim i strucnim da donosis sud o tome koji je avion dobar i za kakvu ulogu….
Bajno……vazda budalastina u Srba……
Dragan Dubonjac
@Topuzic tek da se razumemo pomalo se i razumem u tu „Tehniku“ . jedna Letelica tipa ATR 72/42 uopste nije prikladna da buse zvanicno prevozno sredstvo jednog Drzavnika pa bio on A. Vucic ili Tadić ili bilo ko treci. iz prostog razloga zato sto je to letelica za regionalni saobracaj… kad to shvatis mozemo dalje da ukrstamo koplja znanja.
Sledece ko je rekao da sam ja leteo samo jednom ili dva puta tom Letelicom ?
Dalje uporedjivati ATR i SJJ 100 je isto lao kad bi uporedio fiću i Mercedesa.
izd. itd. !
Radmila Ronhill
Gde to regional u Evropi nema da signes? Biznis ako je dalji imas novi Falcon od Air Prince. Biznis avijaca ima oko 30 aviona- Air Pink,Infiniti, Air Prince
Dragan Dubonjac
Objasni tvoj rezon zasto bi Vlada Srbije placala privatnim kompanijama letove kad moze da leti „svojom letelicom “ koja ima domet u ER verziji i do 5000km ????
Nevidim logike .
A sto se tice ATRova mislim da to nije Letelica za te potrebe !
Nemam pojma
Nije 6 vec 4, a opciono 6. Garant. Istine radi. Jasno sest lepse zvici. Bilo bi lepo da rezervni delovi posle 2 godine od potpisivanja ugovora za prva dva konacno stignu i da neko prevede stotine stranica tehnicke dokumentacije da se jadni podoficiri ne muce sa tarzan ruskim. Barem je i dalje u sluzbeni srpski. O da ya H 145 dokumentacija ce biti na engleskom. Pa nasi podoficiri su prave poliglote. Sve ostalo je Ok ali kako bi bilo da su Srbi organizovani.
robertino1985
šta će nama to, nama (sve zemlje ex-ju) je dovoljno cesna, niti imamo kakvog utjecaja niti imamo gdje ići, (osim brisel, berlin i vašington)
Miroslav
Umesto jednog starog Falkona – da uzmemo TRI aviona i to duplo vecih! Koja lakrdija!
Uz to jos i S-300 na cekanju.
A dugovi za poslednjih deset godina sa 14 milijardi USD porasli na skoro 27 milijardi.
Pa sto da se ne zaduzimo jos koju milijardu, kad vec mozemo?
Treba jos Migova, helikoptera?
Vole nas i Rusi i Zapad, pa ce nam sve to dati dati na kredit!
I tako ce to sve nasi unuci da vracaju od svojih bednih plata!
Beda jad i sramota!
Doc Holliday
@Dragan Dubonjac
Porediti SSJ100 sa ATR-om je bez veze .
Bolje bi bilo da ga uporedimo sa
E175-E2 ili CS100. SSJ100 je jeftiniji ali to ne znaci da su i operativni troskovi nizi. Nisam siguran da SSJ 100 ima FAA sertifikat ali sobzirom da su dali 50 milijardi $ za zlatnu medalju u hokeju, sta je za njih da plate za FAA certificate.
Dragan Dubonjac
SSJ 100 IMA FFA certifikat jer ga leti Cityjet i Brüsselair…. dakle letelica ima Avioniku zapadnog porekla bas iz razloga Certifikata…. nisu Ruje blesave i joa jednom SSJ moue da koristi Ruske i Pratt & Wihni motore….
Dragan Dubonjac
Bas sam pogledao karakteristike Embraer 175 E2 hmmm ima 20 Sedista manje od SSJ 100 . Potonji ima 100 sedista i konforniji je.
Pogledaj opis letelice !!!
Griffin
Daleko ga bilo da kupi avion za Vladu,drugosrbijanci bi narodu krv popili kolko bi smorili komentarima. Puuu pu pu pu
Radmila Ronhill
Recaro sedista instalirati za svaki let da bi sigurnost bila zadovoljena! Cak specijalna sediste sa cetri tacke pojas su sigurnija od obicnog kao i pozicija sedista u avionu u slucaju pada aviona. Enterier sedista je los u SSJ100, to se vidi na slici.
Igor
Gospodine Vojinovicu bilo bi dobro da obradite temu o floti vladinih aviona u zemljama regiona, kao i drugih Evropskih zemalja slicne velicine kao Srbija… Kako bi mogli zakljuciti iz ostalih primera koje je najbolje resenje za nas…